مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وزیر ارتباطات: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد، شرکت پست ورشکسته می‌شود

مخابرات ما- عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد

مخابرات ما – برنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که خدمت رسانی کند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش تعرفه پستی و اخلال جدی در برخی مشاغل خرد که در بستر فضای مجازی فعالند، گفت: تعرفه‌های پست از سال ۹۸ تا امسال افزایش پیدا نکرده بود و شما به من بگویید در کشور ما چه چیزی از سال ۹۸ افزایش پیدا نکرده و چند درصد افزایش داشتند؟ طبق آمار بانک مرکزی تورم در این ۳ سال بیش از ۱۲۰ درصد بوده و پست هم یک شرکت درآمد- هزینه‌ای است و تمام هزینه‌های آن اعم از حقوق پرسنل، زیرساخت‌ها و کامیون هایش از محل درآمدی است که از مردم دریافت می‌کند و دولت هیچ کمکی نمی‌کند.

زارع پور افزود: اگر این اتفاق نیفتد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که بخواهد خدمت رسانی کند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر بخواهیم طبق تورم افزایش بدهیم باید ۱۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما الان حداکثر افزایش ۴۰ درصدی اتفاق افتاده و به نظرم اتفاق ویژه‌ای برای کسب و کار‌ها نیفتاده است و من اعلام کردم که هر کس حاضر است که جنس هایش را به قیمت سال ۹۸ بفروشد ما هم با تعرفه سال ۹۸ حساب می‌کنیم.
[yektanet.com]وی در پاسخ به سوالی درباره عدم پذیرش پست سفارشی توسط برخی دفاتر پستی و همچنین افزایش بیش از ۴۰ درصدی تعرفه پستی در برخی مراکز گفت:اگر بیشتر از ۴۰ درصد بوده با ۱۹۳ تماس بگیرند و سازوکار ویژه‌ای دیده شده و رسیدگی می‌کنند و اگر مبلغ اضافه دریافت شده باشد پس می‌دهند.

وی همچنین درخصوص خبری در فضای مجازی مبنی بر پرتاب ماهواره جدیدا بیان داشت:

زارع پور تاکید کرد: تا آخر سال چند پرتاب خواهیم داشت و قرار بود همین ایام باشد و ان شاالله بزودی و تا پایان تابستان پرتاب خواهیم داشت.

 

1376330cookie-checkوزیر ارتباطات: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد، شرکت پست ورشکسته می‌شود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. کارشناس خسته می گوید

    یعنی وزیر محترم ارتباطات نمیدونه که شرکت تابع مثلا خصوصی وزارت خونه خودش بیش از ۱۲ سال که مجاز به افزایش تعرفه نبوده که اینطوری سینه سپر کرده برای پست میگه از سال ۹۸ تعرفه زیاد نشده چه کسی حاضر با تعرفه ۳ سال قبل کار کنه !!!! بله اقای وزیر مخابرات بیچاره و پرسنل درموندش که بیشترین آسیب رو از این قضیه دارن میبینند ….

  2. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    پست مگه فقط کامیون و ماشیناش و پرسنل هزینه هم میکند، مگه مثل مخابرات باید تجهیزات خریداری یا مخارج دیگه… واقعا متاسفم با این تحلیل و نظر وزیر.. هی میگم این وزیر شرکت پست هست نه وزیر مخابرات و همراه اول

  3. ناشناس می گوید

    مخابرات برا وزارت ارتباطات مثل بچه طلاق می مونه

  4. فنی می گوید

    تحلیل من به شخصه از دلیل عدم افزایش تعرفه توسط دولت برای مخابرات این هست که دولت میخواد با فشار به مخابرات کاری کنه برای مخابرات نصرفه و شرکت رو پس بده به دولت (به نظر میرسه تمام دولت‌های که اومدن سرکار بر سر این موضوع توافق دارن )یا در بدترین حالت به خواسته های شرکت‌های دوستاشون مانند های وب و شاتل و … تن بده وگرنه دلیل دیگری وجود نداره که دولت با یک شرکت بزرگ و یک برند ملی با هزاران کارمند و کارگر اینطور برخورد کنه و براش زیان درست کنه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بخش دوم حرفهای شما منطقی تره
      گروهی میخوان مخابرات رو بدن به همونایی که نوشتین
      این گروه آنقدر شجاع شدن که نظراتشونو پنهان هم نمی کنن

  5. فنی می گوید

    مخابرات که تعرفه ش زیاد نمیشه حتما یه دلیلی داره که ما نمیدونیم وگرنه مدیران مخابرات در تمام مباحث مالی زرنگ هستند و نمیذارن کسی حقشون رو بخوره همانطور که مخابرات رو مفت به چنگ آوردن و شرکت با اون همه سرمایه رو به این روز انداختن

نظرات بسته شده است.