مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نیمه طنز امروز – ماست بند، مخابرات نیست که نتواند!

مخابرات ما- بحث نیمه طنز امروز در مورد هزینه ارسال پستی کالاهاست! زبون دراز به استقبال این بحث رفته است.

مخابرات ما (زبون دراز) –   باور کنید قصد طنزنویسی ندارم ولی اگر داستان زندگی ما سر تا پا طنز شده تقصیر من نیست!

یکی از دوستان تصویر زیر را برای من ارسال کرده است.ببینید:

در بخش بالا نوشته شده با این روش قیمت محصول با قیمت ارسال آن برابر می شود!

معنی و مفهو آن این است:  اگر هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم با همین “یک کار” قیمت تمام شده برای مشتری دو برابر شده است! یعنی افزایش دو برابری قیمت برای مشتری …

اما کار در اینجا متوقف نمی شود، تولید کننده قطعاً قیمت کالا را چنان بالا می برد که ارزش پرداخت هزینه پستی را داشته باشد! این حداقل کاری است که از دست تولید کننده بر می آید! البته این کار به سادگی انجام می شود، تولید کننده مثل مخابرات  نیست که نتواند دستش را توی جیب مردم بکند!

 

یک نمونه دیگر را ببینید:

باور کنید داستان ماست و سطل ماست در حال تکرار شدن است.قیمت کتاب ۷۰ هزار تومان، اما هزینه پستی ارسال آن ۳۰ هزار تومان است!برای متعادل شدن قیمت ها، تنها یک راه باقی مانده است: کتاب را هم گران کنند تا هزینه پستی بسیار اندک به نظر برسد! هیچ مانعی هم بر سر راهش نیست! ناشر مثل مخابرات نیست که نتواند دستش را توی جیب مردم کند!

 

نمی دانم شما بخاطر دارید یا خیر! قبل از تورم سال ۹۸  و افزایش قیمت بنزین، قیمت سطل خالی ماست، از خود ماست بیشتر شده بود بطوری که بسته بندی ماست صرف نمی کرد!اما به سادگی این مشکل حل شد، قیمت ماست آنقدر گران شد که ارزش سطل ماست در مقابلش  بسیار اندک بود! ماست بند، مخابرات نیست که نتواند دستش را توی جیب مردم کند!

*****

دولت و هیئت دولت (از جمله وزارت ارتباطات) دست همه را – مثل یک سگ هار- توی جیب مردم  رها کرده است و این امر هیچ اشکالی ندارد! اما برای مخابرات و قیمت تمام شده کالاهایش هرگز نباید هیچ دستی وارد جیب مردم شود!

آخ که مردم ، چه کلمه کار راه اندازی است! …. البته جیب مردم کار راه انداز تر است!

 

1370520cookie-checkنیمه طنز امروز – ماست بند، مخابرات نیست که نتواند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. فنی می گوید

    هیچ چیزی شفاف نیست ما نمیدونیم سهامداران مخابرات زمان خصوصی چه قولی دادن که الان توش موندن

  2. هیچ بزرگ می گوید

    یعنی سردبیر جان شما هنوز مطلب را نگرفتید و دلیل این کارو نمیدونید، اصلا خصوصی سازی نبود زیر ساخت و مخابرات و همراه، درآمدشون همه شون یه جا ریخته میشه، چون دولت این موضوع را میداند که امکان دارد با اصلاح تعرفه نیروها مطالباتشون، مردم کیفیت و… فعلا به صلاح نیست، من قبلا هم خدمتتون عرض کردم، هر زمانیکه نیروهای رسمی به حداقل و اکثر نیروهای شرکتی سابقه سنواتشون به بالای ۲۰ رسید ادغام صورت میپذیرد، الان برو ببین همراه اول میخواد کارآموز بگیرد و از بین اونا استخدام کند، معلومه میخوان بچه های خودشونو وارد کنند.. این خط _اینم نشون 😐

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چی بگم

  3. دلسوز آگاه می گوید

    سلام سردبیردعزیز و همکاران محترم ، راهکار خیلی ساده است به قول ضرب المثل (( اگر زورم به تو نمی رسه به خودم که می رسه )) در اواسط سال ۱۴۰۰ بود که مخابرات به ناگهان تغییر مکان تلفن که پنجاه هزار تومان بود رو ممنوع کرد طولی نکشید قیمت این قبیل خدمات مخابراتی افزایش مختصری یافت .

  4. ناشناس می گوید

    آب و برق و گاز و مواد غذایی و شوینده و ….همه چی چندین برابر شده
    معلوم نیس چرا و به چه دلیلی اجازه افزایش تعرفه مخابرات نمیدن

نظرات بسته شده است.