مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کاری که بیمه نخواسته، دیوان مدعی شده

مخابرات ما- حکم اخیر دیوان عدالت اداری مشکلاتی ایجاد کرده

 

مخابرات ما- حکمی که اخیرا دیوان عدالت اداری صادر کرده به این معناست که برای بیمه شدگان کشوری، باید شرکت مخابرات ایران پرداختی هایی مشابه تامین اجتماعی داشته باشد تا از نظر محاسبه حقوق مشابه تامین اجتماعی رفتار کند.

حکم را ببینید.

مستندات جدید مخابرات ما

اما ما مستنداتی پیدا کرده ایم که بر اساس آن، صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به سوال مخابرات، میزان پرداختی سهم بیمه را دقیقا مشخص و اعلام کرده است.

این پرداخت همان ۲۲ و نیم درصد از مبالغ بیمه پذیر است.مستند زیر را ببینید سپس در موردش چند نکته ذکر می کنیم.

چرا صندوق بیمه کشوری ۳۰ درصد نمی گیرد؟

سوال این است که چرا صندوق بیمه کشوری نمی خواهد بیش از این مبلغ دریافت کند! آیا از دریافتی بیشتر ناراضی است!

نکته بسیار مهم این است که تامین اجتماعی، دو نوع بیمه را تضمین می کند: بیمه درمان و بیمه بیکاری!

یعنی هم دفترچه درمانی صادر می کند هم بیمه بیکاری به کارگران پرداخت می کند.

اما بازنشستگی کشوری بیمه بیکاری ندارد و فقط دفترچه درمانی صادر می کند.این صندوق نه بیمه بیکاری پرداخت می کند و نه پرداختش را تضمین می کند.این اختلاف در پرداخت سهم بیمه به هر دو نوع شرگت، دقیقا به همین دلیل است.

بنابراین اگر قرار باشد کارکنان به بیمه کشوری، ۳۰ درصد پرداخت کنند- مشابه تامین اجتماعی- باید بیمه بیکاری هم ارائه کند! ایا این صندوق قدرت ارائه این بیمه را دارد؟ یا اینکه ضرورتی دارد؟

 

راه چاره چیست؟

اینک حکم فوق صادر شده است.راه حل آن این است که یکی دیگر از افراد ذی امتیاز، در شعبه ای دیگر از دیوان عدالت اداری شکایت کند و نامه فوق را (تصویر دوم) به آن ضمیمه نماید تا حکم قبلی برگردد.

 

از مخابرات ایران می خواهیم

اینک از حوزه معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات می خواهیم تصویر کامل این نامه را در اختیار شاکیان قرار دهد تا بتوانند شکایت خود را کامل کنند. در آرشیو مخابرات ما فقط یک صفحه از این نامه موجود بود که در سال ۱۳۹۹ در خبرها منتشر شده بود.خوشبختانه شماره آن نیز موجود است و قابل دسترسی است.

 

1373700cookie-checkکاری که بیمه نخواسته، دیوان مدعی شده

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. علی سیبیل می گوید

    چلمان نکن حقوق میدن یا نه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ؟

  2. ناشناس می گوید

    یعنی رای بطلان بر همه آمال و آرزوهای بازنشستگان پایان سال ۱۴۰۰ !!
    می گویند سری را که درد نمی کند دستمال نمی بندند، درست؛
    اما سرهائی را که درد نمی کرد، ابتدا با تهدید و …. چهار دست و پایشان را بستند! و سپس به زور دستمالی زرد و پر از نفرت و … بر سرهایشان بستند و روانه بازار مکاره کرده و بعد از عمری تلاش و … رسوای خاص و عامشان نمودند!!
    حال اگر غیرت و خود حسابی داشتند، بر سر کارهایشان برمی گرداندند تا حداقل ندانم کاری های خود را جبران کنند و سپس با پیش بینی های لازم و مدبرانه روانه بازنشستگی و حداقل بهره از دوران سنین کهولت شان می نمودند.
    اما دریغ و دریغ از یک جو همت و …..!!!

  3. سرگردان می گوید

    باتشکراز یادآوری شما ، لطفا تشکل ها اقدام عاجل فرمایند ماکه درشهرستان کاری ازدستمان برنمیاد

  4. محمد ممبینی می گوید

    با سلام خدمت سر دبیر محترم
    در خصوص بیمه های سازمان عرض کنم سازمان بازنشستگی ۲۲٫۵ درص فقط بابت بازنشستگی می گیرد که درمان را شامل نمی شود و تامین اجتمایی از ۳۰ درصد دریافتی ۱۸ درصد برای بازنشستگی می باشد و ۹ درصد درمان و ۳ درصد بیمه بیکاری لذا سازمان بابت بازنشستگی از تامین اجتمایی درصد بیشتری دریافت می کند و پرسنل ۹% بابت درمان و صدور دفترچه ۷% به خدمات درمانی پرداخت می کنند که ۲% از پرسنل کم میشود و ۵% را هم شرکت پرداخت می کند جهت اطلاع همکاران و طرح شکایت .پس در کل سازمان بابت بازنشستگی بیشتر از تامین اجتمایی دریافت می کند.

  5. مهران مالکی می گوید

    سلام
    ببخشید صندوقی هم برای تامین هزینه های دادرسی در این خصوص هست که همکاران پس از اعلام هزینه وکیل و سایر هزینه ها بتوانند حق اسهم خودشان را واریز کنند؟

  6. بشیری می گوید

    بیمه درمانی بازنشسته ها اعتبار نداره رفته بودم دکتر گفتن تحت پوشش بیمه نیستی ، بیمم خدمات درمانی هست نه تامین اجتماعی

  7. ناشناس می گوید

    اگر منصفانه نگاه کنیم این درست نیست که بیمه شدگان تامین اجتماعی سی سال حق بیمه کامل پرداخت کنند و بیمه شدگان کشوری بخواهند با پرداخت دو سال بیمه از مزایایی همتراز با تامین اجتماعی برخوردار گردند،ضمن اینکه در بدو استخدام همکاران مجاز بودند هر بیمه ای انتخاب کنند و بسیاری برای اینکه حق بیمه کمتر پرداخت کنندرعضو کشوری میشدند،در کل برای بیمه شدگان تامین اجتماعی فرقی ندارد که بیمه شدگان کشوری از آنها هم بیشتر دریافتی داشته باشند،چون صندوق ها جدا هستند ،اما در حق بقیه بیمه شدگان کشوری ظلم میشود و چه بسا آنها هم بخواهند با پرداخت دو سال بیمه بیشتر از مزایای آن برخوردار گردند.را حل همان است که در قانون واگذاری اصل ۴۴ آمده،باید همان زمان همکاران کشوری به تامین اجتماعی با پرداخت تمامی حقوق آن صندوق منتقل میشدند.

    1. ناشناس می گوید

      بیمه کشوری همیشه از تامین اجتماعی بیشتر پرداخت کرده است ۹درصد در مقابل ۷درصد فقط از جدول رفاهی کسر نشده بود که انهم تقصی سازمان است نه همکار
      شما دایه مهربانتر از مادر نشو و از جیزی که مطلع نیستی بحث نکن

  8. بازنشسته ۹درصد۱۴۰۰ می گوید

    سلام هر دو صفحه مستند فوق را خدمتتان ارسال میکنم

نظرات بسته شده است.