مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش سردبیر از مشکلات امروز و تاثیر نمایندگان بر حل مشکلات و حضور افرادی که گمنام تلاش کردند

مخابرات ما- گزارش کوتاه سردبیر از وقایع ۸ ماهه گذشته!

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان! سلام عزیزان! مدتی است برخی فعالیت های خارج از رسانه اما در جهت رفع مشکلات اساسی مخابرات و پیوند دنبال کنندگان مخابرات با اطلاعات ضروری و مورد نیاز زمان زیادی از ما گرفت.

پس از آنکه  در زمستان ۱۴۰۰ از یک سو تلاش های ما برای همگامی تشکل ها به شکست انجامید و از سوی دیگر مدیران مخابرات دیگر مانند روزهای ابتدایی دنبال همفکری و تمرکز بر مشکلات نبودند طرح دیگری را دنبال کردیم تا به کمک نمایندگان مجلس مشکلات را حل کنیم.در این مسیر خیلی ها حرکت می کردند و تلاش می کردند.این تلاش ها هم مفید بود اما هرگز به راه حل نهایی منتهی نشد چرا که نمایندگان مجلس هرگز به فهم مشترکی از مشکلات مخابرات نمی رسیدند.آنها از حضور کارکنان و بازنشستگان و شرکتی ها و … کلافه شده بودند و با فشار به مخابرات میخواستند به راه حل برسند.

اما دو نفر مسیر دیگری را دنبال کردند.دوست خوبم مهندس نصرتی   از دوستی قدیمی با دکتر پژمانفر پیش برود و با دادن اطلاعات درست و دقیق که حاصل  ساعتها گفتگو ، همفکری و تجربه بود توانست مشکلات مخابرات را برای نمایندگان روشن کند.مشکلات مخابرات دستوری حل نمی شد باید ابتدا توانمندی مخابرات بیشتر می شد تا بتواند خواسته های نمایندگان را اجرا کند.

لذا تغییر تعرفه مطرح شد.مدیران مخابرات در این راه تلاش بسیاری کرده بودند اما با مخالفت وزیر راه به جایی نبردند.اما نمایندگان از جمله دکتر پژمانفر توانست تغییر تعرفه را بگیرد.

دکتز پژمانفر صراحتا در مجلس در حضور وزیر و مدیر عامل و کلیه مدیران گفت: “طرح تعرفه را ما اجرائی کردیم تا ….” او راست می گفت! بدون کمک نماینده ها هرگز شرکت مخابرات نمی توانست طرح تعرفه را عملی کند.

مخابرات بدون دستور وزیر نعرفه را اجرا کرد اما وزیر عصبانی شد و می خواست بشدت مخابرات را جریمه کند.این جریمه هم با کلام رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به کناری رفت.دکتر پژمانفر می دانست که این جرائم مساوی است با نابودی مخابرات و مخابرات چاره ای جز اجرای تغییر تعرفه نداشته است.این اطلاعات از کجا به او رسیده بود؟ اصلا به چه کسی اعتماد داشت که حرفش را بپذیرد؟ اینها همه یک روزه تولید نشده بود.

به هر حال نمایندگان می دانند برای پرداخت مطالبات بازنشستگان (که بطور ویژه دنبالش هستند) و مطالبات شاغلین و حتی اجرای طرح ایثارگران پول می خواهد.این پول تنها با تعرفه بوچود نمی آید.لذا مهندس نصرتی دکتر پژمانفر را قانع کرد تا سهامداران عمده را به کمک مخابرات بیاورد.وزیر که قول کمک داده بود بزرگان اعتماد مبین هم توسط دکتر پژمانفر قول کمک دادند. حالا در انتظار کمک های آنان هستیم.

حتی طرح ایثارگران را هم فراموش نکرده بودیم.واقعیت این است که مخابرات هرگز نمی تواند این طرح را اجرا کند در مورد دلایلش حرفی نمی زنم.اما طرحی روی میز نمایندگان رفت که نظرشان را جلب کرد.خوشبختانه این طرح موافقت بسیاری را گرفته است.

حالا همه می دانند ابتدا باید مخابرات برخیزد سپس یتواند سرویس بدهد!

البته این گروه دو نفره فقط برای پیگیری مطالبات کارش را شروع نکرد اما این  امر یکی از دستاوردهای این حرکت بود.موضوع مهمتر که با موافقت وزیر ارتباطات و خواست کامل دکتر پژمانفر به مراحل پایانی خود رسیده است اجرای طرح فیبر و اف تی تی اچ در کلانشهری مانند مشهد با کمک دولت  است.در حالی که دولت میخواست طرح در شهرهای کوچک اجرائی شود و فقط برای شهرهای کوچک یارانه بدهد نظرش را تغییر دادیم تا طرح در شهرهای بزرگ  ابتدا اجرا شود.حرفهای زیادی در این مورد داریم بماند برای بعد!

 

گروه کوچک ما هرگز دوست نداشت تنها حرکت کند اما دیگران ما را وادار کردند چنین کنیم. تشکل ها مدیران مخابرات و … گمان کردند حرکت انفرادی پاسخ می دهد اما فراموش کردند مخابراتی ها، با تخصص طلائی خود می توانند کلید طلائی حل مشکلات را بدست آوردند.

این چیزی است که همه از یاد برده اند.

راستش باید از مهندس نصرتی بی نهایت تشکر کنم. شاید ما گاهی حرفی و نظری داده ایم اما او با هزینه شخصی بارها به تهران رفت و در جلسات مختلف حضور پیدا کرد و ساعتها جلسات فنی با نمایندگان، دکتر پژماننفر و وزیر ارتباطات برگزار کرد تا طرح اجرای فیبر در مشهد پذیرفته شود و خواسته های مخابراتی ها در اولویت اجرا قرار بگیرد.

فراموش نکنید!
خواستن بخشی از کار است!

اما چگونه به آن برسیم بسیار مهمتر است!

حرف آخر! تلاش ها جمعی به نتیجه می رسد.اگر تشکل ها تلاشی نداشتند کانون های بازنشستگی پیگیر نبودند اگر شرکتی ها تلاشی نمی کردند نمایندگان به این شدت پیگیر نمی شدند و تلاش ما هم بی نتیجه می ماند.اما اگر این تلاش ها جمعی و با وحدت رویه انجام می شد نتایج بسیار بهتری بدست می آمد.

 

 

1397990cookie-checkگزارش سردبیر از مشکلات امروز و تاثیر نمایندگان بر حل مشکلات و حضور افرادی که گمنام تلاش کردند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
57 نظرات
  1. ایثارگر می گوید

    سردبیر محترم چه طرحی به جای ایثارگران روی میز رفت که نمایندگان موافق آن بودن،؟

    1. مهندسی با عنوان کارگر ساده می گوید

      هیچی هیچی

  2. نتی می گوید

    سلام جناب سردبیر پس چرا مخابرات ایران هیچ کاری نمیکنه هر دفعه می‌پرسیم میگن خبری نیست از تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران اینا همش حرف مخابرات ایران هیچ کاری انجام نمیده اگه واقعا انجام میشه بگید

  3. میثم می گوید

    سردبیر عزیز صبح بخیر.مگر الان چه چیزی به نتیجه نشسته؟

  4. رسمی می گوید

    ممنون از شما و همه عزیزانی که مردانه پای کار آمدند تا مخابرات سرپا بماند و آنهایی که مخابرات را به اینجا رسانده اند حقشان پایمال نشود درود بر شرف همه

  5. جواد می گوید

    سلام سردبیر عزیز چرا کامنتا منتشر نمیکنی
    هنوز ما بازنشسته ها به جایی نرسیدم که تشکر کنیم ازمهندس
    بعدشم اینقدر وعده بهمون دادن که تا پول نیاد تو حسابمون هیچی باور نداریم

  6. سید می گوید

    با سلام و خسته نباشید وتشکر از زحمت کشان و دلسوزان
    سردبیر عزیز در مورد این طرح توضیح میدین که چی بود (اما طرحی روی میز نمایندگان رفت که نظرشان را جلب کرد.خوشبختانه این طرح موافقت بسیاری را گرفته است.)
    و طبق فرمایش شما یعنی طرفین به توافق رسیدن و تمام ؟
    اینکه معوقات و مطالبات پرداخت و ایثارگری اجرا شود اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟
    ممنون

  7. شرکتی می گوید

    با سلام خدمت سردبیر و اعضای محترم سایت
    اگر ممکنه راجب طرح پیشنهادی تون که موافقت گرفته بیشتر توضیح بدید ممنون

  8. شبهه می گوید

    فقط ایثارگران پس شرکتی ها کی قرداد میبندد

  9. حمید می گوید

    سلام سردبیر عزیز بسیار عالی ممنون که تلاش ها تون به نتیجه رسید قطعا کار سخت و طاقت فرسای هست که انجام دادید موفق باشید

  10. علی می گوید

    تشکر و قدردان زحمات جناب اقای نصرتی هستیم…خدا خیرتون بده

    به نظرم چند مورد مخابرات را دوباره رو پا قرار میده
    یک پرداخت مطالبات بصورت کامل در یک یا دو ماه
    دو پرداخت حقوق در یک روز معین برای همیشه
    سوم احترام به پرسنل.یعنی دوباره انگیزه و تلاش
    چهار که همون احترام هست بیمه تکمیلی قوی با بیمه های بزرگ
    پنج اجرای فیبر در همه استان ها
    شش سربلندی دوباره

  11. دختر تنها بندرعباس می گوید

    سلام و خسته نباشید خدمت سردبیر محترم
    بنده با تمام وجود از شما بابت تمام زحماتی که می کشید فراوان و بی حد تشکر می کنم
    از خداوند برای شما سلامتی و رزق و روزی فراوان خواهان هستم
    امیدوارم مطالبات بازنشستگان به زودی واریز بشه واقعا در شرایط سختی به سر میبریم
    اما روزی رسان خدا هست
    متاسفانه پدر و مادر بنده در زمان حیاتشون نتونستن حق و حقوقشون رو دریافت کنند
    کاش مخابرات و سهامداران عمده در حق بازنشستگان عزیز اینهمه کم لطفی نمیکرد و ای کاش مرهمی بر روزهای سختشون بود
    افسوس و صد افسوس

  12. ناشناس می گوید

    چجوریه اقای سلطانی واسه تعرفه به ایثارگرا متوسل شده بود
    الان میگن نمیشه!!!!!
    چطور سال ۹۲ و ۹۵ نیرو جذب کردن
    الان با این افزای تعرفه نمی تونن
    در ضمن چه طرحی جایگزین ایثارگرا مطرح کردن که موافقت کردن!!!!!!!!

  13. خبر می گوید

    سر دبیر شما خبر رو بگو … چرا الهامات فکری و قلبی خودتون رو میخواهید القاء کنید !؟؟؟

    ایثارگری قانون هست ! چطور شورای رقابت اومد جلوی تغییر تعرفه رو گرفت بدون اینکه به کسی محل بذاره! افتاد !

  14. عبدی می گوید

    سلام جناب سردبیر عزیز ودوست داشتنی ببخشید یه قسمت از گزارشتون فرمودید طرحی روی میز قرار گرفت که موردتوافق بسیاری قرار گرفته میشه خواهشا بگید چه طرحی بود بیشتر توضیح بدید ممنون میشم

    1. عبدی می گوید

      سلام جناب سردبیر شبتون بخیر میشه جواب سوالمو بدید ممنون میشم ♧♧♧

  15. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    سردبیر از کجا میدانید که طرح ایثارگران را هرگز انجام نمی‌دهد… آدم شک میکنه نکنه با همان مشاور محبی هم دست باشید ازتون خواهشمندیم که هم کامنت و هم جواب قانع کننده ای به ما بدهید چون شما با این اطمینان که میفرمایید هرگز، مثل اینکه کل این کمیسیون اجتماعی و اصل نود همه اونا برای تبدیل وضعیت ایثارگران انجام شد که آخرش بنام ایثارگران تعرفه بالا رفت.. یعنی همه این جلسات به سخره گرفتن خانواده شهدا و ایثارگران بوده… ازتون خواهشمندم یه جواب قانع کننده بدهید و بحث را با بازی کردن با کلمات که من کجا گفتم و… عوض نکنید

  16. ناشناس می گوید

    خدا رو شکر که شما اینقدر امیدوارید! نمیدونستم مشکلات کارکنان حل شده! نمیدونستم که با تغییر تعرفه رفاهیات شاغلین و بازنشستگان طبق آئین نامه اصلاح شده و مناسبت های شاغلین و رفاهیات و مناسبت های بازنشستگان در ردیف پرداخت گرفته! خدا رو شکر! نمیدونستم که بهره وری هامون دوباره جاری شده و در مسیر پرداخت قرار گرفته! نمیدونستم که معوقه جذب ۹۸-۹۹ در مسیر پرداخته!!!! از همه مهمتر نمیدونستم که اخبار بستن حقوق خشک و خالی مهر ماه کذب و گمراه کننده بوده و الان وقت رضایت از نتایجی هست که حاصل شده!
    ولی خب یک مورد رو همه میدونیم، الان سهامداران خوشحال و راضی و متشکر هستند.

  17. مهدی می گوید

    دستتون درد نکنه
    پس از این بعد ما مشکل حقوق و بیمه را نخواهیم؟؟؟

  18. رضا می گوید

    سلام
    وقتتون بخیر
    (.اما طرحی روی میز نمایندگان رفت که نظرشان را جلب کرد.خوشبختانه این طرح موافقت بسیاری را گرفته است.)
    میشه جزییات این طرح که رو میز نمایندگان رفت رو بگید :

  19. همکاربازنشسته از اصفهان می گوید

    با سلام و عرض ادب خدمت سردبیر محترم و همکاران عزیز سایت و سلام ویژه خدمت آقای مهندس نصرتی و همه کسانی که به همکاران بازنشسته و شاغل در راه رسیدن به حقوق خود کمک می‌کنند. انشاالله خداوند متعال پاداش در شأن زحمات آ نها به ایشان عطا فرماید.

  20. م.ر می گوید

    پس وضعیت شرکتی ها چی میشه؟؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.