مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفتگوی صریح با دکتر زارعیان معاون تجاری مخابرات ایران و ماجرای خروج ارز

مخابرات ما- در حاشیه همایش کسب و کار مشهد، گفتگوی ما با دکتر زارعیان معاون تجاری مخابرات ایران در ماجرای خروج  ارز انجام شد
مخابرات ما- آنچه باعث شد گفتگوی ما با دکتر زارعیان معاون تجاری شرکت مخابرات ایران شکل بگیرد خبر خروج ارز از شرکت مخابرات ایران بود.در خبر رسیده به مخابرات ما، خبر از خروج میلیونها دلار ارز از مخابرات، با همراهی همراه اول بود.اما ارتباط ماجرا به دکتر زارعیان چه بود؟همه ماجرا را به ایشان نسبت داده بودند.همه ماجرا! در شرح گفتگو به تمام جزئیات امر اشاره خواهد شد.
این گفتگو در حاشیه همایش کسب و کار مخابرات ایران در استان خراسان رضوی شکل گرفت و با وجود ادامه این نشست از ساعت ۸ صبح تا ۱۸:۳۰ عصر، دکتر زارعیان فرصت کوتاهی بین بخش صبح و عصر  برای پرسش و پاسخ به عنوان مصاحبه به ما داد و صبورانه انتقادات را شنید.

*******************

 

 

مخابرات ما- آقای دکتر زارعیان! به عنوان معاون تجاری شرکت، چه ارتباطی با انتقال های مالی دارید؟ و ماجرا پرداخت ارزی چه بود؟

دکتر زارعیان: معاونین شرکت مخابرات ایران، حتی معاون مالی اختیاری در زمینه هزینه ها و پرداخت آن ندارند، معاون تجاری هم به همین ترتیب. همه پرداخت ها باید از طریق مدیران ارشد صاحب امضا و بعد از ممیزی کامل پرداخت شود.
اما در موضوع پرداخت ارز باید عرض کنم، شرکت مخابرات ایران سالهاست با کریرهای بین الملل کار می کند و در همین رابطه به یک شرکت حدود یک میلیون و چهارصد هزار دلار بدهکار است، اما از آن طرف در حوزه درآمد ریالی ۶-۷ میلیارد تومان سود داشته است ضمن اینکه از کریرهای بین المللی نیز مبلغ قابل توجهی، حدود سه میلیون دلار طلبکار است. در جلساتی که بین مدیران ارشد شرکت های طلبکار و بدهکار برگزار شد مقرر گردید بخشی از بدهی با کمک شرکت ارتباطات سیار بین دو شرکت تهاتر شود ، از آنجا که معاونت تجاری رابط درآمدی شرکت مخابرات ایران است به یکی از شرکت های بدهکار اعلام شد که بخشی از بدهی را بپردازد

.

مخابرات ما – آقای دکتر صریح و روشن می پرسم آیا شما شرکت و یا موسسه ای در خارج از کشور دارید که ارز به آن شرکت منتقل کرده باشید؟

دکتر زارعیان: نه در ایران و نه در خارج از کشور هیچ شرکتی ندارم و عضو هیئت مدیره هیچ شرکتی نیز نیستم. به جز معاونت تجاری شرکت مخابرات هیچ سمت دیگری ندارم.

 

مخابرات ما- در این لحظه دکتر زارعیان کلیه مستندات  را   به ما نشان داد که دلیل بر قانونی و اداری بودن مسیر داشت. در نهایت ۵۲۰ هزار یورو به حساب شرکتی واریز شده که مدارکش مشاهده شد.

اما ادامه گفتگوی ما با معاون تجاری به وضعیت جاری شرکت رسید.

مخابرات ما پرسید به نظر شما راه نجات مخابرات چیست؟

دکتر زارعیان:  برای نجات مخابرات ایران به جهار عامل نیاز داریم:

  • ایجاد همدلی بین مدیران و کارکنان
  • گذر از پارادایم رفتارهای سنتی
  • افزایش شرکای تجاری در بخش های مختلف و ورود به بازارهای جدید (IOT و شبکه های هوشمند)
  • توسعه زیرساختهای IT و ارتباط با مشتری

مخابرات ما- اکثر معاونین تجاری استانها  کاسب نیستند راه کسب درآمد و نوع تعامل با مشتری را نمی دانند و فقط آمار فروش را می گیرند.

دکتر زارعیان: این مشکل به زیرساختی مخابرات برمی گردد.مخابرات فنی پرور است تازه گی به بحث تجاری ورود کرده ایم و باید تقویتش کنیم. پرسنل مخابرات قابلیت تجاری شدن را دارند اما به چند عامل بستگی دارد.آموزش و اختیار، تشویق افراد موفق، ضمن اینکه عده ای هم از این کارها ناراحت می شوند و مانع کار هستند.

 

مخابرات ما – در سورت امکان گزارشی از وضعیت جاری ارائه کنید.

دکتر زارعیان: درآمد سالانه ۴۰ میلیارد تومان در سال ۸۸ را به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داده ایم .علیرغم کاهش ۵۲ درصدی مصرف ترافیک اینترنت به دلیل فیلترینگ، درآمد دیتا را با طرح های جدید ۴۰ درصد افزایش داده ایم.در نهایت متعهدیم در سال ۱۴۰۲ حدود ۲/۲ برابر سال ۱۴۰۰ درآمد داشته باشیم.

 

مخابرات ما – در مورد برنامه سال ۱۴۰۲ نظری ندارید؟ محقق خواهد شد؟

دکتر زارعیان: برنامه درآمدی سال ۱۴۰۲ را ۱۰۰ درصد نحقق خواهیم کرد.البته ممکن است در برخی جاها تلورانس داشته باشیم اما محقق می کنیم. …

 

گفتگوی ما با دکتر زارعیان هنوز ادامه داشت اما همایش کسب و کار مخابرات ایران در خراسان رضوی، آغاز شد و رشته گفتگو پاره شد. قطعا هنوز حرفهای دیگری باقی است که به فرصتی دیگر موکول می کنیم. اما تا همین جا، پاسخگویی  دکتر زارعیان در مقابل تمام نوشته های مخابرات ما جای تشکر و سپاسگزاری دارد.

 

1422060cookie-checkگفتگوی صریح با دکتر زارعیان معاون تجاری مخابرات ایران و ماجرای خروج ارز

Please rate this

0 1 2 3 4 5
19 نظرات
  1. پرنسل 118 البرز می گوید

    جناب آقای دکتر زارعیان
    با احترام و عرض ادب.استدعا دارم عرایض پرسنل ۱۱۸ استان البرز را بشنوید باشد که گره این مشکل با استعانت حضرتعالی و بدست توانمند شما گشوده شود .پس از سالهای متمادی زحمت و تلاش مستمر .اکنون مخابرات استان البرز کمر همت بسته تا پرسنل ۲۰ سال سابقه را بصورت اجبار و بدون رضایت ،بازنشسته نماید،با استحضار به مسائل و شرایط اقتصادی و تورم کنونی جامعه این مورد موجبات ناراحتی و امنیت شغلی متضرر شدن پرسنل را به همراه داشته است
    خواهشمندم در راستای حل این مشکل مجموعه را یاری فرمایید
    با تشکر از لطف و عنایت شما

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در صفحه پاتوق کارکنان شرکتی -خدمات اول بذارین بهتره

  2. محمد می گوید

    مشکل مخابرات و دلیل این بدبختی ها دقیقا خود همین دوستان هستن.
    من سال ۹۲ استخدام مخابرات شدم و برخی اسامی مدیران مخابرات رو هنوزم دارم میشنوم . طرف با چهل سال سابقه کار ولکن مخابرات نیست .
    چند روز پیش مصاحبه ایلان ماسک با یک خبرنگار رو دیدم . خبرنگار پرسید چرا در بحث افزایش طول عمر بشر سرمایه گذاری و تحقیقات نمیکنین .
    ایلان ماسک گفت به هیچ عنوان این کارو نخواهم کرد و به بقیه توصیه میکنم این کارو نکنن. دلیل پیشرفت بشر مرگ هست . انسانها باید بمیرن تا نسل بعدی که هوشمندتر هست بتونه کار رو پیش ببره . انسانها نثل به نثل هوشمندتر میشن و این چرخش باید منظم ادامه پیدا کنه .
    فکرشو بکن انسانها دویست سال عمر کنن . در این صورت ما الان چرخ رو هم نتونسته بودیم اختراع کنیم . پدران ما به ما اجازه انجام کاری رو نمیدادن و جلو پیشرفت بشر رو با افکار پوسیدشون میگرفتن .
    دقیا الان به مخابرات نگاه کنید تمام مدیران بین سی و چهل سال سابقه هستن و بزرگترین دلیل نابودی مخابرات افکار قدیمی و پوسیده همینها هست .
    باید قانونی تدوین بشه که مدیران مخابرات از بین پرسنل بین بیست تا بیست هفت سال سابقه کار انتخاب بشن و هر مدیر فقط سه سال بتونه مدیر باشه و بعدش باید بره رد کارش تا بعدی ها کارو دست بگیرن .
    همین الان یه نفر با سی و شش سال سابقه در منطقه ما مدیر هست و چهار ساله نشسته پشت میز حالا حالاها هم نیت رفتن نداره . تمام کارها رو هم داره به زور داد و بیداد و با زور شمشیر پیش میبره و هیییچ رئیس اداره جرعت مطرح کردن بحث منطقی در اتاق مدیر منطقه رو نداره . مثل کلیساهای قرون وسطی

  3. مطلع می گوید

    سلام سردبیرجان
    بفرمایید جناب دکتر پس کی یک درصد سهام شرکت ثامن سپهر کیش رو داره 🤪

  4. خواننده می گوید

    اول خبر نوشته میلیونها دلار اقای زارعیان سند ۵۲۰۰۰۰ یورو نشون داده بقیه ش چی شد؟

  5. همکار می گوید

    سال ۸۸ قیمت دلار ۱۰۰۰ تومن بود و درامد مخابرات ۴۰ میلیون
    سال ۴۰۱ دلار ۵۰۰۰۰ تومن درامد مخابرات ۲۰۰ میلیون
    جای افتخار داره؟!!!!!! باید ۵۰ برابر میشد نه ۴ برابر
    تازه نوسازی تجهیزات هم نشده ، کلی هم مشترکین سرویس دیتا و اینترنت مجبور بودند استفاده کنند و … این بوده حالا ایشون چطور معاون تجاری هستند جای تعجبه

  6. مخابرات اشغالی می گوید

    ضمن استقبال از عوامل چهار گانه بیان شده برای نجات مخابرات، جسارتاً عرض می کنم هر دانشمندی! که بخواهد مشکلات مخابرات را بدون ادغام همراه و ثابت حل کند، خودش را مسخره کرده است.!

  7. ناشناس می گوید

    قسم حضرت عباس راباورکنیم یا دم خروس را؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. ناشناس می گوید

    سلام جناب دکتر زارعیان حدود ۵۰ساله تومخابراته وقتی من استخدام شدم جناب رییس دانشکده مخابرات بودن الان بنده دهساله بازنشست شدم جناب هنوز تشریف دارن تاکی خدا میدونه ول کن هم نیستن خیلی یا هم هستن مثه این بابا علت عقب گرد مخابرات وحال بدش فریز وقبضه شدنه مدیریته

    1. ناشناس می گوید

      پیرو فرمایش شما جناب دکتر باید سن و سال بالایی داشته باشه اما خدایی به یه جوون ۴۰ ساله میمونه معلومه مخابرات همه جوره به کامشه.نوش جان

      1. ناشناس می گوید

        پول مخابرات بهش ساخته

  9. ناشناس می گوید

    یک‌قبض ساده دیتا را نمی تونند صادر کنند
    ابروی مخابرات را برده اند

  10. رضا خان می گوید

    با سلام
    از جناب زارعیان بپرسید اگر وضعیت مالی مخابرات خراب و همیشه از آن دم می زنید چرا بابت پروژه یکپارچه سازی مراکز ۱۱۸ باید ۳۰۰ میلیون تومان پاداش به پرسنل و البته خودتان و مدیران تون بدید؟
    مگه جاهای دیگه پروژه ندارن؟ پس جرا فقط شما پاداش می دید؟
    تازه چطور میشه به یه کارشناس خدمات اول ۲۳ میلیون پاداش می دید؟؟؟؟؟ و به خودتون و مدیرانتون یکی ۳۰ میلیون؟؟؟؟
    سردبیر مدیونید منتشر نکنید!!!
    خواستسد مدرکشم هست

  11. حقیقت می گوید

    سلام جناب آقای سردبیرمیخواستم بدون تعارف خدمتتان عرض کنم چراشما از فرصت های بدست آمده به هیچ عنوان تابحال به دغدغه اصلی شاغلین آیابازنشستگان نمی پردازید دراین کارشما چه حمکتی است خدامیداند ۹۸درصد کامنتهای شما مربوبط مشکلات مخابراتیها میباشد من این رابه صراحت میگویم آن مسائل واخبار غیراز اخبارصنفی برای هیچ یک ازخوانندگان ات اهمیتی ندارد بنطرم یا سوالات از قبل طرح شده میباشد یا شما علاقه ای به این مسائل ندارید چنان به دیدارات ومصاحبه با آقای زارع اشاره کردید که آدم فکر میکند چه حرفهای زدید جناب سردبیر مشکلات آنقدر بیشتر است وگرانی چنان کمر کارکنان را شکسته که جزاخبار صنفی ان خبرهای برای هیچ کس دیگر معنی مفهومی ندارد شما که ماشاالله استاددید از کامنت ها میتوانی بفهمی که خوانندگان چه میخواهندحیف که از فرصت بدست آمده بجای سوال ارزی که برای هیچ یک از خوانندگان ات بجز مشکلات خودشان که گرببان گر شدنداهمیتی ندارد همه ماانتظار غیر ازاین راداشتیم ولی بازهم من به شما حق میدهم خدامیداند درپشت پرده چه میگذرد

    1. آماده خودسوزی در جلوی شرکت مخابرات ایران می گوید

      همکار گرامی و محترم
      با نظر جنابعالی در مورد سایت موافقم سایتی که حمایت خود از مدیر عامل را علنی کرد براش واجبه که با معاون مدیر عامل هم چنین مصاحبه کنه و گرنه حمایتهای مدیرعامل از قطع میشه
      خداوند یار و یاور مظلومان هست

      1. رصدگر می گوید

        همکار گرامی سلام
        خوب هست آدم به جای گشتن به دنبال مقصر قدری فکر کند. کمی هوشیار باشید و دوباره راجع به مطالب سایت فکر کنید. آیا هدف حمایت از منافع کارکنان نیست؟ در این راستا نباید نگاه کرد که چه حرکتی ضرر کمتر و سود بیشتری را دنبال می کند؟
        حالا که سردبیر بیمار هستند و شما باید صبور باشید آیا انصاف هست که به ایشان تهمت گرفتن پول از دیگران را بزنید. این حرف ها بعد گذشت این همه سال کار کردن ما در کنار شما خجالت آور نیست؟

  12. ناشناس می گوید

    با سلام
    همکاران متقاضی بازنشستگی
    اول باید تکلیف رفاهیات ۱۴۰۱ روشن شود سپس درخواست بازنشستگی بدهیم ودر غیر اینصورت به قانون وراههای قانونی متوسل میشویم.

  13. ناشناس می گوید

    با سلام
    پرداخت هزینه های درمانی بیمه تکمیلی معلم کجا رسید دو سال است هزینه ها را داده ایم لکن از پرداخت خبری نیست

  14. رساگو می گوید

    سلام مختصر وتاحدوی مفید.متشکر از شفاف سازیتان.خداکند درلیست تحریمهاقرارنگیرند ونگیریم

نظرات بسته شده است.