مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نامه سرگشاده ۶ تشکل کارگری در مورد وقایع تجمع اخیر بازنشستگان مخابراتی

مخابرات ما- پس از وقایع اخیر در تجمع بازنشستگان مخابراتی، تشکل های کارگری با انتشار  نامه ای سرگشاده برای مراکز مهم، واکنش نشان داده اند.

 به نام خدا

مقام معظم رهبری دامت افاضاته
مسئولان بلند پایه نظام جمهوری اسلامی ( ریاست قوه مقننه , مجریه و قضائیه )
سهامداران و مالکان شرکت مخابرات ( دفتر فرامین, تعاون سپاه و دولت )

لن تُقَدَّسَ اُمّهٌ لا یُؤخَذُ للضَّعیفِ فیها حَقُّهُ مِن القَوِیِّ غیرَ مُتَعتَعٍ

اتفاق شوم و برخورد با موی سپیدان بازنشسته و شاغل شرکت مخابرات در ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ را محکوم و از مدیران نظام جمهوری اسلامی خواستار پیگیری و مجازات خاطیان هستیم .

بدترین صحنه های برخورد با تعدادی از همکاران بازنشسته و شاغل از جمله حاج آقای صحرایی که ۱۳ سال کسی به ندای حق طلبی آنان توجه نکرده است را در رسانه های بین المللی شاهد بودیم ! و از آن رنج می بریم !

اینکه بعد از سالها حقی بر زمین مانده است و اینکه بعد از بارها تعهد ادای دین توسط مسئولان و سهامداران بی تعهدی ها باعث حضور میدانی کارکنان این شرکت شده است می طلبد مقصر را در غیر کارکنان بیابیم !

بارها نمایندگان کارکنان با دستگاه‌های امنیتی و کشوری مکاتبه و از خطر بیرون‌ریزی مشکلات کارکنان اخطارهای لازم داده شده است اما با این حال و با توجه به بی‌توجهی دستگاه‌های اشاره شده گویا تبانی بر علیه حق و حق طلبان صورت گرفته است !

با توجه به ماهیت اسلامی نظام و سنت عدالت جویی و پیگیری حق توسط ائمه معصوم (ع) , از مسئولین محترم خواستار رسیدگی فوری به فاجعه فوق الاشاره و اصلاح سیستم مدیریتی در شرکت مخابرات هستیم .

وجود مدیران و مشاورانی که دارای شرکت‌ها و سمت‌های متعدد و در جرگه مرفهان بی‌درد و بی‌نگاه به ارزش‌های ایثارگری هستند از عمده معضلات این شرکت می‌باشد ! و ما تشکل‌ها خواستار عزل و برکناری مدیریت عامل شرکت مخابرات ایران هستیم.

عذر خواهی از مظلومان روز سه شنبه ۲۳ فروردین و اجابت خواسته آنان کمترین ادای دین به این طبقه جهادگر و ایثارگر شرکت مخابرات ایران است .

انجمن صنفی مخابرات استان تهران
انجمن صنفی مخابرات منطقه اردبیل
انجمن صنفی مخابرات منطقه خراسان رضوی
شورای اسلامی کار مخابرات منطقه مازندران
انجمن صنفی مخابرات منطقه گلستان
انجمن صنفی مخابرات منطقه اصفهان

1362290cookie-checkنامه سرگشاده ۶ تشکل کارگری در مورد وقایع تجمع اخیر بازنشستگان مخابراتی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
79 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    حق الناس گناهی ست نابخشودنی
    یکی از بزرگترین گناهان مورد ابتلا در جامعه امروزی مسئله حق الناس است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حق الناس گناهه؟
      یا خوردنش گناهه؟

  2. اعتراض می گوید

    متاسفانه مجلس شورای اسلامی در طول ۴۳ یا ۴۴ سال گذشته هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است و همچنان نیزادامه دارد.

  3. آیا دولت فقط تماشاچی است؟ می گوید

    آیا دولت فقط تماشاچی است؟
    آیا دولت باید دست روی دست بگذارد و فقط تماشاچی این اوضاع باشد.

  4. بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید

    نمایندگان مجلس در خانه ملت چشم خود را بر مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات بسته‌اند چرا؟

  5. رسمی ۱۴۰۳ می گوید

    سلام برسردبیرمحترم وهمکاران شاغل وبازنشسته همه باهم شعارودرتمام گروها وتشکلهااستعفای سرکوبگرمدیرعامل راخواستاریم اگرنشدبه کل مخابراتهای استانی اعلام ودرخواست اعتصاب سراسری نمایید

  6. رسمی های مخابرات هم ، مجید سلطانی را نمی خواهند باید بر کنار شود می گوید

    رسمی های مخابرات هم ، مجید سلطانی را نمی خواهند باید بر کنار شود.
    متاسفانه بعد از خصوصی سازی شاهد نابود سازی مخابرات بوده و هستیم.
    مخابرات مال همه مردم است.
    متاسفانه با انتخاب های فاجعه بار مدیران عامل مخابرات از بین نیروهای بیرون از شرکت و خنده دار تر از همه رایتل ( صدری)
    قبر مخابرات کنده شده و اموال مخابرات به تاراج رفته و بخش سوده آن ( همراه اول) جدا شده و سرمایه گذاری در ثابت به صفر رسیده و نیروهای رسمی با تهدید بازنشسته شده و قوم و خویش سالاری حاکم شده و بعد از آقای صدری از نیروی انتظامی مدیر آورده اند تا بهتر بتوانند مطالبات حق طلبانه کارکنان را سرکوب کنند.
    از تمام شما بزرگوارانی که این مطلب را می خوانید استدعا دارم با خواندن دعاهای زیر آمین بگویید.

    بار الها در این ماه مبارک رمضان ریشه هر چه ظلم است را از مخابرات و هر جا شبیه مخابرات را بکن. – آمین
    خداوندا روز عید فطر عیدی ما را برکناری مدیران نالایق قرار بده – آمین
    پروردگارا شر تمام مسولین فاسد را به خودشان بازگردان – آمین
    خداوندا به حق محمد و آل محمد و به حق صاحب عصر والزمان تقاص همه مظلمومین را از همه ظالمین بگیر – آمین

    1. کاکتوس می گوید

      از طرف همه نظر ندید من که رسمی ام برنامه های سلطانی رو در شرایط فعلی درست میدونم. خواهان برکناریش هم نیستم.

    2. ناشناس می گوید

      آآآآآآمممممیییییییننننننن

  7. اعتراض می گوید

    مدیرعامل شرکت مخابرات ایران متاسفانه ۳ ما و ۲۷ روز است که مشکلات بازنشستگان مخابرات را درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد در مورد بن خوار بار، دی، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ سکوت اختیار کرده است و به مشکلات بازنشستگان مخابرات بی توجهی کرده است و تاکنون توجهی نمی کند چرا؟

  8. ناشناس می گوید

    خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت| وعده واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در سال جاری
    مشکل افزایش حقوق بازنشستگان برطرف شد / میزان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی ۳۸ درصد شد

  9. عدالت می گوید

    درود صدها درود بر شرف دادخواهان.ظاهرا بقیه تشکلهای استانها. از برخورد زشت ودور از انتظار ۲۳ فروردین با شیر مردان وشیر زنان میدان توسط. عوامل امنیتی ناراحت که هیچ…. عکس العملی هم ندیدیم…لا اقل همکاران عزیز اگر مسولین انجمنها ویا تشکلهایشان ترسیده اند خودشان تو همین سایت بیانیه واعتراض کنند تا فقط ۶ استان نباشند.دوستانمان در مرکز قدرت وفرمانفرمایی بدانند کل جامعه مخابراتی خواهان حقوق قانونی ورعایت (مر)قانون وتا پرداخت کامل و برقراری بیمه تکمیلی درصحنه هستند…فقط وفقط اتحاد و وحدت رویه مشکلمان را مثل معلمان.کارکنان ۷تپه و…مرتفع و منتفع می سازد.یاحق.

  10. بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید

    بیش از ۸ ماه است مدارک پزشکی خود را برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی مطم به دفتر شرکت بیمه ارائه داده ام که با گذشت حدود ۸ ماه هنوز هزینه های درمان به حسابم واریزنشده است.

  11. اعتراض می گوید

    بی‌قانونی درکشور حق وحقوق کارکنان، کارگران و بازنشسته های را با خطر مواجه می‌کند

  12. ناشناس می گوید

    و این در حالی است که متاسفانه نیروهای پلیس ویگان ویژه درآبان و آذر ماه سال ۱۳۹۸ در مورد اغتشاش گران در تهران و دیگر شهرهای کشور هیچ اقدامی نکردند جاده ها و خیابان های ۱۵ ساعت بسته بودند

    1. یاحقی می گوید

      سلام به سردبیر عزیز.آقای ناشناس شما اصلا معلوم نیست چکاره اید کدام اغتشاش گر بیشتر این عزیزان در زمان جنگ درجبهه ها بودندواز این انقلاب دفاع کرده اند.اگر کسی دنبال حق و حقوق خودباشد .می شود ضد انقلاب یک مقدار فکر کن خودت روبگذار جای بازنشسته ای که با این حقوق وخواربار برنامه ریزی کرده .مریض دارد اجاره خانه وکلی مشکل دیگر یک مرتبه ماهیانه دومیلیون از حقوقت کم بشه به کجا شکایت ببرد.معرفت داشته باشیم قضاوت ……

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        سلام
        سخت نگیرید
        هر کسی رو بذارین نظرشو بده
        ولی حقیقت رو که نمیشه پنهان کرد

      2. پرنده آبی می گوید

        عزیز متن رو درست نخواندی بنده خدا در مورد آبان ۹۸ داره صحبت میکنه میگه اون زمان پلیس حتی به اغتشاشگران هم حمله نکرد اما الان به بازنشسته های مخابرات حمله کردند

  13. بازنشسته تأمین اجتماعی می گوید

    درپاسخ به محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
    تسهیلات ۵، ۷ و ۱۰ میلیون تومانی بدون ضامن ۹۵ درصد به بازنشستگان تامین اجتماعی تاکنون ندادند چرا؟

  14. بازنشسته تأمین اجتماعی می گوید

    محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مورد به بازنشستگان تامین اجتماعی پاسخ و توضیح بدهد اگر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۹۰ درصدی افزایش یافته است مبلغ کل دریافت بازنشستگان تامین چقدر است.

  15. وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است می گوید

    وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است
    برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟

  16. بازنشسته تأمین اجتماعی می گوید

    بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند
    با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟

  17. اعتراض می گوید

    درپاسخ به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابق

    اگر حقوق ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۷ تا ۹۰ درصد افزایش می شد نیازی به وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن نداشتیم

    در سال ۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
    وزیر بی ادب تعاون کار، رفاه و اجتماعی هم در سال ۹۹ در رسانه ها بدون دلیل و بدون مدارک اعلام کرده است که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۷۷ و ۹۰ درصد افزایش یافته است.

    افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان یک دروغ بزرگی بوده است

    اگر حقوق ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۷ تا ۹۰ درصد افزایش می شد نیازی به وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن نداشتیم

    شریعتمداری خبر داد

    افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان

    افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان

    وزیر رفاه از افزایش حدود ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی حقوق خبر داد و گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند از تسهیلات پنج میلیون تومانی بدون ضامن برخوردار شوند.

    به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شدیم و از همان ابتدا تلاش کردیم با امکاناتی که در اختیار داریم، هم در امر تولید دارو و هم نگهداری بیماران به صورت سرپایی و بستری گام‌های مؤثری برداریم.

    وی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی اقدامات مؤثری در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی انجام داده است، افزود: ۴۰ هزار نفر از بیماران کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی که حدود ۸۰ بیمارستان است، بستری شده که ۹۰ درصد آنها خوشبختانه به سلامت از این مراکز خارج شدند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در تولید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی قدم‌های مؤثری برداشته شد و همچنین مراکز مختلف ما، شهدایی را تقدیم کردند.

    شریعتمداری، مهمترین اقدام ماه‌های گذشته را متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دانست و گفت: ۳.۵ میلیون نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی مشمول متناسب‌سازی حقوق شده‌اند که در مرداد ماه با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومان متناسب‌سازی انجام شد؛ البته نیمی از این اعتبار در سال جاری هزینه خواهد شد.

    وی تأکید کرد: مشابه این اقدام نیز برای بازنشستگان کشوری در حال انجام است که آنها نیز بتوانند از افزایش حقوق برخوردار شوند. در مجموع حدود ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان از این طریق افزایش خواهد داشت.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در تعیین دستمزد کارگران نیز با تمام مشکلات کارفرمایان و محدودیت‌های بازار، تلاش شد تا حقوق بازنشستگان متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

    به گفته وی، آخرین اقدامی که انجام شد نیز افزایش ۳۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران بود که در دولت به تصویب رسید و اجرایی می‌شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش اعتبار، سقف تسهیلات آنها به پنج میلیون تومان رسیده که می‌توانند بدون ضامن از آن برخوردار شوند. همچنین باشگاه مشتریان هم در تأمین اجتماعی و هم صندوق کشوری ایجاد شد که بازنشستگان می‌توانند از خدمات فروشگاهی بیشتری برخوردار شوند.

    شریعتمداری بیان کرد: در حوزه فنی و حرفه‌ای نیز تلاش شد واگذاری کارها به بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد انجام شود.

  18. اعتراض می گوید

    و این درحالی است که نماینده شرکت مخابرات استان تهران در موقع روز رسیدگی جسله خصور داشت در شعبه ۱۰۱ هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران قبول کرده است که ما دو نفر هر ماه برای مخابرات ۲۴۰ ساعت کار می کنند و با اینکه شعبه ۱۰۱ هیات حل اختلات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران بدون رعایت قانون کار اعتراض ما ۲ نفر را رد کرده است چرا؟

  19. ناشناس می گوید

    بن خواربار بازنشستگان دی-بهمن -اسفند ۱۴۰۰
    معوقات رفاهیات ومناسبتها از سال ۱۳۸۸ تاکنون
    حق جذب از سال ۱۳۸۸ تا زمان بازنشستگی
    پرداخت هزینه درمانی از ۸ ماه پیش تا کنون
    اجرای کامل آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹
    هر انچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی بایستی داده شود
    ۳/۴ سربازی بازنشستگان وتاثیر آن در مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی
    تفاوت ناشی از ۳/۴ سربازی در پاداشهای تشویقی وسنواتی ومرخصیهای ذخیره شده
    تفاوت حق جذب از سال ۱۳۸۸ تاکنون وتاثیر آن در پاداشهای تشویقی وسنواتی ومرخصیهای ذخیره شده
    و……………………………….
    حق مسلم تمام بازنشستگان است وبایستی پرداخت گردد.

  20. بازنشستگان مخابرات، مجید سلطانی را نمی خواهند و باید برکنار شود می گوید

    بازنشستگان مخابرات، مجید سلطانی را نمی خواهند و باید برکنار شود

نظرات بسته شده است.