مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تعرفه‌های پستی بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش یافت

مخابرات ما – تعرفه‌های پستی از روز گذشته چهارم خرداد بسته به نوع خدمت، بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش یافت.
مخابرات ما – تعرفه‌های پستی از روز گذشته چهارم خرداد بسته به نوع خدمت، بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش یافت. این اتفاق باعث اعتراض بسیاری از کسب‌وکارهای فروش آنلاین خانگی شده است.

به گزارش زومیت، سال گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از مراسم شرکت ملی پست اعلام کرد که پس از دو سال و نیم توقف در تغییر تعرفه‌های پستی، این تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا خواهد کرد. زارع‌پور گفته بود با توجه به تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی در سال‌های اخیر، تعرفه‌های پستی نیاز به بازنگری دارد و در سال ۱۴۰۱ افزایش تعرفه محقق خواهد شد.

چندی پیش هم محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با زومیت اعلام کرد که طبق مصوبه سال گذشته رگولاتوری، به آن‌ها اجازه افزایش تعرفه خدمات پستی به صورت میانگین تا ۶۷ درصد در سال ۱۴۰۱ داده شده است.

در همان گفت‌وگو، لیائی تأکید کرد که بیشتر از آنکه صحبت از افزایش تعرفه‌های پستی باشد، باید به واقعی‌سازی تعرفه‌ها در این زمینه اشاره کرد. به گفته او از محل افزایش یا واقعی‌سازی تعرفه‌ها برای هوشمندسازی زیرساخت‌های پستی در راستای ارائه خدمات پستی بهتر به کسب‌وکارها استفاده خواهد شد. لیائی با اعلام اینکه قرار است تعرفه‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۱ تغییر کند، تأکید کرد که در این زمینه منتظر تأیید ستاد تنظیم بازار هستنند.

حالا گویا ستاد تنظیم بازار این مجوز را به شرکت پست داده تا این افزایش تعرفه‌ها را در خدمات مختلف پستی خود اعمال کند.

با اینکه در سایت پست هیچ اطلاع‌رسانی در مورد تغییر تعرفه‌های پستی نشده؛ اما یکی از مسئولان دفتر پستی در بلوار کشاورز در گفت‌وگو با زومیت اعلام کرد که از روز گذشته (چهارم خرداد) با تغییرات در سیستم نرم‌افزاری پست، تعرفه‌های پستی افزایش پیدا کرده است.

او در پاسخ به این سؤال که تعرفه‌ها تا چه میزان افزایش داشته، به زومیت گفت:

به صورت دقیق نمی‌توان گفت که این تعرفه‌ها به چه میزان افزایش داشته؛ اما بسته به نوع سرویس برخی خدمات بین ۵۰ تا ۶۰ درصد و بعضی از سرویس‌ها حتی تا ۱۱۰ درصد افزایش تعرفه داشته‌اند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا در این زمینه از سمت شرکت پست به آن‌ها ابلاغیه‌ای ارسال شده، تأکید کرد که نیاز به ابلاغیه نبوده و سیستم نرم‌افزاری پست با توجه به تغییر تعرفه‌ها، از روز گذشته به روز‌رسانی شده و آن‌ها هم طبق اطلاعات در سیستم، تعرفه مرسولات پستی را برای متقاضیان براساس تعرفه جدید محاسبه می‌کنند.

 

1370390cookie-checkتعرفه‌های پستی بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش یافت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    دولت حامی محرمان همه کالاها و خدمات امسال از ۴۰تا ۲۰۰درصد افزایش قیمت وگران کرده ولی حقوق کارمندان و بازنشستگان کشو ری و لشکری فقط ۱۰درصد افزایش داده
    این هم شد عدالت دولت حامی محرومان

  2. پرنده آبی می گوید

    یکی به وزیر بگه مفصل بیست هزار تومنی که ارزونترین مفصل شبکه هست الان شده هفتصد هزار تومن یعنی سی و پنج برابر یعنی ۳۵۰۰ درصد افزایش قیمت.
    آقای وزیر شما هزینه های سرسام آور مخابرات را نمیبینی

  3. ناشناس می گوید

    فقط مال مخابرات ایراد داره

نظرات بسته شده است.