مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- نیروهای شرکتی را در مسئولیت های اداری بگمارید

مخابرات ما- نگرانی سردبیر از خروج نیروهای رسمی و کمبود پرسنل برای مسئولیت ها، به یک راه حل منتهی می شود.بکارگیری نیروهای شرکتی در مشاغل مدیریتی..
مخابرات ما- سردبیر سلام می کند به تصمیم گیران سیستم  اداره شرکت مخابرات ایران، سلام می کند به خوانندگان خوب و صمیمی مخابرات ما.
از اواخر سال ۱۴۰۱، با خروج نیروهای رسمی از شرکت مخابرات ایران و استانها، این فکر ذهن مرا مشغول کرده بود که بالاخره چه زمانی نوبت به جوان های واقعی می رسد تا در مسئولیت های مهم شرکت، مسئولیت بپذیرند.حداقل در سمت های مسئول واحد، رئیس اداره این افراد می توانند کمک کنند، ضمن اینکه در حال حاضر این افراد در مواردی این مسئولیت ها را  بدون چشمداشت انجام می دهند.
این فکر را تا امروز عمومی نکردم.نگران نبود ساز و کار اجرائی آن در طبقه بندی مشاغل خدمات اول بودم.در حقیقت می دانستم با ذکر این ایده، توقعاتی ایجاد می شود که اگر ساز و کارش فراهم نباشد، برای فراهم کردنش ماه ها زمان نیاز است تا مجوز های لازم اخذ گردد.
با بررسی های اخیر متوجه شدم ساز و کارها آماده است، یعنی در الگوی نیروی انسانی شرکت خدمات اول و یا همان طرح طبقه بندی مشلاغلش کلیه رده های شغلی مخابرات ایران و استانها دیده شده است.یعنی می تواند نیروهای خود را در سمت های بالاتر نیز بکار بگمارد و حقوق مناسب در نظر بگیرد.
بنابراین همه چیز به مخابرات ایران برمیگردد که در دروان بحران مالی به دنبال کاهش هزینه هاست.این نگرانی را نیز درک می کنم اما یک سوال ساده مطرح می کنم:
  • آیا گماردن یک نیروی رسمی (که در بسیاری از شهرها به اندازه کافی وجود ندارند) در سمت رئیس یک اداره یا مسئول یک واحد هزینه بیشتری دارد یا به خدمت گرفتن نیروهای شرکتی با طبقه بندی مشاغل خدمات اول؟

 

عضو هیئت مدیره مخابرات ایران (به نظرم محمد شریف خانی بود) در همایش کسب و کار مشهد حرف جالبی زد که هنوز در ذهنم مانده است.او می گفت شرکت مخابرات ایران به عنوان غول بزرگ، برای پیروزی بر شرکت های کوچکتر باید تصمیمات مهم و اساسی بگیرد.منظورش این بود که این تصمیمات باید متفاوت از شرایط جاری باشد.

 

اینک زمان یکی از این تصمیمات متفاوت و مهم فرا رسیده است، نیروهای شرکتی را وارد چرخه مدیریتی مخابرات کند تا کاهش شدید نیروهای رسمی کمترین آسیب را به سیستم وارد کند.

وگرنه، همچنان این غول بزرگ از جای نخواهد جنبید و شاید هم با ضربه تبر شرکت های کوچک به پایان راه خود نزدیک شود.

 

 

1424370cookie-checkسردبیر سلام می کند- نیروهای شرکتی را در مسئولیت های اداری بگمارید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
62 نظرات
  1. حقگو می گوید

    باعرض سلام خدمت سردبیر محترم وکلیه همکاران عزیز
    من خودم مثل شما همکاران شرکتی هستم خوشبختانه در استان ما مدیرمحترم منطقه به همکاران شرکتی اعتماد کرده ومدیریت ادارات شهرستانها را به پرسنل شرکتی واگذار کرده،تمام امور هم بهتر ازگذشته به کمک سایرپرسنل شرکتی شرکتها انجام میشه،حالا یه بحث کمبود امکانات،سرقتها،و وضعیت مالی هست یه طرف هم حقوقی که به این همکارانی که مدیرشهرستان شدندوجود دارد واز همه مهمتر حق امضا نامه که فعلا اجازه امضا نامه ها را ندارند اما در کلیه جلسات شورای اداری مثل مدیر قبلی که کارمند رسمی بود شرکت کرده و پاسخگو تمامی دستگاههای نظارتی هم هستند.
    امیدوارم در سراسر کشور به نیروهای شرکتی اعتماد کنند.

  2. همکار خدمات اول می گوید

    سلام جناب سردبیر
    بیش از ده سال هرچی نوشتم من جواب نگرفتم
    هرجارفتم جواب نگرفتم.
    چرا جواب ما را نمیدی
    کی درست میشه… لطفاً
    من یکی از نیروهای واگذاری خطوط ولی با قرارداد خدمات
    قرار داد ما کی اصلاح میشه…
    نیروی شرکت خدمات اول هستم
    ده سال حقوق و مزایای خدمات می‌گیرم
    ولی در واحد واگذاری خطوط مشغولم

نظرات بسته شده است.