مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پرداخت مطالبات بازنشستگان به شرط امضای تعهدنامه حقوقی

مخابرات ما- مدیر عامل مخابرات از استانها خواسته مطالبات بازنشستگان را پرداخت و تعهدنامه حقوقی دریافت کنند
مخابرات ما- یک مورد در پرداخت مطالبات بازنشستگان خبر ساز شده است! اخذ تعهد عدم شکایت از بازنشستگان در قبال دریافت مطالبات. این مطالبات شامل مواد زیر است:
  • کمک هزینه های رفاهی از دی ماه ۱۴۰۰
  • رفاهیات موردی و مناسبتی
  • مابه التفاوت کمک هزینه های رفاهی سال ۱۳۹۵
  • مطالبات بازنشستگان از صندوق ۶ درصد
مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران بر اساس مجوزی که از هیئت مدیره دریافت کرده است نامه ای به مدیران مناطق نوشته و در آن به دو نکته بسیار مهم اشاره کرده است:
  • مدیران مناطق با هماهنگی مدیر عامل شرکت سامان سازه غدیر و معاونت مالی شرکت نسبت به فروش بخشی از املاک مازاد  قابل فروش در حد نیاز این مطالبات اقدام و در سال جاری مطالبات را پرداخت نمایند.
  • مطالبات بازنشستگان بر اساس مبالغ بودجه مصوب ۱۴۰۱ خواهد بود.مدیران مناطق موظفند فبل از هر گونه پرداخت، موافقت قانونی بازنشستگان یا نمایندگان قانونی آنان را مبنی بر پذیرش تسویه حساب به شرح این بند و اسقاط حق هر گونه اعتراض و شکایت بعدی را با هماهنگی معاونت حقوقی و قراردادهای شرکت مستندسازی نمایند.

بر همین اساس معاونت حقوقی متنی را آماده و به استانها ارسال کرده است تا بازنشستگان آن را امضا و طبق نوشته مدیر عامل ” اسقاط حق هر گونه اعتراض و شکایت بعدی” را از خود سلب نمایند.

 

پی نوشت سردبیر- این گونه اقدامات تنش را در جامعه آسیب  دیده مخابراتی افزایش خواهد داد! هر چند تا زمانی که متن ارسالی توسط معاونت حقوقی شرکت برای استانها را نبینیم نمی توان در موردش نظری داد اما بازنشستگان می گویند در کدام شرکت وقتی می خواهند طلب کسی را پرداخت کنند از او تعهد می گیرند که حق شکایت ندارد!

بطور مثال آیا در زمان پرداخت حقوق ماهیانه از کارکنان تعهد  ” اسقاط حق هر گونه اعتراض و شکایت بعدی” می گیرند؟

 

1407740cookie-checkپرداخت مطالبات بازنشستگان به شرط امضای تعهدنامه حقوقی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
35 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    ببنید چگونه خداوند توسط خودشان اعمال شان را بر ملا می کند گرفتن تعهد از کارکنان و بازنشستگان و… یک معنی بیشتر ندارد و آن خوردن و پایمال کردن حق و حقوقی که شخص تعهد دهنده از آن بی خبر است و یا مقدار واقعی آن را نمی داند و کار فرمای حق خور نگران عیان شدن آن در آینده و مطالبه گری کارکنان است چرا که اگر مطالبات ما همان است که به ظاهر گفته می شود تعهد نامه تسویه بی معنی ترین کار است چون شکایت کننده به راحتی محکوم می شود برای اینکه تمام پرداختی ها مستند است و به راحتی از خود دفاع می کنند که مطالبات پرداخت شده است پس آنها نگران آن بخش پنهان آن می باشند و کسی که این چنین درخواست ظالمانه واضح و آشکار را از کارکنان دارد باید سمبه پر زوری در قوه قضاییه یا دیوان عدالت اداری و نمی دانم هر جا که به این امور رسیدگی میشود ,داشته باشد چون هیچکس چنین کار احمقانه ای نمیکند مگر آن که به پایان خوش آن دل بسته باشد پس
    برای حل این مشکل فقط باید اول به خدا و سپس به مقام اول مملکت , مقام معظم رهبری شکایت کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود و بقیه راه ها سرابی بیش نیست و اتلاف عمر و سوهان روح است به امید تحقق حق به یاری خداوند منان ان شاالله

  2. ناشناس می گوید

    از جهت حقوقی وقتی در هنگام پرداخت مطالبات کارمند یا بازنشسته ای می خواهند تعهد بگیرند، یعنی
    ۱- مطالبات طبق قانون وبراساس مبالغ واقعی!!پرداخت نمی شودو حتما دارای کسری است!!!
    ۲-قطعا از جهت حقوقی بندی را مخفیانه در آن می گنجانند که کارمند و بازنشسته، بعد از دریافت مطالبات، دیگر حق و حقوقی نداشته باشد !!!به عبارتی بازنشسته تعهد می دهد که شرکت مطبوع ، در آینده به بازنشسته هیچگونه بدهی نخواهد داشت!!!!!!!!؟

    بنابر این هیچ بازنشسته ای نباید چنین تعهدی را امضا کند.چوت با امضا چنین تعهدی، راه را برای دادخواست های بعدی می بندد.
    نمایندگان بازنشستگان هم نباید چنین تعهدی را بدهند.
    آیا بازنشستگان و شاغلین یادشان رفته که همین سلطانی که مخابرات را با نیروی انتظامی اشتباه گرفته، تعهد داده بود که مطالبات بازنشستگان و شاغلین را به موقع پرداخت کند ولی شاهد شدیم که حتی خواربار و بیمه تکمیلی را هم پرداخت نکرد؟؟!!!
    تنها راه گرفتن مطالبات تجمع چند روزه جلوی مراکز مخابرات ها است

  3. حسین می گوید

    سلام
    جا دارد در مقابله با این توطئه که اسمی بهتر از ضعیف کشی نمیشه بر آن نهاد بازنشستگان همدل و متحد و به دنبال خنثی کردن این طرح پلید ،اقدام کنند.

  4. بازنشسته می گوید

    باسلام .چرا مدیر عامل وهیئت مدیر مثلاً تازه از خواب بیدارشدن اینجور فکر به سرزدشان زده .حتی مغولان برسر مردم اینجوری به عذاب نیاورنند. حاصل زحمات بازنشستگان و کارکنان را به راحتی به باد میدهند.خدا متعال هرگز آنها نبخشد….

  5. ناشناس می گوید

    واقعا که عجب نابغه هایی داره این مخابرات اینا رو از کجا پیدا میکنین خوب پدر خدا بیامرز خودت داری راه شکایت رو باز میکنی فرضا اگه من امضا نکنم چی میشه حقم رو نمیدن باشه خودت گفتی برم شکایت کنم چشم اینم مدرک رو هم کپی میکنم میرم دادگاه حالا ببینم چی جواب داری بدی الحق و ال انصاف که باریکلا صد افرین نمره معدل تو چند بوده بابان

  6. ناشناس می گوید

    ……… ،نهالی را ما کاشتیم به ثمر رسید حالا حاصلش را می برید و حرف بی ربط می زنید.

  7. مال باختگان مخابرات می گوید

    سلام به سردبیرعزیز وتمامی همکاران ارجمند
    اینها ،تازه به دوران رسیده ها (اعضای هیت مدیره ومدیر عامل)چه تصوری از این مجموعه(پیشکسوت،شاغل،خصوصی ،شرکتی و)دارند ،آیا چیزی از مخابرات را گذاشته اید که بماند ؟!!،که از فروشش دم میزنید؟!!!شما به کدام تعهدات خود عمل کرده ایید ؟که پس از ۱۳ سال دوشیدن بزرگترین مجموعه درآمدزا کشور را که با حراج وتاراج مستهلک کرده اید وبه ویرانه ایی تبدیل ،با زر و زور تزویر برآن چمبره زده ایید ،چنانچه یکی از عزیزان کارکزار را از دورترین ومحرومترین ،نقطه کشور،بجای این غارتگران در راس این مجموعه قرار میدادند،اوضاع بسیار بهتر از حال بود ،دلیلش ،صداقت ،تعهدودلسوزی اش حافظ منافع ملی ایران عزیز می گردید ،شرم آور اینکه جهت پرداخت بخش ناچیزی از حقوق معوقه تعهد عدم شکایت طلب میکنند!!!!!!!چنانچه این آقایان…… (مدیران)دنبال ایجاداغتشاش نا امنی هستند و از آب گل آلود ماهی بگیرند همه ما این را درک میکنیم ،و روزی که بخواهیم به خیابانها بیاییم ،که امیدواریم نیازی نباشد وگرنه حسابتان با کرام الکاتبین است،

نظرات بسته شده است.