مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال ادغام fcp هاست؟

مخابرات ما – fcp ها فعلا نتوانسته اند جای مخابرات را پر کنند اما شاید همه با هم بتوانند …

مخابرات ما– بجز یک دوره کوتاه پس از خصوصی سازی مخابرات، در بقیه ایام، درگیری بین سهامداران بویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعتماد مبین هرگز اجازه نداده مخابرات کمر راست کند چرا که همیشه گروهی در پی زمین زدن گروه مقابل بوده است. اما آنچه آسیب دیده مخابرات و ماهیت ارتباطات در کشور است.

 

در طی یک سال و نیم گذشته، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درست مثل یک پدرخوانده عمل کرده است.تمام راه های درآمد مخابرات را بسته، وصول مطالباتش از fcp  ها و دولتی ها را به تعویق انداخته.در نهایت هرگز اجازه نداده مخابرات همگام با تورم قیمت هایش را تعدیل کند.وزارت معتقد است این کار دست بردن در جیب مردم است.ما هم چنین اعتقادی داریم ولی نمی دانیم هزاران میلیارد تومان اعتبار که در اختیار fcp ها قرار گرفته و زیر خاک خیابان ها رفته از جیب چه کسانی درآمده است!

 

وزیر ارتباطات در مصاحبه افتتاح پروژه هایش در اردیبهشت ماه گفت: شهرهای کشور را بین اپراتورها تقسیم کرده ایم و هر اپراتوری ….

اینک دقیقا مفهوم این گفته را درک می کنم!

مخابرات UNSP  را به دلیل امضای سهامدارانش پذیرفته اما شهرهایی که سهمیه مخابرات شده، شهرهای کوچک و همانهایی است که در طرح نجمای مخابرات حضور ندارند! احتمالا معنی و مفهوم این جمله این خواهد بود که مخابرات باید نجما را تعطیل کند و دیگر اجازه کار در این شهرها را نخواهد داشت.به بیان دیگر در هر شهری هزینه کرده، باید به fcp  ها واگذار کند.

یعنی هر چه هزینه کرده کناری بگذارد و از صفر شروع کند!

 

مهمترین شایعه ای که شنیده ایم این است که وزارت ارتباطات در پی تقویت fcp هاست تا با ادغام این شرکتها، اپراتوری قدرتمند بعنوان اپراتور چهارم -ثابت و موبایل- ثبت کند و عملا توان و دارائی مخابرات را بسیار محدود کند.

مجموعه این حرکت ها، میخ هایی است که بر تابوت ارتباطات کشور زده می شود!

مدیریت مخابرات هم در طی این سالها اشتباهات زیادی داشته است.ناراضی کردن مردم و کارکنان، یعنی از دست دادن بازار و نیروی کار! ضمن اینکه وارد دعواهای سهامداری شده اند که عاقبتش دور شدن از تعرفه و درآمدهاست! مدیریت های مقطعی و غیر فنی آفت دیگر مخابرات بوده است.

 

مجموعه شرایط جاری طوری همه ما را نا امید کرده است که به فردای بهتر -نه برای مخابرات- بلکه برای ارتباطات کشور امیدی نداریم!

 

1438710cookie-checkوزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال ادغام fcp هاست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    هشدار جدی راغفر: ایجاد طبقه مادون فقر در ایران
    استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا معتقد است: طی سه دهه بعد از جنگ، فاصله میان مردم و مسئولان به طور مرتب عمیق تر شده و اکنون باید زمینه های بازگشت به مردم فراهم شود. او گره اصلی اقتصاد ایران را نفوذ گروه رانتخواری می داند که با از بین بردن فرصتهای برابر، تحت نام «خصوصی سازی»، اموال عمومی را به سهولت در جیب دوستان و رفقا کرده و با حاکمیت «سرمایه داری رفاقتی» در جامعه، نابرابری در ایران را رقم زده است. این تفکر ایجاد شده بعد از جنگ در حوزه اقتصاد، اکنون آنچنان ذی نفعان گسترده و متعددی دارد که تداوم وضع فعلی اقتصاد را، بیشتر در راستای تامین منافع خود می بیند و با سوق دادن جامعه به سمت بی سابقه ترین نابرابری ها، اقتصاد ایران را به ورطه فروپاشی کشانده است!

  2. علی رضا می گوید

    لطفا به وزیر بگویید اگر تعدیل هزینه های خدمات و سرویسهای مخابرات بر اساس تورم دست کردن در جیب مردم است، پس شرکتهای آب و برق و گاز را بررسی فرمایید که چه کرده اند.شهرداریها ، سیستم درمانی کشور، آموزش و پرورشی که باید رایگان باشد چی، خودرو سازها چطور؟
    حتما از آقای وزیر که انگار وزیر بررسی فرو کردن هستند بخواهید موارد فوق را بررسی و اعلام نظر کنند.
    البته حتما پاسخ خواهد داد که حوزه مسئولیت ایشان نیست اما چون تخصص لازم را در حوزه مسئولیت خود ندارد و نتیجه عملکردش این شده که مخابرات امروز ۱۲ مرداد هنوز نتوانسته حقوق جاری کارکنانش را بپردازد و معوقات چند ساله کارکنان در این اوضاع به محاق رفته پس بهتر است با چرند گفتن ابراز وجود نکند.

  3. کارشناس می گوید

    تا خراب نشه درست نمیشه.مخابرات هم با این اوضاعش و مدیران ناکارآمد و ناکاربلدش که یا قوم و خویش استاندار یا نماینده و امام جمعه هستن و برای منم کردن تنها راه کم کردن هزینه را در از بین بردن حقوق کارکنان میدانند و نمایندگان سو استفاده کننده شسکام در استان ها ، همون بهتره که درش بسته بشه چون دیگه نه توان مدیریتی در استانها وجود دارد نه انگیزه کاری. سلطانی و محمودی و دهناد هم ب …..

  4. fazl می گوید

    درود بر سردبیر،تمام fcp ها نمی توانند به اندازه مخابرات یک استان کوچک مانند بوشهر خدمات بر بستر فیبر ارائه دهند.اگر این شرکت ها در adsl بصورت نسبی موفق شدند دلیل آن بدین شرح بود که بدون هزینه های زیر ساختی پورت را بر بستر آماده فروختند که حتی هزینه نگهداری شبکه موجود نیز بر دوش مخابرات بود ولی در فیبر کشی که باید شبکه ایجاد کنند و سوئیچ نصب کنند به هیچ عنوان موفق نخواهند شد.اگر وزارت سرمایه گذاری را بسمت مخابرات می آورد اکنون ده میلیون پورت ftth در کشور فعال بود و سوئیچ های مداری مخابرات در حال جمع آوری بود .

  5. قدیمی می گوید

    آیا کسی نیست در این کشور به داد مخابرات برسد مگر می شود تورم چند صد درصدی را نادیده انگاشت؟ آیا فقط مخابرات در تورم اثر گذار است .آیا آب،برق و گاز در ۱۳ سال اخیر ارزان‌تر شده است در حالیکه آنها دولتی بوده و از بودجه ملی استفاده می کنند و هرگز تعریفی در مورد سود در آنها جایگاهی ندارد .

  6. ناشناس می گوید

    سلام جناب سردبیر ، مگر مدیران مخابرات جز اجرای دقیق منویات مبارک وزارت و… ( همانهایی که میفرمایید میخواهند مخابرات را نابود کنند) کار دیگری انجام داده اند، و به نوعی خود مدیران متعهد مخابرات مجری طرح تضعیف و قابل خوردن و هضم کردن شرکت عظیم مخابرات هستند، بماند که کدام قسمت از مملکت دچار همین اوضاع نیست،

  7. بنده خدا می گوید

    به نام خداوند. خداوند پدر نویسنده مطلب ” وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال ادغام FCP هاست ! ” را بیامرزد.
    عزیزان همکار، خداوند متعال شاهد است که وقتی آقای سلطانی قیچی افتتاح پروژه نجما در برخی استان ها را به دست گرفت، به همکاران منطقه مان عرض کردم که این طرح از نظر فنی با امکانات موجود مخابرات ایران و عدم سرمایه گذاری صاحبان سهام در این طرح بی انتها و نامعلوم ( از نظر بازگشت سرمایه )، با شکست مفتضحی روبرو خواهد شد!
    آقا یکی فرمان این هواپیمای غول پیکر را از دست این …. بگیره.
    شرکتی که به قول صاحبانش نقدینگی در گردش کافی، حتی برای حقوق ممتازه کارکنانش را ندارد، چطور می تواند از پس هزینه های پروژه به این بزرگی براید؟
    فهم لایعقلون!

  8. ناشناس می گوید

    ظاهرا وضعیت fcp های حاضر در پروژه فیبر چندان مناسب نیست . در استان ما چند ماهه بدهی هاشونو پرداخت نکردن و مجوزهاشونو لغو کردیم و به دلیل حجم بالای خرابی ها صدای مشترک هاشون دراومده و ظاهرا هیچ تلاشی هم برای حل مشکل نمیکنند .
    به نظر من تعدادی از شرکت های fcp از نظر مالی در وضعیت بدی قرار دارند و سرمایه زیادی هم در پروژه فیبر خرج کردند و شاید چاره ای جز ادغام نیست .

  9. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر ادغام خوبه اما ادغامی که پشت اش فکر هم شده باشه !!!!
    پارس انلاین و های وب ادغام شدن و همه اون موقع گفتن کسی دیگه حریف این شرکت نمیشه ! در صورتی که همین امروز هم نتونستن حقوق این ماه پرسنلش رو پرداخت کنه ! دیروز گزارش بورس های وب منشر شده و خود شرکت اعلام کرده فروش ماه گذشته اش نسبت به سال گذشته همین موقع ۷۰ درصد کاهش داشته !! در صورتی که درامد ماه گذشته اسیاتک به اندازه دو شرکت پارس انلاین و های وب بوده است .
    پس ادغام ضامن موفقیت نیست و حتی میتونه دو تا شرکت رو نابود کنه . مدیریت اسیاتک و شاتل باید الگوی مدیریتی تمام شرکت ها باشه .
    شاید پروژه ملی فیبر نوری در ظاهر پردرامد و… باشه اما در عمل اتفاق های دیگه ای در حال افتادن میباشد و حتی ممکنه منجر به ورشکستگی و به قول شما در نهایت مجبور بشن ادغام کنند و یک اپراتور جدید ایجاد کنند.

  10. ناشناس می گوید

    خوبه که این رو منتشر کردید. امیدوارم به این نتیجه رسیده باشید که هیچ تغییری در دیدگاه مدیریت ارشد مخابرات با تمدید دوره مهندس سلطانی ایجاد نشده و ایشون اینجا هستند تا با کارکنان و دولت مقابله کنند. تا مدیریت ارشد مخابرات تغییر نکنه، هرگز در روابط دولت و مخابرات تغییری ایجاد نخواهد شد، ضمن اینکه شرط لازم تغییر اوضاع کارکنان و برگشت آئین نامه ۸۹ همین تغییر مهندس سلطانی و دکتر محمود زاده است، هرچند در موارد مرتبط با کارکنان این شرط لازمه ولی کافی نیست.

  11. ناشناس می گوید

    با این مدیر عاملی که برای شرکت مخابرات ایران انتخاب شده ودوباره با این هئیت مدیره بدرد نخور ابقا شده انشا الله تا اخر امسال مخابرات را نا بود خواهد کرد و حق و حقوق تمام بازنشستگان را از بین برد

  12. خسته دل کهنه کار می گوید

    بله این ایده از یک و نیم سال پیش توسط آقای مهندس فیضی مدیرعامل اسبق مخابرات ایران برای بقای fcp های کوچک و تشکیل یک مجموعه بزرگ و وسیع مطرح شده است و به انجام رسیدن این قضیه یک کاتالیزور می خواست که ظاهرا وزیر می خواهد پا پیش بگذارد ولی به صدارت این وزیر قد نمی دهد

  13. مهندس شبکه دیتا می گوید

    سلام
    کاملا” با شما موفقم، شواهد و قرآین این اتفاق کاملا” مشهود می باشد، به قولی دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره، امیدواریم مخابرات به دولت برگردد.

  14. اعتراض می گوید

    دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲
    جناب آقای زارع‌پور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
    جناب آقای دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران
    جناب آقای مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران
    جناب آقای مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران
    سلام علیکم
    چرا با گذشت بیش از ۱۹ ماه و ۹ روز هنوز مخابرات منطقه تهران بن خوار بار و رفاهیات ما را ندادندمدعیان دروغین دفاع و حمایت از حق و حقوق مظلومان کجا هستند و از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند باید تکلیف پرداخت بن خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران مشخص شود.

نظرات بسته شده است.