مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پرچمداران دوستی مخابرات بدانند! هنوز دهها حوضچه (نقطه) آماده بحران داریم!

مخابرات ما- دوباره همه را بر سر یک سفره به وحدت می خوانیم پیش از انکه مخابرات از درون بپاشد!

مخابرات ما – دو حوضچه مخابراتی آتش گرفته است.جای دیگری فیبرها به اشتباه بریده شده! … در همه این اتفاقات، وقایع پس از حادثه ما را دچار بحران کرد نه خود حادثه!

 

به عنوان یک مخابراتی که حداقل ۱۵ سال از عمرم را در مرکز تلفن گذرانده ام، قابل باور نیست که بازسازی چند فیبر بریده شده یک بحران درست کند! یا با سوختن حوضچه بحران تولید شود چرا که مخابراتی ها هنگام کشیدن فیبر و کابل آنقدر نشانه و لیبل و نقشه و … باقی می گذارند که حداکثر ظرف دو ساعت هر مشکلی حل شود! اما نشد و یک بحران بوجود آمد!

در اینجا دو نکته قابل ذکر است:

  • یکی اینکه چرا نشانه ها وجود نداشت و نقشه ها به روز نبود!
  • دوم اینکه هنوز اتفاقی نیفتاده بلکه بحرانها در پیش است!

بخش اول قبلا پردازش شده و در موردش صحبت کرده ایم.شرکتی که برای خرج روزمره اش مشکل دارد دیگر بفکر نقشه و نشانه نیست!

بخش دوم مهمتر از اولی است!

آقایان! بزرگان!

پرچمداران دوستی مخابرات! سهامداران گرامی!

این روز خوش  همه ما و شماست! اینها فقط نشانه های یک بحران بزرگ بود!  حوضچه های آماده اشتعال (نقاط بحران ساز) در مخابرات آنقدر زیاد است که از شمارش آن عاجزیم!

عزیزان! بزرگان!

از نظر امنیتی نمی توانم به ذکر دقیق بپردازم لذا فقط یکی دو نشانه ذکر می کنم!

  • مراکز تلفنی ما مربوط است به سالهای ۷۰ تا ۷۵! این تجهیرات مستهلک شده، .. ضمنا مجوز نرم افزاری استفاده از آن را نیز نگرفته ایم! و …. اگر مشکلی  پیش بیاید در هیچ جای دنیا سخت افزار  و نرم افزار این سیستم ها را نمی توانید پیدا کنید!
  • در انتقال و سوییچ، اصولا کارت یدک و پشتیبان نداریم! اگر همین امروز یکی از این تجهیزات خراب شود یا کارتی بسوزد یدک نداریم! یعنی یک باره میلیونها شماره تلفن قطع می شود! به این فکر نباشید که از استانهای دیگر جور  کنید …. نداریم!…

از این نمونه ها بسیار است! هر یک در هر استان معادل صدها حوضچه آماده اشتعال است!

حالا اگر اتفاقی بیفتد و نیمی از تلفنهای اصفهان، شیراز، مشهد، تهران یا … قطع شود چه کسی مقصر است؟ لابد آخرین کارشناس حاضر بر سر درستگاه!!

اما مسنقیم می گویم مقصر شما هستید!

شما سهامداران! شما اعضای هیئت مدیره! شما وزیر ارتباطات! شما رئیس جمهور! شما که از تجهیز دیجیتالی مخابرات شانه خالی کرده اید!شما که سیاست گذاری کرده اید و مخابرات .. و مردم … را به چنین روزی انداخته اید!

 

مدت هاست که حداقل در پایگاه خبری مخابرات ما، به عنوان تنها صدای ما مخابراتی ها نوشته ایم که اگر این شیوه را ادامه بدهید بزودی بحران پشت بحران خواهد آمد! لابد آن روز مخابرات و مخابراتی ها را دار می زنید!

1386530cookie-checkپرچمداران دوستی مخابرات بدانند! هنوز دهها حوضچه (نقطه) آماده بحران داریم!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. مبهوت می گوید

    وقتی آقای احمدی نژاد مثل فارسی ” یه بوم و دو هوا” رو بکار برد خیلیها ایراد گرفتن ولی گاهی یک مثل اصیل جای صد کتاب را میگیرد .
    اگر نیرو زیاد است این همه مامور و مشاور چرا !
    اگر پول نیست اینهمه اتومبیل خارجی مدیران چرا !
    اگر درآمد میخواید اینهمه رخوت و کنار زدن متخصصان چرا !
    هیچکس به اندازه کارکنان با سابقه مخابرات عرق این مجموعه را ندارد .
    سری به ارشیو مکاتبات اداره بازرسی خودمان بزنید تا حمایت بی معنی مدیران وارداتی از مدیران نا لایق و ضرر افرین مخابرات را ببینید .

  2. دلسوز می گوید

    در مشهد در اثر قطع فیبر که طبق استعلامات بدون بار اعلام شده بود قسمت کمی از تلفن ثابت مشهد و موبایل قسمت عمده ای از شرق کشور قطع شد و خسارات زیادی را وارد کرد.
    این موضوع آسیب پذیری شبکه همراه اول را نمایان کرد به طوری که خرابی در یک مرکز تلفن محلی تبعات منفی بزرگی ایجاد کرد،جای پدافند غیر عامل خالی،جای پروتکشن سیستم ها ی پر ظرفیت واستراتژیک خالی،جالب اینجاست که هیچ کس از حوزه همراه اول چه استانی و چه کشوری تا این لحظه مواخذه نشده، اما چند مدیر ورییس اداره و کارشناس بخش تلفن ثابت تغییر داده شدند.قطعی تلفن ثابت جزیی بود ولی واکنش به آن کلی،قطعی تلفن همراه کلی بود ودر حد امنیت ملی ولی هیچ واکنشی به آن نشان داده نشد. مدیران مخابرات، تحلیل وقوع خرابی را در این حد سرسری انجام دادند انتظار عدم تکرار منطقی است؟

  3. زیر خط مرگ می گوید

    سالها پیش داخل قوطی های رب گوجه فرنگی یکی از کارخانه های معروف شن و ماسه پیدا شد و اون کارخانه خسارت زیادی دید بعد از بررسی مشخص شد کارکنان اش نارضایتی زیادی از سیاست های شرکت داشتند و خشم فروخورده رو از طریق ریختن شن و ماسه داخل محصولات خوراکی ابراز کرده و اینگونه به مدیریت آسیب زدند.

  4. عبدو می گوید

    همین کامپیوترهای دسک تاپ همه ما سخت افزارش مربوط به حداقل ۱۰ سال قبله بدون هیچ ارتقایی و هربار با آنتی ویروس ایرانی یا با وصل شدن به شبکه داخلی مخابرات، همون سرعت عادیش، کم و کمتر شد بطوریکه الان جوابگوی کارهای ساده ما هم نیست هربار که تقاضای ارتقا سخت افزار دادیم گفتند نداریم. طوری شده که همکارها به سختی میتونن با این سیستمهای کند و همیشه هنگ کار کنند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آی گفتی
      واقعا خوب گفتی

  5. رساگو می گوید

    سلام .یکی از مقصرین هم مشاورین مدیرعامل میباشند.که برای هرچه ایده ونظری دارند اما درمورد موارد تخصصی مخابرات ،متاسفانه هیچ.

  6. ناشناس می گوید

    سردبیر جان غیر از سیستم های فنی مراکز در خارج از مرکز تمام تجهیزات داخل مراکزم فرسوده شده
    از کارت های pcm گرفته تا سیستم خنک کننده و پرینتر و کامپیوتر و ترمینال های mdf
    تو این سال ها شیره مخابرات و تجهیزات کشیدن
    تنها کسانی که به مخابرات ظلم کردن سهامدارا بودن
    فقط دنبال درآمد هستن
    اینقد ازین خرابه بکشید تا ورشکست بشه

    1. حشمت می گوید

      سلام. همکار گرامی اینان سهامدار نیستن… چسبیده به بدنه مخابرات هستند که از روز اول بدون ذره ای سرمایه این شرکت را شش دستی چسبیده و فقط و فقط به فکر مکیدن خون کارکنان هستند (خوردن حق و حقوق کارکنان )بدون ذره ای توجه به لزوم نگهداری و بروز اوری سیستمها و….

  7. مهدی می گوید

    آفرین احسنت
    حرف حق و حساب ، جواب ندارد

نظرات بسته شده است.