مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بهره برداری از فیبر نوری در ۱۰ شهر کشور توسط اپراتورهای وزارت ارتباطات

مخابرات ما- پروژه فیبر نوری، در۱۰ شهر کشور توسط اپراتورهای وزارت ارتباطات بهره برداری می شود.

مخابرات ما- عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با شبکه خبر پس از مراسم روز جهانی ارتباطات و رونمایی از ۷ طرح مهم این وزارتخانه با حضور رئیس جمهور به نکات بسیار مهمی اشاره کرد.

  • ۴۶۰ شهر را تعیین تکلیف کرده ایم ۸ اف سی پی و رایتل و ایرانسل پای کار هستند کشور را بین اینها تقسیم کرده ایم در ۱۰۰ شهر کار شروع شده در ۱۰ شهری که به ۷۰ درصد رسیده فراخوان عمومی داده شده تا متقاضیان ثبت نام کنند.
  • در فاز اول پوشش ایجاد می کنیم یعنی فیبر را تا نزدیک خانه مردم (۳۰۰ متری)  می بریم و اپراتور مکلف است ظرف یک ماه سرویس را برای متقاضی ایجاد کند .ممکن است در برخی شهرها هر ۱۰۰ متر یک اف.ای.تی نصب کرده باشند اما فیبر روی اینها نیست و در مرحله آخر فیبر داخل آن شوت می شود.
  • در ۱۰ شهر قم، چالوس، چارک،کازرون، گرکان ایلام عباس آباد، کیش کیاکلا خرم آباد مازندران طرح فیبر نوری به نتیجه رسیده و متقاضیان می توانند ثبت نام کنند، در این ۱۰ شهر اپراتورها قول داده اند یک هفته ای سرویس دایر کنند حتی دو روزه هم سرویس می دهند. حداکثر هزینه مشترکین برای سرویس یک میلیون تومان خواهد بود.مودم هم به شکل قسطی روی سرویس محاسبه می شود.بزودی هزینه اتصال را هم معین خواهیم کرد.
  • وزارت ارتباطات به ازای هر مشترک از همان حسابی که امسال، دولت مصوب کرده و یا از همان  منابعی که دولت سال گذشته تعیین کرده بود (۸ درصد از ۲۸ درصد درآمد دولت از تلفن همراه ) دو میلیون تومان مشوق پرداخت خواهد کرد  عملا فیبر نوری که قبلا چند ده میلیون تمان هزینه داشت اینک تقریبا رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.
  • در تست سرعت در مناطقی، ۹۰۰ مگا بیت بر ثانیه گرفته ایم اما این سرعت در اختیار تمام مردم نیست به مرور عمومی خواهد شد. خرابی هم اندک است.ده سانتیمتر آسفالت کنده می شود، فیبر با میکروداکت در آن قرار می گیرد.
  • برنامه ما ۲۰ میلیون است اما در همین فاصله ۳ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند. شرکت مخابرات در این قالب این طرح هنوز نیامده اند ولی ما معطل کسی نمی مانیم.نیمی از اینها، پورتهای منصوبه شرکت مخابرات است و بقیه آن توسط همین ۸ اپراتور انجام شده.یعنی در این ۸ ماه بقدر ۱۰ سال فعالیت مخابرات فیبر اجرا کرده ایم.وقتی فضا رقابتی شود برای شرکت مخابرات هم خوب است.ما در هر استانی اپراتور دوم معرفی کرده ایم.
  • برای شهرداری ها تعرفه در نظر گرفته ایم مبلغی به عنوان حق عبور در نظر گرفته شده. حتی امکاناتی برای آنان در نظر گرفته اند که پروژه پیش برود.
  • امسال ۸ تا ۱۰ میلیون خاوار در برنامه داریم تا شبکه ثابت تقویت شود، بیشتر نیاز مردم روی شبکه ثابت بیاید، بار شبکه همراه کاهش پیدا کند و سرعت بالاتر برود.آماده می شویم برای نسل های بعدی تلفن همراه.

پایان بخش اول

1429040cookie-checkبهره برداری از فیبر نوری در ۱۰ شهر کشور توسط اپراتورهای وزارت ارتباطات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
16 نظرات
  1. بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران می گوید

    ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ – ۱۳:۳۴۰۰
    بسمه تعالی
    جناب آقای عیسی زارع پور
    وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
    با عرض سلام
    احتراما به عرض میرساند اینجانب بازنشسته مخابرات منطقه ۵ تهران ساکن نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه دارای یک خط تلفن به شماره ۵۶۷۶۳۷۰۲ – ۰۲۱ میباشم. چون این خط در اختیار مستاجر بوده و ایشان بدهی تلفن را پرداخت نکرده و اینجانب مطلح نبودم شماره فوق تخلیه شده است خواهشمند در صورت امان دسورات لازم جهت نصب مجدد این شماره را صادر فرمائید.
    ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری بررسی، پیگیری و رسیدگی نیست چرا؟
    از جناب آقای عیسی زارع پور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست رسیدگی دارم.
    بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران

  2. ناشناس می گوید

    در بعضی از شهرها که از نزدیک دیدم دقیقا حیف و میل کردن پول بیت المال هستش و fat ها رو جایی نصب کردن که امکان واگذاری به مشترکین جدید ندارد ، در اینده مشخص میشه که چقدر دایری میتونن بدهند و از همه جالبتر که این همه حفاری در جایی شده که مخابرات در ان نقاط کانال داره و داخل کانال هم فیبر داره
    واقعا ادم متاسف میشه

  3. بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران می گوید

    ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ – ۱۰:۴۵
    درآمد مخابرات منطقه تهران بیشتر از همه استان ها کشور بوده است سوال اینجاست که پس چرا از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را واریز نمی کند و خودداری کردن و خودداری می کند چرا؟
    بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران

  4. ناشناس می گوید

    سوال اینجاست وزیرارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات چگونه و چطور در باره افزایش تعرفه تلفن ثابت دخالت و مداخله می کند ولی اما در باره مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات هیچ کاری و هیچ اقدامی نمی کند و از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون سکوت کرده است چرا؟

  5. ناشناس می گوید

    جناب آقای عیسی زارع پور،ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفاهیات بازنشستگان مخابرات چه خبر؟ و متأسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و سایر مدیران مخابرات، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و… هیچ کاری و هیچ اقدامی نکرده اند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  6. همکار بازنشسته می گوید

    خدا رو شکر مخابرات را بای پس کردند. خدا سهامدار عمده اش را هم زمین زد. سلطانی خداحافظ.مخابرات تابوتش و قبرش را از قبل مهیا کرده است.

  7. ناشناس می گوید

    فیبر نوری بدون اینترنت به چه دردی می‌خورد.

  8. هادی می گوید

    به اندازه ۱۰ سال ما فیبر ایجاد کرده اند
    یعنی چند کیلومتر
    وزیر جان ….
    سردبیر خواهشاً ازش بپرس …

  9. رضا می گوید

    یه سوال جناب سردبیر الان با این طرح فیبر نوری که شرکتها دارن انجام میدن این تجهیزات فیبر رو کجا نگهداری و پشتیبانی میکنن؟ یعنی تو مراکز مخابراتی نگهداری میکنن؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مگه نگهداری هم لازم داره؟
      فکر کنم می سپارند به باد!

  10. بد بین می گوید

    سردبیر محترم
    بی زحمت شما و یا یک نفر از همکاران فنی در مورد FTTH توضیح بدین
    چه امکانات‌ و تجهیزاتی مخابرات یا دیگر اپراتورها باید داشته باشند؟ در سطح شهر چه تجهیزاتی نیاز هست؟ آیا امکاناتی در ورودی خانه یا آپارتمان یا مجتمع نیاز هست؟ در داخل خانه به چه تجهیزاتی نیاز هست؟
    با فراگیر شدن فیبر نوری اطرافیان سوالات زیادی می کنند ولی نمیتونیم با جزئیات توضیح کامل بدیم

  11. همتی خدمات اولی می گوید

    باسلام خسته نباشید،آقای مهندس زارعی پور درپرداخت حقوق کارمندان کارگران هم راقبت قراربدهید تازندگی ما کارگران هم پاشیده نشود گفتارتان منطقی هست امادرکارعمل نیست، حرفات وصحبتت خوب هست، املدرکنارش خجالت هم چیزی خوبی هست، ماکارگران هر ماه هزارتا دغدغه استرس داریم ،هرماه هر روزپیش خانواده مون صدبارمییریم زنده میشیم،ازخجالتی حرفی نداریم بزنیم ،بعد از ۲۲سال سابقه تکلیف ماهنوزروشن نیست، کمترین حقوق دریافت میکنیم ، بیشتر خجالت میکشیم،درصحبت شما یک کارگر کارمندبودازدرددلش میگفت آن وقت روشن میشدایاحرفات خجالت آوره، یانه،ای خداایناازچی حرف میزنند ما ازکی چی انتظارداریم،خجالت خجالت خجالت بس،

  12. ناشناس می گوید

    این کارها با نیروی انسانی شاداب و سرحال پیش میره. من که دوساله دیگه برایتان دقیق کار نمیکنم . بدرک

  13. ناشناس می گوید

    بشینین بابا.دوزار حقوق‌نمیتونین بدین سر موقع.فیبر نوری بخوره سرتان

  14. ناشناس می گوید

    البته زارع پور، زیاد حرف می‌زنه و حرف‌هاش یا کذب هستند یا تخیل و توهم! حداقل تو این یک و سال نیم وزارتش که اینطور بوده و تمام این مطالب رو بارها در گذشته هم گفته، اما هیچ خروجی ندیده‌ایم!
    این سه میلیون مشترک فیبر هم احتمالاً تخیل باشه! باید ببینیم بلاخره یک حرف و آمار راست و درست از این وزیر ارتباطات می‌شنویم یا خیر!

  15. حق می گوید

    اینا دیدن بالا کشیدن سنوات بازنشسته ها خوب بهشون ساخته، حالا رسیدن به بالا کشیدن سنوات ماشرکتیا، ماشالله توی این مملکت کسی هم نیست حق مارو بگیره همه هم باهم همدستن

نظرات بسته شده است.