مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

توزیع استانهای کشور بین fcp ها برای قرارداد unsp (توسعه فیبر)

مخابرات ما- استانهای کشور بین اپراتورها توزیع شده بدون اینکه مخابرات سهمی داشته باشد.

 

مخابرات ما-  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه دسترسی کشور مبتنی بر فیبر نوری، تمامی شهرهای کشور را بین اپراتورهای کوچک یا همان fcp ها توزیع کرده بدون اینکه سهمی برای مخابرات ایران در نظر بگیرد.

 

وزارت ارتباطات می گوید از آنجا که مخابرات قرارداد unsp را امضا نکرده است هیچ سهمی از کمک دولت برای  توسعه دسترسی شبکه مبتنی بر فیبر نوری  در سطح کشور ندارد. مخابرات نیز معتقد است این قرارداد عادلانه نیست و کاملا یک طرفه به نفع دولت تنظیم شده است.

 

بطور مثال تقسیم بندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان رضوی بین fcp ها  به شرح زیر است:

  • شرکت ایرانسل در شهرهای تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خواف، سبزوار، فریمان، قوچان، کاشمر، گناباد، درگز، سرخس، بردسکن، بینالود
  • شرکت شاتل در شهرستان نیشابور
  • در شهر مقدس مشهد هم اپراتورهای  ایرانسل، مبین نت، شاتل ، نداگستر صبا

بر این اساس بزرگترین شرکت ارتباطی کشور با  عظیم ترین شبکه دسترسی کابل مسی و فیبر نوری، با امکان حضور هزاران نفر از کارکنانش در سطح کشور هیچ سهمی از توسعه فیبر در کشور ندارد. شاید به هنظر برسد فقط کمک دولت برای مخابرات حذف شده اما مشکل بسیار بزرگتر از این حرفهاست. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از استانداران دولت و فرمانداران شهرها خواسته است کلیه ارگانها از جمله شهرداری ها را برای کمک به این اپراتورها بسیج نمایند. این اپراتورها حتی برای استفاده از تیرهای برق نیز اختیار دارند.

شیوه ای که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اپراتورها و استانداران ارسال کرده است و درخواستی که از ارگانهای هر شهر کرده و …  شباهت های زیادی با  همان طرحی دارد که یکی از کارشناسان مشاور نماینده مجلس ارائه کرده است.

 

1443760cookie-checkتوزیع استانهای کشور بین fcp ها برای قرارداد unsp (توسعه فیبر)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. رامین می گوید

    “تبریز- ایرنا – قرارداد ایجاد بستر فیبر نوری شهری بین شهرداری تبریز با شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به طول ۲۲۰ کیلومتر امضا شد . هوشیار [شهردار تبریز]در این رابطه اظهار داشت: طراحی، تامین، اجرا و ترمیم محل‌های حفاری و نگهداری داکت در شهر تبریز به طول ۲۲۰ کیلومتر و به صورت کانال هفت راهه توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه پروژه فوق با نظارت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز انجام می‌شود، گفت: مالکیت این پروژه با مجموعه شهرداری تبریز بوده و در مدت زمان یک سال نهایی و تکمیل می‌شود.شهردار تبریز اجرای این پروژه را در راستای تحقق بسترهای شهر هوشمند عنوان کرد و افزود: در این بین شهرداری تبریز نیز از هفته آینده عملیات اجرای ۷۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر را آغاز خواهد کرد.” https://irna.ir/xjNkQT

  2. شیروانی می گوید

    این راهی که مخابرات در پیش گرفته فقط به نفع fcp ها است ودر اینده باید منتظر قدرت گرفتن fcp ها و غروب مخابرات حداقل در تلفن ثابت باشیم . تا دیر نشده باید چاره ای اندیشد ای سهامداران غیر مخابراتی !!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شیوه های مخاربات که به ضررش تموم میشه چیه؟ ممکنه توضیح بدین؟

نظرات بسته شده است.