مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آخرین تلاش های جمعی تشکل ها برای دو مورد مهم

مخابرات ما- تلاش جمعی تشکل های کارگری برای حل مشکلات مخابرات در حال اجراست.گوشه ای از این تلاش ها را بخوانید.

مخابرات ما – مدتی است خوشبختانه تشکل های کارگری در مسیری هماهنگ گام نهاده و راه درستی را طی می کنند. دو هدف بسیار مهم تشکل ها و انجمن ها را از یک سو و مخابرات ما را از سوی دیگر به هم پیوند می دهد.

  • عدم توزیع سود توسط مخابرات ایران از سوی سهامداران
  • افزایش تعرفه های مخابراتی توسط دولت و سازمان های وابسته

بقیه موارد حتی مطالبات شاغلین و بازنشستگان فعلا به حاشیه رانده شده.

اخیرا گزارشی از فعالیتهای تشکل های کارگری مخابراتی  برای ما ارسال شده که  در زیر میخوانید.در متن گزارش نام این تشکل ها ذکر شده است.

 

با تلاش شبانه روزی و بی وقفه نمایندگان و فعالین صنفی و تشکلها و کانون های بازنشستگان توانستیم ضمن دیدار و گفتگوبا نمایندگان مجلس( در مازندران ،تهران، گیلان،البرز،ایلام،خراسان جنوبی،خراسان رضوی……..) و حتی حضور در مجلس شورای اسلامی و نامه نگاری با مقامات ارشد نظام اهم مشکلات مخابرات را به سمع و نظر آنان برسانیم وضمن درخواست منطقی سازی تعرفه تلفن ثابت نسبت به عدم توزیع سود سهام خواهان مساعدت از طریق مقام عالی وزارت ارتباطات و جناب دکتر مخبر رییس ستاد تنظیم بازار شویم .


لذا شایسته است همانطور که مهندس سلطانی در جلسه شورای مدیران در پایان سال ۱۴۰۰ علت عدم پرداخت خوارو بار بازنشستگان و تعهدات بیمه تکمیلی و عدم پرداخت مطالبات شاغلین و بازنشستگان را عدم افزایش تعرفه تلفن ثابت اعلام نمود.با افزایش تعرفه تلفن ثابت که بزودی با تلاشهای فراوانی که شده نسبت به اجرای کامل آیین نامه هیئت وزیران وتوافق نامه هفدهم آر ۹۸ کلیه مصوبات تنازل پست سازمانی و حق جذب کارکنان بالای سی سال را لغو نمایند.

.

امید بسیار می رود که با حجم عظیم تلاش های امروز تشکل ها، فشار نمایندگان مجلس به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  و همچنین به کمیته ها و کمیسیون ها و سازمان های تصمیم گیر بالاخره تعرفه تغییر کند و مخابرات از حالت زیان خارج شود.

البته عدم توزیع سود نیز می تواند توسعه را  در سال جاری مخابرت قرار دهد و برنامه های وزیر ارتباطات را محقق کند تا مخابراتی پیشرفته به مردم سرویس بدهد.

اما یک نگرانی پیوسته تشکل ها را آزار می دهد که آن را بصورت علنی هم ذکر کرده اند.این تشکل ها می گویند فردا که تعرفه ها تغییر کرد دوباره مخابرات مشابه ده سال گذشته عمل نکند بلکه  حقوق ار دست رفته شاغلین و بازنشستگان را ابتدا پرداخت کند.

افزایش تعرفه بویژه یک حرکت جمعی است.خوشحالیم که همه با هم در این مسیر حرکت می کنند.

 

1365140cookie-checkآخرین تلاش های جمعی تشکل ها برای دو مورد مهم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. فنی می گوید

    شرکت خدماتی نباید خصوصی بشه چون خصوصی بودن باعث میشه شرکت فقط به سود و زیان فکر کنه در صورتیکه مخابرات باید در هر حال و همه جا به مردم خدمت کنه حتی زیان ده هم باشه اون منطقه مثلا یک روستای دور افتاده باشه

  2. ناشناس می گوید

    افزایش تعرفه خیلی خوب است ولی این یک بهانه برای مسئولین مخابرات است مطمئن باشید تعرفه افزایش پیدا کند باز مسئولین مطالبات بازنشستگان نمیدهند.

  3. جعفری می گوید

    سلام چرا عدم توزیع سود می گویید مگر سهامداران جزء مخابرات چه گناهی کرده اند اگر سهام هر شرکتی غیر مخابرات را خریده بودند الان پولشان چند برابر بیشتر شده بود یک زمانی شرکت مخابرات در بورس رتبه سوم یا چهارم را داشت اما اکنون به رتبه ۳۱ و حتی بالاتر رسیده است و سهامدار مخابرات حدود ده برابر از سایر شرکتها عقب افتاده است

    1. ناشناس می گوید

      چون سودی وجود نداره ، نباید تو شرکتی که زیانده هس سود توزیع بشه

  4. همکاربازنشسته می گوید

    باسلام وقبولی طاعات وعبادات، دوستان خداکندهرچه زودترمدیریت اصلی مخابرات عوض شوندتاافرادلایق وکاربلدوباعرضه ازجنس مخابراتی سکان مدیریت مخابرات رابدست بگیرندتاازاین منجلابی درست کرده اند نجات پیداکندمخابرات

  5. همکار بازنشسته می گوید

    مطمئنا باز هم خلف وعده خواهیم دید. بعد از افزایش تعرفه هم باز مشکلات باقیست.

  6. ناشناس می گوید

    سلام
    متاسفانه چندین وزیر آمدن و رفتن و همه با تغییر تعرفه مخالف بودن تا ببینیم این وزیر چه می کند .

    1. مجید می گوید

      هرچی فکر میکنم میبینم مخالفت با اصلاح تعرفه هیچ دلیلی ندارد جز اینکه خود سهامدار عمده مخالف باشه حالا به چه علت دقیق نمی‌دونم اما میشه تحلیل کرد یکی اینکه اگه تلفن ثابت بصرفه و اقتصادی بشه سروکله رقبا پیدا میشه که باب میل سهامدار عمده نیست و علت دوم فعلاً به همین بهانه نیرو را بازنشسته(اخراج) می‌کنه و معوقات را هم نمیده، قانون را برای افزایش حقوق دور میزنه و خیلی مزایای دیگه!! تازه زبونشم برای دولت درازه که چرا کمک نمیکنه و منت هم می‌ذاره!

      1. کاکتوس می گوید

        به نظر من دولت برای جلوگیری از افزایش تورم در جامعه با افزایش تعرفه مخالف بود چون هزینه ارتباطات که زیاد شه قیمت تمام شده کالا و خدمات هم زیاد میشه از طرفی سود حاصل از افزایش تعرفه هم به جیب سهامداره عمده میرفت که در جناح رقیب قرار داشت. با اینحال در این دولت تعرفه ها زیاد خواهد شد بخاطر دلیل دوم.

  7. شرکتی زحمت کش می گوید

    بیمه نیروهای خدمات اول در سال ۱۴۰۰ ناقص واریز شده هیچ فکری نشده برای واریزش بنده مرخصی زایمان رفتم تامین اجتناعی حقوق به ببنده نمیده بیمه بهمن و اسفند واریز نشده گناه بنده چی هست کسی هم پاسخگو نیست خواهش میکنم پیگیر بشین واقعا لازمم

نظرات بسته شده است.