مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نویسنده مهمان- گره کور ایجاد نکنید

مخابرات ما- آنچه امروز شرکت مخابرات بر کارکنان روا می دارد، در حکم بستن راه های تنفس آنان است.زیان این امر باز به مخابرات برمیگردد.آنچه در زیر می خوانید نظر نویسنده مهمان ماست که در تشکل ها نیز دستی بر آتش دارد.

شرکت مخابرات با نگاه دو جانبه سهامدار عمده و دولت همواره مسیر پر تلاطمی را طی نموده است. موضوع تایید عملکرد سهامدار عمده یا دولت نیست ،بلکه بحث بر عدم وفاق و همگرایی این دو در انجام وظایفشان است. هر گاه این شکاف و اختلاف بین آنان بیشتر شده فشار بر شاغلین و بازنشستگان نیز افزایش یافته است  و به نوعی تاوان عدم همدلی آنان را کارکنان پس داده اند. تا آنجا که به ذهن همه این موضوع نقش می بندد که گویا کارفرما ما را به گروگان گرفته است.
تلاش کرده ایم از دیدگاه یک فرد منصف مشکلات مخابرات را رصد نموده و علاج گرفتاری ها را در درون مخابرات از طریق میز مذاکره جستجو نماییم تا بدینوسیله نه تنها از درز کردن مشکلات مخابرات به بیرون جلوگیری شود بلکه ازخدشه دار شدن برند مخابرات نیز ممانعت بعمل آید اما متاسفانه امروز شاهدیم هر روز مشکلات جدیدی برای کارکنان خلق می شود و بر انبوه مطالبات شاغلین و بازنشستگان آیتم دیگری افزوده می شود. اینک میزان مطالبات به حدی بالا رفته که معیشت کارکنان را هدف قرار داده است و سطح آن به مرز انفجار رسیده است.

امروز می توان گره گشایی مشکلات را در درون مخابرات رقم زد اما عدم رسیدگی به این مشکلات و فرصت سوزی عوارض اجتماعی زیانباری را بدنبال خواهد داشت. توجه به خواسته های قانونی کارکنان مخابرات و حل و فصل بهنگام آن بهترین راه چاره است.
مدیران ارشد باید به این نکته توجه نمایند مطالبات و خواسته های شاغلین و بازنشستگان کاملا قانونی است و موکول کردن حل مشکلات به افزایش تعرفه  مراتب زیان بارتر  از سود آن است.

برای برون رفت از مشکلات از دولت و سهامداران عمده (تعاون سپاه – ستاد اجرایی فرامین امام خمینی ره )
استمداد می طلبیم و توصیه می کنیم گرهی را که امروز می شود با دست باز کرد  به گره کور مبدل نکنند.

امیدوارم هر چه زودتر از چنبره این مشکلات با حرکت بموقع مدیران بالا دستی و ارشد بیرون آمده و تلاش و
کوششمان را جهت ارتقا کلاس مخابرات در حد استانداردهای جهانی مصروف داریم.

آنچه خواندید به عنوان نظرات مستقل منتشر شد اما باید بدانید برآیند گفتگوهای ما با تشکل ها همین موارد است.

نگرانی همه دلسوزان این است که اختیار کار از دست همه خارج شود و موج شکایت ها، مخابرات را به دادگاه بکشاند.

 

1378320cookie-checkنویسنده مهمان- گره کور ایجاد نکنید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس ازتبریز می گوید

    سلام سردبیرجان سه روزپیش نظردادم هنوز خبری نیست چون گفتم تحصن کنیم

  2. عدالت می گوید

    درود فراوان.در این شطرنج ندانم ها و بی تدبیریها بازندگان اصلی بازنشسته ها وجوانان شرکتی هستند وبه لطف دوستی ها و باندهای پیچ در پیچ اقایان هیچ غمی نداردن گروه دوم مردم وسوم هم سهامداران خورد هستند .دندان اسب پیشکشی را نمی شمارند .همگی میدانیم به سلطون حسین صفوی گفتند افغانها. اطراف اصفهانند گفت کاخ هم برای ما بس است .فعلا اقایان هنوز چندتا مرکز مونده حراج کنند و…وای به احوال ما بیمه تکمیلی خوار وبار وبیمه اصلی

  3. ناشناس می گوید

    همه رفتارهای زننده کارفرما یک طرف، اینکه اینقدر جری شده که به خودش اجازه میده که حقوق جاری هم ببره در دیون و معوقات، قطعاً قابل تحمل نیست و نشون میده که یک جای کار ما مشکل داره که چنین شناختی از ما پیدا کرده!

  4. اکبری می گوید

    صد در صد من از کارمندان مخابرات آذربایجان شرقی شکایت خواهم‌کرد، طرح شکایتم اماده هست، اگر حق جذب و‌رفاهیات افزایش نیابد، شکایت را تقدیم مراجع قانونی خواهم کرد، بگذارید بنده را اخراج کنند، مسافرکشی کنم شرف داره به این ذلت

  5. ناشناس ازتبریز می گوید

    سلام برسردبیر عزیزو همکاران گرامی پیشنهاد من برای وادارکردن مدیران برای تمکین به قانون ودادن مطالبات همکاران وبازنشستگان تحصن سراسری ودست ازکارکشیدن به مدت یک هفته می باشد

  6. رساگو می گوید

    تامشاورین غیرمتخصص ،راه حلهای ابکی وغیرمخابراتی میدهند.اقای محبی.نتیجه اش همین میشود که میبینیم.پس بنظر من ،بایدجراحی روی مشاورین انجام گرددتادردوخون ریزی شامل انان گرددوازفغانشان ،گوش فلک کر گردد

نظرات بسته شده است.