مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وزیر ارتباطات : مشکلات بازنشستگان مخابرات تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد

مخابرات ما- (شفقنا)- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق اعلام شرکت مخابرات، مشکل بازنشستگان ۱۴ استان حل شده و قول دادند که ظرف یک تا دو ماه آینده مشکلات بازنشستگان باقی استان ها را نیز حل و فصل کنند.

مخابرات ما (منبع: شفقنا) – دکتر عیسی زارع پور در پاسخ به پرسش شفقنا درباره سیاست نظارتی وزارت ارتباطات بر دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکان تلفن ثابت و هزینه آن برای رفع مطالبات بازنشستگان، بیان کرد: در قبال افزایش تعرفه ای که سال گذشته برای شرکت مخابرات اعمال شده، از آنها تعهد گرفته شد که سه اقدام را انجام دهند؛ اول: توسعه پورت های فیبرنوری که بر این اساس توسعه نیم میلیون پورت در سال را تعهد کردند. دوم: با توجه به اینکه شبکه انتقال مخابرات در برخی از استان ها دچار مشکل جدی است، تعهد کردند که شبکه داخل شهرها که شامل ۱۴ تا ۱۶ استان است را ظرف مدت دو سال (که یک سال آن گذشت) نوسازی و ارتقا دهند. سوم اینکه باید یک سوم مبلغ را برای حل مشکل شاغلین و بازنشستگان هزینه کند.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات در حال پیگیری این موضوع است و آنطور که گزارش دادند، مشکل بازنشستگان ۱۴ استان را حل کردند و قول دادند که ظرف یک تا دو ماه آینده مشکلات بازنشستگان باقی استان ها را نیز حل و فصل کنند.

وی گفت: موضوعات داخلی از جمله مسایل مربوط به شاغلین، بازنشستگان، جذب نیرو و حقوق و دستمزد را باید در تعامل با سهامداران عمده حل کنیم؛ اما دو بخش دیگر یعنی توسعه پورت های فیبرنوری و نوسازی و ارتقای شبکه انتقال مخابرات، تبدیل به الحاقیه شده و در صورت عدم اجرای تعهد، جریمه خواهند شد.

آقای زارع پور تأکید کرد: بازنشستگان عزیز سرمایه های شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات هستند و بخش زیادی از عمر کاری خود را در دوره ای گذراندند که شرکت مخابرات دولتی بوده لذا این عزیزان همکار ما بوده و هستند و ما در حال تلاش هستیم که مشکل آنان را رفع کنیم، اما به هر حال در حال حاضر توپ در زمین سهامداران عمده شرکت مخابرات ایران است که پیگیری کنند چون تصمیم گیران اصلی شرکت مخابرات ایران، سهامداران عمده هستند و دولت حدود ۲۰ درصد سهم در شرکت مخابرات ایران دارد، با این حال به جد از سهامداران عمده پیگیر هستیم که مشکل بازنشستگان را حل کنند.

1433780cookie-checkوزیر ارتباطات : مشکلات بازنشستگان مخابرات تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
18 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مطالبات بازنشستگان مخابرات را تا روز تکریم آنان بپردازند. مطالبات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را بپردازند. و برای پرداخت معوقات یاد شده وعده امروز و فردا می‌دهد که باید پرسید آیا ۱۹ ماه انتظار برای دریافت مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات منطقه تهران کافی نیست؟ برای پرداخت این معوقات اقدام کنند و باعث خوشحالی بازنشستگان مخابرات تهران شوند. علیرغم درخواست‌‌های مکرر از مدیران مخابرات برای پرداخت رفاهیات بازنشستگان مخابرات مربوط به ۳ ماهه سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ هنوز اقدامی برای پرداخت این معوقات نشده است.

  2. اسماعیل می گوید

    سلام مخابرات فقط زمان وزیر غرضی بسیار پیشرفت داشت و مرد میدان بود شما هم دست از حرفهای نمایشی برداریدآقای زارع و از خود نام نیک بجا بگذارید دنیا محل گذر است تو هم پیر میشوی اینقدر بازنشستگان را اذیت نکن ما سلطانی مدیر مخابرات ایران را حلال نمیکنیم

  3. ناشناس می گوید

    آقای وزیر که اسم ۱۴ استان را نگفت ، پیشنهاد می‌کنم عزیزان بازنشسته ۱۴ استان اطلاع رسانی کنند

  4. اعتراض می گوید

    طی ۱۸ ماه گذشته، بازنشستگان مخابرات ایران بارها در شهرهای مختلف تجمع کرده‌اند. مهم‌ترین خواسته‌ی این بازنشستگان؛ اجرای آیین‌نامه‌ی سال ۸۹ است. و متأسفانه مدیران شرکت مخابرات هیچ گونه توجهی نکردند و سکوت اختیار کرده اند. و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم متأسفانه هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند.

  5. حسین می گوید

    بفرمایید این چهارده استان که مشکل بازنشستگان در آنها حل شده کدام استانها هستند و آیا در این استانها صد در صد مشکلها حل شده؟ یا ده در صد مسلمل مشکل بیمه حل نشده و مشکل رفاهیات،مناسبات حل نشده و اگر پرداختی بوده ،خیلی جزئی ،این بی مسئولیتی واقعا پذیرفته نیست،انشاءالله مشکلات ریشهای و سراسری حل بشه.

  6. بازنشسته می گوید

    دراین مدت یکسال ونیم جز وعده و وعید دروغ هیچی از آقایان ندیدیم وفقط امتیاز ازدولت گرفتند وبعد رفتن پی کارشون

  7. مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید

    بسم‌الله الرحمن الرحیم
    جناب آقای عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
    باسلام و تعدیم تحیات الهی
    حدود ۳۳ ماه است که از درخواست وام تعاون گذشته است متاسفانه مخابرات منطقه تهران وام تعاون بنده را نداده است چرا؟
    از مسئولان مخابرات منطقه تهران و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درخواست رسیدگی دارم.
    از جناب آقای عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست رسیدگی دارم.
    مرتضی – بازنشسته مخابرات منطقه تهران
    با شماره کارمندی ۱۴۲۰۰۷۰

  8. ناشناس می گوید

    وقت کشی وزیر هم از راه رسید . دروغ گویی برای مدیران عیب نیست !!!!!

  9. ناشناس می گوید

    چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ – ۲۳:۳۰
    ما دیگر مجید سلطانی را نمی خواهیم و باید از شرکت مخابرات ایران اخراج کنید

  10. ناشناس می گوید

    دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس از سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات ما بازنشستگان مخابرات بی توجهی کردن و هیچ کاری و اقدامی برای حل وفصل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات نکردن چرا؟

    1. مجید می گوید

      وزیر برادر هر بار میگی دو ماه دیگه !!!! دروغ گفتن شاخ و دم داره . اگر همکارها یادشون باشه پول شاغلین را هم ندادن با وعده ماه به ماه کردند.

  11. ناشناس می گوید

    مدت ۱۹ ماه است که شاهد خیانت داخلی در شرکت مخابرات هستیم

  12. همکاربازنشسته می گوید

    وزیر۲۰درصدی مخابرات، باعث تاسف، نباشه بهتره. کاش نداشتیم.

  13. ناشناس می گوید

    به جد شما دهن بازنشسته هارو سرویس کردید فقط هی چرت و پرت میگن

  14. همکار بازنشسته می گوید

    سلام
    خوب بود اگر وزیر اسم چند استان که مشکلات بازنشستگان حل شده اعلام میکردند.

  15. محمدی می گوید

    ایثارگران هم فراموش شدند

  16. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    ای کاش یکماه فقط یکماه حقوق خودت پرداخت نشود ببین از خانه بیرونت کردن یا نه بشرطی. جایی دیگر درامد نداشته باشی.

  17. ناشناس می گوید

    دولت، مجلس و رسانه‌های وابسته‌شون در هماهنگی کامل با سهامدار عمده، دارن بازنشستگان مخابرات رو حذف کامل می‌کنند! به عبارتی شیفت و دیلیت می‌کنند! با پروپاگاندا دارن اینطور القا می‌کنند مشکلات بازنشستگان مخابرات همان چندرغازی بوده که پرداخت شده و مخابرات وظیفه‌ش رو انجام داده و تموم، و هیچ اشاره‌ای به آئین‌نامه ۸۹ و جاری نشدن خوار و بار ماهیانه و مناسبت‌ها نمی‌کنند! این وظیفه تشکل‌های بازنشستگانه که اجازه چنین انحراف آشکاری توسط وزیر و چند نماینده مجلس رو ندن، ولی ظاهراً درخواب ناز تشریف دارند.
    بازنشستگان مخابرات در سال ۱۴۰۲، به طور میانگین ماهیانه ۴ میلیون تومان (۲۹۰۰ بابت خوار و بار ماهیانه و بقیه بابت مناسبت‌ها) از شرکت مخابرات طلب دارند که برای کل سال ۱۴۰۲ میشه حدود ۵۰ میلیون تومان! بعد آقایون می‌خوان با ۲۰ میلیون تومان بی‌ارزش شده سال‌های پیش، قضیه رو تموم کنند! (تازه برای ۱۴۰۱ هم مبنای پرداخت ۱۴۰۰ بوده که باز هم بر خلاف آئین‌نامه بوده!)
    ایضاً شاغلین (قرارداد مستقیم مخابرات) ماهیانه ۶ میلیون تومان (۵ میلیون مابه‌تفاوت رفاهیات و مابقی برای مناسبت‌ها) طلب دارند.
    خواهشاً این مطلب رو در معرض دید عموم قرار بدید و سرسری و گذرا از کنارش نگذرید.

نظرات بسته شده است.