مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رابطه بیمه تامین اجتماعی با شرکتهای خدمات اول و شسکام!۲۷۵ ماه بیمه پرداخت نشده!

مخابرات ما- هر آنچه لازم است در مورد بیمه های پرداخت نشده بدانید

مخابرات ما- جالب است! وقتی نوشتیم شرکت مخابرات ایران و مناطق بابت سهم بیمه (شرکتی ها و رسمی ها) به تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد گروهی این آمار و ارقام را غیر واقعی اعلام کردند! چرا؟ نمی دانیم!

به همین دلیل تلاش کردیم به آماری واقعی از بدهی شرکتهای خدمات اول و شسکام در  استانها به تامین اجتماعی دست پیدا کنیم. این آمار آماده شد برای خدمات اول فرستادیم تا تاییدش کند لذا  احتمالا روز شنبه منتشرش می کنیم .

اما از آنجا که در رسانه های دیگر آمار بدهی دو استان همدان و گیلان اعلام شده بود فقط این دو استان را ذکر می کنیم تا بقیه شواهد را ببینید.

آمار این جدول دقیقا با کمک نیروهای شرکتی و دوستان مخابرات ما در استانها از روی لیست بیمه کامل شده است.همانطور که می بینید استان گیلان ۱۴ ماه بدهی دارد و استان همدان نیز ۱۴ ماه.

بقیه استانها از ۶ ماه تا ۱۴ ماه بدهی دارند.برخی کمتر ولی برخی بیشتر.اما جمع بدهی استانها ۲۷۵ ماه است

 

چرا بدهی استانها متفاوت است؟

همانطور که اشاره شد برخی استانها ۶ ماه بدهی دارند و برخی ۱۴ ماه! دلیل این اختلاف این است که در برخی استانها بیمه تامین اجتماعی با قوه قهریه و با مسدود سازی حساب های مخابرات ایران، خدمات اول ویا  همراه اول از حسابهای آنان برداشت کرده است.در برخی استانها نیز بیمه با مخابرات همراهی کرده!

 

چرا بدهی مخابرات در سایت تامین اجتماعی کمتر دیده شده است؟

یک سایت خبری، بدهی خدمات اول در استان همدان را ۸ ماه ذکر کرده است اما ما مدعی هستیم ۱۴ ماه بدهی دارد! این اختلاف از کجا ناشی می شود؟ این نکته ای که دیگر واقعا قابل تحمل نخواهد بود!

آنچه در سایت تامین اجتماعی ذکر شده بدهی برای ماه هایی است لیست آن رد شده ولی بیمه پرداخت نشده! ولی در برخی ماهها اصلا لیستی از کارکنان به بیمه داده نشده است لذا سابقه ای از آن در بیمه وجود ندارد تا بدهکاری ما ثبت شده باشد! یعنی کارکنان در این ماه ها سابقه ای ندارند!

یه زبان ساده وقتی سایتی خبری می نویسد  خدمات اول همدان برای ۸ ماه به بیمه بدهی دارد، اطمینان پیدا کنید که کارکنان شرکتی در همدان ۶ ماه سابقه ندارند! اختلاف ۸ تا ۱۲! واقعا ناراحت کننده است! اگر کارکنان به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنند می بینند عدد جلوی برخی ماهها صفر است.این  همان ماهی است که لیست رد نشده است!

 

سهم بیمه ماهانه خدمات اول و شسکام جقدر است؟

بر اساس سابقه اطلاعات قبلی در زمان پرداخت حقوق می توانیم بگوییم میزان خالص پرداخت حقوق  ماهانه در شسکام ۱۰۰ و در خدمات اول ۲۰۰ میلیارد تومان است.لذا باید خدمات اول  ۶۰ و شسکام ۳۰ میلیارد تومان ماهانه  سهم بیمه تامین اجتماعی بپردازند.این دو باید ماهانه ۹۰ میلیارد تومان به بیمه بدهند.

میزان بدهی شرکتهای شسکام و خدمات اول به بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

لیستی که دوستان ما از استانها فرستاده اند،نشان می دهد استانها از ۱۴ ماه تا ۶ ماه بدهی بیمه ای دارند. برخی کمتر،  برخی بیشتر.اما جمع بدهی استانها ۲۷۵ ماه است

اگر بخواهیم میانگین گیری کنیم، باید ۲۷۵ را تقسیم بر ۳۰ استان کنیم میانگین بدهی استانها ۹ ماه می شود (جدول ۱).

اما از آنجا که برخی استانها  تعداد کارمند بیشتری دارند و برخی تعداد کارمندی کمتر، با در نظر گرفتن تعداد کارمندان هر استان و تعداد ماههای بدهی،  میانگین   ۶ ماه به ازای تمام استانها بدست آمد (جدول ۲).

تصویر زیر در هر دو حالت بدهی کل استانها را سر جمع نشان می دهد.در حداقل ترین حالت خدمات او ل۴۲۰ میلیارد تومان و شسکام ۲۱۰ میلیارد تومان به بیمه تامین اجتماعی بدهی دارند!

سرجمع بدهی هر دو شرکت، حداقل  ۶۳۰ میلیارد تومان است.

این آمار واقعا تکان دهنده است! اما کاملا قابل دفاع است.

 

مشکلات سابقه ای کارکنان چگونه قابل حل است؟

وقتی شرکتی  بدهی خود را به بیمه به موقع پرداخت نکند مشمول جرائم سنگینی می شود که گاهی قابل پرداخت نخواهد بود! اما ضرر اصلی را کارکنانی می کنند که می خواهند بازنشسته شوند.بیمه ای که پرداخت نشده، سابقه ای که اصلا لیستش برای بیمه نرفته، یعنی هیچ!

بر اساس توضیحات  قبلی، در نیمی از این ماه ها، اصولا لیست بیمه به تامین اجتماعی داده نشده است! یعنی سابقه ای وجود ندارد! اما این مشکل چگونه قابل حل است؟

کسانی که سابقه شان مختل شده، یعنی بیش از دو ماه از عدم پرداخت بیمه شان گذشته یا لیست آنان به بیمه نرفته، باید (ادعای سابقه) کنند! یعنی باید نفر به نفر، به ازای هر ماه یک شکایت ، همراه با مستندات کافی و مدارکی که ثابت می کند   در این شرکت کار کرده اند به بیمه ارسال کنند تا بررسی شود!

 

چرا به پرداخت بیمه مصر بودیم؟

در کل ماه هایی که مصر به پرداخت پول بیمه بودیم، شرکت مخابرات ایران و شرکتهای شسکام و خدمات اول فقط با پرداخت خالص حقوق روزگار گذراندند! در حالی که برای همه، بیمه درمانی و سابقه شغلی از حقوق هم مهمتر بوده است!ضمن اینکه  این همه ملک فروخته شده که از حساب بیرون است، کاش بخشی را به امر بیمه اختصاص می دادند!

ما برای اصرارمان چند دلیل عمده داشتیم:

  • در سورت تاخیر، مخابرات باید جرائم سنگینی بپردازد
  • سابقه کارکنان مختل می شود
  • سیل شکایتها مخابرات را درگیر می کند

شرکتی که -مخابرات ایران- زیانده شده، درآمد کافی ندارد و هزینه هایش را کاهش می دهد، آیا توان پرداخت جرائم سنگین تامین اجتماعی را دارد؟ این جرائم در برگه های حسابرسی چگونه قابل توجیه خواهد بود؟

 

پرسنل چه کنند

لطفا در سایت تامین اجتماعی دقت کنید! اینکه چند ماه سابقه رد شده باشد، با اینکه چند ماه بیمه رد شده ، کاملا دو امر متفاوت است!ممکن است لیست بیمه رد شده باشد اما پول بیمه داده نشده باشد لذا شرکت بدهکار باشد! اما ممکن است لیست بیمه رد نشده باشد در این صورت اصولا شرکت بدهکار نمی شود!

به همین دلیل کاملا به جدول آینده ما دقت کنید و آن را با اطلاعات تامین اجتماعی تطبیق دهید.

 

مخابرات چه کند

سریعا سهم بیمه را پرداخت و تسویه کندهمین! از کجا؟ نمی دانیم! از هر جایی که حقوق داده است! از جایی که سود سهام پرداخت کرده! و …

 

آخرین خبر

شرکت خدمات اول و شرکت مخابرات ایران، بی نظم ترین دوره را در پرداخت مبالغ بیمه دارد! هم بیمه درمانی تامین اجتماعی و هم بیمه تکمیلی! لذا کارکنان این شرکتها در بسیاری از استانها (نزدیک به همه) از بیمه درمان محروم هستند! آن هم در دورانی که کرونا شیوعی دوباره یافته است!

یک نفر به ما بگوید : استانهایی که همین الان خدمات درمانی نداند باید چه کنند؟

 

هیچ حرف دیگری باقی نمی ماند!

حالا به نظر شما بدهی مخابرات برای رسمی ها و شرکتی ها به بیمه تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نمی شود؟

 

1388860cookie-checkرابطه بیمه تامین اجتماعی با شرکتهای خدمات اول و شسکام!۲۷۵ ماه بیمه پرداخت نشده!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. خدمات اول شسکام اتحاد می گوید

    سلام این طرح که بیمه ها رو ناقص واریز کنند از پارسال کلید خورد و مخابرات برنامه ریزی کرد برای دلسرد کردن نیروها از خدمات اول و شسکام بخاطر قوانین کار و مجلس دست و پاشون رو میبست تا استخدام دایم کنند . پس کاری کردند با آغوش باز پیمانکار محلی رابپذیریم . حالا عکس العمل ما نیروهای خدمت اول وشسکام اتحاد یکپارچه و شکایت سراسری به اداره کار از شرکت خدمات اول و شسکام و مخابرات بابت حقوق از دست رفته مان . ما که مثل بعضی ها کارشناس یک شبه نبودیم حقش این بود دیپلم ردیها که یک شبه کارشناس شدند به این بلاها دچار شوند . شرکتیها از نظر معلومات و سواد و اخلاق و تخصص خیلی سرترن .کاسه چه کنم چه کنم الکیه تا دوسال قبل قسط خرید مخابرات را میدادند . گواه حرف من اینست قبضهای موبایل و تفن و دیتا برابری میکنه با تمام قبضهای آب و برق و گاز

  2. هواااارررر می گوید

    سردبیر به دادمان برس
    ما ایلامیها میگن ۱۰ ماه پرادخت نکردن
    تروخدا ی کاری بکن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      امشب آمار رو ببینید

  3. ستادی ایران می گوید

    سلام سردبیر جان
    ستاد مخابرات ایران هم ۷ ماه پرداخت نشده
    خواستم بگم ما هم بدبخت شدیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باشه
      اونو نداشتم کسی بهم خبر نداد از بچه ها

  4. خدماتی می گوید

    آقا وقتی از حقوق چیزی نمیگی یعنی فعلا نمیدن دیگه

  5. ناشناس می گوید

    بیمه ما هم ۸ ما پرداخت نشده ۵ ماه سال گذشته و سه ماه امسال از مخابرات شیراز

  6. شرکتی می گوید

    سردبیر عزیز سلام
    شرکت خدمات اول زنجان ، بیمه اسفند ۱۳۹۹، خرداد ،شهریور،آبان،اسفند ۱۴۰۰
    و بیمه فروردین و خرداد ۱۴۰۱ ، تا این تاریخ ۷ ماه واریز نشده. برای اکثر شهرها هم همین طوره
    احتمالا” ماه های واریز نشده متفاوته

  7. سپیده می گوید

    دلم میخواست تا جا داشت به بی لیاقتی همچین مدیرانی ناسزا میدادم اما وقتی فکر میکنم میبینم ……………. فقط یک آهی میکشم به جوونی ای که داره تموم میشه و همش دنبال یک لقمه نون بودیم نه سفری نه تفریحی نه دل خوشی نه پول درست و حسابی دیدیم و نه….
    خدمات اولی هستم

  8. ناشناس می گوید

    با عرض سلام خدمت جناب سردبیر محترم
    ودست اندرکاران مخابرات ما اینهمه آشفتگی ونابسامانی در درتمامی امورات شرکت مخابرات شامل سیار وثابت درنوبه خود واقعا بی سابقه است چگونه اسم مسئول روی خودشان گذاشته اند در عین بی مسئولیتی تام دیگر مشکلات انقدر زیاد شده که فکر نمیکنم بشود از این منجلاب بیرون آمد سالهاست که مخابراتیها در این اوضاع دست وپا میزنند میخواهند چکار کنند ؟ اگر سهامداران عمده نمیتوانند اداره این ارگان مهم مملکتی را اداره کنند بهتر نیست ان را به نمیگویم دولت زیرا دولت مردمی نیست به ملت بر گردانند تاکی میخواهند کارکنان وبازنشستگان زجرکش کنند درهر قسمت داد همه بالا رفته وهیچ گوش شنوایی نیست هدفشان چیست؟ تورا به خدا هرکس میداند چیزی بکنید بفهمیم با کی طرفیم اجنبی هستند یا خودی؟چکار کنیم ؟ به که بگوییم ؟ به که پناه ببریم ؟ خدایا اینهمه وعده تو در قران با بیان قصه ها در مورد ظالمین کی محقق میشود ؟ بارالها صبر ما دیگر لبریز شده از این بیداد به فریادمان رس

  9. Ali می گوید

    سلام استان چهارمحال شرکت شسکام ازسال ۱۴۰۰عقب افتاده ۴ماه…سال ۱۴۰۱عقب افتاده ۲ماه

  10. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر روز دوشنبه همکاران فارس به علت عدم پرداخت حق بیمه اعتصاب کردن و در نهایت متاسفانه آقای ایزدی به همکاران میگه همینه که هست نمی تونین بیاین تسویه کنید واز اداره بیرون بروید بعد ازاین همه سابقه خدمت در مخابرات

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      چرا گزارشش رو برای ما نفرستادن

  11. ناشناس می گوید

    سلام پرداخت بیمه بصورت یک ماه در میان انجام میشه من از خوزستان همیشه محرومم که هشت ماه از بیمش پرداخت نشده ولی مسولین شسکام خیالشون نیست

  12. ناشناس می گوید

    استادشمابفرما
    امپولی‌که‌بابیمه
    ۸۰هزارپولشه
    بدون بیمه
    ۹۰۰هزار
    پرداخت کردم
    لعنت‌..

  13. مهدی می گوید

    با سلام
    ۷درصد از پول بیمه را از حقوق کارکنان کم کرده
    و این که بابت بیمه تامین اجتماعی برای رسمی ها مشکلی ندارد و همه ی ماهها به روز پرداخت شده چون من پرینت بیمه برای همکاران رسمی
    البته در استان تهران می گیرم همه ماهها پرداخت شده تا این ماه. فقط پول برای نیروی های شرکتی نیست حالا من میگم پول هست
    اینا فقط میخوان ما نیروهای شرکتی را اذیت کنند

  14. خداااااایاااا کمک می گوید

    یاااا ابوالفضللللللل
    حالا چ گلی سرمان بگیریم خدایاااا
    بیچاره شدیم

  15. همکار می گوید

    سلام خدمت سردبیرخسته نباشی انشالله ممنون بابت زحماتتون وپیگیریاتون
    شرکت شسکام بیمه ۷ماه از استان خوزستان پرداخت نکرده
    یکماه ازسال ۹۹
    ۴ماه ازسال ۱۴۰۰
    ۲ماه ازسال ۱۴۰۱

    کاش گوش شنوایی باشه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم از اطلاعاتتون
      دیگران هم از استان خودشون اطلاعات بدن
      بخصوص برای شسکام

      1. ناشناس می گوید

        سلام فارس
        اسفند۹۹
        اردیبهشت شهریور آبان دی۱۴۰۰
        خرداد۱۴۰۱

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم شسکامه؟

          1. ناشناس می گوید

            سلام
            خیر خدمات اول

  16. ابی می گوید

    چرا تو کشور کسی از اینها نمیرسه اینهمه سود که از همراه اول گرفته چکار کرده.خود مخابرات فروش دیتا داره اینها دارن چکار میکنن

  17. مجید می گوید

    این یعنی هیچ نظارتی بر این دو شرکت خدمات اول و شسکام نیست. چرا حق بیمه رو از حقوق نیروها کم میکنن ولی به بیمه پرداخت نمیشه اگر یک ناظر بر این دو شرکت باشه و نظارت کنه بر پرداخت به موقع حقوق و بیمه مخابرات میشه گل و بلبل ولی متاسفانه از حقوق نیروها میخورن و بیمه رو هم پرداخت نمکنن فقط و فقط نظارت بر کار این دو شرکت می‌تونه مشگل رو برطرف کنه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مجید جان
      من جای شما باشم یه سوالی از یکی از این شرکتها میکنم و می پرسم چرا ندادین!
      به نظرم گز نکرده پاره کردین

      1. همکار می گوید

        با سلام. من به شخصه زمان بازدید نماینده تی سی تی تهران که برای سنجش طرح کارشناسی آمده بود پرسیدم گفتند که مخابرات حقوق قابل پرداخت شما در فیشتان را فقط پرداخت کرده و حتی حق مدیریت ما را هم نمی‌دهند و ما بسیار به بیمه بدهماریم و توان پرداخت نداریم تا مخابرات پول ندهد!!!
        البته تی سی تی اصفهان مهر و آبان و دی و اسفند ۱۴۰۰ و خرداد ۱۴۰۱ بیمه رد نکرده است.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          راست میگه

    2. دعاگو می گوید

      خدا تو رو شفا بده بحق همین بیمه های پرداخت نشده

  18. رضا از اهواز می گوید

    سلام سردبیر پس این افزایش تعرفه چی شد مگر نه قرار بر این بود که تا چهارشنبه همین هفته اعلام شود پنج شنبه شد ولی خبری نشد ‌

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دیگه روی حرف معاون وزیر هم نمیشه اعتماد کرد
      اینو به نماینده ها بگین.به نماینده ها قول دادن به ما که ندادن

      1. خدمات اولی گیلان می گوید

        سلام.شرکت خدمات اول در گیلان از اسفند ۹۹یکماه درمیان بیمه ها رو‌رد کرده برامون..هرچند ماه ی بار هم فرم ادعای سابقه پرکردیم فرستادیم‌ولی متاسفانه بیمه رد نشد.فقط دروغ میگن ما لیست روبه تامین اجتماعی دادیم.ما باید چیکار کنیم؟

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          در همین نوشته بطور کامل توضیح دادیم
          شما حتما باید فرم ادعای سابقه رو پر کنید و با تمام مستنداتی بفرستید که نشون میده شما اون ماه کار کردید
          برای هر ماه باید یکی پر کنید
          در اون صورت نیازی نیست شما دنبال مخابرات باشید که پول بیمه رو بده

نظرات بسته شده است.