مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ادامه واکنش‌ها به ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مخابرات ما -اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

مخابرات ما (مالکی)-از ابتدای سال ۱۴۰۱ باید حداقل حقوق مستمری‌ها به میزان ۵۷ درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان ۳۸ درصد زیاد می‌شد. اما دولت بر خلاف مصوبه شورای عالی کار ، میزان مستمری بازنشستگان را کمتر از مقدار مصوب و در حدود ۱۰ درصد ابلاغ کرد که این موضوع واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. از شکایت به دیوان عدالت گرفته تا نامه رئیس مجلس از جمله واکنش‌ها به این مسئله بود و در این میان اما و اگرهای افزایش حقوق بازنشستگان نظر رسانه‌ها را به خود جلب کرد.
روزنامه ابتکار نیز در گزارش‌های متعددی به ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت. در آخرین گزارش این رسانه با نام «معیشت بازنشستگان در انتظار یک تصمیم» به تبعات و بلاتکلیف ماندن مسئله افزایش حقوق بازنشستگان و کشمکش‌ها در این‌باره پرداخته و به نظر کارشناسان و مسئولان در این رابطه توجه شد. بر اساس این گزارش محسن باقری، فعال کارگری و بازنشستگی نیز با اشاره به تعلل در افزایش حقوق بازنشستگان و تبعات آن گفته بود: «مهم‌ترین پیامد تعلل در افزایش حقوق بازنشستگان بحث بی‌اعتمادی جامعه نسبت به دولت خواهد بود. در سال اول شکل‌گیری دولت و ابتدای ماجرا با تصویب رقم افزایش حقوق‌ها بارقه‌ای از امید در دل‌ بازنشستگان شکل گرفت اما شیرینی افزایش حقوق شامل حال بازنشستگان نشد بنابراین تعلل بیشتر باعث بی‌اعتمادی گسترده‌تر نسبت به دولت خواهد شد. مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان باید تغییر پیدا کند، هرچند دولت اختیار دارد که از مصوبه شورای عالی کار تبعیت نکند و مصوبه خود را ارائه دهد اما قانون هم گفته است بر اساس هزینه‌ها زندگی باید افزایش حقوق‌ها به تصویب برسد بنابراین تعلل در تصویب و فرق گذاشتن میان بازنشستگان و کارکنان به صلاح نیست و سرمایه اجتماعی را تضعیف می‌کند.»
پاسخ وزارت کار به ابتکار
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در واکنش به گزارش «معیشت بازنشستگان در انتظار یک تصمیم» مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ جوابیه‌ای را ارائه داد که متن این جوابیه را در ادامه می‌خوانید:
«با تاکید رئیس محترم جمهوری اختیارات هیئت وزیران در خصوص اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی تفویض شده است.
بر این اساس وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی به موجب اختیاراتی که در چارچوب پایداری منابع سازمان تامین اجتماعی واگذار شده بود، موضوع اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان را بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی پذیرفته و از آنجایی که بخشی از این منابع به صورت تعهدی است، بنابراین لازم است که منابع تعهدی به منابع نقدی تبدیل شود. به همین منظور نیز جلساتی با نمایندگان بازنشسته برگزار شده که نمایندگان مذکور پیشنهادات خود را در این جلسات مطرح کرده‌اند. همچنین نشست دیگری نیز طی روزهای آتی برای بررسی نظرات نمایندگان بازنشسته برگزار خواهد شد که اجرایی شدن اصلاحیه مستمری‌ها، پس از برگزاری نشست‌های مذکور و جمع‌بندی خواهد بود که متعاقبا” کلیات آن به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.»
الگوی جدید افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری
بر اساس خبر رسانه‌ها نیز سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند. این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تایید آن طی خواهد شد.
این در حالی است که محمدهادی زاهدی‌وفا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان نیز اعلام کرده است:‌ «اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.»
حال باید منتظر ماند و دید که ماجرای افزایش حقوق‌ بازنشستگان به کجا ختم خواهد شد.

1388100cookie-checkادامه واکنش‌ها به ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    همه بی اعتمادی به دولت باعث و بانی آن مخبر است هرچه زودتر مخبر عوض کنه مملکت سرو سامان میگیره

  2. همکار بازنشسته می گوید

    تمام این نابسامانی ها از جانب مخبر است.پرونده ی ایشان در ستاد اجرایی و ضایع نمودن حقوق بازنشستگان مخابرات نشان بر ان است!!!!!!. در بحث واکسن هم که نتایج کارش عیان بود!!!!!
    هر جایی این آقا باشد نابسامانی هم هست.!!!!!

نظرات بسته شده است.