مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نامه بازنشستگان اصفهانی ها برای فرمانده سپاه پاسداران

مخابرات ما – کانون بازنشستگان اصفهان نامه ای برای سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران نوشته اند.

مخابرات ما- وقایع تجمع اخیر بازنشستگان مخابراتی همه جامعه مخابراتی را آزرده است.اصولا چنین برخوردی قابل انتظار نبوده است.البته مسائل دیگری هم بازنشستگان را آزرده است از جمله عدم پرداخت رفاهیات ماهانه آنان که برایشان بسیار مهم بوده است.

مخابرات اعلام کرده در این شرایط توان پرداخت ندارد.

این موارد باعث شده کانون های بازنشستگی در تهران و استانها عکس العمل نشان داده و در حد توان مکاتباتی با مراکز مهم داشته باشند.ما نیز سعی می کنیم خبرهای مهم این مکاتبات را منتشر کنیم.

کانون بازنشستگان استان اصفهان اخیرا نامه ای به سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران دارنده بخشی از سهام مخابرات نوشته است.

در این نامه برای شرح ماچرا نوشته شده:

در ابتدای خصوص سازی، خط مشی و سیاستهای کلان ادارۀ شرکت بر گرفته از بند ۶ مصوبه هیات وزیران به شماره ۱۶۳۹۵۵/ت/۳۶۵۴۴ه مورخ ۸/۱۲/۱۳۸۵ آیین نامۀ استخدامی و پرسنلی شرکت مخابرات به شماره ۲۴/۸۹ تدوین و بعنوان مبنای مشترک مورد تراضی مجموعه های مرتبط عرضه گردید.
متأسفانه پس از گذشت مدتی در غفلت نظارت بر حسن انجام کار توسط سازمان خصوصی سازی و مضافاً آسیبهای ناشی از سوء مدیریت های اعمال شده ، وضعیت شرکت از رواج و رونق رو به بحران نهاد و این مسئله مدیریت ارشد شرکت را در موضع نادیده گرفتن حقوق کارکنان قرار داد، به نحوی که با عدم اجرای مفاد آئین نامۀ استخدامی وپرسنلی فوق الدکر، موجب اعتراضات کارگری و بعضاً مراجعه کارکنان به مراجع قانونی جهت استیفای حقوق گردید

در بخشی از نامه نسبت به وقایع جاری چنین توضیح داده شده است:

 متاسفانه به مرور زمان مدیران شرکت مخابرات با مقاومت و استنکاف از قانون و توافقات تعهد شده، با عدم اجرای کامل و بدون تنازل آیین نامه استخدامی و پرسنلی ۲۴/۸۹ مصوب ۳۰/۵/۸۹ که میثاق بین کارکنان و شرکت می باشد، مشکلاتی را در زمینه های درمانی و برداشت از صندوق ۶درصد کارکنان و… ایجاد نموده است. علاوه بر این:
– به نظر می رسد مدیران شرکت مخابرات نه تنها به توافقات خود وسهامداران پایبند نبوده بلکه با دور زدن قانون و عدم پرداخت بموقع حقوق و مطالبات کارکنان شاغل و بازنشسته، مشکلات عدیده ای در بی انگیزه و دلسرد نمودن کارکنان شاغل و بازنشسته که اغلب از جانبازان و ایثارگران هستند، بوجود آوردند که قابل جبران نخواهد بود.

مهمترازهمه، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در اقدامی ناموجه و فراتر از قانون کار طی بخشنامه ای به شماره ۲۲۰۶۸۲۸/۰۰/۱۰۰ مورخ ۲/۱۲/۱۴۰۰ برخلاف قوانین و مقررات جاری کشور بدون در نظرگرفتن هیچ مشوقی و بدون آماده سازی بستر بازنشستگی و با استفاده از ابزار قدرت، کارکنان را مجبور به ارائه درخواست بازنشستگی نموده و تهدید می نماید! در صورت عدم درخواست و قطع رابطه کاری، بدون در نظر گرفتن شان و منزلت و کرامت مدیران و سرپرستان، ضمن تنزل پست، حقوق قانونی و حق السعی آنها را قطع خواهد نمود! که در همین راستا مقدمات کار نیز در سیستم جامع منابع انسانی که مبنای محاسبه دستمزد می باشد را انجام داده است! این در حالی است که صراحتا اظهار داشته است که در صورت بازنشستگی نیز مزایای پایان کار آنها را به موقع پرداخت نخواهد نمود!. بی تدبیری تا جایی است که برخلاف نص صریح قانون، کارمند را مجبور به ارائه درخواست بازنشستگی نموده و از طرف دیگر اولا با ارعاب و تهدید تخم اضطراب و تشویش را در ذهن کارکنان متخصص و شریف مخابرات می پاشند و ثانیا مزایای پایان خدمت کارمند را که قانونگذار به هیچ وجه اجازه دست اندازی کارفرما به آن را نداده و وی را مجبور به ذخیره و پرداخت به موقع آن نموده است، توسط مدیران نالایق به تاراج برده است. این نوع مدیریت منابع انسانی علاوه بر توهین آشکار به شان و شخصیت مجموعه، ناعدالتی بارزی است که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.
شایان ذکر است، عدم توجه به مطالبات کارکنان شاغل و بازنشسته وعدم پاسخگویی به مکاتبات متعدد به مراجع مختلف، باعث شده تا کارکنان شاغل و بازنشسته به ستوه آمده در چندین مرحله تجمع صنفی نموده که آخرین آن، روز سه شنبه مورخ ۲۳/۱/۱۴۰۱ در مقابل ساختمان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بعنوان یکی از سهامداران عمده شرکت مخابرات برگذار نمودند که متاسفانه نیروهای موجود در میدان بدترین برخورد (ضرب و شتم و بازداشت) را با موی سپیدان شاغل و بازنشسته انجام داده اند!.

در پایان نامه ابراز امیدواری شده است ” با عنایت به حساسیت موضوع و لزوم اجتناب تبدیل یک مسئله صنفی به یک بحران فراگیردر سطح کشور و جلوگیری از سوء استفاده معاندین نظام و رسانه های بیگانه، به موارد فوق به دیده امعان نظر کرده و ضمن درخواست جلسه فوری در حل آنها همت فرموده و از عمیق و پیچیده شدن مصائب شاغلین و بازنشستگان شرکت مخابرات که ۱۳سال مظلوم واقع شده و اکنون به ستوه آمده اند ، جلوگیری نمایید.”

1364850cookie-checkنامه بازنشستگان اصفهانی ها برای فرمانده سپاه پاسداران

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄 می گوید

    چرا بیمه تکمیلی ۱۲ ماه است هزینه های پزشکی را پرداخت نمیکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سبد ماه رمضان کی به حساب بازنشستگان مخابرات واریز میشود ماه مبارک رمضان روبه پایان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بن خواربار بازنشستگان ۴ ماه است پرداخت نشده ؟ تا کی باید منتظر بمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄

  2. ناصر می گوید

    سلام خدمت عزیزان اصفهانی
    تنها را چاره افزایش تعرفه و حذف اعلام سود کذایی می باشد با توجه به عدم تحقق دو مورد فوق مخابرات تا خرخره زیر وامهای کلان و سود آنها رفته و بانکها و سهامداران عمده از جمله دولت دست اندازی به املاک مخابرات در قبال بدهی ناشی از وامها و سودهای کذایی اعلامی کرده اند تا فردی که عامل نهادینه شدن کدورت بین دولت و مخابراتی و بانی اعلام سود کذایی برکنار نشود راهکاری نیست البته دوستانی که دستی بر آتش دارند فرد مذکور را می شناسند و اگر خودش این نوشته را بخواند می فهمد که طرف سخن ایشان هستند و باند مدیریتی که ایشان سالیان سال هست در مخابرات ایجاد کرده و می کند باعث ادامه این روند خاسر می گردد چاره کار فقط و فقط برکناری ایشان می باشد والسلام

  3. عفتی می گوید

    یعنی انقدر که کانون ها و تشکل ها برای این مسائل تلاش کردن ، برای مسئله اصلی که افزایش تعرفه بود تلاش میکردن ، همه مشکلات مخابرات به راحتی حل میشد و البته خروج نیروهای ۳۰ سال به بالا که در مخابرات می مانند

    1. بازنشسته از اصفهان. می گوید

      مگر وظیفه بازنشستگان است که دنبال افزایش تعرفه بروند؟ .سهامدار دنبال افزایش تعرفه نمیرود چون میداند مخابرات را مفت به دست اورده .ور مرتب در حال دریافت سود خالص از این گنج بی پایان میباشد.

    2. من دکتر نیستم می گوید

      عفتی عزیز افزایش تعرفها هیچ مشکلی از کارکنان شرکت مخابرات حل نمی کند. مشکل مخابرات مدیریت اشتباه مدیران مخابرات می باشد که هنوز متوجه نشده اند که مخابرات یک شرکت تجاری می باشد!!!!!!!!!!!!از قدیم گفته اند یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب می باشد آقایان فکر می کنند هر چقدر دایری بیشتر باشد به نفع شرکت است در صورتی که اینطور نیست باید دید نگهداری یک خط تلفن با درامد ان همخوانی دارد یانه ودر جاهای که هزینه ها بیشتر از درامد می باشد تلفنها جمع اوری شود یا دولت مستضعفین به شرکت مخابرات سوپسید این تلفنها را پرداخت کند…………………….

    3. عزتی می گوید

      برخی از مدیران هم آنقدری که برای حذف حق و حقوق و مزایای کارکنان مخابرات ایران تلاش کردند برای ایجاد درآمد های جدید و توسعه کسب و کار تلاش می‌کردند الان مشکل کمبود نقدینگی شرکت هم حل شده بود .

    4. مخابرات اشغالی می گوید

      عفتی جان ! خام نباش ! احمق نشو ! مسئله اصلی افزایش تعرفه نیست ! مخابرات این چند ساله چندین بار افزایش تعرفه داشته (یک بار حتی به میزان ۵۰ درصد! ) اما چیزی از این افزایش ها به ما نمی رسد. همانطور که از آزاد کردن پول فروش نفت و برداشتن تحریم ها چیزی به مردم ایران نمی رسد!

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        بله!
        خدا رو شکر!
        یواشکی بدون اینکه به ماها بگن تعرفه ها رو بالا بردن
        اصلا به همین دلیله که نتونستیم پولشو بگیریم
        خبر نداشتیم خب!

      2. عزتی می گوید

        اون افزایش ها در بازه تعریف شده بوده یعنی در محدوده کف و سقف تعرفه. اما الان میگن سقف تعرفه رو بالا ببرید یا بعبارت دیگه تعرفه بیش از سقف قبلی افزایش بدهند.

    5. همکار می گوید

      آقای عفتی با سلام
      توصیه می کنم یک بار دیگر متن را بخوانید و همچنین دایره اطلاعات خود را در خصوص وظایف انجمن های صنفی، کانون ها و تشکل ها افزایش دهید. از وظایف کانون ها و تشکل ها جلسه با سران ارکان حاکمیتی نظیر وزارت و سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت نمی باشد، بلکه این از وظایف هیات مدیره شرکت می باشد که اولاً طرحی را مصوب نماید ( که این کار بعنی تصمیم افزایش تعرفه در زمان دکتر صفری و تیم مربوطه صورت گرفته است ) و آنگاه مصوبه را جهت اجرا و انجام سایر امور مربوطه به مدیر عامل شرکت ابلاغ می نماید ( که احذ مصوبه شورای رقابت نیز توسط آقای صدری انجام شده است ) . حال شما بفرمایید که مدیر عامل جدید یعنی آقای سلطانی چه کاری را در این زمینه انجام داده اند، چه جلساتی را با وزارت و یا سازمان تنظیم مقررات در این خصوص برگزار نموده اند و خروجی مذاکرات چه بوده است که تا کنون منجر به نتیجه نشده است و علت آن چه بوده است که هیچگونه اطلاع رسانی نیز در این خصوص نشده است.
      یک درصد تصور نمایید که ادله وزارت و یا سازمان تنظیم مقررات در خصوص عدم افزایش تعرفه درست باشد،آیا در این وضعیت مدیر عامل بایستی وضعیت معیشتی همکاران را نشانه بگیرد و با ایجاد نارضایتی آنها را سپر افزایش تعرفه نماید ( که اگر چنین باشد وای به حال این مدیرعامل و مشاورانش ) یا اینکه بایستی با استفاده از قدرت خود که از طریق سهامدار عمده به او تفویض شده است نقش خود را به خوبی اجرا نماید و هنر مدیریتی خود را نشان دهد ( مگر برای همین موضوع مدیر عامل شرکت معظم مخابرات نگردبده است ).
      کلام آخر اینکه کسی با افزایش تعرفه مخالف نیست ولی هر کاری رسم و رسومی دارد و من هم اگر یک جیب پر از پول داشتم به راحتی می توانستم حاتم طائی بشوم و یک شرکت که نه بلکه یک کشور را مدیریت کنم و این جاست که مفهوم مدیریت بحران خود را نشان می دهد.
      به قول قدما: کار هرکس نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن
      باقی بقای عمر شما

    6. همکار می گوید

      متاسفانه شما انتظار دارید کانونها و تشکل‌های صنفی کار مدیران مخابرات را انجام دهند و پیگیر افزایش تعرفه باشند.هم اکنون مدیران مدیرانی که آمدند و رفتند کاری نکردند بجز کمک به فلان تیم و فلان شرکت … بفکر دو سال مدیر عاملی هستند بگذارید بخورند…

نظرات بسته شده است.