مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بالاخره مخابرات واکنش نشان داد،افزایش ۷۰۰میلیاردی درآمد مخابرات کذب است.

مخابرات ما- شایعات اخیر در سطح رسانه ها بالاخره با مخابرات واکنشروبرو شد ،افزایش ۷۰۰میلیاردی درآمد مخابرات کذب است
مخابرات ما – به نقل از شرکت مخابرات  ایران- خبرهای منتشرشده در مورد درآمد ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی مخابرات؛ فقط از آبونمان تلفن ثابت رد شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ،از صبح امروز، ۱۴ آبان خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که می‌گفت مخابرات در اقدامی هزینه آبونمان تلفن ثابت را تا ۲۰ هزار تومان افزایش داده و هر خانواده ایرانی، چه از خطوط ثابت استفاده کند و چه نکند، ملزم به پرداخت ماهانه این مبلغ به مخابرات است.

در این خبر اعلام شده بود با توجه به اینکه تعداد اشتراک تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران حدود ۳۷ میلیون خط است، درآمد حاصل از این افزایش ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

محمدرضا بیدخام، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات این خبر و آمار اعلام‌شده در این زمینه را تکذیب کرد.

مهندس بیدخام در توضیح این موضوع  گفت: «اصلا چیزی به‌عنوان آبونمان در صورت‌حساب تلفن وجود ندارد که حالا از این میزان ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان به مخابرات برسد. از سوی دیگر تعداد خطوط فعال تلفن ثابت در کل کشور ۲۹ میلیون خط است و این میزان در شهر تهران به هفت میلیون و ۲۰۰هزار مشترک می‌رسد.» به گفته او ۳۷ میلیون خطی که اعلام شده، تعداد خطوط منصوبه تلفن در کل کشور است.

مهندس بیدخام اعلام کرد مخابرات از ابتدای شهریورماه ۲۰ هزار تومان هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در صورت‌حساب مشترکان اعمال می‌کند. به گفته او، این هزینه هم تنها از مشترکان تهران دریافت می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که این هزینه بابت چه خدمتی از مشترکان تهرانی گرفته می‌شود، توضیح داد: «این هزینه نگهداری است. در حال‌ حاضر مخابرات برای هر خط تلفن ثابت، چه مشترک با آن مکالمه داشته باشد و چه نداشته باشد به‌صورت میانگین ۳۰ هزار تومان هزینه می‌کند.»

او تا کید می‌کند این میزان هم همیشه از سمت برخی مشترکان که بیشترشان از بخش سازمانی و ارگانی هستند یا پرداخت نمی‌شود یا با تٲخیر پرداخت می‌شود.

با این توضیحات به نظر می‌رسد اگرشرکت مخابرات از ابتدای شهریورماه از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تهرانی خود ۲۰ هزار تومان هزینه نگهداری دریافت کرده باشد، درآمد این شرکت از این محل به حدود ۱۴۴ میلیارد تومان رسیده باشد.

1400320cookie-checkبالاخره مخابرات واکنش نشان داد،افزایش ۷۰۰میلیاردی درآمد مخابرات کذب است.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
18 نظرات
  1. رحمت می گوید

    آقای بیدخام دروغ میگویدبرابرتعرفه جدیدسازمان تنظیم ازاول شهریور هزینه ۲۰ هزارتومن به همه ۲۹ میلیون تلفن ثابت کشوراعمال میشه البته اگه کارکردشون زیر۲۰ هزارباشه همون ۲۰ هزار واگه بالاترهم باشه مثلن ۳۰ هزارتومن کارکردداشته باشه همون ۳۰ هزارتومن رو میگیرن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آقا رحمت
      حتما میدونی که داری اشتباه میکنی برادر
      چون دیگه این چیزی نیست که مخابراتی ندونه

  2. بدشانس می گوید

    بیدخام اگه گفته ۷۰۰میلیار درامد داشته…ما باید تا ۷۰۰هزار میلیاردو درنظر بگیریم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کجا گفته؟ بابا جان داره میگه کذبه

  3. ناشناس می گوید

    با سلام
    بنده روزانه ۱۰ بار سایت مخابرات ما را چک میکنم شاید ببینم فرجی حاصل شده باشد ومعوقات بازنشستگان را بدهند ولی ……
    از اینکه ماهیانه ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق تلفن ثابت به درآمد مخابرات اضافه شده است خرسندم ولی………
    بازار سرمایه (بورس ) چند روزی است مثبت است اما نماد اخابر تا ۲۸ آبان ماه بسته است
    امروز در سیگنال های خبرهای بورسی دیدم مخابرات تعدادی از املاک خود را به فروش گذاشته است شاید فرجی حاصل شود ؟؟!!!!!!

  4. گلها می گوید

    این مبلغ فقط از مشترکین تهران اخذ میشه ؟؟؟؟
    پس هزینه حداقل مکالمه صوتی که در قبض مشترکین استان ما و شهرستانها نوشته شده چیه ؟؟؟؟
    نکنه قلک پس انداز مدیران محترمه ؟؟؟؟
    به خاطر خدا حداقل صادقانه حرف بزندید مردم که … نیستند .

  5. محمد می گوید

    با سلام و عرض ادب من کی قرار بیمه های خدمات اول رو رد کنن ۵ ماه از سال قبل بیمه رد نشده داریم چرا کسی پیگیر نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. کرمانشاه احمدبوته می گوید

    سلام برسردبیر وهمه همکاران گرامی این افزایش تعرفه دربرابر سودعملیاتی همراه اول چیز زیادی نیست ولی همیسه ذهنمان را به سمتی میبرند که فایده ای برایمان ندارد .روی صحبت ما باکسانیست که باتشکیل شرکتهای مانند ناک .غدیر.طاها.خدمات اول و….تمام حساب مخابرات راخالی میکنند.اسپانسرشدن همراه اول درشرایطی که وضعیت معیشت وحتی درمان کارکنان مخابرات درخطر افتاده نه تنها صلاح نیست بلکه شرعاحرام است.دادن جهیزیه ورسیدگی به ضعفا ساختن سرپناه برای محرومین ومدرسه درمناطق محروم بسیار پسندیده است امانه باپول مخابرات ودرامدهمراه وثابت.که کارکنانش از همه اقشارجامعه محروم ترند که حتی بیمه درمانی ندارند ایا نمایندگان مجلس ودولت نمیدانند؟؟؟یانمیخواهندبدانند؟؟؟این فرمایش امام علی (ع)است که میفرمایددنیا باکفرمیماند ولی باظلم هرگز.ظلم ازاین بالاتر که بیمه کارگران مخابرات راازحقوق ماهانه کسرمیکنند .ولی به حساب بیمه نمیریزند؟

  7. همکار بازنشسته می گوید

    جناب سردبیر عزیز
    در این مخابرات چه چیز حقیقت است؟!!!!!
    البته بنا به گفته ایشان؟!!!!!
    درآمد کل کشور را حساب کنند از محل ثابت بله گفته ی رسانه ها درست است.

  8. همکار می گوید

    معاونت تجاری و روابط عمومی بسیار ضعیف و انفعالی عمل کرده اند. شرکت مگه بورسی نیست. اطلاعات افزایش درآمدی یک ماهه را به صورت شفاف منتشر کنند تا ببینیم چی شده. مدیران ایرانی نمیدونم چرا اینقدر از اعلام شفاف اطلاعات وحشت دارند.

  9. سرگردان می گوید

    اقای بیدخام اینقدر برما کارکنان مخابرات فشار اقتصادی وارد نموده وزندگی را برما وخانواده هایمان سخت و حق وحقوق قانونی ما را پرداخت نکرده اید که دیگر حساب وکتاب از سرمان پریده است وقتی بیمه درمان وبیمه تکمیلی کارکنان را پرداخت نمیکنید وقتی مطالبات چندین ساله ما را که ارزشش به ۱/۴ رسیده پرداخت نمیکنید

  10. همکار می گوید

    تعداد مشترکین کل کشور به غیر از تهران ۲۲ میلیون میشه که اگر متوسط از هر کدام ۱۰۰۰۰ تومان گرفته بشه میشه ۲۲۰ میلیارد با ۱۴۴میلیارد تهران حدودا میشه ۳۶۰ میلیارد تومن پس حداقل نصف ۷۰۰میلیارد به درآمد اضافه میشه.

    1. کارمند می گوید

      البته تلفن ثابتهایی که پیش از این مبلغ مکالمه ای در حد این آبونمان یا بیشتر داشتن تغییری در هزینشون ایجاد نشده و در افزایش درآمد به حساب نمیان. مخابرات از محلهای بهتری میتونه درآمد بسیار بالایی کسب کنه که نیاز به تجهیزات جدید و فیبر و … و از همه مهمتر مدیران لایق و جوان و نترس داره و البته در مدت کوتاهی هم با توجه به مشتریان بالقوه این هزینه ها مستهلک میشه. اپراتورهای دیگه روز به روز گردن کلفت تر و فربه تر میشن و مخابرات رو به زوال میره. متاسفانه اراده ای نیست

  11. گوشه نشین می گوید

    خوشبختانه این موضوع (مطالبات ) هم به خوبی و خوشی با کمک دوستان به پایان رسید دبگه لازم به انتشار امار و ارقام نبست

  12. مخابراتی می گوید

    کار که به تحقیق و تفحص رسید مشخص میشه درآمدشون از افزایش تعرفه چقدر بوده.
    اینا دیگه واقعا … رو رد کردن برای دیگی که سود منفعت داره سریع قوانین رو اجرا میکنن ولی در مورد بازنشستگان و ایثارگران که و بقیه نیرو های شرکتی عزیز که زندگیشونو برای این مجموعه گذاشتن حاضر نیستن کاری بکنن.
    این قانون که بالاخره اجرا میشه ولی امیدوارم مجلس هم بعد از اجرای قانون این تحقیق و تفحص رو کلید بزنه تا مشخص بشه اینا چه کاری کردن با این مجموعه.

  13. گوشه نشین می گوید

    خوشبختانه این موضوع (مطالبات ) هم به خوبی و خوشی با کمک دوستان به پایان رسید دبگه لازم به انتشار امار و ارقام نبست

  14. فرخ می گوید

    برای راحتی محاسبات، تعداد تلفن های ثابت دایرشده را ۳۰ میلیون خط در نظر می گیریم. اگرمبلغ قبض ماهیانه هر مشترک به طور میانگین در سطح کشور ۱۰,۰۰۰ تومان افزایش یابد، از اول شهریور، ماهیانه ۳۰۰ میلیارد تومان به درآمد مخابرات افزوده شده است. آقای بیدخام در محاسبه درآمد قبض های تهران به این موضوع دقت نکرده اند که قبل از اعمال تعرفه جدید، مشترکین مقداری مکالمه داشته اند و ۲۰ هزار تومان به صورت خالص به درآمد اضافه نشده است. برای مثال مشترکی در ماههای قبلی، ماهیانه حدود ۷۰۰۰ تومان مکالمه صوتی داشته است، ولی اکنون ۲۰ هزار تومان باید بپردازد، یعنی مبلغ قبض آن مشترک ۱۳ هزار تومان نسبت به تعرفه قبلی افزایش یافته است. محاسبه واقعی هنگامی مقدور می باشد که میزان افزایش خالص درآمد از محل مکالمه صوتی با دوره های قبلی مقایسه شود.

    1. رضا می گوید

      الان ما داریم توی شهر خودمون چند ماه این مبلغ رو پرداخت می کنیم .

نظرات بسته شده است.