مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خاطراتی تلخ تر از زهر، یک سوزن به خودمان! -شما نوشته اید

مخابرات ما- داستان رفع خرابی ها بدجوری بیخ پیدا کرده است.گرفتن پول از مشترکین برای رفع خرابی سرقت باید حل شود.
مخابرات ما- هزار جور ادعا داریم! در مقام حرف زدن، فلک را زیر پایمان می گذاریم اما در زمان کار، مردم را به دردسر می اندازیم!
موضوع اصلی گرفتن پول از مردم گرفتار است برای رفع خرابی تلفن.به ویژه در زمان سرقت تجهیزات و کابل مسی!
اگر شرکت مخابرات ایارن نمی تواند جلوی این کار را بگیرد حداقل آن را قانونی کند! خودش متراژ سیم مورد نیاز و هزینه اش را مشخص کند تا پول به حساب مخابرات واریز گردد. مردم بلا نسبت کارگران و مدیران دلسوز -چشمشان کور- برای سیم تلفن نگهبان بگذارند!
عزیزان! این دیگر مخابرات نیست که بخواهید به جبران بدعهدی ها، به آن خسارت بزنید بلکه این مردم هستند، خواهران وبرادران شما!
یک گام جلوتر بروم؟! … از خود سرقت ها حرف بزنم؟…. باشد برای مطالب بعدی! اما فعلا یک شاهد می آورم برای ادعای فعلی! شاهد بعدی را از کلانتری یکی از شهرها خواهم آورد تا پرده از سرقتها هم بردارم!

با سلام و خسته نباشید خدمت سر دبیر عزیز و همکاران گرامیشان
پیش خودم گفتم شاید چند خاطره و تجربه مستقیم اینجانب به تکمیل تر شدن این پازل کمک کند من چندین سال پیش بازنشسته شدم و در زمان اشتغال در یکی از قسمت های فنی کلیدی و پر استرس به خدمتگزاری در مخابرات ودر نهایت به مردم عزیز کشورم مشغول بودم و به لحاظ نوع شغلم از بوشهر تا اردبیل , شهر ها و روستا های زیادی وهم چنین بیش از ۶۰ درصد مراکز تهران و کرج به طور مستقیم و بدون محدودیت های اداری و در طول شبانه روز برای حل مشکلشان با من در ارتباط بودن و کاملا در شبکه و سیستم هایی که تخصص دارم شناخته شده بودم . ( ببخشید زیاده گویی کردم فقط برای معرفی گوینده این خاطرات عرض کردم ).
سال گذشته برای زانوی من حادثه ای رخ داد که دیگر توان رفتن چهار طبقه را نداشتم و چون همسرم هم مریض و تقریبا زمین گیر هست برای مدتی به منزل دخترم که درجای دیگرشهر در همکف قرار دارد موقتا نقل مکان کردیم بعد از مدتی یکی از همسایه ها تماس گرفت که تلفن تعدادی از خانه ها و مجتمع ها و همینطور منزل ما قطع است و هرچه برای خرابی پیام میگذارند ویا به مرکز مراجعه می کنند فایده ندارد و التماس دعا دارند.
فردای آن روز به محل سر زدم دیدم دو تا پست دزدیده شده , به مرکز مراجعه کردم و در زمان ورود در راهروی اصلی مشترکی را دیدم که فریاد می زد : ” یعنی چه کابل نداریم چند هفته است تلفن مغازه قطع است کاسبی نداریم چند مرتبه آمدم هیچکس جوابگو نیست ” و چند حرف رکیک زد و رفت .
من به همکاران مراجعه کردم بعد احوال پرسی چند ساله ندیدن موضوع قطعی را گفتم آنها هم گفتن شما بروید یکی از همکاران پشت سر شما می آید.
بماند که این پشت سر آمدن همانا و بیش از دو ساعت با عصا در خیابان ماندن همانا
وقتی همکار شبکه آمد اول مشکل همسایه ها را رفع و رجوع کردیم و قول پیگیری و وصل موقت تا تهیه پست را داد ولی خط تلفن خود من حدود بیست و پنج متر کابل نباز داشت که باید تهیه می شد و او گفت کابل نداریم و حتما آن مشترک را دیدید که فریاد می زد ما هر روز از اینها داریم .
گفتم بروم پیش رئیس مرکز . گفت بیشتر به مخاطره می افتد و دست اندازش بیشتر می شود اگر می خواهید زودتر وصل شود خودتان کابل بخرید من کارش را میکنم . گفتم من با این پا کجا بروم کابل بخرم . گفت پس من اینجا چه کاره ام موبایل را برداشت و چند تماس گرفت و گفت پس فردا بعد ازظهر می آیم و میکشم .
سرتان را درد آوردم ۵۵۰ هزار تومان آب خورد ( ۲۵۰ پول کابل و ۳۰۰ تا دستمزد دو نفر ) .
حالا ببینید مردم چه میکشند خاطرات تلخ تر هم دارم اگر مایل بودید برایتان می نویسم باز هم عذر خواهی میکنم طولانی شد.

اما توصیه ای برای مدیران!

این حقوق لعنتی را حداقل به موقع پرداخت کنید تا دست های آلوده دنبال بهانه نباشند!

سپس ریشه این پول گرفتن ها از خشک نشود ما همچنان ادامه خواهیم داد تا کار به مراجعی خارج از مخابرات کشیده شود.

 

1430530cookie-checkخاطراتی تلخ تر از زهر، یک سوزن به خودمان! -شما نوشته اید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. نادر می گوید

    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من آنچه جایی نرسد فریاد است.

  2. ناشناس می گوید

    ناشناس سلام سر دبیر حرفه ای که این مسؤل میگه رفع خرابی پول می‌گیرند زمانی که مخابرات بخش خصوصی ندادند همکاران رسمی بیشترین پول گرفتند مشکل مخابرات تلفن ثابت ۱۰۰متر سیم کشی شده متر سیم دوبل ۱۲هزار تومان میشه یک میلیون دویست هزار تومان کمترین سیم کشی ۶۰متر می باشدومشترکین که ساختمان نماکار می کند بیشترین خسارت مخابرات می‌زند جلو این بگیرند

  3. مهدی می گوید

    سلام
    لطفا از رشوه دادن پیمانکارهای محلی به ناظرین شبکه جهت تایید وضعیت هم گزارش تهیه کنید…
    خیلی اوضاع خرابتر ازین حرفاست
    روسای ادارات با ناظرین شبکه و پیمانکار پروژه رو برمیدارن و رقم قرارداد رو بین خودشون تقسیم میکنن وهمکاران شبکه از ترس اخراج پروژه رو اجرا میکنن

  4. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان، از اینکه به این موارد هم رسیدگی می کنید، واقعا سپاسگزارم، متاسفانه این مورد وجود دارد و قبیح بودن آن برکسی پوشیده نیست، ولی در مورد تامین کابل توسط مخابرات عرض کنیم که به قیمت کابل های هوایی کم زوج بد نیست، نگاهی بیاندازید،مثلا کابل ۱۰ زوج هوایی متری حدود ۶۰ هزار تومان شده، و اکثر نقاط دارای چندین بار سرقت و متراژ حداقلی ۳۰ تا ۴۰ متر هستند، بماند که اکثرا متراژ بالاتر هستند، اگر مقایسه ای بین میزان درآمد با قیمت کابل ها داشته باشیم، با هر فرمولی مخابرات قادر به تامین چند باره سرقت کابل ها نیست، بنابراین تنها راه تغییر بستر به فیبر نوری و به روز رسانی شبکه های مخابراتی است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اینها رو قبول دارم
      مخابرات خودش باید روشی پیاده کنه برای کار
      اصلا بیاد بگه دیگه سیم و کابل نمیدم! یا پولشو از مشترک میگیرم! به فرض…
      یه شماره حسابی اعلام کنه مشترک پول بریزه بهش به اندازه متراژش
      بطور مثال عرض میکنم …
      نگهداری یعنی همین دیگه! اون ۱۰-۱۵ تومن مال چیه؟

  5. از بچه های شبکه می گوید

    باسلام
    بنده الان بیش از ۲۳ساله در واحد شبکه مشغول به کار می باشم ولی چیزی به اسم رشوه یا زیر میزی ندیدیم ونگرفتیم من نمی دانم این حرفهای که در باره بچه های شبکه می گویید چند درصد درست یا حجمه برای تخریب آنها باشد شما همه بچه ها را که در سرما و گرما کرونا در خط مقدم ارتباطات می باشد را دزد(از بابت فروش سیم ،) ورشوه خار کردید و خودتان را در این مورد بی گناه واقعاً متاسفم… الان در قبض این دوره شناسه واریز ارسال نشده و اکثر تلفنها به همین علت قطع شد و قسمت امور مشترکین هر مشتری به به واحد مراجعه می کنند به پست بانک عودت می دهد آیا این انصاف است برای یک خط تلفن هم پول قبض بدهد وهم هزینه وصل مجدد وهر مشتری مبلغ ۵۰۰۰تومان مبلغ که پست بانک می گیرد آیا این دزدی نیست ….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هست
      معلومه که غیر قانونیه
      ولی …

  6. رضا - خوزستان می گوید

    سلام‌، سر دبیر محترم
    از این‌مسائل و پول گرفتن ها که یک چیز عادی شده ، چون شرکت مخابرات با این روش اداره کردن ، راهی برای مشترک باقی نمیگذاره، و مردم رو مجبور می کنند برای رفع قطعی خط تلفن ، ساده ترین راه رو انتخاب کنند پرداخت پول چون در صورت عدم‌ پرداخت هفته ها و ماهها باید قطعی تلفن و اینترنت به جان بخرند ، چرا مدیران و مسئولین امر کابل و سبم در اختیار مراکز قرار نمیدهند تا مردم رو در چالش پرداخت و نپرداختن وجه جهت رفع خرابی تلفن قرار ندهند؟ تا کی میخواهند از جیب مردم هزینه کنند

  7. همکار می گوید

    سلام سردبیر من نمی گم وقتی مشکل مالی پیش بیاد مجبور شدی باید پول بگیری شما بگو وقتی توی شرکتی کارمی کنی تاریخ پرداخت حقوق معلوم نیست از طلبکارگرفته تا همسر طرف ویخچال خالی سفره خالی تو شرکت کسی بهت رحم نمی کنه ایا میشه جلوی پول گرفتن هارو مانع شد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میشه
      اگر قرار به گرفتنه خب همه بگیرن
      چرا فقط یه عده بگیرن
      مالی ها بخاطر دادن چک پیمانکار پول بگیرن
      شبکه بخاطر سیم کشی
      تجاری بخاطر …
      بگیرن. همه بگیرن.

  8. ناشناس می گوید

    سردبیر جان، یک لطفی کنید و نوشته هاتون رو چند بار بخونید و با شرایط موجود مخابرات انطباق بدید، آیا واقعاً ازسهامدار میخواهید به اوضاع سروسامان بده؟ یعنی واقعاً انتظار دارید که سهامدارانی که خودشون اومدن یک دارایی ملی رو که با پول مردم خشت خشتش بنا شده و بخش بزرگی از املاکش هم وقف عام بوده، خصوصی و به عبارتی سرقت کردند، اوضاع رو اصلاح و با کج روی ها مقابله کنند!؟!؟

  9. اصغررضایی می گوید

    لطفاً در مورد دریافت کارت هدیه و سکه طلا توسط مدیران بابت توسعه مراکز از پیمانکاران فیبر و توسعه
    هم مثل همین مطلب ، اطلاع رسانی جامع بفرمایید

    با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      لطف توضیح بدین
      مثال و نمونه -اگر دارین- بیارین
      سرخط بدین.حداقل جاشو بگین تا ما در بیاریم

نظرات بسته شده است.