مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- تجاری با این شبکه فرسوده چگونه بفروشد؟

مخابرات ما- از میان نوشته های شما انتخاب شده است.معاونت های تجاری مخابرات چه می کنند!

سعید..

سلام
درپاسخ به  … باید عرض کنم که وقتی شبکه  مناسبی وجود ندارد یا اگر وجود دارد fcp ها بر خلاف ما  بر همان بستر با سرعت بیشتر و سرویس مطلوبتر و با رضایت فروش می‌کنند…

وقتی شرکت واگذاری کننده سرویس مادر که شبکه در اختیارش است نمی‌تواند بفروشد مشکل در چند چیز است:

  • ۱ .فرسوده بودن سویچ های دیتای یا عدم چنچ لایه به لایه در سویچ ها بعلت تنوع و عدم بروزرسانی بخاطر بار مالی…
  • ۲.عدم وجودکارشناس ماهر دیتا جهت تنظیم بهترین ریت سررویس،.مشترک ..
  • ۳.سرخوردگی پرسنل شبکه خصوصا در استان‌هایی که پیمانکار محلی دارند .
  • و چهارم شما در منطقه تازه ساخت یا شهرک جدید اصلا وقتی شبکه ای ندارید تجاری  نمی تواند معجزه  بکند

‌‌‌گرانی مودم ‌‌عدم پرداخت حقوق به موقع .حق و ناحق کردن نمرات ارزیابی پرسنل‌و در نهایت گذاشتن مدیران میانی بی تخصص و بیسواد که فقط اسم پست یا سمت باشد بقیه اش چشم قربان و مدیر منطقه بیسواد و تنگ نظر و بی تخصص..‌

شما ممکن است روغن ماشینتان را همیشه چک کنید ولی در ده هزار کیلومتر  تعویضش نکنید و کیفیت روغن تا زمانی که موتور نگیرد توجه نکنید که بار مالی دارد؟

.‌و این است روزگار مخابرات خیلی از استان‌ها..

باز هم می‌گویم تجاری معجزه نمی‌تواند بکند .مگر شما استارلینک بهش تحویل دادی که فروش نداشته باشد.با شبکه ویران و سوییچ فرسوده و پرسنل ناراضی تا نابودی  خواهید رفت مگر زیربنایی با سوییچ روز و اجرای شبکه فیبر یا نوسازی شبکه مسی‌‌

۱۲ سال است نوسازی را تعطیل کرده اند .‌تجاری چه کند.

بخش های مهمی از این نوشته منطقی است اما در مواردی دچار تناقض است! واقعا چگونه ممکن است شرکتهای fcp  بر بستر مخابرات سرویس بدهند اما سرویس آنان بسیار بهتر از مخابرات باشد؟

از شما همراهان عزیز می خواهیم در این بحث مشارکت کنید.

 

1441080cookie-checkشما نوشته اید- تجاری با این شبکه فرسوده چگونه بفروشد؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
19 نظرات
  1. همکاری از مناطق می گوید

    خیلی جالبه
    همکارانی داریم که حتی ذره ای دانش از تجارت و بازاریابی و مشتری ندارن ولی تابخواید ادعا دارن. شرکتی که به مشتری اهمیت نده، محکوم به فناست، اگر کار معاونت تجاری دیده نمیشه، دلیل نمیشه که درمورد اونها بگیم کار نمی کنند. یکی میگه همکاران تحاری کنار فنکویلها چه کاری ازشون برمیاد، اون یکی میگه ما دونفریم از مراکز که مثل اون فیلم داریم مبارزه می کنیم و هزاران نفر ریختن رو سر ما و ما رو نیگا میکنن، یه نفر دیگه میگه تجاری فلان تجاری بهمان.
    تا زمانی که همدیگه رو حمایت نکنید، مسیر رو به عقب خواهید رفت که نهایتش با سر به زمین خوردن و ورشکستگیه. مراکز کار می کنند، خیلی هم کار می کنند، ولی کار خودشون رو انجام می دن، کار حراست که انجام نمی دن، پاسخگویی به شکایات و رفع مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی که ندارن. معاونت شبکه بیسار پرکار و گرفتار هستند و وقت سرخاراندن ندارن، کار خودشونو دارن انجام میده، توسعه، نصب و نگهداری. ولی بر اساس چه معیاری؟ الله بختکی؟ همینجوری الله بختکی؟ مثلا برای مسکن مهر فیبر بکشن و ftth تحویل بدن؟ شناخت از باقت مشتری، نیاز مشتری، ایحاد سرویس مورد نیاز متقاضی، رقابت با سایر شرکتها و … رو کی باید انجام بده؟ پاسخگویی و نحوه تعامل با مشتریان رو همون همکارن محترم مراکز انجام بدن؟ و …
    ماشااله فقط ادعا داریم و اعتماد به سقفمون بالاست ….

  2. علی می گوید

    اگه دنبال جواب سوال میگردی باید بگم جواب تو این جمله . چه اهمیتی داره . بزار مخابرات نابود بشه .

  3. همکار می گوید

    سلام شبکه سالهاست باهمون لوازم قدیمی وفرسوده داره کارمیکنه متاسفانه سرقت‌های چندسال اخیر باعث نابودی شبکه شده تا جایی پیش رفتیم که حتی متریال هم نداره مخابرات مثلا اگر مفصلی توحوضچه خراب بشه یاکابل خاکی یاکابل هوایی متاسفانه باید ماه ها بمونه الان یه منطقه توشهر ما هست دوسال کابل ها وکله پست ها سرقت شدن متاسفانه مخابرات نتونسته متریال دراختیار شبکه بذاره که جایگزین کنه دوسال مشترک تلفن واینترنت نداره
    یه مشکل دیگه اینکه رئیس اداره یا مسؤل شبکه متاسفانه فنی نیست واصلا نمیدونه کارشبکه چطوریه
    ومتاسفانه پرسنل ناراضی ناراضی شبکه…..

  4. رساگو می گوید

    جالب اینجاست که مدیرعامل بارییس انتخابات توافقنامه سرویس دهی مطلوب وجهادی امضانمودند.آیابااین بسترفرسوده امکان سرویس دهی مطلوب وجود دارد؟ان شااله مشکلی پیش نیاید

  5. fazl می گوید

    از نظر فنی کارشناسان فروش خصوصی با دقت و تلاش بهتری مشترک را ساپورت و اپ می کنند و در درآمد سهیم هستند ولی در مخابرات چه ۱۰ درصد بازار را داشته باشی چه ۵۰ و چه ۹۰ تفاوتی ندارد پس انگیزه در همکار از بین می رود.همکاران را در درآمد سهیم کنند و نتیجه را ببینند

  6. ناشناس می گوید

    اصلا به ما چه که تجاری چکار می‌تونه بکنه چکار نمیتونه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حقوق شما از کجا میاد؟

  7. مرتضی می گوید

    برای نمونه در خراسان رضوی شما بیاین تعداد نیروهای فنی دیتا و اکسس و … رو با تعداد نیروهای تجاری از لحاظ حجم کاری یه مقایسه کنین و ببینین چند چندیم! شرکتی که ذاتا و ماهیتا فنیه اما تعداد نیروهای اداری و تجاری و … اون چندین و چند برابر نیروهای فنیشه! نباید انتظار شق القمر داشت . طراحی فیبر به شدت نیرو کم داره نگهداری فیبر نیرو کم داره انتقال نیرو کم داره دیتا نیرو کم داره و الباقی قسمت های فنی . اون وقت معاونت تجاری لبریز از نیرو . وقتی هیچ اهمیتی به قسمت های فنی و نیروی فنی داده نمیشه نباید بیشتر از این انتظار داشت

  8. کارمند دلسوز می گوید

    با سلام به سردبیر گرامی
    با کلیات صحبتهای این همکار عزیز بنده هم هم موافقم و درپاسخ به اینکه چرا شرکتهای رقیب بر همین بستر سیمی سرویس بهتری ازمخابرات ارایه میدهند مواردی رو ذکر میکنم:
    مورد اول اینکه همه شرکتهای اپراتوری کم و بیش از تجهیزات مشابه مخابرات درلایه دسترسی استفاده میکنند مثل هواوی ولی با این تفاوت که انها بهترین تنظیمات فنی رو بر روی DSLAM های خودشون انجام میدهند با یکی از اپراتور ها که صحبت میکردم تیمی برای انجام این کار به مدت ۶ ماه روی تجهیزات کار می کردند تا بهترین نتیجه و کیفیت ارتباط رو بدست بیاورند در حالی که چنین تیمی تا جایی که سابقه کاری من اجازه میده در واحد های شبکه مخابرات نداشتیم که به صورت تخصصی اینکار انجام بشه و اگر هم بوده متمرکز نبوده و شاید تعداد بسیار کمی توسط همکار علاقه مند اینکار انجام شده . احتمالا همکاران شبکه ممکنه به این نظر اعتراض داشته باشند ولی واقعیتی است که وجود داره . سیستم ها با تنظیمات کلی توسط پیمانکاران راه اندازی شده و سریعا زیر بار میروند.
    دوم موارد مرتبط با طراحی بستر اصلی شبکه هست که با توجه به بزرگی شبکه مخابرات می بایست توسط نرم افزار های تخصصی شبکه آنالیز شود و بهینه ترین حالت ارتباط با توجه به نوع تجهیزات مشخص گردد که این کار متاسفانه در مخابرات انجام نشده و توسط همکاران با توجه به سطح تخصصی که دارند به صورت دستی نوع اتصالات مشخص می گردد که مسلما خطاهایی بوجود خواهد آمد.چون ظرفیتها و پارامتهای موجود در انواع تجهیزات شبکه وجود دارد که نرم افزار بهینه ترین حالت ممکن در اتصالات رو انتخاب خواهد کرد و خطای انسانی را به پایین ترین حد میرساند شبیه بازی شطرنج کامپیوتری که تمام حالت های ممکن رو بررسی کرده و بهترین حرکت رو انجام میدهد.
    مورد سوم مرتبط با تجهیزات نظارتی و فیلترینگ هست که چندین سال هست که تجهیزات این کار توسط خود اپراتور ها تهیه شده و آنها متاسب با افزایش پهنای باند مصرفی خود این تجهیزات رو ارتقا میدهند در حالی که مخابرات ایران ازتجهیزات موجود که شرکت زیر ساخت تهیه کرده استفاده میکند که اصلا متاسب با این حجم از پهنای باند مصرفی مخابرات نیست و زیر ساخت هم تلویحا همیشه اعلام کرده که تهیه تجهیزات متاسب با پهنای باند به عهده خود مخابرات هست و همین امر سبب کندی سرعت مشترکین به علت در صف قرار گرفتن می شود.
    مورد بعدی مدیریت پهنای باند مصرفی مشترکین هست که در شرکتهای رقیب به بهترین حالت ممکن انجام پذیرفته و پهنای باند موچود با بهرین وضعیت بین مشترکین خانگی و تجاری مدیریت میشود و مدیریت پهنای باند در مخابرات با توجه به ابعاد شبکه به درستی انجام نمی گیرد .
    موارد زیاد دیگری هم هست که که همین موارد ذکر شده در بالا اگر حل شود تاثیر زیادی در کیفیت ارتباطی مشترکین خواهیم داشت.موارد مرتبط با تجاری هم مثل مشکلات خدمات پس از فروش و مشکلات و ضعف در جذب و نگه داشت مشتریان تجاری و … هست که با موارد بالا رقبا بهتر عملکرد بهتری دارند.

  9. نیما می گوید

    درود

    در مورد تناقض باید به ۲ نکته دقت کرد. اول پشتیبانی سرویس هست که خصوصی‌ها پشتیبانی بهتری دارند. دوم پیکربندی هست که بر همون بستر یکسان اعمال می‌شه وخصوصی‌ها دقیق‌تر هستند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این دو تا رو قبول دارم

    2. بنده خدا می گوید

      اینم اضافه کنید که مشتری اگر سرویس از ما سرویس «بد» داشته باشد، قادر به رفع بدی آن نیستیم تا جایی که مشتری تصمصم به ترک ما میگیرد. سپس از شرکت دیگری روی همان خط سرویس می گیرد. جالب اینکه در ابتدا سرویس «بد» از آن شرکت می گیرد ولی با ثبت شکایت ۱۹۵، سرویسش بهتر می شود چرا که شرکت دیگر، ادعا و اعلام می کند که اشکال از سمت مخابرات است و جالبتر اینکه همکاران ما مشکل سرویس «بد» را برای شرکت دیگر مرتفع می کنند!
      اینکه چرا خودمان مشکل را برای مشتری خودمان رفع نمی کنیم، خود یک داستان است و با ریشه یابی آن به نکات جالبی پی خواهید برد.

  10. ناشناس می گوید

    سرویس اف سی پی ها بهتر نیست این ضد تبلیغات همان شرکت هاست. مقایسه ای عملی روی چند خط با اپراتورهای مختلف انجام دهید بعد نظر برپایه ی سند ارتئه دهید.

    1. کارمند دلسوز می گوید

      سند تعداد تیکت های اعتراضی در سامانه ۱۹۵ ساز مان تنظیم هستش که مخابرات بیشترین تعداد اعتراض به کیفیت سرویس و خدمات رو در سامانه داشته که خودتون میتوانید ببینید.

    2. سعید می گوید

      سلام
      سرور گرامی شرکت‌های ‌fcp حداقل هفته ای ۲ بار به مشترک زنگ میزنن .راهنمایی میکنن و این خودش نمونه ای از مشتری مداری هست .شما هر گونه آماری دارید که سرویس مخابرات ایران بهتر از fcp هاست بزار ما هم بدونیم .وقتی طول مسیر خط مسی بالای دو کیلومتر از سویچ تا مشترک هست شما نمی‌تونید سرویس با پهنای باند بالا به مشترک بدهید مگر اینکه با تنظیم ریت مشترک و کم کردن پهنای باند سرویس مطلوب و مورد رضایت به مشترک داد و این از نکاتی هست که در هنگام ثبت نام مشترک باید حتما طول مسیر سرویس توسط،کارشناس سویچ به مشترکین یا دفتر پشتیبان گوشزد گردد .لطفا امارتان را بزارید بقیه هم نظر بدهند

  11. فانتوم می گوید

    درود
    یه نکته که لازم به یادآوریه اینه که نفرات فنی و شبکه در این سالها به شدت کاهش یافته (بازنشستگی ، جابجایی و …) دوستان تجاری کسی از شما معجزه نخواسته ولی وقتی نفرات فنی رو به ادارات و واحدهای غیر مرتبط کوچ میدهند، از شبکه هم نباید انتظار معجزه داشت. اداراتی که در این چند ساله کارهای موازی و نظارتی انجام میدهند مثل بازرسی و ارزیابی و راهبرد و و و … که عملا خروجی ندارند و فقط فشار روی تعداد اندک نفرات فنی در شبکه میآید. از طرف دیگر سهامدار عمده حاضر به سرمایه گذاری و بروزرسانی تجهیزات نیست. بالاخره هر سیستمی یه عمر مفیدی داره برادر! کم نیست سیستمهایی که قرار بوده بصورت پایلوت و آزمایشی باشه ولی الان بالای دو دهه است داره ازش کار کشیده میشه! بدون پشتیبانی! بدون تجهیزات یدک! حتی شرکت فروشنده دیگه وجود نداره!!! شرکتهای خارجی دیگه پاسخگو نیستند و کوچکترین قدمی برای مخابرات بر نمیدارند. تولیدات داخلی هم که به اسم دانش بنیان تحمیل میشن، کپی همون خارجیها و البته دارای باگهای فراوان که با وارد شدن در مخابرات تازه باید دنبال رفع عیب و ایرادات اون باشیم یعنی مخابرات نقش آزمایشگاه رو داره براشون. داستان طولانیه….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنون درسته

    2. مجتبی می گوید

      یاد فیلمی افتادم که قرار بود با دشمنی مبارزه کنند کلا دو نفر بودند که تو جلسه ای که بالغ بر هزار نفر بودند تصمیم گرفتند اون دو نفر برن دشمن رو از پای دربیارن اون دو نفر هم قبول کردند موقع رفتن یکی از اونها از هزار نفر پرسید ببخشید ما دو تا که میریم جنگ شما هزار تا چکار میکنین که همگی گفتند برای موفقیت شما دعا میکنیم.
      قصه مراکز همون دو نفر لب خط هستند که کل کار روی اونها ریخته شده اون هزار نفر هم ادارات ستادی بازرسی حراست خدمات پس از فروش و وسط فروش و تجاری و روابط عمومی و…. هستند.
      برادر کلا مخابرات با این ادارات پر ادعای ستادی به فنا رفته و دیگه فایده نداره….
      به قول معروف
      تو شهر بی کلانتر قور…. هم هفت تیر کشه
      یا حق

  12. ظهیری می گوید

    سلام ووقت بخیر
    همکاران تجاری زیر سایه وکنار فنکوئل چه محصولی را میفروشند.
    مگر قرار نبود بازاریابی خونه به خونه انجام شود چه شد؟
    در دانشگاه خوارزمی کرج onu نصب شده فقط voice میده وadslنداره بنر اینترنت شاتل وپارس آنلاین ورودی دانشگاه نصب شده.
    قضاوت با همکاران صادق ومتخصص.
    یا حق

نظرات بسته شده است.