مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفتگو با مهندس اروجی مدیر منطقه خراسان رضوی، استان برتر در خلاقیت و نوآوری

مخابرات ما- در همایش مدیران مخابرات ایران و مدیران مناطق مخابراتی در مشهد، استان خراسان رضوی در حوزه خلاقیت و نوآوری استان اول شد.گفتگوی ما با مدیر این منطقه است.

مخابرات ما- همایش سالانه مدیران مخابراتی سراسر کشور در ابتدای سال ۱۴۰۱ در مشهد برگزار شد.در این همایش ارزیابی استانها نیز توسط معاونت راهبرد انجام و استانهای برتر اعلام شد.

جدای از این ارزیابی ها، در این همایش در حوزه خلاقیت و نوآوری در طی سال ۱۴۰۰، استان خراسان رضوی به عنوان استان برتر برگزیده شد.

به همین دلیل گفتگویی داریم با مهندس حسن اروجی مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی.گفتگویی که نظر شما را هم جلب خواهد کرد.البته آنچه می خوانید بخش هایی از گفتگوی صوتی ما با ایشان است لذا توصیه می کنیم این گفتگو را بطور کامل بشنوید.

 

بخش اول- خلاقیت و نوآوری یعنی چه و نمونه ها آن؟

خراسان رضووی سرشار از خلاقیت است

مهندس اروجی: در استان خراسان رضوی  در همه حوزه ها نیروهای فنی و بسیار قوی وجود دارد.در حوره برق، اب ، الکترونیک و ….   از جمله در ارتباطات  و مخابرات  در حوزه  انتقال، سوییج ، دیتا  و … افرادی با پتانسیل بسیار بالا داریم که همه جزو نیروهای نخبه مخابرات ایران هستند و ما به حضور آنان افتخار میکنیم .

 

چند نمونه از خلاقیت ها

مهندس اروجی : اولین استانی در کشور هستیم که  توانسته ایم  IMS در استان راه اندازی کنیم..( البته استانهای دیگر  NGN دارند) هم زمان با ما  برای استانهای دیگر هم IMS خریداری شد  و البته در این استانها تلاش های زیادی هم صورت گرفت که هم زمان باما راه اندازی کنند اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد و فقط در استان ما راه اندازی شد. این نشان می دهد در استان ما پتانسیل خوبی وجود داردکه توانسته اند IMS  را راه اندای کنند.

یک مثال دیگر GIS  است.کمتر استانی را سراغ داریم که همه المانها و تاسیسات مخابراتی آنان داخل نرم افزار GIS  باشد اما در استان ما از فیبر و کانال مسی گرفته تا تاسیسات شبکه ، همه را روی GIS  داشته باشند این نشان می دهد پتانسیل خوبی در این استان داریم.

 

بخش دوم-  خلاقیت و کمک به خلق درآمد

 

 خلاقیت و نوآوری چگونه در خلق درآمد   کمک کرده 

مهندس اروجی :  سال گذشته در حوزه کر دیتا نیاز به ۶ دستگاه سرور پر قدرت داشتیم.از سوی دیگر به دلیل تحریم و مشکلات نقدینگی  برای ما امکان فراهم کردنش  ممکن نبود.     سرورهایی  با مارک هواوی در حوره IPNI  داشتیم که جمع آوری کرده   و عملا کنار گذاشته بودیموچ. برای حل مشکل  دوباره در شبکه دیتا، در کر لایه ۳ از همین سرورها  استفاده کردیم.به این ترتیب هم نیاز خودمان را رفع کردیم هم در حدود ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی کردیم. بنابراین خلاقیت و نوآوری هم موجب کسب درآمد می شود هم موجب کاهش هزینه ها.

نمونه دیگرش این است که در استان NGN/IMS داریم و توانسته ایم دو استان خراسان شمالی و جنوبی را نیز به یکدیگر متصل کنیم با این خلاقیت دو استان دیگر هم توانسته اند  از این ساب سوییچ استفاده کنند خلاصه ما .لییست بلند بالایی از همین خلاقیت ها را به مخابرات ایران داده ایم که   باعث شد رتبه اول را کسب کنیم.

 

مهمترین مشکل استان خراسان رضوی 

مهندس اروجی _ در حوزه شبکه و حوزه فنی دو مورد عمده داریم  که در هر دو نیاز به کمک ستاد مخابرات ایران داریم

اول ساختمان اداری است که  با ۸۰ درصد پیشرفت کارش متوقف شده خوشبختانه  مدیر عامل محترم  دستورات شفافی به مدیر املاک داده اند که باعث شده  تا چند هفته دیگر پیمانکار انتخاب شود و کار این ساختمان  کامل  شود. این ساختمان بین ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. که اگر این ساختمان ما کامل شود در جای دیگری ۲۵۰ میلیارد تومان ملک آزاد خواهد شد.یعنی چند برابر هزینه اش برمیگردد.

مشکل اساسی ما در شبکه و حوزه انتقال است. ۸ سال است  انتقال استان توسعه اساسی نداتشته است حتی به اپراتور همراه اول هم گاهی نتوانسته ایم پهنای باند مورد نیازش را بدهیم. برای دادن پهنای باند به ایرانسل و fcp  ها هم محدودیت داشته ایم .حتی گاهی کافوهای نوری خودمان هم بدون امکانات مانده است. امیدواریم بامساعدت هیئت مدیره و مدیر عامل مخابرات ایران، مشکل سیستم انتقال استان حل شود.اگر بخواهیم در لایه کر و اکسس مشکل حل شود حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که البته می دانید برگشت سرمایه در این حوزه حداکثر دو تا دو و نیم سال است و به سرعت هزینه اش را بر میگرداند.

 

بخش سوم- مخابرات ایران و راه حل نجات آن

 راه نجات مخابرات ایران از مشکلات فعلی 

مهندس اروجی – حال مخابرات خوب نیست اما قابل ارتقا و اصلاح و بهبود است برای بهبود،  نیاز به کمک همه بازیگراناین  عرصه دارد.هم دولت و هم حاکمیت . با استاندا ر و نماینده ها صحبت می کردم به آنها هم گفتم  مخابرات خانواده بزرگی دارد حداقل  ۷۰ هزار نفر خود مخابراتی ها هستند و با ۳۰ میلیون مشترک سر و کار داریم.اگر مخابرات حالش خوب باشد اثر روانی آن  خوبی روی جامعه ۳۰ میلیون خانواری خواهد گذاشت و حال همه را خوب خواهد کرد لذاست که من به همه می گویم به مخابرات به عنوان یک پکیج ۳۰ میلیونی نگاه کننند. لذا  سهامدار عمده و دولت باید کمک کنند ترریق مالی کنند و از برداشت از مخابرات را صرفنظر کنند از حوزه های در اختیار کمی نقدینگی  تزریق کنند دولت هم  یکی دو  سال با تعدیل تعرفه ها  یکس ری امتیازات برای مخابرات و سرمایه گذاری سهانداران شرکت مخابرات می تواند در پایان سال ۱۴۰۱ با نشاط به خانواده ۳۰ میلیونی خودش سرویس های خوبی ادائه کن.

 

صحبت پایانی   با همکاران در استان خراسان رضوی

مهندس اروجی– صحبت من با همه مخابراتی هاست  هر یک از ما ۲۰ تا ۳۰ سال در این شرکت کار کرده ایم و زحمت کشیده ایم ما باید به این شرکت عرق داشته باشیم و مخابرات را دوست داشته باشیم.همه جای دنیا و د رهمه سازمانها فراز و نشیب وجود دارد این فراز و نشیب ها ما را دلسرد نکند.

از همه دوستان مخابرات ایران میخواهم همه مشکلات را نادیده بگیرند و روی مشکلات خیلی ریز نشوند و با تمام قدرت پای کار  و تعهدات و پروژه هایمان برویم و به قول من  ۷ در ۲۴ کار کنیم ( ۷ روز و روزی ۲۴ سااعت) . در  این صورت هم جال خودمان خوب خواهد شد و هم حال مخابرات.

ضمنا در پایان باید بگویم در کنار ربته ای که در حوزه خلاقیت و نوآوری  آورده ایم در مجموع رتبه ۴ دایری ها را داشته ایم،  ضمن اینکه ۸ رتبه نسبت به سال گذشته در جدول رنکینگ مخابرات ایران ارتقا داشته ایم که حاصل تلاش همه همکاران ماست و من  از همه تشکر می کنم.

 

مخابرات ما از مدیر منطقه خراسان رضوی تشکر می کند و برای ایشان وتمام همکاران در این استان، آرزوی سلامت و سعادت می کند.

1370040cookie-checkگفتگو با مهندس اروجی مدیر منطقه خراسان رضوی، استان برتر در خلاقیت و نوآوری

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. محمد می گوید

    با سلام چگونه صحبت از خلاقیت و نوآوری زده می‌شود هنگامی که کارکنانی از جان دل مایه میگزارند به کنار رانده می‌شوند و دستمال به دستان مورد تشویق و ارتقا شغلی قرار می‌گیرند مادامی که چنین مدیریتی در سازمان حاکم باشد باید مخابرات زیان ده شده باشد و لا غیر

  2. آمر می گوید

    سلام وقتی میشه دم از خلاقیت و نو اوری زد که در میزان رضایت مندی مشترکین و کارکنان مخابرات مشهود باشه متاسفانه نه کارکنان راضیند و نه مشترکین

  3. ناشناس می گوید

    با سلام
    ضمن قدردانی از زحمات پرسنل زحمت کش و توانمند منطقه خراسان رضوی، جهت استحضار مخابرات منطقه خراسان جنوبی دارای NGN با برند آوا است و از شبکه NGN/IMS خراسان رضوی جداست.
    ضمناً دلیل اینکه در مناطق فارس و آذربایجان شرقی نیز همچون منطقه خراسان رضوی شبکه IMS راه اندازی نگردید تهدید به تحریم شرکت ZTE توسط آمریکا و خروج این شرکت از ایران بود که عملا امکان تامین مابقی تجهیزات مورد نیاز را غیر ممکن کرد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله درسته
      در خراسان رضوی هم این کار با مشکلات زیادی اچرا شد
      قطعا در استانهای دیگر نیروهای بسیار توانمندی هستند که قادر به اجرای هر طرحی هستند

  4. ناشناس می گوید

    من که از فرمایشات آقای مدیر هیچ خلاقیت و نوآوری درک نمیکنم .خراسان رضوی با پتانسیل منحصربفردی که در میان سایر مناطق کشور دارد شایسته جایگاه بالاتریست.

  5. من دکتر نیستم می گوید

    شاخص‌های تعیین کننده خلاقیت و نوآوری چی بوده؟ منظور تعداد پیشنهادات بوده یا پیشنهادات مصوب و اجرا شده؟ یا معیار چیز دیگه ای بوده؟ چون موارد فوق الذکر مثل راه اندازی ISM که خریداری شده بوده و… ظاهرا خلاقیت محسوب نمیشه.

  6. وحید می گوید

    واقعا مدیران محترم۷*۲۴ کار می کنند. کارکرد اکثر مدیران منفی است. یعنی در واقع۷*۲۴ کار نمی کنند

  7. امیر جانبکف می گوید

    سلام،،، خسته نباشی سردبیر هربار مطلب از مخابرات ما،،، میاد من فک میکنم خبری از واریزی حقوق اردیبهشت ماه هستش،،، لطفاً یک مطلب هم در مورد واریزی حقوق اردیبهشت بنویس.. ممنون

نظرات بسته شده است.