مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تاخیر در صدور احکام ۱۴۰۱! چرا؟

مخابرات ما- نویسنده معتقد است مخابرات در شش ماهه اول زمینگیر خواهد شد!

مخابرات ما- واقعیت این است که دیگر نمی توانیم با خوش بینی به وقایع جاری نگاه کنیم چرا که در هر حرکتی نشانه های یک رفتار (حداقل) نسنجیده دیده می شود اگر نخواهیم به سوء نیت تعبیر کنیم.

معمولا با آغاز هر سال جدید، وقتی ضرایب افزایش حقوق مشخص می شود باید فورا احکام افزایش حقوق صادر گردد تا کارمند/کارگر تکلیفش را بداند.در حقیقت بودجه سالانه اش را بر همین اساس ببندد.

خدمات اول احکامش را صادر کرده است.شسکام نیز به همین ترتیب عمل کرده اما شرکت مخابرات ایران و به تبع آن مناطق مخابراتی از صدور احکام جدید خودداری کرده اند در حالی که کل قانون افزایش حقوق مشخص و روشن است.

 

چرا مخابرات از صدور احکام ۱۴۰۱ خودداری می کند؟

شنیده ها حاکی است شرکت مخابرات در حال تدوین بودجه ۱۴۰۱ برای بخش تلفن ثابت است.در این بودجه بخش هزینه های حقوقی  با توجه به افزایش حقوق سال جاری رشد ۵۰ درصدی داشته است.این رشد مخابرات را نگران کرده لذا صدور احکام را به تاخیر انداخته تا شاید بتواند در بخش هایی هزینه هایش را کاهش دهد.

اعضای جدید هیئت مدیره که در حال تدوین بودجه هستند شاید نمی دانند تمامی ارکان حقوقی کارکنان ضرایب مشخصی دارد که به حداقل حقوق کارگری وابسته است.اما شنیده شده   در تلاش هستند شاید بتوانند کمک هزینه خواربار و موارد مشابه را کاهش دهند.

در حالی که از همان ابتدای خصوصی سازی، تمام کمک های نقدی بصورت ضریبی از حداقل حقوق تعریف شده تا بر اساس تورم افزایش پیدا کند و هر ساله لازم نباشد مصوبه ای از هیئت مدیره بگذرد.

آقایان در هیئت مدیره باید بدانند که کاهش هزینه در حقوق کارکنان، مشکلی از آنان حل نخواهد کرد بلکه باید به دنبال افزایش درآمد و بویژه به دنبال افزایش تعرفه باشند.نه اینکه هر سال صرفا با شاغلین و بازنشستگان زورآزمایی کنند.

ضمن اینکه تا بخش های ثابت و سیار در هم ادغام نشود این شرکت روی رستگاری نخواهد دید! اینها دیگر واضح و شفاف و روشن است.

ما گفتیم! خط و نشانش را هم می کشیم تا در ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ به دیدارتان بیاییم!

باور کنید با این شیوه شرکت مخابرات ایران با حدود ۳۰ منطقه ، در شش ماهه اول زمینگیر خواهد شد.بطوری که حتی نتواند حقوق جاری کارکنان را پرداخت کند. آخر عضویت در هیئت مدیره چنین شرکتی چه ارزشی خواهد داشت اگر نتوانید برای حقیقتی مانند افزایش تعرفه بجگید و از اعتبار خود استفاده نکنید۱؟

1362500cookie-checkتاخیر در صدور احکام ۱۴۰۱! چرا؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
34 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام سود سهام داران را کمتر کنند یا اصلا پرداخت نشود اگر سهام داران یک سال سود نگیرند چه اشکال دارد بخصوص سهام داران کلان

  2. ناشناس می گوید

    افزایش نیافتن تعرفه یا از بیعرضگی هیات مدیره است یا تعمدی تا مخابرات را به جایی برسانند که از دولت امتیاز بگیرند یا مخابرات ثابت را پس بدهند و همراه را نگه دارند اما جدای از افزایش راهکارهای دیگری نیز برای بهبود درآمد هست اما حیف هیات مدیره دراین حد و اندازه نیست که بخواهد یا بتواند مشکل را حل کند

  3. مجید می گوید

    زمان واگذاری رقبا را باناجوانمردی به بهانه عدم اهلیت از گردونه حذف کردند حالا معلوم شد نااهل واقعی همین سهامدار عمده است البته همه می‌دانستند که این حضرات عرضه اداره نانوایی هم ندارند اما باید این واگذاری به همین شکل انجام میشد نتیجه هم مهم نبود. الان هم بالا بردن پایین بیان باید احکام را بزنند حل مشکل به عهده هیئت مدیره پرادعا و منصوب سهامدار عمده است. اگه راست میگن در صورتهای مالی ۱۴۰۰ و‌مجمع عمومی سالیانه اعلام سود و تقسیم سود نکنند

نظرات بسته شده است.