مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- کمیته نجات مخابرات با سه بازیگر!

مخابرات ما- در مطلب ویژه سردبیر، به نجات مخابرات از شرایط جاری می اندیشید

مخابرات ما- سردبیر سلام می کند! سلام به همه کسانی که سرعت شرکت بزرگ مخابرات را به سرعت لاک پشت نزدیک کرده اند!

مدتهاست به پاسخ یک سوال فکر میکنم: چرا خبرهای این سیستم اینقدر کم شده!

اگر بخواهم پاسخ ساده ای به این سوال بدهم باید بگویم تصمیم جدید گرفته نمی شود و همه منتظر یک واقعه هستند! واقعه ای بنام افزایش تعرفه! امری که به سادگی محقق نمی شود! دلیل آن روشن است! رابطه مخابرات و سازمان تنظیم (یا وزارت ارتباطات ) آنقدر خصمانه است که این سازمان مجوز تغییرات در تعرفه را صادر نمی کند!

در حقیقت به رومره گی افتاده ایم!

اما اینک در نقطه ای واقع شده ایم که روزمره گی پاسخ نمی دهد! باید خبری بشود! باید ….! دیگر عدم پرداخت حقوق اصلی شاغلین و بازنشستگان نیز جواب نمی دهد! هر قدر آن را کم کنند سال بعد افزایش حقوق برمی گرداند سر جای اولش! این شرکت عظیم با فروش چند متر کابل مسی در استانها، هرگز به ریل اصلیش باز نمی گردد! همراه اول روز به روز از مخابرات فاصله بیشتری می گیرد و منابع مالی خود را (حتی سودهای اعلام شده را) به راحتی به مخابرات نمی دهد! …. همه چیز متوقف شده در ایستگاهی به نام روزمره گی! همه چیز قفل شده!

راه نجات واقعی در چیست؟

فقط یک راه باقی مانده! در حوزه مدیریت کلان، (من) تبدیل شود به (ما)! در حال حاضر هر گروهی آتش را به سمت کماج خودش می کشد! ستاد اجرائی، اعتماد مبین، سپاه، دولت و ….! من ها زیاد شده اند، در حالی که صدها شرکت بزرگتر از مخابرات دارند!

مخابرات چه چیزی دارد که نمی توانند از آن بگذرند؟ چرا دعوای سهامداران تمامی ندارد؟

سیتنا در سال ۱۳۹۲ ضمن بر شمردن سهامداران مخابرات نوشت:

این افراد (نمایندگان سهامداران) طرح تحول شرکت مخابرات ایران را در برنامه دارند. طرحی که تشکیل شرکت ارتباطات ثابت با نام تجاری «آشنای اول»، آغاز اصلاحات ساختاری شرکت، اصلاح ساختار تعرفه (تعرفه، آبونمان) و اصلاح ساختار درآمد و هزینه مخابرات از جمله موارد آن است.

ده سال از آن روز گذشته! شرکت ثابت تشکیل و منحل شد! طرح تعرفه تغیری نکرد!اطلاح ساختار با حذف نیروهای رسمی و بدون جایگزینی نیروهای جدید، شرکت را نابود کرد و ساختار درآمد و هزینه فقط به کاهش هزینه -دریافتی شاغلین و بازنشستگان- منجر شد تا نیروی انسانی بطور کلی نابود شود.

سال های بعدی هم می تواند بررسی شود اما در حوصله این مطلب کوتاه نیست!

در سالهای ابتدایی سهامدار عمده، مخابرات را آزمایشگاه طرح های مشاورین خارجی کرد! در همان سالها دولت در سکوت حمایت کرد …. تا اینکه …. بزرگان با هم نساختند و تبدیل شدند به عامل فرو ریختن برج مخابرات!

شاید باور نکنید ولی همه این خرابکاری ها، فقط یک راه حل دارد! راه حلی که یک سال و نیم است فریاد می زنیم.زمان و توان و انرژی خود را برایش مصرف کرده ایم! اما بزرگان خیلی گرفتارند! خیلی …! وقت ندارند تا راه نجات مخابرات را بررسی و اجرائی کنند! … ببخشید! بررسی کرده اند، پذیرفته اند، باید اجرایش کنند ولی با هم نمی سازند!

آخرین راه نجات مخابرات همراهی سه بازیگر مهم است: مخابرات، وزارت ارتباطات و مجلس. اما چه کسی می تواند این سه را دور هم جمع کند! غیر ممکن نیست ولی …. !

 

شما بگویید در این سکون مطلق، یک رسانه باید چه خبری بنویسد جز شرح ماتم کارکنان و مردم!

شما بگویید راه حل این ماجرا چیست؟ چرا کسی از خودش نمی گذرد تا این شرکت به سامان برسد!

نسل ما دیگر کم کم خسته شده و مجبور است مخابرات را رهایش کند! نسل بعدی آنقدر سرخورده شده که به راه نجات آینده خودش و رفتن از مخابرات فکر میکند! طرح های شکست خورده مدیران باید توسط چه کسی اجرا شود؟

 

ما دیگر خسته شده ایم! خسته از …..! تو را به خدا دور هم جمع شوید و به یک نتیجه نجات برسید! هیچکسی با گذشتن از (من) کوچک نمی شود!
همه شماره سردبیر را دارند، هر گروهی از سهامداران سوالی دارد می تواند بپرسد!

حالا نوبت شما خوانندگان خوب  مخابرات ما و همراهان دائمی ماست! شما بگویید! چرا خسته شده اید و راه حل نجاتبخش چیست؟

 

1440050cookie-checkسردبیر سلام می کند- کمیته نجات مخابرات با سه بازیگر!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
33 نظرات
  1. کارگزارنمونه می گوید

    قبل ازخصوصی سازی مخابرات وضعش ازشرکت نفت هم بهتربودهمین که چهل ونه درصدش خصوصی شدقحطی درمخابرات شروع شدازقحطی سیم دوبل گرفته تاسیم اصلی قحطی پورت ای دی اس ال قحطی مدیریت قحطی کارمندوکارگرکارآمدقحطی ضوابط ومخابرات چقدروسیله نقلیه دولتی داشت همه ش حراج شدهرشرکت خصوصی شدبدبختی بهش روکرداینکه مثل روزروشنه

  2. آبادان سیتی می گوید

    شما سه یا چهار ماه پیش با محمود زاده ریس هیات مدیره دیدار داشتی،، چرا حرف دلتو و مشکلاتو بهش نگفید،، اگه بهش گفتید، جوابش چی بود،، اگه هم صحبتی باهاش نداشتی در این مورد،، که دیگه حرفی نمونده و نمیماند، ولی نظرمو انتشار بده لطفا

  3. آری بلا می گوید

    تغییر مدیریت فقط چاره کار مخابرات ویران است قبل نابودی کامل،تمام.

  4. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم برای نجات مخابرات؛پس میشه مخابرات و وزارت ارتباطات ومجلس یک جا جمع با یک مدیر قوی نه با غیر

  5. علی اکبر می گوید

    سلام سردبیر محترم تا زمان مدیر ومدیر قوی وباسواد نباشد که بتواند با وزیران وغیر ارتباط قوی داشته باشد باچماق نه میشه ارتباط گذاشت حال مخابرات بهتر از آین نخواهد شد

  6. ناشناس می گوید

    چون مدیرانی فعلی شرکت مخابرات با مجلس همراهی نمی کنند مخابرات قول داد که وضعیت ایثارگران و شاغلین را بهبود بخشد در عوض مجلس و وزرات ارتباطات مجوز افزایش تعرفه و و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به قول آقای امیر ابادی ریس کمیسیون ایثارگران مجلس به مخابرات پول دادند قرار بود فیبرنوری هم بدند ولی وقتی سلطانی زیر بار نرفت کم کم ورق ها برگشتند و احتمال این میرود تعرفه ها را برگرداند

  7. سلام فرمانده می گوید

    با سلام و احترام خدمت همه کارکنان و سردبیر عزیز که تا حالا فرصت نشده جوابه منو بده.ولی دوس دارم نظره خودمو عرض کنم. بنظرم بهترین راه حل نجات مخابرات شایسته سالاری هستش. شرکتی سود ده میشه که کارکنانش سودآور باشن. استفاده از افراد متخصص دلسوز و متعهد در پستهای کلیدی مخابرات

نظرات بسته شده است.