مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ایرانسل از خدمت خودروی متصل رونمایی کرد

مخابرات ما – همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، ایرانسل و مپنا تفاهم‌نامۀ همکاری در زمینه خودروی متصل (Connected Car) امضا کردند.

مخابرات ما (صبا) – به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، این تفاهم‌نامه، سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و دکتر محمدحسین رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) امضا شد.

دکتر علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، ضمن بازدید از غرفه ایرانسل، حرکت به سمت خودروهای متصل و خودروهای برقی را گریزناپذیر دانست و گفت: این موضوع تا آنجا جدی است که از یک زمان به بعد، در استانداردهای اروپایی و استانداردهای معتبر دنیا، خودروهای غیرمتصل را شماره‌گذاری نخواهند کرد.

خودروی متصل در واقع نوعی وسیلۀ نقلیه است که به فناوری اینترنت اشیا (Internet of Things-IoT) مجهز شده است. به این معنا که اجزای مختلف آن به حسگرهای هوشمند مجهزند و از طریق آن‌ها، داده‌ها را با خودروهای دیگر یا با سامانه‌های مدیریتی، تبادل می‌کنند.

از جمله امکانات و مزایای خودروهای متصل می‌توان به امـکان اتصال به خـودروهای دیگر، امکان مشاهدۀ مشـکلات فنـی خـودرو از طریق سیسـتم ردیابی و حل مشـکلات خودرو از راه دور، قابلیت فعال یا غیرفعال کردن برخی تنظیمات از راه دور، امکان ثبت سفارشات، برنامه‌ریزی برای سفر و دسترسی به امکاناتی مانند رزرو هتل، امکان ثبت تخلفات رانندگی، امکان ارسال پیام و امکان بررسی آسیب‌های وارده به خودرو برای شرکت‌های بیمه، اشاره کرد.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، از ساعت ۱۱ تا ۱۸، در سالن ملل نمایشگاه بین‌المللی تهران (شهر آفتاب) پذیرای علاقه‌مندان است.

 

1368710cookie-checkایرانسل از خدمت خودروی متصل رونمایی کرد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.