مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کمیسیون اصل ۹۰ و انتظارات واقعی مخابراتی ها

مخابرات ما- انتظارات ما از کمیسیون اصل ۹۰ چیست؟ فردا جلسه دارند
مخابرات ما- آنچه امروز می خواهم بگویم هیچ ارتباطی به مدیریت امروز مخابرات ایران ندارد پس لطفا کسی به خودش نگیرد.بحث ما با کلیت شرکت مخابرات و سهامداران عمده آن (دولت- اعتماد مبین) است.اگر انتظاری از کمیسیون اصل ۹۰ ایجاد شده به همین دلیل است وگرنه کسی از شرکتی نزدیک به ورشکستگی – با لطف دولت و سهامدار عمده- انتظاری نمی تواند داشته باشد.آنچه بر کارکنان و بازنشستگان گذشته حاصل مدیریت دورانی ۱۴ ساله است.

 

و اما بعد …..

 

آنچه تا امروز در محدوده کمیسیون اصل ۹۰ گذشته است از عرش به فرش نشستن بوده است.روزی که این ماجرا با این کمیسیون شروع شد، قرار بر پیگیری مطالبات  شاغلین و بازنشستگان و طرح ایثارگری بود.برای طرح ایثارگری دغدغه نداشتیم چرا که مجلس بیش از همه روی آن انرزی گذاشته بود و حالا هم با مصوبه اعتماد مبین، وزارت ارتباطات و هیئت مدیره مخابرات در حال اجراست پس می ماند مطالبات شاغلین و بازنشستگان.

 

حرف اول ….

با کمیسیون اصل ۹۰ این است که مطالبات شاغلین و بازنشستگان فقط نیمی از مبالغی واقعی است که توسط شورای مختلف کارگری و بویژه شورای عالی هماهنگی با مخابرات ایران برای پرداخت  تفاهم شده است یک نمونه که چند برابر این ارقام است عدم محاسبه حق جذب در پاداش بازنشستگی کارکنان است.نگران آن بخش به هیچ وجه نیستیم.افراد به محض بازنشسته شدن به اداره کار شکایت می کنند و حق خود را میگیرند.چه مخابرات بخواهد چه نخواهد. فقط باعث می شود ته مانده اعتباری مخابرات نیز نزد مخابراتی ها از بین برود.این مبلغ حداقل ۲-تا ۳  برابر مطالبات شاغلین است.

این گفته را سند آوردیم تا کمیسیون اصل ۹۰ بداند آنچه مصوبه آذر ماه ۹۸ میگوید بخشی از مطالبات است یا بهتر بگوییم کف مطالبات است و  این اعداد و ارقام از پرداختی های ماهانه، فصلی و سالانه کارکنان حذف شده است. مثل کاهش خواربار و مناسبتی های ماهانه، عدم پرداخت دو مورد بهره وری در هر سال ، طی دو سه سال گذشته و….. از نان سفره کارکنان زده اند نه از پرداختی های تشویقی و نبریکی!

 

حرف دوم –

اخیرا ظاهرا طبق شنیده ها قرار بود روی پرداخت مبلغ فریز شده رفاهیات ۱۴۰۱ برای شاغلین  و همچنین یک ماه خواربار نداده بازنشستگان تا پایان سال تفاهم شود.در مطالب گذشته گوشه ای دادیم و نظراتی که از سوی خواننده ها رسید نشان می دهد به این حداقل راضی نیستند.هر چند که با اطمینان به شما می گویم مخابرات هرگز هیچ خوارباری به حساب بازنشسته ها نخواهد ریخت چرا که اصلا نمی خواهد آنان را امیدوار به آینده کند.این نظر شخصی من است حتی با مصوبه کمیسیون.

انتظار ما از کمیسیون اصل ۹۰ این است که بررای تمام موارد پرداخت نشده در سال جاری، و سالهای گذشته تاریخ دقیقی از مخابرات ایران بگیرد و چنانچه انجام نداد اقدامات همراهی  (از جمله کمک به تعرفه ۱۴۰۲ در مقیاسی کاملا بزرگ) صورت نگیرد.

مثال و شاهد ما تعرفه سال ۱۴۰۱ است.بدون تعارف یک تیم دو نفره با دادن اطلاعات درست به کمیسیون اصل ۹۰، وزیر جدید را به گوشه رینگ برد تا تعرفه را اعلام کند.ارگانهای مخالف نیز با تمام تلاش های منفی به حرمت مجلس عقب کشیدند و تعرفه بسته شد.حالا اینکه این تعرفه تاثیری اساسی در درآمد مخابرات نداشته مشکل مدیران ماست که تعرفه را به همین شکل پیشنهاد داده اند. اینها به ما و کمیسیون مربوط نمی شود.وقتی محاسبه غلط است و بر مبنای محاسبات غلطی پیش می رود در نهایت کمک زیادی به درآمد نمی کند اما آنانی که دنبال مجاب کردن مجلس و وزیر ارتیاطات به افزایش تعرفه بوده اند کارشان را بدرستی انجام داده اند.

 

حرف سوم…

تعرفه ۱۴۰۱ بدون تردید حاصل برنامه ریزی و مدیریت دو تن مخابراتی بود، مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ هم صدای مخالف راخواباند تا مطالبات پرداخت شود…. گفتند به اندازه نیست…. اگر به اندازه نیست مازادش را نگه می داشتید برمبگرداندید به این مردم بدبخت که در سایه مدیریت های مدبرانه شما کمرشان از بس خم شده به خاک رسیده.

 

حرف آخر …..

الف- این تیم دو نفره که بدنبال روشنگری در کمیسیون هستند  در سالگرد اولین تلاش های هوشمندانه، یک سال (از بهمن ۱۴۰۰)   تلاش کرده اند.هر روز دهها اطلاع برای تقابلها در اختیار کمیسیون قرار گیرد.بدون تعارف در این یک سال که سند همراهی زده و با هم حرکت کردند اتفاقات بزرگی در شرف انجام بود اما …………..احتمالا کمیسیون اصل ۹۰  جا زد یا دلایل و براهین مخابرات را پذیرفت.

ب- تیم دو نفره هرگز به زیان مخابرات راضی نبود.دو نمونه دارم.تعرفه سال ۱۴۰۱ را رو کردیم تا ضمن پذیرش ان زمان پرداخت مطالبات روشن شود تعرفه ۱۴۰۲ روی میز است.

ج- در کمیسیون اصل ۹۰، رفته رفته مطالبات مخابراتی ها به گوشه رینگ رفت  چرا که نقاط مشترکی بین وزیر  و مجلس و مخابرات به تفاهم می رسید!

 

حرف پریشانی ….

باز هم طرح تعرفه ۱۴۰۲ با روش های افزایشی قابل درک و نجاتگر برای مخابرات، در دست همین تیم است.این طرح هم توسط همان دو نفر طراحی شده برای سالهای ۱۴۰۲- ۱۴۰۳٫

اما  همه زمانی باید به مخابرات، طرح جدید و طلائی تعرفه را اهدا کنند که فقط  پرداخت مطالبات شاغلین و بازنشسته هاانجام داده باشد … بدون تعارف!

اگر مخابرات تعرفه ۱۴۰۲ را می خواهد باید مطالبات واقعی را پرداخت کند.پرداختهای قانونی! مثلا مطالبه خواربار بازنشستگان از دی ماه سال گذشته بدون مصوبه هیئت مدیره قطع شد  ولی به سالاری و سرداری معاونین مخابرات ایران! انتشار شفافیت و شجاعت برای اعلامش داریم.

 

صراحت یعنی این ….

هیئت مدیره مصوبه ای بنویسد که در آن پرداخت خواربار بازنشستگان ممنوع باشدتا وقتی که هیئت مدیره این مجوز را لغو نکرده چه کسی به خود اجاره داده پرداخت نشود.ضمن اینکه اگر در همین لحظه این مصوبه بیاید “عطف بماسبق نمی شود پس باید خوار بار یکساله پرداخت شود.هرگز و هرگز کسی نباید بتواند پرداختی را به دلیل عدم وجود نقدینگی حذف کند.همه باید به قانون پای بند باشیم.

فعلا مشکل بازنشستگان چنان حل می شودکه با پرداخت کامل مطالبات یک ساله داستان عوض شود.ضمن اینکه اگر مخابرات نمی خواهد پرداخت کند شجاعانه از هیئت مدیره مجوز بگیرند  در غیر اینصورت از همین ماه واریز ماهانه خواربار آغاز شود ولی برای مطالبات در سال ۱۴۰۲ اقدام شود.

برای شاغلین باید دقیقا زمان پرداخت مطالبات اصلی ۱۴ ساله مشخص شود.دقیقا! وگرنه تفاهم نامه پیشنهادی تیم دو نفره -که توسط وزیر ارتباطات هم تقریبا و تلویحا پذیرفته شده هم مجلس آن را پذیرفته-  به محاق خواهد رفت و تا پرداخت مطالبات شاغلین رنگ تعرفه زرد خواهد بود.

 

انتظارات ما از کمیسبون اصل ۹۰ این است که به همینها عمل کند.مگر همینها از روز اول قرار نانوشته ما با کمیسیون نبود؟ چرا باید روز به روز خواسته های ما آب برود و کمیسیون کوتاه بیاید.

این آخرین آزمون کمیسیون و اصولا نمایندگان در سطح شرکتی به بزرگی مخابرات است.

 

اخطار پایانی ….

اگر موارد بالا در کمیسیون طرح و تاریخ اجرا  گرفته نشود اطمینان می دهیم که مخابرات ایران هرگز یک ریال از آن پرداخت نخواهد کرد آنگاه همه پیگیری کنندگان بدنام خواهند شد …..

 

از ما گفتن!

 

1419990cookie-checkکمیسیون اصل ۹۰ و انتظارات واقعی مخابراتی ها

Please rate this

0 1 2 3 4 5
30 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سی سال خدمت بیشتر خیانت به جوان های منتظر هست کهجز خدا پارتی ندارند. آقایان تو را به جان عزیزانتان دست بردارید بازنشست شید تا یه عده هم استفاده کنند

    1. ناشناس می گوید

      سلام .سال قبل دو هزار نفر بازنشست شد !چه تغییری در وضع تان پیش امد ؟ این قدر ساده لوح نباشید۱ شما ماهیت کارفرمای مخابرات را نشناخته اید.

  2. ناشناس می گوید

    مجلس مصوب کرده کلیه کارگران شرکتی مخابرات باید تعین تکلیف بشن
    امروز ۱٫۱۲٫۱۴۰۱

  3. ايثارگران شيراز می گوید

    این ایثارگران چی شد ؟
    من از طریق عضو اصلى کمیسیون اصل ٩٠ دارم پیگیری میکنم

  4. ناشناس می گوید

    این دوشنبه هم مثل بقیه دوشنبه ها طی میشه و میگذره
    اصلاً هیچ حرفی درباره مخابرات و مطالبات و معوقات کارکنان زده نمیشه.
    باور نمیکنید صبر کنید و ببینید.
    این خط و این نشون

  5. ناشناس می گوید

    گاهی سردبیر چیزایی میگه که مخ آدم سوت میکشه عزیزجان حق و حقوق بازنشستگان کم پایمال شده که شما پیشنهاد پرداخت مطالباتشان را برای ۱۴۰۲ میدهید ؟ چطور وقتی مطالبات شاغلین مطرح است پیشنهاد آینده نمیدهید.

  6. خوزستان می گوید

    سلام سردبیر حقوق چع خبراز کمیسیون براما آبی گرم نمیشه

  7. مجتبی امیری می گوید

    سلام استاد شرافتا نگید مصوبه ایثارگران در حال اجراست چرا علکی دارید مارو دل خوش می‌کنید پس کو؟؟؟؟؟لطفا و خواهشاً پیگیر تبدیل وضعیت ایثارگران باشید اینا همش شعار میدن

  8. ناشناس می گوید

    سردبیر یه فشار بزارید لااقل حقوق را بدن.بخدا دستمون خیلی خالیه این شب عیدی…لطفااا فشار بزاردی امروز پرداخت کنند همه راااااااااا

نظرات بسته شده است.