مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سخنی با سهامدار اصلی مخابرات، اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل آن

مخابرات ما- با نزدیک شدن به روز یکشنبه و حضور وزیر در مجلس ذکر چند نکته ضروری است

مخابرات ما محل تضارب درست آراست نوشته های آن نظر قطعی مخابرات ما نیست.

مخابرات ما- شاید این بار مخابرات ما حامل پیامی از سوی فعالین صنفی کارگری مخابرات باشد برای سهامدار بزرگ مخابرات ، اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت بزرگ بورسی.

آنچه باید مورد توجه سهامداران بزرگ مخابرات و اعضای هیئت مدیره آن قرار گیرد این است که   سوال از وزیر ارتباطات و یا استیضاح ایشان طرحی نیست که یک باره و بدون اندیشه و فکر رخ داده باشد.

از روزی که از وزیر ارتباطات برای افزایش تعرفه ها قطع امید شد نزد مخابراتی ها واقعا دیگر در وزارت ایشان تردید ایجاد شد.اما روزی که برای دو برابر شدن تعرفه پست فریاد زد دیگر اعتماد از ایشان منقطع شد.لذا فعالین صنفی  در فرآیندی طولانی مدت به مجلس پناه بردند و نمایندگان مجلس را از وقایع مخابرات مطلع کردند.

در قدم اول باید تعرفه ها منطقی می شد تا حقوق و سپس مطالبات کارکنان و بازنشستگان پرداخت می شد و سپس نیروهای شرکتی به بدنه شرکت اضافه می شدند. بدون پول تمام اینها یک سراب بود.

قدم اول چنان مناسب بود  که نمایندگان مجلس خوشبختانه قانع شدند که در مخابرات مشکلی وجود دارد و راس این مشکل نماینده دولت است!

قدم دوم هم  مخابرات خصوصی و دولتی بود. بالاخره باید این داستان در جایی ختم شود.مخابرات خصوصی است یا دولتی! اینک در مجلس موضوع بررسی می شود.

 

قدم سوم دخالت های اعضای هیئت مدیره ، مدیر عامل و سهامدار اعظم و حتی دولت  در معیشت کارکنان و حقوق آنان است. عدم افزایش حقوق ۱۴۰۱ و عدم برقراری حق جذب فقط یک نمونه است. طرح کارشناسی نصفه و نیمه شرکتی ها هم یک شاهد دیگر است. ده ها نمونه داریم اما …

 

فعالین مخابراتی در طرح دو قدم اول و دوم، گفتگو با نمایندگان مردم، نمره قبولی گرفتند اما اگر قرار باشد فردا (شنبه) همچنان با حقوق و معیشت شاغلین بازی شود و یا بیمه تکمیلی و رفاهیات بازنشستگان  به هیچ گرفته شود، دیگر برای فعالین صنفی مخابرات، اعضای هیئت مدیره سهامدار اصلی مخابرات و مدیر عامل در کنار وزیر ارتباطات و نمایندگان دولت قرار خواهند گرفت.

تا امروز هدف، تعرفه و افزایش قدرت مالی مخابرات  بوده است اما در صورتی که روز شنبه احکام ۱۴۰۱ شنبه صادر نشود و حقوق پرسنل گرو نگه داشته شود، از نظر فعالیت صنفی ، روز یکشنبه مدیران مخابرات  در کنار نماینده دولت خواهند بود.

 

 

1383910cookie-checkسخنی با سهامدار اصلی مخابرات، اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل آن

Please rate this

0 1 2 3 4 5
23 نظرات
  1. Mha می گوید

    سلام
    لطفا در خصوص پرداخت سنوات بازنشستگان ۱۴۰۰ اطلاع رسانی کنید

  2. حقیقت می گوید

    سلام سردبیر عزیز امروز شنبه است بازم مثل اینک هیچ خبری درمورداحکام نشد اگر خبری دارید لطف فرماید اطلاع ارسانی نماید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شد

  3. ناشناس می گوید

    بابا مخابرات را با همان روشی که فروختید پس بگیرید والله به سود تمام ایرانیان است

  4. ناشناس می گوید

    سردبیر جان، منبع اخبار مربوط به احکام شما کجا و کیست؟ چه کسی گفته تمام امور مربوط به احکام انجام شده و امروز برای صدور دستور مدیرعامل میره!؟ دقیقاً از سه شنبه و اون جلسه کذایی هیئت مدیره که نتیجه ش هم مشخص نشده، صدور احکام کلاً تعلیق شده! اینکه نرم افزار hr تغییر نکرده، نشانه این نیست که قراری بر تغییر نیست و امور به شکل نرمال در حال انجام هستند، بلکه فعلاً همه چیز تعلیق شده تا مدیریت توان خودش رو در این بی قانونی بسنجه و راه های احتمالی دور زدن قانون رو بررسی کنه! شاید هم منتظر جلسه فردا عصر هستند!

    1. رساگو می گوید

      سلام احکام باجذب کامل ساعت ۱۳ دردست اقدام میباشد

  5. هیچ بزرگ می گوید

    زمانیکه پدران ما در صف اول جنگ با بعث عراق بود، اولا بخاطر امتیاز خاصی نبود فقط برای دفاع از وطن، انقلاب و ولایت بود، واصلا قضیه ایثارگری بحثی نیست که قاطی سیاست بازی خصوصی دولتی شود، رفاهیات و اینجور چیزا را میشه اما قضیه ایثارگران شوخی بردار نیست، کسانیکه بر علیه ایثارگران کامنت میزارند قطعا از از دشمن بعثی برای این نظام خطرناک تر هست

    1. کبوتر می گوید

      خب مگه قرار نشده بود بنیاد پول استخدامتون را بده ولی نداشت انگار منتظر درآمد همین مخابراتن. شما بایست با بنیاد صحبت میکردید نه حق پرسنل را بکشن بالا برای شما.

    2. نخبه نگران می گوید

      من خیلی توی کارهای فنی زحمت کشیدم میدونم نباشم خیلی جاها میخوابه میدونم فقط اگر رفاهیاتم فریز شه و حق جذبم حذف شه به فامیل نماینده های مجلس برسه از کار انصراف میدم فسخ قرارداد میکنم و حق من را بدهند به همین افراد . اما بخدا میسپارم که تمام تلاش هایی که کشیدم زندگی افرادی که نگذاشتن توی مملکتم کار کنم را به خاکستر تبدیل کنه این پول ها خوردن نداره تلاش کنید، چرا منتظرید همیشه با سفارش برید عرش!!!!!!! وقتی سه چهار بار پشت آزمون استخدامی موندی و از مصاحبه رد شدی فرصت ازدواج و فرزند را از دست بدی به پدر و مادرت استرس درس و امتحان نابرابر بدی میفهمی من چه ایثاری کردم . همه شما یکی دو جین بچه دارید همسر دارید … الان هم مفت بشنید روی زحمت من و بقیه. ولی من توی اتاق دوازده متری بچگیم با کلی حسرت دلم فقط به این حقوق خوش بود اونم شد هیچچچچچچ !!!!!!!!!!!!!!!! خدا از خیلی ها نگذره.

      1. امیر محمد می گوید

        سلام همکارمحترم واقعا حرف دل منو زدی …وقتی همه عمر وجوانی رو دنبال درس خوندن باشی واز همه لذتهای زندگی محروم بشی به این امید که یه روزی درس خوندن به دردت بخوره وخیلی شانس بیاری یه جایی مشغول بشی و به طور کلی همش استرس داشته باش داغون میشی افسردگی میگیری — خدایا عاقبت همه مارو به خیر کن

    3. فنی می گوید

      رفاهیات کارمندان که جز قانون و آیین نامه خود شرکته مهم نیست کار شما مهمه ؟🤣

    4. سوشیانس می گوید

      ایثارگران عزیز برای سهم خواهی منافع دنیوی ایثارگری نکردن . جانبازانی رو می شناسم که حماسه هاشون هیچ جا ثبت و ضبط نشده هیچ کارت و پرونده ای هم ندارند کاملا کارشان خالصانه بوده ، خانواده شهدایی هستن که حتی به بنیاد هم نرفته اند.
      در عوض جانبازانی هستن که زمین و زمان را به هم دوخته اند و از کوچکترین فرصت هم نگذشته اند
      اگر به دقت همین دور وبرمونو تو اداره نگاه کنیم از هر دو طیف هستن هر چند اولیا انگشت شمارند.
      لطفا چهره ایثارگران واقعی رو مخدوش نکنید
      حرفتونو بزنید حقتونو بخواهیدولی از ارزش‌های خالصانه اون روزهامایه نزارید

  6. حبیب می گوید

    سر دبیر عزیز :
    تعرفه های مخابرات پایین است ونیاز به بازنگری دارد ولی سودی ۷۹ ریالی هر سهم که مخابرات اعلام کرد از کجا آمده ؟ آیا اگر هزینه های پرسنلی و رفاهی شاغلین و بازنشستگان بصورت کامل در حسابهای شرکت شناسایی و ثبت می شد باز هم این سود واهی ابراز می گردید ؟ . تعداد سهام اخابر ۶۰ میلیارد سهم هست یعنی مخابرات در سال جاری با وجود تمام مشکلات نقدینگی که دارد باید ۴۷۴ میلیارد تومان سود نقدی توزیع کند که ۵۰ درصد آن متعلق به سهام دار عمده خواهد بود . این شناسای و تقسیم سود موهوم که از سال ۸۸ به بعد و پس از واگذاری سهام عمده اتفاق افتاده دلیل اصلی مشکلات فعلی مخابرات هست . این مبالغ علاوه بر ۲۵ % مالیات عملکردی است که همه ساله لازم است پرداخت شود . اگر سهامدار عمده از این برداشت سودهای واهی چشم پوشی می کرد قادر می گردید طرحهای توسعه ای خود را اجرا کند ، معوقات پرسنلی و رفاهی درمانی کارکنان و بازنشستگان را پرداخت کند ، بدهی بیمه و مالیات و ….. را تسویه نماید و خلاصه اینکه دوران طلایی زمانی که تقسیم سود برایش مهم نبود را حفظ نماید . . مشکل اصلی این است که سهامدار عمده فقط به فکر برداشت پول هست و مشکلات نیروی انسانی شرکت و ارتباطی مردم و برایش مهم نیست .

  7. همکار 92 می گوید

    سلام سردبیر جان
    خودت پیگیری کن
    شایعات درباره حکم نزدن زیاد شده
    حق جذب ۳ماه یک بار خارج از حقوق
    حکم نزدن تا شهریور و معوقات ۶ماهه
    واقعا نمی دوونممممم ولی زندگی خیلی سخت شده لااقل افزایش حقوق ۳۸ درصد رو لحاظ کنن نگاه نکنن به خودشون که ثروتمندن ما واقعا داریم فقر رو لمس میکنیم

    1. ناشناس می گوید

      کاملاً موافقم نیاز به منابع قابل اطمینان و اطلاع از نتیجه جلسه سه شنبه گذشته هیئت مدیره داریم. سردبیر جان قرار بود شنبه از نتایج جلسه سهشنبه گذشته هیئت مدیره اخبار بگیرید و به ما هم اطلاع رسانی بفرمایید! آیا خبری به دست آوردید؟

  8. همکار مخابراتی می گوید

    با پوزش، مدیران هم کاری نخواهند کرد چون میزشان را از همین سهامدار و هیئت مدیره و …. دارند!!!!!

  9. ناشناس می گوید

    سلام امروز شنبه ساعت ۱۲/۱۵هنوز خبری از احکام نشد

  10. بنده خدا می گوید

    سلام روز یکشنبه بابت اعمال ماده۲۳۴ بخاطر طرح استخدام ایثارگران هست….بیخود مسائل دیگه رو به این مسئله گره نزنید

  11. جزغاله شده مخابرات می گوید

    روز یکشنبه همزمان با جلسه در مجلس بهترین زمان برای تجمع و تحصن خود جوش مقابل مجلس هست و نباید فرصت سوزی کرد
    لطفاً خودمونو به خواب نزنیم و بیدار شویم تا بلکه به حق و حقوقمان برسیم

  12. ناشناس می گوید

    حداقل یه جمله بنویس هدف از جلسه مجلس چیه؟
    به همه موارد حاشیه میپردازی به جز موضوع اصلی

  13. reza می گوید

    قدر پرسنل مخابرات را بدانید، عموما افرادی زحمت کشیده، زنج برده، اسارت کشیده و جنگ دیده هستند
    کسر از حقوق پرسنل صرفه جویی نیست، حماقت است
    شما اگر بتوانید ۵۰درصد لاوصولی را وصول کنید، آخر سال پول اضافی هم می آورید
    آقای مشاور که حقوق پرسنل را لگد مال می کنی، هر استان متوسط مبلغ ۲۰میلیارد تومان سالانه لاوصولی دیتا دارد، چندین میلیارد تومان لاوصولی تلفن ثابت دارد، برو اینها را وصول کن

  14. ناشناس می گوید

    عزیز من سهام دار عمده ودولت مگر یکی نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مخبر اینجا مخبر آنجا مخبر همه جا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. زنبور می گوید

    من میدونم. در استخدام ایثارگران شرکت مخابرات دولتی هست و اطاعت امر از مجلس واجب هست برای استخدام آزمونی سالها پیش که هم اکنون قراردادی ۹۲ نامیده میشوند یا هر چی شرکت خصوصی هست برای رسمی ها و بازنشستگان هم شرکت خصوصی است و در نهایت برای شرکتی ها هم خصوصی است . آخه شما نماینده ها چی میدونید آون روز که مخابرات از آیین نامه اش که موظف به اجراش بود تخلف کرد و حق و حقوق پرسنل جوان اون زمان را بالا کشید چرا همگی سکوت کردید چرا یکی به هیات مدیره نمیگه به چه حقی رفاهیات را فریز کردی چرا هیچکی نمیگه سرنوشت حق جذب و احکام ۱۴۰۱ بعد از چهار ماه چی شد ؟؟؟؟ فقط قانون من درآوردی بدون پشتوانه و بودجه تحمیل میکنید و حق باقی مردم برای جهان آخرت. چرا نمیگید شرکتی بدبخت که کارشناسی براش نصفه نیمه اجرا شده حق زندگی اش چی میشه. … کلا مخابرات دولتی شه بهتره ما هم میدونیم از کی دنبال حقمون بریم

نظرات بسته شده است.