مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بین انتظارات ما و اقدامات مخابرات فاصله است! چرا؟

مخابرات ما- این مطلب به قصد آسیب شناسی نوشته شده.بدون موضع گیری بخوانید.

نویسنده و مسئول این نوشته : نادری 

مخابرات ما (نادری)- در طی چند ماه گذشته اتفاقاتی افتاده است که نشان می دهد نفکرات ما مخابراتی ها، یه بهتر بگویم آنچه انتظار داریم رخ بدهد، با آنچه مخابرات انجام می دهد کاملا متفاوت شده است.اجازه بدهید مثالی بزنم.

  • ابتدای هفته گفته می شد تا دو روز دیگر نیمی از مطالبات پرداخت می شود.
  • هفته گذشته گفته می شد تا دوشنبه مطالبات بطور کامل پرداخت می شود.
  • باز گفتند تا ۲۸ آبان (یک ماه پس از تاریخ نوشتن نامه مجلس به وزارتخانه یا مخابرات) مطالبات پرداخت می شود.
  • دوشنبه هفته گذشته گفته شد مجلس به مخابرات دو روز فرصت داده تا مطالبات را پرداخت کند!
  • و ….

اما هرگز اتفاقی نیفتاد!

از این نمونه ها حداقل در طی یک ماه گذشته بسیار داریم.کار به جایی  رسیده بود که حتی عدد و رقم هم مشخص شد.

این امور فقط برای عموم رخ نمی داد حتی نزد خواص نیز گاهی خبرهای می شنیدیم که عملی نشد.دوستی بسیار مهم به سردبیر گفته بود تا دو روز دیگر مخابرات باید مطالبات را پرداخت کند وگرنه ….! گوینده آنقدر مهم و قاطع بود که من حرفش را باور کردم!  اما سردبیر هرگز خبرش را کار نکرد.

سردبیر مخابرات ما همیشه در مقابل سوال خوانندگان و اینگونه خبرها می گفت: ” باید مخابرات اعلام کند! تا مخابرات اعلام نکند، اتفاقی نخواهد افتاد!”

بین آنچه سردبیر می گوید و آنچه در مخابراتی ها انتظار ایجاد می کند فاصله زیادی است.

 

چرا چنین شده است؟

این اتفاق یک دلیل ساده و واضح دارد!

مجلس به مخابرات فشار زیادی آورده بود که یک ماهه تکلیف مطالبات و خواسته های شاغلین، بازنشستگان و ایثارگران را روشن کند اما مخابرات در همان جلسه تعهدی نمی دهد و صرفا گفته مجلس در حد یک تهدید باقی می ماند.

واقعیت این است که مخابرات به هیچ جایی تعهدی نسپرده برای پرداخت مطالبات شاغلین و بازنشستگان و اجرای طرح ایثارگری.فقط قبل از اجرای تغییر تعرفه ها، نزد وزیر قول داده بودند و متعهد شده بودند که مطالبات شاغلین و خواربار بازنشستگان را بپردازند.زمان هم نداده بود! اما تعهد دیگری نداده بود.

اصولا حضور شرکت مخابرات در جلسات مجلس، همیشه با گره و تنش همراه بوده است لذا برای اینکه بحث جمع شود نمایندگان مهلتی به مخابرات داده و با تهدید ارسال پرونده به قوه قضائیه خواسته اند مخابرات به اجرای خواسته های نمایندگان تن دهد.دیگر کاری نکرده است!

اما مجلس طرح و برنامه اش این است که با فشار به وزیر ارتباطات، و طرح سوال و استیضاح در مجلس، وزیر را وادار کند برای اجرای خواسته های مجلس (مطالبات شاغلین، خواربار بازنشستگان و طرح ایثارگری و….. آنچه در نامه مجلس نوشته شده) به مخابرات فشار بیاورد.

 

وزیر برای دو موضوع با مخابرات درگیر است.برای او کشیدن ۲۰ میلیون پورت ftth  بسیار مهمتر از مطالبات شاغلین و بازنشسته هاست.تا امروز مخابرات متعهد نشده بود از پول تغییر تعرفه در راه افزایش ftth  استفاده کند.اما اینک این تعهد را سپرده است و شما بزودی خواهید دید که بحث تعرفه خاتمه پیدا می کند.اما فشار مجلس وزیر را خسته کرده است.وزیر هر لحظه منتظر است در میانه جلسات پرفشارش از مجلس او را بخواهند و زیر سوال برود.لذا باید ببینیم حالا با امضای تفاهم نامه با مخابرات چه تصمیمی برای تعرفه می گیرد.ما پیش بینی می کنیم کار تعرفه دیگر تمام است اما نه بخاطر تعهدات مخابرات برای اجرای خواسته های مجلس بلکه برای عقد تفاهم نامه با وزارتخانه

 

ببینید داستان گاهی چقدر پیچیده می شود!

حالا وزیر در مقابل فشار مجلس برای اجرای خواسته هایش، با مخابرات چه می کند؟ مخابراتی که برای طرح ایثارگری هیچ تعهدی نداده و برای پرداخت مطالبات شاغلین و خواربار بازنشستگان هیچ زمانی نداده است.

 

کلا و اصولا برداشت های ما از خبرها این بوده است که مخابرات تا دو روز دیگر، دو هفته دیگر، دو …. دیگر خواسته های مجلس را انجام میدهد! اما در واقع مخابرات تا امروز هیچ قصدی برای انجام این خواسته ها نداشته است.

آن سودی هم  که از سوی  سهامدار برگشت خورده، هرگز بخشیده نشده لذا مخابرات باید دیر یا زود آن را به سهامدار پس بدهد! اگر آن را به کارکنان وبازنشسستگان بدهد فردا  چگونه آن را پس بدهد؟

 

باز هم برمیگردم به یک تجربه!تجربه ای که سردبیر مخابرات ما  در پاسخ کامنتهای شما می نویسد! وقتی از او در مورد زمان واریز مطالبات یا اجرای طرح ایثارگری می پرسید خیلی ساده می نویسد:

تا مخابرات خودش اعلام نکند من هیچ چیزی را باور نمی کنم! 

بدون تعارف  نوشته مجلس، یا گفته وزیر برای مخابرات دستورالعمل اجرائی نیست!مجلس باید :

  • راه دیگری پیدا کند!
  • یا پرونده را به قوه قضائیه بفرستد!
  • یا هر بار زمان را تمدید کند

دو تای اول هرگز  کار ساده ای نیست!

آنچه نوشتیم بر مبنای واقعیت موجود بود! می دانم که باز  نظرات مخالف به سوی ما سرازیر می شود اما واقعیت همین است.می خواهید باور کنید ، نمی خواهید خودتان را بین تاریخ ها سرگردان کنید!

 

1402230cookie-checkبین انتظارات ما و اقدامات مخابرات فاصله است! چرا؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
27 نظرات
  1. عبدا..بحری می گوید

    بادرود
    به نظر من موضوع ایثارگران مشکل اصلی است که سنگ بزرگ است ومخابرات قادر به انجام آن نیست.تعهد قانونی هم ندارد. لذاپرداخت مطالبات که مخابرات آن راپذیرفته وپول آن هم موجود میباشد ، درحقیقت برای موضوع ایثارگران به گروگرفته شده .لذابهترین کاراین است که این موضوعات راجداازهم پیگیری کنند تا یکی یکی قابل انجام باشد .وگرنه چیزی عاید کسی نمیشود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هیچیک از این موضوعات به هم ربطی نداره
      هیچکدوم
      ربطی به هم نداره
      هیچی در گرو دیگری نیست
      تفرقه نندازید دوستان

  2. ناشناس می گوید

    جالببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببه
    ………….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خیلی سعی کردم یه بخشی از کامنت شما رو نگه دارم
      اما فکر میکنم برای انتشار ننوشتید خواستید حرفهاتونو بزنید

      1. ناشناس می گوید

        جناب سردبیر
        اینها حرف دل همه نیروهای شرکتی بود و نه فقط من .

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          قربون شکلت
          دوست خوبم
          منم میخوام حرفهای ما رو منتر کنم سایت رو برای خودم باز نکردم که
          ولی سراسر بد و بیراه و ناسزاست
          بخدا منو میبرن دادگاه سرویسم میکنن
          یه جوری بنویسین که به منتشر کرد. در فضا زندگی نمی کنیم که
          ضمن اینکه شما برای یه چیزی تلاش می کنید دیگران هم میکنن
          مگر قراره فقط شما برین مجلس و حرفتون جلو بره. همین آخر کاری در نامه مجلس دیدین که یه مرتبه اسم کارگزاران هم اومد! اصلا حرفون نبود وای در نامه آخری اونا بولد شدن
          حالا باید بگیم اونا برن کنار!
          دوران ارتباطات، فشارهای رسانه ای و های جک کردن مسیر حرکت دیگرانه.
          ضمن اینکه مخابرات به هیچکدومش عمل نکرده. هیچکسی چیزی نبره ولی حرفهای ما اختلاف میاره
          اختلاف همون چیزیه که دیگران سود میبرن
          اصلا من از فردا بگم شاغلین و بازنشستگان حذف بشن از درخواستهای مجلس
          آیا طرح ایثارگران رو انجام میدن؟
          یه جمله میگم توی ذهنتون داته باشید: همه سر کاریم!
          تلاش می کنیم تا به خواسته هامون برسیم. شاید ……… شاید …….. برسیم! ولی این حرفها مانع از تلاش نیست باید تلاش کرد

  3. ناشناس می گوید

    سردبیر عزیز ، از این دست نوشته ها یعنی انعکاس ضعف کمیسیون مجلس و بی تفاوتی وزیر مخابرات نسبت به حق و حقوق قانونی پرسنل زحمتکش مخابرات ، یعنی فرار سهامداران از تعهدات قانونی خود یعنی القای ناامیدی به جامعه و ….که صحیح نیست لطفا بنویسید که هم سهامداران مخابرات و هم کمیسیون مجلس و هم وزیر و هم مدیران مخابرات میدانند که باید به قانون پایبند باشند و حتما با افزایش درآمد مخابرات و تغییر در مدیران غیر مخابراتی و عیر متعهد در شرکت مخابرات ان شاء الله بزودی مطالبات شاغلین و بازنشسته ها پرداخت خواهد شد ان شاءالله مخابرات برمی گردد به مخابراتی که نامش الهام بخش توسعه و قدرت و شکوفایی بود یا علی مدد

  4. محمد می گوید

    سلام سردبیر
    چرا نوشتید دو تای اول کار ساده ای نیست ؟؟؟!!
    آیا اگر مجلس پرونده را به قوه قضاییه بفرستند پرونده رسیدگی نمی شود و مخابرات محکوم نمی شود به اجرای قانون؟؟؟؟؟؟
    منظور شما از اینکه کار سختی است چیست ؟؟ لطفا میشه بیشتر توضیح بدید ؟؟ ممنونم از شما …

  5. علی سیبیل می گوید

    حقوق حقوق حقوق ……..

    1. علی جان می گوید

      خیالت راحت حقوق هم نمیدن ،چه خبره هنوز که دهم ماه بعد نشده

  6. ناشناس می گوید

    سلام جناب آرشیان
    نمی دونم این مطلب رو منتشر می کنی یا نه ، زیاد مهم نیست ، چون همون که شما خودت بخونی کافیه
    نمی دونم شما چقدر سابقه دارین ، اما من ۱۷ سال سابقه دارم و از زمان دولتی تا الان بالا و پائین مخابرات رو دیدم
    شما بر اساس داد و بیداد کردن و تهدید کردن وزیر و نماینده مجلس و برداشت و خبر این و اون اگر مطلبی بنویسی ، یه عده هم حساب کتاب زندگیشون رو میزارن روی اون مطلب ، باور بفرما مدیونی داره ، چون واقعا این حقوق ها کفاف نمی ده و ممکنه یکی بره بر اساس نوشته شما که ممکنه یکی یه جایی شنیده و شما هم منتشر کردی وامی بگیره قرضی بکنه و بعد روال زندگیش به هم می خوره و مدیونی داره
    خودت می دونی اوضاع مخابرات چطوره ما هم می دونیم ، برای حقوق دادن هم دچار مشکله ، حالا یه وزیر کار نا بلدی که هیچ سابقه کاری نداره و یه شبه شده وزیر میاد قول الکی می ده ، بعد ابزارش چیه هیچی چه شرکتی میاد براش انجام بده ، وزراتخونه اش که پولی نداره ، می مونه یه مخابرات که خودش ذلیل افتاده یه کنار
    چند سال پیش طرح uso رو مخابرات انجام داد که وزرات پولش رو بده ، کجا داد ، دولت پولی نداره ، هر وقت هم می خواد پول یارانه ای چیزی بده میاد حساب مخابرات رو می بنده ، مثلا سودش رو بر می داره
    حالا هم ابزار تعرفه افتاده دستش ، همه می دونیم درآمد مخابرات از این افزایش ۱۲۰ میلیارده نه بیشتر ، با این بیاد توسعه بده ، پول بازنشسته بده ، چیکار کنه.
    در مورد ایثارگرا هم خودت بهتر از من می دونی ، طیق قانون دولت هر هزینه ای برای شرکت اصل ۴۴ بتراشه باید پولش رو بده ، حالا اینقدر وعده به این بنده خداها چرا می دی
    متشکرم از وقتی که گذاشتی و متن رو خوندی

  7. علی جان می گوید

    سردبیر جان
    یه اصطلاح معروفی هست که بیشتر تو مذاکرات مجلس استفاده میشه : کفایت مذاکرات
    بهتره آب پاکی رو دست همه بریزین و بگین این کار شدنی نیس ،مطالبات هرگز به فعل در نمیاد ،چرا همه خودتون و هم دنبال کننده های سایت رو بیخودی امیدوار و دلخوش نگه میدارین ؟ دل بکنید از این حقی که قابل دستیابی نیس .

  8. هیچ بزرگ می گوید

    خدا شاهده دیگه هیچ امیدی در مخابرات ندارم، قطعا بعد از اینکه فیبر را تا درب منازل کشیدیم، آنوقت یه شبکه فیبر تر و تمیز تحویل بچه های مدیران و آقازاده ها شون که در آینده نزدیک وارد شرکت می‌کنند، میدیم

  9. بازنشسته مخابرات می گوید

    خدا انشاالله ظالمین را نابود کند دراین سرزمین

  10. بازنشسته اسفند ۹۹ می گوید

    درود خدمت سردبیر عزیز و نویسنده محترم آقای نادری ، چند جمله خدمت آقای نادری باید عرض کنم ، دوست عزیز مطلب رو بشکلی نوشتین که انگار در درج این گونه اخبار و بالا رفتن انتظارات درخصوص دریافت مطالبات شاغلین و بازنشستگان مخابرات ما هیچگونه نقشی نداشته و الان موضوع رو شما تازه کشف کرده اید ، خواهش میکنم به مطالب درح شده در چند روز و چند هفته اخیر سایت مراجعه فرمائید تا ببینید تمام آنچه امروز شما منکر آن شدید در همین سایت هم درج شده ، من از همین جا از آقای سردبیر عزیز بابت زحمات و اطلاعرسانیشون تشکر میکنم ، ولی اگر طی این چند روز به هر دلیلی اون ۲۰۰۰ میلیارد که قرار بود ۱۰۰۰ میلیارد آن برای مطالبات بازنشستگان و ۱۰۰۰ میلیارد آن برای مطالبات شاغلین تا ۱۸ آبانماه واریز شود که در همین سایت درج شده بود پریده و یا شرایط تغییر کرده ، خواهشا موضوع رو وارونه نکنید که فقط سایتهای دیگر مفصر بودن و مخابرات ما هیچگونه خبری در این خصوص نداده است . فقط در مورد زمان پرداخت مطالبات آقای آرشیان عزیز و سردبیر محترم فرموده اند که منتظرن تا خود مخابرات اعلام کنه ، ولی کلیت موضوع مورد تائید و اطلاعرسانی سایت هم بوده . لطفا کم لطفی نفرمائید که برای اینجانب متصور گردیده که انگار جنابعالی تازه از راه رسیده اید

  11. یوسف می گوید

    سلام سر دبیر عزیز و پیگیر
    همانطوریکه فرمودید همه اشخاص و ارگانهایی که نشان میدهند دلسوز ما هستند و یا بطور خوشبینانه واقعا برای ما دلسوزی میکنند ، قدرت اجرایی ندارند. اگر تصمیم بر وارد نمودن فشار داخلی از طرف همکاران باشد،، دودش به چشم خودمان که عمرمان را در این شرکت گذاشتیم می رود . چون در مدیریت کلان دلسوزی برای مخابرات یافت نمیشود.یعنی به نظر میرسد اگر مخابرات فنا بشود برای مسئولان ارشد شرکت دغدغه ای ایجاد نمیشود.چون عمرشان در این شرکت گذرا است.ما میمانیم با فریاد فرو خفته در گلو.
    گوش شنوایی لازم است برای شنیدن صدای فریاد سکوت ما. خطاب به مسئولان : گوشهای سرتان که کر است گوش جان اگر دارید بازکنید و این سکوت ما را ناشنیده نگیرید.ما را به فنا دادید. در ۲ قدمی ما همکاران قبلی ما و کارکنان فعلی زیرساخت هستند که از دام شما رهیدند و از دغدغه های اینچنینی بدورند.

  12. هیچ بزرگ می گوید

    قبلا هم گفتم هر وقت پول تبدیل وضعیت یا رفاهیات اومد تو حساب و شمردیم من باور میکنم

  13. علی جان می گوید

    سردبیر جان ببخشید عزیزم
    پس شما هم‌ بی رودربایستی و خیلی رک و راست تو همین سایت خبر بذارین که مطالبات بازنشسته و شاغل دیگه پرداخت نمیشه ،زور مدیران مخابرات و سهامدار خیلی زیاده و ما توانایی مبارزه و احقاق حق رو نداریم ،و همه قانع باشیم به حقوق ماهیانه و هر چی اقایون صلاح دونستن و پرداخت کردن ،اون آیین نامه سال ۸۹ هم دیگه قابلیت اجرایی نداره و فقط یه دکور بوده و بس .

  14. باران می گوید

    سخنان شما کاملا درسته ما که تو بیست سال از مخابرات رحمی ندیدیم

  15. فنی می گوید

    مطالبات ما رو بدن تبدیل وضعیت هم مجلس شرکتی ها ی مشمول رو ببره وزارتخانه اونجا جذبشون کنه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اخیش!
      بد نگذره یه وقتی اخوی!
      نسکافه میل دارین یا قهوه؟ یا چایی؟
      آخه این حجم از تقاضا برای خود و فقط برای خود خسته تون میکنه!
      ببخشید چون خیلی قدیمی بودین خواستیم یه ذره شوخی کنیم

      1. فنی می گوید

        والا من جای شرکتی ها بودم میگفتم منو ببرن وزارتخانه مگه چشه؟ حقوقش دو برابر ماست مزایا عالی دغدغه شغلی هم دیگه ندارن فرصت خوبیه که این مطالبه رو مطرح کنن

    2. مخابراتی می گوید

      رو دل نکنی

    3. تفکر می گوید

      اسمتم گذاشتی فنی .
      با افکار افرادی مثل شما نه ما به حقوقمون میرسیم نه ایثارگران به تبدیل وضعیتشان نه شرکتی ها به حقوق مکفی و نه بازنشسته ها به مطالباتشون و نه مردم به یک سرویس دهی با کیفیت …
      برای همسایت نور آرزو کن که حیاطت روشن شه

    4. ناشناس می گوید

      مخابرات را ………… به این روز انداختند

  16. ناشناس می گوید

    سردبیر محترم ؛مجلسیانی …… میباشدچطورمبخواهدبرانها فشاربیاورد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      اولا اینطور نیست
      دوم اینکه مردان سالم که دنبال حق مردم هستند در مجلس حضور دارند و تا اینجا کار را هدایت کرده اند
      منتهی اونطوری که ما میخواهیم و انتظار داریم عمل نمی کنن
      در حقیقت کوبنده محکم نمی تونن کار کنن بالاخره محدودیت هایی دارن

نظرات بسته شده است.