مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تاکید سردبیر مخابرات ما، برای مدیران مناطق مخابراتی، در قالب واقعیت موجود

مخابرات ما- ! (تنظیم کننده خبر): خوشحالیم که سردبیر، بالاخره از راه رسید .وقتی نبود کسی از این حرفها نمی زد! در ایستگاه اول، این حرفها ضروری بود!

آماده سازی برای انتشار: نادری

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان! بویژه مدیران محترم استانی و منطقه ای مخابرات کشور! چیزی که باعث شد در این وضعیت و در دوران نقاهت بیماری دست به قلم شوم احساس خطر نسبت به برخی اقدامات پایان سال شماست  که اطمینان دارم کسی به صراحت و روشنی در این مورد به عنوان مشاوری بی طرف به شما اطلاعات نداده است!

اکثر شما عزیزان می دانید در طی این ۱۶ سال عمر مخابرات ما و حداقل ۱۰ عمر خبرگزاری مخابرات ما، هرگز توبره ای برای خود ندوخته ام اما خط قرمزهایی برای خودم تعیین کرده ام که یکی آرامش نیروی انسانی در شرایط کار و زندگی است.اما متاسفانه خبر می رسد استانها به قصد کاهش نیروهای شرکتی بویژه در ۱۱۸ ، با سپردن کار به پیمانکار محلی تعدادی از افراد را با سوابقی زیر ۲۰ سال اخراج کرده اند یا قصد انجام امر و سپردن کار به پیمانکاران محلی و ادامه همین مسیر را دارند!

 

مدیران گرامی! شاید افراد تازه وارد که در مصدر امور به شما مشاوره می دهند برخی مسائل را ندانند اما از تجربه شما بعید است! پس لطفا نظرات مشورتی مخابرات ما را نیز بخوانید شاید با دید بهتری تصمیم بگیرید

  1. اختیار با شماست! می توانید در پایان قرارداد با شرکتهای شسکام و خدمات اول، تمامی فعالیت های خود را به شرکت ها و پیمانکاران  محلی بسپارید!
  2. اما خاطرتان هست که شرکتها و پیمانکاران  محلی در ناراضی کردن کارکنان و مردم چقدر نقش داشتند؟ یادتان هست ۴ تا ۵ ماه حقوق پرسنلشان به تعویق می افتاد؟ همین الان پیمانکاران پرقدرت موبایل در استانهای بزرگ هر ۴ ماه یک بار به پرسنل حقوق می دهند! مهندس صدری مدیر عامل پیشین مخابرات به توصیه ما نیروهای محلی را در دو شرکت شسکام و خدمات اول تجمیع کرد. هزینه ها بیشتر شد چون باید حقوق اولیه کارکنان رعایت می شد.همین حالا هم قرار نیست با زیر پا گذاشتن حقوق اولیه کارکنان مخابرات اوج بگیرد!
  3. خیال خامی است اگر گمان کنید با زیر پا گذاشتن حقوق اولیه کارکنان مخابرات اوج خواهد گرفت! مخابرات جز با تسخیر قلب کارکنانش و اتصال آن به مدیران خردمند هیچ راه دیگری برای نجات ندارد. البته مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیره باید مشکلاتشان را با راس هرم تصمیم گیری حل کنند! این هم درست است!
  4. به جرات می گویم خردمندانه عمل کردن هنوز هم در تجمیع کارکنان شرکتی در شرکتهای مخابراتی است!

 

موارد فوق توصیه بود اما اگر هنوز نتوانسته ام شما را قانع کنم موارد ذیل را متذکر می شوم.

  1. آنهایی که روبروی شما ایستاده اند و برای اخراج به شما اعتراض می کنند انسانند! زندگی خود را به همان حداقل های حقوقی شما تنظیم کرده  اند! هر چند که می دانند مورد ظلم شخص شما قرار گرفته اند که به بهانه کمی درآمد محدودشان کرده اید اما به همان هم راضی هستند!
  2. این افراد تا زمانی به شما مراجعه و خواهش می کنند که ریسمان باریکی از امید، آنان را به تصمیم شما متصل می کند، پس از آن که وابستگی قطع شد کار دیگری خواهد کرد.هستند کسانی که راه های دیگری به آنها نشان دهند.
  3. قطع ارتباط کارکنان شرکتی از شسکام یا خدمات اول کار خطرناکی است! وقتی کارمند فعلی خدمات اول، زیر پوشش این شرکت نباشد و دستش زیر ساتور آنان نباشد، راهی اداره کار می شود.
  4. همین امروز با حساب و کتاب دقیق، هر یک از این کارکنان چیزی بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون از شرکت طلبکارند.من اگر جای آنان بودم نامه ترک کار را یک سره به اداره کار می بردم و مستندات منتشر در حدود دو ماه گذشته مخابرات ما (نامه های مدیر عامل  به مدیر عامل…) را ضمیمه می کردم و معادل حقوق سه سالم ررا یک جا از شما می گرفتم.
  5. بازنشسته ها را ببینید! وقتی حق جذب در پاداش سنوات لحاظ نشود، پس از بازنشستگی مستقیم راهی اداره کار می شوند و مبالغی بین ۲۴۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان دریافت می کنند! البته با مسدود کردن حسابهای شما!
  6. آدم عاقل از یک سوراخ چند بار گزیده نمی شود! با ادرات کار، استانداری، فرمانداری، مراکز دیگر صحبت کرده اید تا به شاکیان توجهی نکرده و آنان را بیرون کنند! اما تا چه زمانی قدرت این کار را دارید؟ شما اکثرا در آن شهر و استان زندگی می کنید!فردا توی روی آدم ها نمی توانید نگاه کنید!
  7. بخدا تعجب می کنم که چرا گاهی اینقدر ساده اندیشی می شود! بعید است از مردان بزرگی که یک استان رو روی تدبیر خود می چرخانند!

اینها تهدید نیست! وقتی خط قرمزهای یکدیگر را رد کنیم، منن هم مجبورم طرف کارکنان بایستم جون خودم هم کارمند این سیستم هستم.

 

حرف زیاد است! سعی کردم سربسته حرف بزنم.توصیه آخر را می کنم:

  • گمان نکنید با تغییر پیمانکار و پایان پیمان قبلی شما می توانید خاتمه قرارداد دهید با برخی افراد! نه! کارگاه تغییر نکرده! کارفرمای اصلی تغییر نکرده! خودتان را گول نزنید! آدم های منصف و وکیلان شیاد اطراف اداره کار زیاد هستند…… (نمونه هایش در استانها زیاد است! اتفاقات قبلی افتاده! از شسکام و خدمات اول بابت برداشت از حسابهایشان بپرسید!)

چرخش و تغییر سیاست های کلی شرکت  بایدحداقل یک دوره ده ساله و با برنامه داشته باشد تا آدم ها آسیب نبینند! ایجا کجاست مگر؟!

 

اگر تاکنون فانع نشده اید پس با شما بی پرده حرف می زنیم!

  1. همین الان تمامی گروه های متصل به مخابرات ما و تشکل ها، به من اعلام کرده اند که کلیه مدارک لازم برای شکایت، از جمله نحوه شکایت و مستندات لازم را ، در صورت محدویت مخابرات ما بلافاصله در گروه ها منتشر می کنند! لذا حتی شاغلین هم  دیگر صبر نمی کنند چون حلقه اتصالی بین ایشان و خدمات اول و یا شسکام وجود ندارد.۳۰ هزار نفر ضربدر فرضا ۱۰۰ میلیون چقدر می شود؟
  2. حتی جابجایی نفرات بین خدمات اول و شسکام نیز همین خطر را دارد.پاره کردن حلقه اتصال و جابجا کردن نفرات از نظر روحی و روانی و از نظر امنیت شغلی به آنان آسیب می زند اما دوباره بند قبلی را لطفا بخوانید.
  3. عجیب است که تغییر پیمانکار را با تغیییر کارگاه  و پایان کار پیشین اشتباه گرفته اید! مگر می شود این را مشاورین به شما نگویند؟

موجی که آغاز کرده اید مخابرات کشور را با خود خواهد برد!

کمبود درآمد، زیان پایان سال، هیچکدام به کارکنان ربطی ندارد.وقتی توان تعامل با دیگران را برای جلب درآمد و افزایش تعرفه را ندارید تقصیر کارکنان است؟ امید را از کارکنان بگیرید اولین بازنده اش مدیران استان است! نا امیدی انسانها را سرکش و غیر قابل کنترل می کند! درک می کنید این آدم ها چه خواهند کرد؟

کفایت مذاکرات! امیدوارم مجبور به نوشتن مطالب دیگر و یا اجازه انتشار مطالب خاص در گروه های تلگرامی از جمله مخابرات ما و تشکل ها نباشیم! همه ما به مخابرات نیاز داریم اما مخابرات نیز باید باور کند بدون ما کارکنان فقط یک نام است! نامی برای یک غول مرده!

 

حرف اضافه – رفتار عادلانه موجب می شود همیشه توضیحی منطقی داشته باشید. اما وقتی دوستان و رابطین را به ۲۰۲۰ و ۲۰۱۰ برده می شوند، سپس در ۱۱۸ برای ضعیف ترین افراد جامعه پاسخگو، دست به اخراج زده می شود چگونه عدالت و توضیح منطقی را باور کنیم!

 

پی نوشت: غول بزرگ اصطلاح طراوتی عضو هیئت مدیره در همایش کسب و کار در مشهد بود!

1422520cookie-checkتاکید سردبیر مخابرات ما، برای مدیران مناطق مخابراتی، در قالب واقعیت موجود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    این نظرات که فعلآ در حال اجراست تراوشات سرپرست منطقه ای است که تا چندی پیش قرار بود بر مسند نیروی انسانی جلوس کند که بخت یار نشد . بلاهایی که در دو استان محل خدمت قبلی و فعلی خود سر نیروهای رسمی و شرکتی و وضع ارتباطات و در آمد آورد . میخواد اینها رو به کل کشور تسری بده و متاسفانه مورد مشورت هم قرار گرفته . خدا را دستی هست و آه و نفرین نیروهای بی پناه شرکتی که به انحای مختلف حقشان ضایع میشه و اخیرا مورد تهدید قرار گرفته اند که اگر درخواست بازنشستگی ندید سال بعد قرارداد با شما امضا نخواهد شد را از باعث و بانی ظلم خواهد گرفت . عنقریب کوس رسوایی و بدنامی شأن به صدا در خواهد آمد .

    تیغ تیزی گر بدستت داد چرخ روزگار
    هر چه میخواهی ببر اما میر نان کسی

  2. بازنشسته 1400 می گوید

    سردبیر گرامی سلام خداقوت
    بنده بازنشسته ۱۴۰۰هستم ما چند نفر به اداره کار شکایت کردیم حکم هم گرفتیم اما حق جذب و لحاظ نکردن لطفاً راهنمایی کنید تا حق جذب وهم بگیریم

  3. ناشناس می گوید

    راه مخابرات فقط تعویض مدیر هست بس

  4. محمد می گوید

    سردبیر عالی هستی درجه یکی

  5. ولایتی می گوید

    سلام سر دبیر عزیز انشالله هرچه زودتر صحیح و سالم ببینیمت.
    سردبیر عزیز: جریان یه بام و دو هوا رو همه میدونن
    این ضرب المثل در مخابرات کردستان بیشتر صدق میکنه
    وایسا تا بگم چرا ؟
    آقا ما یه رییس حراست داریم که سنوات خدمتش ۳۵ سال هستش.در استان ما ۹۵ درصد بالای ۳۰ ساله ها پارسال و امسال رفتن اما ایشون قرص و محکم میز رو چسبیده و نمیره جالب این جاست تنزل پست هم ندادن در حالی که برای دیگران خیلی لایق تر از ایشان تنزل پست دادن براشون . جالب تر اینکه هرسال مدیر منطقه پا در میانی می‌کنه و ایشون رو نگه می‌داره حالا تا کی ؟ الله اعلم فکر کنم قحط الرجال اومده تو مخابرات کردستان
    شما بفرمایید سر دبیر این یک بام و دو هوا نیست ؟

  6. توکل بخدا می گوید

    جناب آقای سردبیر واقعا به مطالب مفید وپر اهمیت اشاره کردید خداشما راحفظ فرمایید این سایت تنها امید وگفتن درد دل های میباشد ولی من این راصراحتا میگویم اکثر مشکلات بوجود آمده درحال حاضراز طرز تفکر ومشاوره‌ های .مشاور اعظم ویا بقولی صدر اعظم عالی جناب آقای محبی سرچشمه میگرید وتازمانی که ایشان درمجموعه مخابرات باشد وضع به همین منوال خواهد بودچون ایشان باافکار منفی وارد این مجموع شده

  7. ناشناس می گوید

    ۱۱۸برای مخابرات عین آپاندیس برای بدنه…بودونبودش فرقی ندارد.‌امااگرچرکین بشه یابه دردبیفته.‌زمین گیرتان میکند.ازخداوازون روز بترسید!

  8. ناشناس می گوید

    اون وقتی که این مدیران عقل کل با بی درایتی کلی نیروی خودی و آشنا و فامیل آوردند و در دو شرکت مجتمع کردند باید فکر چنین روزهایی که باید حق و حقوق قانونیشان را بدهند را می کردند. جسارتأ به سردبیر گرامی که افتخار شکل گیری دو شرکت خدمات اول و شسکام را از آن خود میداند عرض میکنم اوج بدبختی ها و زمین گیر شدن مخابرات و افت کمی و کیفی خدمات دقیقأ از زمان تشکیل این دو شرکت آغاز شد و سر انجامی که امروز شاهد آن هستیم به وضوح قابل پیش بینی بود.فراموش نکنید انحصار تأمین نیروی انسانی فقط و فقط توسط دو شرکت خاص خود زمینه ساز فساد و رانت بوده و انگیزه و تلاش برای رقابت سالم میان سایر پیمانکاران را از بین برده است.نتیجه آنکه امروز مخابرات بزرگ علیرغم دارا بودن انحصارات و امتیازات ویژه نسبت به سایر اوپراتورها قدرت مانور بسیار کمی داشته و به درستی عامل اصلی و اولیه ناتوانی خود را حجم بالای حقوق و دستمزد نیروی انسانی اعلام می نماید.

    1. نیروی شرکتی می گوید

      آقای پیمانکار خسته نباشید…
      چرا از حرف حق دلخوری

    2. Ali می گوید

      عجب درایتی !!!! هورا !!!!!
      مقصر همه بدبختیای مخابرات پرسنل شدند
      مثل مابقیه مشکلات مردم که مقصر خود مردمند.تا امثال شما ناشناس عزیز در این دولت هست اوضاع بهتر که هیچ بدتر از بد خواهد شد

    3. خدمات اول می گوید

      ادم کور و بیسواد میفهمه با این حزفات کی هستی یکی از پیمانکاران یا کسی که نونت تو این شرایط اجر شده خدمات اول از وقتی امد پرسنل سروسامون گرفت مارو جزو ادم حساب کردن ۱۰ سال با پیمانکار متحدد سپرده شدیم بدبختمون کرده بودن نه حقوق درست درمون میدادن نه هویتی داشتیم نه مارو جزو مخابرات میدونستن تازه با وجود شرککت خدمات اول یه کم نفس راحت کشیدیم خواهشن نزار از یه ادبیاتی استفاده کنم که به شعور خودم و همکارام توهین کنم شما …. استغرفرالله

    4. مسعود مازندران می گوید

      اگه شما پیمانکاری که اومدی از حق و حقوق پیمانکار دفاع کنی باید بگم بهتره بری دستگاه های دیگری انتخاب کنی چون تمامی مراکز زیان ده می باشد و حتی از پس پرداخت بیمه پرسنل بر نمیای. اگر مدیری که اومدی کارتو توجیه کنی باید بگم اون موقع که مخابرات تو اوج بود حتی شش ماه توان پرداخت حقوق را نداشتید و همیشه اعتراض وجود داشت و شکایت. و اگر دنبال رقابت توی پیمانکاری هستی اینو بدون آخرین دوره پیمانکاری که ما یادمون میاد اینقدر وضع پیمانکاران خراب بود که خود به خود توان رقابت نداشتند. و حالا ما پرسنل شرکتی اعلام می‌کنیم با جدیت بدنبال حذف کلیه پیمانکاران نیروی انسانی هستیم و الان حداقل کمترین سابقه کاری بین پرسنل شرکتی ۱۵ سال می باشد و همه از تجربه کافی برای رفتار مناسب با پیمانکار محلی برخوردارند. بچرخ تا بچرخیم.

    5. ناشناس می گوید

      یه کوچولو واقع بین باشید می بینید که ۸۰ درصد کار مخابرات توسط نیروهای شرکتی انجام می شود، کمی وکیفی خدمات هم مطمعنا بدون وجود این نیروها بدتر از اینا بود، اما حق و حقوق واقعی خودشان را در این شرکت دریافت نمی کنند. ما در شرکتی کار میکنیم که کار در آن ماهیت مستمر دارد واین که شرکت ها قرداد های ننگین ۲ماهه یه ۳ماهه بانیروها میبندند نشانه بی قانونی یا دور زدن قانون میباشد واین خود نشانه بی کفایتی اداره کار را می رساند که به پیمانکاران همچین اجازه ای می دهد. لطفا انصاف داشته باشید.

    6. ناشناس می گوید

      شما خودت پیمانکاری حتما؟
      اره حالا باعث به فلاکت افتادن مخابرات همینی که گفتی هست!!!!

نظرات بسته شده است.