مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در روز واقعه حضور وزیر ارتباطات در مجلس(۲)

مخابرات ما- می خواهیم جزئیات حضور وزیر در مجلس را برایتان بازخوانی کنیم.
مخابرات ما- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا مورد استخدام ایثارگران پاسخگوی نمایندگان باشد.
از همان ابتدا نمایندگان از وزیر خواستند به عنوان فرد موثر و تصمیم گیر در مخابرات، نسبت به اجرای قانون استخدام ایثارگران  اقدام کند.
وزیر ارتباطات می گوید ما اعلام کرده ایم اجرایش می کنیم اما باید بودجه اش را  تامین کنید.
نمایندگان می گویند ما به شما تکلیف کرده ایم که اجرا کنید.  بدون اعلام بودجه هم باید اجرا شود.
حرف که به اینجا می رسد وزیر می گوید در وزارتخانه ایثارگران را استخدام کرده است اما مخابرات یک شرکت خصوصی است هر دستور اجرائی به مخابرات می دهیم باید پولش را هم بدهیم.
نمایندگان اعتقاد دارند مخابرات خصوصی نیست بلکه خصولتی است.
وزیر می گوید اصولا خصولتی در قانون تعریف نشده یک شرکت یا خصوصی است یا دولتی. لذا باید پول طرح به مخابرات داده شود.
وزیر به موضوع مهمی اشاره می کند که معلوم است با وجود جوانی بصورت بنیادی به این مسئله فکر کرده است. ایشان به نمایندگان توضیح می دهد که اجرای این طرح ضد ایثارگری است فردا هر کسی را در جایی میخواهند بکار بگیرند اگر ایثارگر باشد هرگز وارد فضای کار نمی کنند تا درگیر این قانون نشوند. موضوع بعدی که وزیر اشاره دارد این است که تکلیف بقیه چیست بقیه کارکنان چه گناهی کرده اند که باید در حاشیه قرار گیرند.
اینجا دیگر نمایندگان ناراحت می شوند و به صراحت اعلام می کنند که این حرفها را کنار بگذارید این طرح را انجام بدهید.
وزیر معتقد است بصورت قانونی توضیح لازم را داده است و اگر نمایندگان می خواهند استیضاحش کنند نگران نیست و حرفی ندارد.
پس از گفتن این حرفها وزیر از جای برمیخزد تا جلسه را ترک کند. مدیر عامل مخابرات نیز به دنبال وزیر برمیخیزد.
 نمایندگان از وزیر در مورد بازنشستگان و روز تجمع آنان سخن می گویند.آنان ظاهرا شنیده اند وزیر دستور داده بازنشستگان را تهدید کنند و مورد ضرب و شتم قرار دهند.
وزیر می گوید نه من زده ام و نه دستورش را داده ام و نه دیده ام که بزنند با هر کسی که چنین کرده باید بیاورید و توضیح بخواهید.
نوبت به سلطانی مدیر عامل مخابرات می رسد که اشاره می کند: وزیر، قانون را در  وزارتخانه اش انجام داده این شرکت مخابرات هم بیش از این پولی ندارد تا طرح را انجام بدهد. ما که نمی توانیم پول بسازیم شما تصمیمی گرفته اید باید هزینه اش را بپردازید در اینجا نه من تصمیم گیرنده هستیم نه آقای وزیر.سهامدار عمده باید هم تصمیم بگیرد و هم پولش را بدهد. یا اینکه به قانون عمل شود و این مسئله در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شود آنجا بصورت کارشناسی ما هم حق دفاع داریم.

بحث که به اینجا می رسد دیگر گفتگو تمام است، نمایندگان تصمیم می گیرند فرصتی دو هفته ای به وزیر و مخابرات بدهند تا با سهامداران جلسه بگذارند.بحث طرح تمام می شود.

 

نماینده اصفهان از سلطانی می خواهد با نمایندگان بازنشستگان صحبت کند.

مدیر عامل مخابرات صراحتا می گوید من با نمایندگان واقعی بازنشستگان صحبت می کنم نه افرادی که صدا و خبرشان در رسانه های خارجی و معاند پخش شده باشد و موجب تضعیف نظام شده باشند.

ایشان تاکید می کند اگر کسی نماینده بازنشسته ها هستند باید تاییدیه ای از وزارت کشور بیاورند آنگاه در حضور دادستان با آنان صحبت خواهم کرد.

این مورد که نمایندگان باید از وزارت کشور تاییدیه نمایندگی بیاورند برای ما جالب بود.لذا ماجرا را پیگیری کردیم و  شنیدیم وزارت کشور تمامی کانون های بازنشستگی را از حالت تشکل های صنفی خارج کرده و این کانون ها مجوز ندارند. به این مورد هنوز اطمینان نداریم ولی قطعا گفته مدیر عامل را پیگیری خواهیم کرد.

پی نوشت – متن بصورت محاوره ای و بر خلاف گزارش نویسی معمول است. مخابرات ما تلاش می کند ضمن حفظ حرمت ها از ادبیات پر تعارف و پر تکلف پرهیز کند.
1366640cookie-checkدر روز واقعه حضور وزیر ارتباطات در مجلس(۲)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
59 نظرات
  1. احد می گوید

    آش رو با جاش واگذار کردند ..اجرای مر قانون .تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی….نمیتانی بچو بزار باد بیاد.

  2. بنده خدا می گوید

    سلام تنها راه بدست آوردن حق و حقوق بازنشسته ها پیگیری قانونی با انتخاب چند وکیل مجرب از طریق قوه قضاییه میباشد

  3. ساسان می گوید

    آخه یه عده بیچاره را با حقوق کم و ندادن معوقات و مطالبات بازنشست کرد. از حقوق شاغلین حق جذب داره حذف میشه و از رفاهیات. میگن این پول ها که کم شده دارند میدن به ایثارگران داخل وزارت خانه. من بگم حلال نباشه. من کلی سختی کشیدم کلی امتحان دادم تا این اداره به درد نخور قبول شدم حالا بایست خفت بکشم برای افرادی که با زور تحمیل شدند و بایست رسمی شوند. خدا یا این نماینده های ده درصدی مجلس را به تو می سپاریم. از حق ما کم نکنید یکم از درآمد نفت تزریق کنید و پول استخدام را جور کنید ما هم از نسل دهه شصتی هستیم که هیچچچچچچ نداریم به این حقوق احتیاج داریم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هر چی رو مس شنوید باور می کنید؟

    2. ناشناس می گوید

      خیالت راحت آخرش میشه همین که گفتی از حق ما میزنن واسه نور چشمی ها

  4. همکار بازنشسته می گوید

    اصل قرارداد خصوصی سازی مخابرات زیر سوال است. وقتی یک قرارداد از شروط عقد پیروی نمیکند اساسا باطل است.
    نمایندگان باید به اصل موضوع که همان ابطال واگذاری مخابرات است بپردازند.

  5. علی می گوید

    سلام و خدا قوت به همه‌ی همکاران، تبدیل وضعیت ایثارگران جزیی از قانون و مخابرات به قول نماینده ها داره گردن کلفتی میکنه، تبدیل وضعیت با ایثارگران شروع میشه و به همه‌ی کار کنان میرسه، فقط دنبال اجرای قانون باشیم که نفعش به همه میرسه، مدیر عامل و کسانی که سهام داره عمده و ذی نفعان شرکت های واسط مثل شستکام و تی سی تی هستند اینو خوب میدونند که با استارت تبدیل وضعیت بساط کار اونا جمع میشه و دارن از وزیر سو استفاده می کنند، آقای سردبیر اون فیلم و صوت هایی که در مورد بار مالی بوده و بحث هم شده منتشر نکردن تا بتونن حرف خودشونو تاثیر گذار کنند و بهتر مظلوم نمایی کنند

  6. ناشناس می گوید

    خیلی چیز ها را نمیشود دید
    پس باید بگوییم نیست؟
    وزیر و مدیر عاملی که برای آب خوردن هم باید اجازه بگیرند غیر از این توقعی نمیشود از انها داشت
    ب ا ز ن ش س ت ه ۹۷

  7. ناشناس می گوید

    وقتی که پلیس امنیت از خیانتکاران در شرکت مخابرات دفاع و حمایت می کند و حق و حقوق بازنشستگان مخابرات را پایمال و ضایع می کنند.

  8. ناشناس می گوید

    وقتی دولت نانوان و عاجزدر انجام وظایفش کوتاهی کرده است که مسئولی چه انتظار دارید.
    وقتی مجلس نانوان و عاجزدر انجام وظایفش کوتاهی کرده است که مسئولی چه انتظار دارید.

  9. ناشناس می گوید

    مخالف صددرصد ایثارگران خود شما هستید سردبیر،اگر برادر و پدران ایثارگران نبودند شما الان کجا بودی،التماس تفکر

  10. بدشانس می گوید

    اگه مخابرات رسمی نیس پس شما سردبیر عزیزم چطور رسمی هستین و بالای ۳۰سال هنوز شاغل و حقوق میگیرین از بودجه مخابرات و دولت؟

  11. ناشناس می گوید

    به آقای وزیر و اقای سلطانی بفرمایید چطور موقعی که فرزندان کارکنان بازنشسته مخابرات را بدون داشتن یک روز سابقه کار در مخابرات استخدام کردند و از پاداش بازنشستگیشان ۸۰ میلیون تومان کم کردند،دنبال گرفتن منابع از مجلس و دولت نبودند؟
    اگر مهم پوله بگین ما ایثارگران هم ۸۰ میلیون میدیم واسه استخدام شدن.

    1. سامان می گوید

      امیدوارم ناراحت نشی ولی ۸۰ میلیون اون موقع کم کم معادل ۴۰۰ میلیون فعلی هست. نفری ۴۰۰ میلیون دارید توی بانک بگذارید و سودش را روی حقوقتون. مگر رسمی ها چقدر بیشتر میگیرن نهایت سه میلیون با شرکتی ها اختلاف دارند. حق جذب حذف شده یا نصف.

  12. 😠😠😠 می گوید

    یاد وخاطره ی آقای جهرمی وزیر جوان مون بخیر یاد وخاطره ی اقای صدری بخیر..به خدا قسم در زمان آقای جهرمی و صدری حداقل کلی مطالبات مون پرداخت شد..خواربار بازنشسته ها از آبان ۹۷پرداخت شد…کاش زارع وسلطانی هیچوقت پاشون به مخابرات باز نشده بود.اصلا مدیریت شون زیر ۰ هست زیرصفر

    1. حسن می گوید

      نصف مشکلات مالی مخابرات رو همین جناب صدری باعثش بودن. نمونه ی ساده ش قرارداد مستقیم با هزاران نیروی کارگزار روستایی که عملا هیچ کار مفیدی برای مخابرات انجام نمیدن و صرفا هزینه بر هستن. مدیرتشون در رایتل هم که با خیرات پخش کردن به ورشکستگی کشوندن….

  13. فقط خداااااا می گوید

    سلام ….وای وزیر ارتباطات ناراحت شدی که همه فهمیدن تومخابرات دزدی میشه ؟جونوما شما نگران تضعیف نظام نباش چون نظام ما تضعیف نشده شما وزیر و سهامداران و اون مدیرعامل که اصلا مدیریت بلد نیست تضعیف شدین…ما سروجان مان رو واسه مملکت مون و نظام مقدس مون میدیم ولی نمیذاریم شما وامثال شما به ببر و دزدی هاتون ادامه برین. خوشحال شدیم بیشتر کشورها فهمیدن که شما۱مشت پیرمرد بازنشسته رو مورد ضرب وشتم قرار دادین خوشحالیم همه فهمیدین شما چقدر دراین ۱۳سال حق وحقوق کارکنان و بازنشستگان رو به یغما بردین…انشالله خدا خودش هوای ماهارو داره وکمک میکنه حق وحقوق قانونی مون رو ازتون بگیریم

نظرات بسته شده است.