شما نوشته اید – تجاری بر بستر هوا نمیتواند فروش داشته باشد
سعید
سلام خدمت کلیه همکاران محترم ..
ابتدا باید شبکه و طرحی در محلی که میتوانیم فروش داشته باشیم یا از قبل بازاریابی صورت گرفته باشد یادر مناطق و محلات نوساز که هنوز کار آسفالت و سایر موارد هزینه بر جهت اجرای طرح تملک زمین با ایمنی استانداری و سازمان مجری یا شرکتهای تعاونی که ساخت و ساز میکنند تفاهم واگذاری و اجرای طرح فیبر صورت گیرد و این بستگی به نفوذ و روابط عمومی مدیر منطقه با سایر ارگانها دارد که حد اقل ۶۰ درصد مشترکین در نظر گرفته پیش فروش و مودم بصورت قسطی با تضمین واگذار گردد و وقتی شبکه اجرا گردید تجاری موظف به بازاریابی و فروش میباشد نه اینکه شبکه ای وجود ندارد تجاری بر بستر هوا که نمیتواند فروش داشته باشد.
همیشه مقصر اصلی واحد تجاری اعلام میشود یا اینکه تجاری بر آورد فروش منطقه را اغلب ارائه میدهد بعد مدیر مربوطه تعداد مشترکین بر آورد شده را در هزینه اشتراک ضرب مینماید و میفرماید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست غافل از اینکه برگشت سرمایه بعد حد اقل ۳ تا ۵ سال صورت میگیرد و با این طرز فکر تمام زحمات همکاران از طراحی و برآورد و مناقصه و گزینش پیمانکار و وقت همکاران عزیز به هدر رفته و دلسرد میشوند باز طرحی دیگر برآورد و مناقصه و و پیمانکار و روزنامه و گزینش باز بایک حرف غیر کارشناسی همه زحمات به کما میرود.
بااین تفکر راه به جایی بجز دلسردی پرسنل نخواهند برد اول باید شبکه ای و بستری حتی با ضرر اجرا شود وبعد با حتی فروش اقساطی کم کم بازگشت سرمایه آغاز تا به سودای برسد ..این نمونه کار یکی از استانهاست که کلنگ میزنند فقط جهت عکس گرفتن و جلسات متعدد جهت دریافت حق جلسه فقط مدیر منطقه …
با این طرز فکر از ترس اینکه ممکن است دریا طوفانی شود لنگر کشتی را جهت حرکت بالا نمیکشند. باید با جرأت و هزینه استارت کار حتی در یکی از مناطق و شهرکهای تازه احداث شده بدون هیچ ارتباطی بعنوان پایلوت اجرا گردد نه اینکه منطقه ای نه طراح دارد نه کسی که بتواند برآورد کند.
آیا نیروی حسابدار یا تدارکات میتواند برآورد کند مگر میداند هزینه حفاری و شهرداری و کابل و لوازم و … بدست بیاورد باید واحد طراحی زیر نظر معاون شبکه همه اموراتش را انجام دهد و سپس برای گزینش پیمانکار تحویل تدارکات بدهند و گر نه همه فقط دور هم میچرحند و هیچ طرحی با این دید اجرا نخواهد شد.
پی نوشت سردبیر- تا آنجا که من دیده ام در الگوی نیروی انسانی، طراحی در مجموعه معاونت شبکه ثبت شده است مگر اینکه مدیر منطقه بصورت سلیقه ای و به دلایل خاص، واحد طراحی را جای دیگری ببرد.
.
آیا شما اطلاعات بیشتری دارید؟
از حقوق و سنوات چه خبر؟!
سلام
– تجاری بر بستر هوا فروش ندارد ولی پیش فروش دارد لذا قراردادن بازاریابی و فروش پس از اجرا درست نیست. اول بازاریابی بعدا طرح اقتصادی (همزمان پیش فروش) و نهایتا تحویل (همزمان فروش جدید)
– واقعا مقصر اصلی در این سالهای اخیر تجاری (تجاری استان و مخصوصا تجاری ایران) است. تجاری است که متصل به بازار باید هدایتگری کند. متاسفانه ضعف در تجاری، باعث هدر رفت منابع شده است.
– آنچه در این سالها می بایست کمتر انجام میدادیم توسعه شبکه در محلهای دورافتاده و بکر بوده است(مخصوصا شبکه سیمی)هر چند تعهدات سازمان تنظیم می بایست بصورت هوشمندانه رد میشده است. تجاری می باید بر بازارهای موجود (شبکه و مشتریان موجود)تمرکز می کرده و خدمات خود را به این بازارها افزایش می داده است.
– چه منطق ویرانگری!!!! ( اول باید شبکه ای و بستری حتی با ضرر اجرا شود وبعد با حتی فروش اقساطی کم کم بازگشت سرمایه آغاز تا به سود برسد ) مطمئن باشید با این منطق و در این شرایط فناوری و نیاز در بازار، هیچگاه به سود نخواهید رسید. این یک منطق در نظام دولتی است.
– سودآوری در شرکت مستلزم انجام امور بازاریابی، توسعه و فروش همانند شرکتهای تجاری و خصوصی است و نه با تفکرات دولتی!
موفق باشید
. سلام
درپاسخ به تجاری و دولتی خدمت شما دوست عزیز باید عرض کنم که وقتی شبکه ای وجود ندارد یا اگر وجود دارد fcp ها چطور دارند بر همان بستر با سرعت بیشتر و سرویس مطلوبتر و با رضایت فروش میکنند…ببینید وقتی شرکت واگذاری کننده سرویس،مادر که شبکه در اختیارش هست نمیتواند بفروشد مشکل در چند چیز هست…۱ .فرسوده بودن سویچ های دیتای یا عدم چنچ لایه به لایه در سویچ ها بعلت تنوع و عدم بروزرسانی بخاطر بار مالی…۲.عدم وجودکارشناس ماهر دیتا جهت تنظیم بهترین ریت سررویس،.مشترک ..۳.سرخوردگی پرسنل شبکه خصوصا در استانهایی که پیمانکار محلی دارند .و چهارم شما در منطقه تازه ساخت یا شهرک جدید اصلا وقتی شبکه ای ندارید تجاری نعجزه که نمیتواند بکند گرانی مودم عدم پرداخت حقوق به موقع .حق و ناحق کردن نمرات ارزیابی پرسنلو در نهایت گزاشتن مدیران میانی بی تخصص و بیسواد که فقط،اسم پست یا سمت باشد بقیه اش چشم قربان و مدیر منطقه بیسواد و تنگ نظر و بی تخصص..شما ممکن هست روغن ماشینتون رو همیشه چک کنید حتی بهد ده هزار کیلومتر ببینی روغن دارد ولی آیا به کیفیت روغن تا زمانیکه موتور نگیرد توجه نکنی که بار مالی دارد .و این هست روزگار مخابرات خیلی از استانها.. موفق باشید باز هم میگویم تجاری معجزه نمیتواند بکند .مگر شما استارلینک بهش تحویل دادی که فروش نداشته باشهگد.با شبکه ویران و سویچ فرسوده و پرسنل ناراضی تا نابودی پی خواهی رفت مگر زیربنایی با سویچ روز و اجرای شبکه فیبر یا نوسازی شبکه مسی۱۲ سال هست نوسازی رو تعطیل کردین .تجاری چه بکند
شاید با تاخیر اما می برمش روی سایت