مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

روشنگری در مورد نامه معاونت نیروی انسانی در باب نمره کارکنان در ارزیابی عملکردی

مخابرات ما- می گویند معاون نیروی انسانی مخابرات در نامه ای خواهان کاهش امتیاز ارزیابی عملکردی کارکنان شده است.این مطلب در این مورد روشنگری می کند
مخابرات ما- دوستان، در کامنت های متفاوتی ذکر کرده اند که معاون نیروی انسانی خواهان کاهش نمره ارزیابی عملکردی کارکنان و در نتیجه حذف حق جذب شده است.در این بار توضیحاتی داریم که امیدواریم مفید واقع شود.

 

برداشت فوق از یک نامه اداری دقیق و درست نیست.معاون نیروی انسانی مخابرات در نامه ای به استانها از آنان سوال کرده است که چرا وقتی در ارزیابی معاونت راهبرد نمره ارزیابی استان شما ۷۰ شده است، نمره ارزیابی عملکردی کارکنانتان ۹۶ بوده است.

 

در حقیقت  به نظر ایشان باید نمره ارزیابی عملکردی کارکنان نزدیک به نمره ارزیابی استان باشد.در این نامه هرگز اشاره ای به کاستن نمرات نشده و صرفا توضیحی خواسته است امیدواریم مدیران استانی مانند معاونت مالی بلافاصله به کاهش نمره ارزیابی عملکردی اقدام نکنند بلکه پاسخ مناسبی به این معاونت بدهند تا مسیری غلط اصلاح شود.

پیرو این نامه باید چند نکته ذکر گردد:

  1. نمره ارزیابی استانها همانطور که از نامش پیداست ارزیابی یک استان در ابعاد مختلف است نه ارزیابی عملکردی کارکنان.این دو از یکدیگر متفاوت هستند.ممکن است ارزیابی کارکنان مثبت باشد در حالی که ارزیابی استان بسیار بد باشد.چرا که دلایل کاهش نمرات ارزیابی استانها بسیار زیاد است از جمله ناتوانی مخابرات ایران از تامین تجهیزات برای دایری ها. یا نامناسب بودن برنامه ابتدای سال که توسط راهبرد و به زور هیئت مدیره به شکلی بسیار ایده آل گرایانه تنظیم می شود. البته عکس آن ممکن نیست.یعنی نمی توان استانی را ایده آل ارزیابی کرد ولی ارزیابی عملکردی کارکنانش کم باشد.
  2. ارزیابی عملکردی در ابتدای هر دوره بر اساس چند مورد بین مدیر و کارمند تنظیم می شود.چنانچه کارمند این موارد را به درستی انجام دهد عملکرد خوبی داشته است.یعنی اصولا ارزیابی عملکردی کارکنان تا این لحظه به ارزیابی عملکردی استان مربوط نبوده است.اگر چنین چیزی مد نظر مخابرات ایران است باید شیوه های ارزیابی را در ارزیابی استان و کارمند بطور کلی تغییر دهد.
  3. شاخص های ارزیابی استان متفاوت از کارکنان است.اما میتوان بخشی از ارزیابی عملکردی را به ارزیابی استان نسبت داد.مثلا ۵ نمره.اما بیش از آن ظلم بر نیروی انسانی است که نه قادر است مدیرش را انتخاب کند و نه قادر است در زمان مناسب تجهیرات بخرد.
  4. نمره ارزیابی استان می تواند نمره مدیران استانی باشد که منسوب مخابرات ایران است.یعنی میانگین این نمرات دقیقا باید در پرونده مدیران ستادی به عنوان ارزیابی عملکردی ثبت گردد نه در پرونده کارکنان!
  5. بالاترین نمره استانها در ارزیابی فصلی ۷۴ بوده است.لذا اگر بخواهیم به کارکنان نیز همین نمرات داده شود عملا باید تمامی کارکنان به کمیته انضباطی فراخوانده شوند و قرارداد نیروهای قراردادی را نیز فسخ کرد!
  6. ……….

اصولا دو موضوع متفاوت در یک قاب قرار نمی گیرند.حتی اتصال ارزیابی عملکردی به حق جذب نامناسب است چه برسد به اینکه نمره ارزیابی استانی را ملاک پرداخت حق جذب قرار دهیم.حق جذب از نامش پیداست.به این دلیل به کارکنان داده می شود که در بازار کار به شرکتش تعلق خاطر داشته باشد.

شرکت می تواند بهره وری را به ارزیابی عملکردی نسبت بدهد و دیگر هیچ.

در این باره حرف زیاد است منتظر می مانم تا نظرات شما را بخوانم سپس این مطلب را ادامه دهم .

 

1418050cookie-checkروشنگری در مورد نامه معاونت نیروی انسانی در باب نمره کارکنان در ارزیابی عملکردی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
25 نظرات
  1. سعید می گوید

    سلام
    همکاران گرامی ذکر چند نکته مهم
    ۱٫چرا تا زمانیکه اقای دکتر نبی زاده معاونت راهبرد بودند این مار و ارقام درست بود و مشکلی برای حق جذب پرسنل نبود .چرا که ایشان میدانست استانی که ۳۰۰ مشترک ftth دارد و اکثرا سازمانها و بانکها هستند و مردم منطقه بدلیل عدم توانایی خرید مودم هیچ استقبالی از فیبر خانگی نکردند شبکه ان استان نمره ۸۰ میگرفت چون ایشان کاملا میزان ارپوی استانها را ریز و دقیق محاسبه میکردند/
    ۲٫باید دید چه اشخاصی به اقای محبی که الفاظ بعضی اصطلاحات مخابراتی را بلد نیست مشاوره میدهند و عمدا باعث تخریب مدیر عامل با مشاوران غیر مخابراتی ه ایشان وارد مخابرات ایران نموده میشوند
    ۳٫ پاداشهای ۲ سال پیش که ربطی به حق جذب ندارد خالی کردن صندوق ۶ درصد نیز همینطور
    ۴٫چند نفر دیگر از پرسنل اموزش دیده بالای ۳۰ سال هنوز در شرکت هستند بزارید با دلخوری و نفرت از شرکت بازنشست اجباری بشوند بعد خواهید فهمید یک من ماست چ…کره دارد.
    ۵٫٫فریز اعضای هییت مدیره از جمله یکی از نمایندگان دولت که انگار باید در مخابرات ایران ب… که از هییت مدیره کنار گذاشته بشود راه حل برون رفت از وضعیت فعلی شرکت میباشد و حذف بعضی مدیران غیر فنی استانی

  2. ناشناس می گوید

    با سلام
    مدیر منطقه استان فارس همچون گذشته که در کلیه امور منفی و ضد پرسنلی پیش قدم بوده است این بار نیز پا پیش گذاشته در جلسه شورای معاونین اعلام کرده است نمره ارزیابی استان سقف نمره ارزیابی پرسنل است
    یعنی بااین تفسیر تمامی نا کارآمدی شخص مدیر منطقه و مدیران مخابرات ایران و کمبود نقدینگی جهت خرید تجهیزات کم بودن تعرفه ها کلیه ضرر و زیانهای وارد به شرکت ناشی از تصمیمات غلط مدیریتی انتخاب مدیران ارشد غیر مخابراتی که هیچگونه درکی از این صنعت نداشته و هرگز نیز نخواهند داشت درخواست‌های هزینه بر وزارتخانه از شرکت مخابرات همچون اجرای فیبر FTTH و ممانعتهای سایر سازمانها که همگی ایجاد هزینه های بسیاری جهت شرکت می نماید همچون شهرداریها انتخاب مدیرانی که هیچگونه سابقه مخابراتی نداشته و صرفا انتخاب آن جهت زدن حقوق پرسنل در ابعاد مختلف هست بی مهری روزافزون نسبت به پرسنل همچون ندادن معوقات سنوات قبل و حال و…. همگی به یکباره قرار است توسط آقای سلطانی و تیم غیر مخابراتی ایشان و مدیران مناطقی همچون استان فارس که کاملا رضایت فقط مدیران ارشد را مد نظر قرار میدهندیکجا به حساب پرسنل زده شود و نمره ارزیابی شخص را که کاملا به عملکرد پرسنل نسبت به توافقات عملکردی میان او و مدیر مربوطه قرار دارد به نمره عملکرد استان که شخص کارمند هیچگونه اختیاری در این خصوص ندارد وبه عواملی که در بالا ذکر گردید مربوط می شود و نه کارمند گره زده شود.
    این یعنی مدیران مخابرات ایران از قبل به پیشواز افزایش حقوقهای سال آینده رفته است و از قبل تصمیمات خود را گرفته اند که با این ترفند با کاهش نمرات پرسنل و حذف حق جذب پرسنل که بابت برقراری آن خون دلها خورده شد افزایش حقوق سال آینده را مستهلک کنند و عملا با افزایش قانونی حقوق پرسنل در سال آینده و حذف حق جذب شرکت مخابرات در بحث هزینه های پرسنلی به اصلاح خودشان صرفه جویی کنند و بخشنامه صرفا یک ورقه بیشتر نیست چون این تصمیم در راس هرم مدیریتی شرکت و پیشنهادمعاون نیروی انسانی گرفته شده و مدیرانی همچون مدیر منطقه فارس که استان بزرگی است مجری پیاده سازی آن قرار گرفته اند و به محض اجرای چنین طرحی در استان فارس قطعا با استناد به آن در کلیه مناطق اجرا خواهد شد پس از همین امروز باید کلیه پرسنل مظلوم مخابرات به گوش باشند و پیگیری از طریق مجاری غیر مخابراتی همچون نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانونی پیگیر این مساله به ظاهر ساده باشند که پایان سال نزدیک است و فصل دادن نمره های ارزیابی در پایان اسفندماه می باشد و این همه دسیسه چینی همگی در این راستا قرار دارد.

  3. ناشناس می گوید

    فقط حرف حرف حرف اگه واقعا مدیریت بلد هستید چرا پول حق بیمه روازمون کسر میکنید ولی یه ماه درمیون میریزید واقعا اول خودتون رواصلاح کنید تا بقیه اصلاح بشن که مطمئنا اصلاح هستن کم کاری خودتون روگردن پرسنل ندازید

  4. سیمبان می گوید

    سلام برسردبیرمحترم وهمکاران گرامی به اطلاع دوستان عزیزمیرساندماتعدادی ازفامیل هایمان ازکارکنان شریف نیرویی انتظامی هستنددررابطه بادستمزدهاصحبت میکردیم اظهارمیکردندکه درجه سرهنگ تمام ماحقوقش ۱۶میلیون تومان میباشدمن کفتم تکنسیکن رسمی مخابرات۱۸تومان دریافتی داردالبته حق جذب باعث شده اینقدربیشترشودواین درحالی است که مدیران مخابرات ۵۰تا۶۰ میلیون میگریندواین دوستان ومشاوران نظامی که واردشرکت مخابرات شده اندبادیدن این حقوق هاشوکه شده اندوازطرفی دیگرمدیران رانگاه میکنندکه همشون همیشه درکنفرانس،همایش ،نمایش ،ودرجلسه هستندوحق جلسه میگیرند ،زورشان به این مدیرهانمی رسدمجبورندباقطع رفاهیات حق جذب کارکنان راازمخابرات فراری دهند.وآن روزی فراخواهدرسیدکه درمخابرات فقط مدیران خواهندماندوچندتاکارگروسیمبان شبکه.به هرطرف وهرمدل فکرمیکنی همه چیزودستورالعمل هااعمال ورفتارهای مدیران ارشد مخابرات درجهت فروپاشی است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      در هر نظام حقوقی چیزهای دیگری هم میدن که سطح دستمزد بالاتر بره
      مخابرات رو باید با مشابهش مقایسه کرد
      با همراه اول

  5. ناشناس می گوید

    شرط پذیرش مسئولیت توانایی انجام کار و داشتن تخصص مورد نیاز است متاسفانه پذیرش این امر توسط مدیران حاکم بسیار سخت است و نتیجه آن چیزی جز فلاکت و بد بختی و از بین رفتن سرمایه ها مادی و معنوی و نابودی فرصتها چیز دیگری نیست.

  6. علی.گیلان می گوید

    امیدواریم آقای رادان فراخوان بزند آقای محبی برگردد فراجا ظاهرا نیاز مندمدیرمیباشد.

  7. مطالبه گر می گوید

    سلام و عرض خدمت سردبیر محترم؛
    این هم یک شیوه نوین مدیریتی مدرن از طرف مدیران خلاق شرکت مخابرات ایران می باشد که بجای تشویق و افزایش انگیزه در کارکنان برای بهبود عملکرد فردی در سازمان سعی در افزایش نفرت و کینه کارکنان نموده تا بهره وری آنها در سازمان به صفر کامل برسد

  8. شاکی می گوید

    آقای محبی و آقای سلطانی ، عملکرد خودتان و هیات مدیره را هم با همین استدلال ارزیابی میکنید ؟ شرکتی که زیانده است ، مدیران ارشد و راهبردیش نباید در دادگاه کارکنان محاکمه و توبیخ و اخراج شوند؟ چرا یک شرکت زیان ده مدیرعامل و هیات مدیره و ….باید برای خودشان پاداش تقسیم کنند؟؟

  9. احمد شورکی می گوید

    سلام ، داداش من وقتی از صدهزار تومان حق مسکن کارگر بیچاره نمی‌گذرند حق جذب را هم جذب میکنند

  10. ناشناس می گوید

    با سلام
    شما این طور تفسیر می کنید ولیکن قطعا نظر جناب محبی کاهش ویا حذف حق جذب است

  11. آدای همدانی می گوید

    از این مدیران با این سطح فهم و درک بیش از این توقع نمی رود

  12. رضا از اهواز می گوید

    سردبیر عزیز جناب محبی و سلطانی که خوزستان اومدند تو جلساتی که با مدیران و روئسای ادارات داشتند ( البته نمیدونم چرا از کارکنان میترسیدند و همش فراری بودند ) حرف اصلیشون همین بوده که نمرات ارزیابی کارکنان واقعی نیست و باید نزدیک به نمرات ارزیابی استانی باشد و علنا از کاهش یا حذف حق جذب به واسطه این مسیر فکریشان صحبت کرده اند و پیشاپیش به مدیران استانی و روئسای ادارات هر نفر ۱ میلیون پاداش هم داده اند که راه را برایشان هموار کنند میخواستم اینو بگم محبی میخواد همه رو بخره و انشالله که همکاران مدیر و روئسای ادارات خوزستان خودشون رو ارزون نفروشن .

  13. یوسف می گوید

    سلام سردبیر محترم
    تعهد عملکردی در hr شبیه اینه که از یک بنا تعهد بگیری که روزی ۵۰ متر مربع دیوارچینی نمایی ولی از سیمان و شن خبری نیست و اجر هم به اندازه کافی نداریم. !!!!!!
    نه کار اصولی تعریف میشود و نه انجام کار.یعنی کار کردن هیچ ربطی به تعهدی که غیر واقعی است ندارد.بالاجبار پیشنهاد میخوان !!!!آنچه که در hrهدفگذاری شده است بسیار متفاوت است با آنچه که عمل میشود.

  14. رضایی می گوید

    اگر امتیاز استانی کم است باید از حق جذب میلیونی مدیر منطقه کسر شود، مدیر منطقه توبیخ شود، چه ربطی به کارکنان دارد
    چیزی هم ماند که کسر نکرده باشید، خجالت بکشید
    بیمه تکمیلی، پاداش ها، بهره وری ها، معوقات را خوردید یک لیوان آب هم روش، حداقل حقوق و عیدی بهمن را بموقع پرداخت کنید
    خجالت بکشید

  15. رضا از اهواز می گوید

    در این شرایط بد اقتصادی کم کردن حقوق دیگه واقعا بازی کردن با جون کارکنان و خانواده هاشونه ، بترسد آن کسی … ( خودم حذف کردم سردبیر که دیگه برا شما زحمت نشه ) . اما خطاب به جناب محبی و دوستانش به یادگار بماند .

  16. مریم می گوید

    خدایا !!! مثلا یکی در بخش فنی عالی هست اما همون استان بخش فروش افتضاحه درآمد استان چه ربطی به بخش فنی داره یا برعکس

  17. کارگر کوچولو می گوید

    اون بالا کسی گوشش به این حرفها بدهکار نیست،تصمیمشون را گرفته اند،دنبال بهانه میگردند،

  18. ناشناس می گوید

    سلام وتشکر از توضیحات جناب سردبیر.متاسفانه برداشتهاازاین نامه متفاوت میباشد .کمااینکه درتهران حدود۲سال است که عملکرد کارکنان راباامتیازاستان هماهنگ میکنندواین همان اتفاقیست که نبایدمی افتاد.مخصوصا در اداره کل مالی بجز مدیرش.

  19. ناصر می گوید

    جناب سردبیر عزیز
    منطق را کسی قبول می کند که خودش منطقی باشد حالا معاونت نیروی انسانی سوالی کرده باید ببینیم با چه هدفی این سوال را می کند هدف ایشان علیرغم گفته شان یک سیاست انقباصی هست دنبال سوراخی هست که به نحوی پرداختیها را کم کند دلایلی که آوردید ایشان هم می داند ولی وی تصمیمی نادرست گرفته و بر اجرای آن دنبال مستمسکی هست البته اگر دوام بیاورد

  20. ناشناس می گوید

    این الان تأیید نگرانی های ماست دیگه. معاونت سرکوب منابع انسانی خواستار حذف کلی حق جذب شده! آقای محبی دیگه به کاهش حق جذب راضی نیست، بلکه خواستار حذف کلی حق جذب هست!!!

نظرات بسته شده است.