مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند-صبح دوشنبه، جلسه نمایندگان شاغلین با مدیران ارشد مخابرات ایران

مخابرات ما- توصیه های سردبیر برای جلسه نمایندگان شاغلین با مدیران ارشد مخابرات ایران

مخابرات ما- صبح دوشنبه ۲۰ شهریور ماه، جلسه ای در حوزه هیئت مدیره تشکیل خواهد شد که ۴  نفر از نماینیدگان شاغلین مخابرات، رئیس هیئت مدیره، اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل و معاونین نیروی انسانی و مالی مخابرات ایران در این جلسه حاضر خواهند بود.تشکل ها و انجمن های صنفی استان های تهران، اصفهان، مازندران و خراسان رضوی در این جلسه نماینده دارند.این افراد جدای از حضور در تشکل افراد با نفوذی هستند که دعوت شده اند.

دلیل تشکیل این جلسه دعوت دکتر محمودزاده از نمایندگان تشکل ها -بصورت بسیار محدود- برای حضور و گفتگو در مورد معوقات آنان و نحوه پرداخت آن است.

آنچه به عنوان معوقات شاغلین گفته می شود، اصطلاحی است برای دفن پرداختی های جاری آنان.بطور مثال پرداخت دو ماه بهره وری در سال بطور کامل متوقف شده و به معوقات افزوده می شود.در حقیقت معوقات هر ماه در حال رشد و بزرگ شدن است.بنابراین دو موضوع باید در این جلسه روشن شود.هرگز نباید پرداختی های جاری متوقف و به معوقات اضافه شود.دوم اینکه کل معوقات باید مشخص و به نحو مناسبی به اظلاع شاغلین برسد.

در نهایت برنامه ای برای پرداخت آن از سوی مدیران مخابرات ایران اعلام شود.این برنامه باید تضمینی هم داشته باشد وگرنه مانند ده ها جلسه مشابه به بی راهه خواهد رفت. از آنجا که این بار تعداد محدودی از نمایندگان کارکنان در جلسه حضور دارند و این افراد کاملا از وقابع حاشیه مخابرات مطلع هستند ضمن اینکه اهرم های بیرونی فراوانی برای اعمال نظر در اختیار دارند امید می رود نتایج مثبتی از این جلسه برای شاغلین بدست آید.

توصیه اکید ما به این گروه این است که به کارکنان شرکتی هم به عنوان شاغل شرکت توجه کنند و عدم پرداخت سنوات، عدم اجرای درست طرح کارشناسی، عدم تغییر  گروه های شغلی در طی اشتغال و … هم مطرح گردد.

 

از تجربه جلسات پیشین استفاده می کنم و برای حاضرین جلسات چند توصیه دارم هر چند که هر یک تجربه های فراوانی دارند:

  • فقط یک نفر صحبت کند. جرف زدن نمایندگان بصورت نوبتی، موجب تکرار مکررات می شود. توی حرف یکدیگر نروید.
  • اگر بیش از یک نفر از نمایندگان قرار است صحبت کند، تقسیم وظایف کنید.هیچ موضوعی جا نیفتد و هیچ موضوعی تکراری مطرح نشود.
  • از ذکر مسائل شخصی و خاص خودداری کنید. مسائلی مطرح شود که به کل کارکنان مربوط است. بخاطر داشته باشید شما یک شخص نیستید.پس مشکلات خودتان را بیرون در بگذارید.
  • هرگز داخل صحبت های گوینده نروید.حفظ احترام گوینده -حتی اگر خلاف نظر شماست- برای شما هم احترام می آورد.
  • در حال صحبت گوینده، بصورت خصوصی با معاونین و اعضای هیئت مدیره و یا فرد کنار خود  صحبت نکنید.
  • هرگز پرداخت به بازنشستگان را دلیل محق بودن خود به پرداخت بعدی ذکر نکنید. مطالبات شما بقدر کافی پشتوانه قانونی دارد.هرگز ذکر منفی از بازنشستگان نداشته باشید..
  • بدون اطلاع رئیس جلسه، هرگز گفتگوها را ضبط نکنید.جلسه قانون دارد.ضبط آن بدون اطلاع دیگران کاملا غیر قانونی است.انتشار آن هم بدتر! اگر نیاز به ضبط دارید حتما اطلاع بدهید ولی توصیه می کنم از ضبط صوت و تصویر خودداری کنید.
  • پیوسته باید به خود مسلط باشید حتی اگر کل جلسه به ضرر شما باشد.یک لبخند ساده در میان گفته های سخنران بقدر ده تا فریاد  پیام  دارد.
  • اجرای آیین نامه کلمه کلیدی شماست.اما همیشه باید با عدد و رقم حرف بزنید.کلی گویی شما، آرزوی طرف مقابل است.
  • نتیجه گرا باشید.از هر گفته شما باید یک نتیجه برای صورتجلسه نهایی حاصل شود.
  • صورتجلسه باید در داخل جلسه بصورت دست نویس تهیه و امضا شود.بعدا می توانند تایپ و امضا کنند اما از جلسه بدون امضای اعضای آن خارج نشوید.
  • برداشت خود را مقدم بر درک عقلی خود نکنید.برداشت شما ممکن است غلط باشد لذا به دوستان خود اعتماد کنید و از تذکراتشان ناراحت نشوید.
  • حتما نباید همه حرف بزنند. گاهی یک کلمه بموقع به قدر ده دقیقه حرف زدن نتیجه دارد و احترام کسب می کند.
  • فراموش نکنید شما برای مذاکره رفته اید نه دعوا. در مذاکره ممکن است امتیازی بدهید و امتیازی بگیرید شما نمی توانید تنها برنده جلسه باشید.
  • طرف مقابل مذاکره، دشمن شما نیست.او هم محدودیت هایی دارد که باید آن را درک کنید.
  • تاکید شما باید بر اجرای فوری آیین نامه و عدم افزایش مطالبات باشد.
  • اگر زمان را از دست بدهید، یک مرتبه مشاهده می کنید که هر یک از حاضرین، یکی یکی از جلسه خارج می شوند و جلسه بدون نتیجه می ماند.پیوسته به ساعت خود نگاه کنید و برای هر کسی زمان نگه دارید.بخصوص برای گوینده سمت خودتان.اگر زمان را از دست داد حتما به او اشاره کنید.
  • هر برگ برنده در جلسه طول عمری دارد.به همین دلیل هرگز تمام برگ های برنده خود را در ابتدای جلسه رو نکنید.صبر داشته باشید زمان مناسب خواهد رسید.برگ های خود را یادداشت کنید و با زیرکی و هوشیاری اعلام کنید نه با غرور و خودخواهی.
  • بخاطر داشته باشید جلسه تا ابد ادامه ندارد.معمولا دو ساعت است.اما عجله ای در ذکر مسائل خود نداشته باشید.سعی کنید نیم ساعت آخر جلسه را در اختیار بگیرید.آنجا که مصوبات باید صورتجلسه شود.تنظیم اولیه صورتجلسه باید توسط شما انجام شود اما در تنظیم آن با دیگران صادق باشید.

این موارد با دیدن فیلم و صدای جلسات قبلی تشکل ها با مدیران یادداشت شده است. لذا لطفا به این موارد توجه کنید تا تجربه های منفی تکرار نشود.

 

حرف آخر این است که شاید این آخرین جلسه تشکل ها با مدیران ارشد مخابرات باشد.اگر این جلسه نتیجه منطقی و عملی نداشته باشد تشکل ها اعتماد عمومی را از دست می دهند و از این پس افراد تندرو بصورت کلونی های کوچک، قدرت را در اختیار خواهند گرفت که کمترین آسیبش سرازیر شدن هزاران شکایت به دادگاهها علیه مخابرات و حذف احترام  بین مدیران و کارکنان خواهد بود.

 

1443320cookie-checkسردبیر سلام می کند-صبح دوشنبه، جلسه نمایندگان شاغلین با مدیران ارشد مخابرات ایران

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام علیکم
    اخیرا مکاتبه پیوست از معاونت سرمایه انسانی در خصوص دوره آموزش بورس به استانها ارسال شده است.
    بیاد دارید در دوره ای که تب انجام معامله در بورس شدت گرفته بود و بسیاری از کارکنان مخابرات را تیز همانند دیگر اقشار جامعه درگیر خود نموده نمود و متاسفانه سرمایه بسیاری از مردم در این دوره آسیب دید و از بین رفت و …
    مطلب بنده در مورد آسیب دیگری بود که گریبانگیر ادارجات و کارمندان شده بود و متاسفانه همگی از کنار آن براحتی گذشتیم. در آن موقع بسیاری از کارکنان در حینی که سرکار بودند از طریق موبایل و بدتر از طریق شبکه اداره به سایتهای کارگزاری متصل می شدند و تقریبا تمام وقت اداری خود را درحال معامله گری در بورس بودند.
    معضل معاونت سرمایه انسانی در آن موقع (اگر متوجه بود!!) عدم توجه و تمرکز کارکنان به فعالیتهای اصلی و کاری بود. موضوعی که داد مدیران و مسئولان حوزه ها را درآورده بود و عملا در آن ایام کارکنان تمرکز بر کار نداشتند و اکثرا و بیشتر در ایام صبح در سایت کارگزاران بورس حضور داشتند و زمانی را که از مخابرات برای انجام وظایفشان حقوق دریافت می کردند را به معاملات شخصی می پرداختند و مشکل حقوقی و شرعی برای خود ایجاد میکردند.
    شاید و اگر آنموقع معاونت سرمایه انسانی به وظیفه خود واقف بود (وظیفه رفاهی در قالب خدمات صندوق رفاه) برای این موضوع چاره میکرد و ضمن اینکه کارکنان را از ضرر و زیان ناشی از حباب بوجود امده در بورس ایمن می کرد، از سرمایه های ایشان نیز مراقبت می نمود تا کارکنان در این خصوص دغدغه ای نداشته باشند و با خیال راحت به وظایف کاری رسیدگی کنند و براحتی زندگی کنند. سرمایه های شناور و کم و زیاد کارکنان میتواند در صندوق رفاهی مرتبط تبدیل به سرمایه گذاری مطمئن و سودزا برای ایشان گردد و این وظیفه از وظایف امور رفاهی سازمان می باشد.
    حالا بعد از گذشت چند سال، با وجودیکه مخابرات در امر آموزش دوره های تخصصی و عمومی بدلیل مشکلات مالی به بحران توقف آموزش و بحران اثربخشی دوره های آموزشی رسیده است. متاسفانه میبینیم که بازهم در یک کار بی ارزش، در حال برنامه ریزی برای برگزاری دوره های بورس است. دوره ای که کارکنان را در یک کار غیرتخصصی درگیر کرده و بهره وری امور را در سازمان کم می کند.
    لطفا جهت بررسی این اشکال و اصلاحات احتمالی این متن را اطلاع رسانی نمایید.
    با تشکر

    دوره بورس

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خوب بود
      خیلی
      این دوستان به صندوق ها اعتقادی ندارن

      1. ناشناس می گوید

        سلام و ممنون
        لطف خواهید نمود بعنوان یک مطلب جداگانه در سایت منتشر کنید.

نظرات بسته شده است.