مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تصمیم سازمان تنظیم با حساسیت دولت به عدم تعویق پرداخت حقوق تناسب ندارد

مخابرات ما- چرا مخابرات ایران قادر به پرداخت حقوق کارکنانش نیست؟ تصمیم سازمان تنظیم تعادل مخابرات را به هم زده است.

 

مخابرات ما- اخیرا حساسیت زیادی از سوی رئیس جمهور و هیئت دولت بر روی پرداخت حقوق کارمندان و کارگران ایجاد شده است.گفته می شود مستقیما دستور داده شده حقوق کارگران یک روز نیز به تعویق نیفتد.

امروز با گذشت ده روز از مهر ماه، شرکت مخابرات ایران قادر به پرداخت حقوق شهریور ماه کارکنانش نیست.دلیل آن چیست؟

به مخابرات ما گفته شده است سازمان تنظیم این ماه مبلغ زیادی بابت مطالباتش از حساب همراه اول برداشت کرده همچنین بسیاری از حسابهای بانکی مخابرات ایران را (هر یک) به مبلغ یک صد میلیارد تومان مسدود کرده است.گزارش رسیده حاکی است حتی برخی حسابهای استانی نیز به همین مبلغ مسدود شده است.

معنی این حرکت این است که موجودی هر یک از این حسابها به یک صد میلیارد تومان برسد بلافاصله برداشت شده و به حساب سازمان تنظیم می رود، سپس همه حسابها باز می شود..البته اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم حداقل ۶ سال است که مطالبات سازمان تنظیم از سوی مخابرات پرداخت نشده ولی با شکل دریافت این مبلغ مشکلاتی ایجاد شده است.

حسابهای مخابرات از پرداخت قبوض تلفن شارژ می شود.این مبالغ اندک اندک جمع می شودولی در هر حساب به تنهایی ممکن است به یک صد میلیارد تومان نرسد لذا ممکن است  حسابهای مخابرات همچنان بسته بماند.

کسی مخالف برداشت طلب دولت از حساب شرکتهای خصوصی نیست اما در شرایط فعلی و با توجه به حساسیت دولت نسبت به پرداخت حقوق دو انتظار از سازمان تنظیم و وزیر ارتباطات می رود:

  • بستن تمامی حسابها به مبلغ کل بدهی، منطقی نیست.عملا شرکت تعطیل می شود.
  • در زمان پرداخت حقوق اجرای این امر اخلاقی نیست.

از  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار می رود گره از مشکلات کارکنان و بازنشستگان مخابرات باز کند نه اینکه گره بر گره اضافه کند. بنابراین باید ایشان به سرعت با بازخواست سازمان تنظیم مقررات، سریعا نسبت به بازکردن حسابهای عمده مخابرات اقدام کند تا مخابرات ضمن پرداخت حقوق کارکنانش در فرصتی محدود و یک هفته ای این بخش از طلب سازمان تنظیم را پرداخت کند.

 

1448340cookie-checkتصمیم سازمان تنظیم با حساسیت دولت به عدم تعویق پرداخت حقوق تناسب ندارد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
72 نظرات
  1. نادر می گوید

    مقامات بی مسوول بدانند اینگونه رفتار با نیروی انسانی هزینه های زیادی را برآنان تحمیل خواهد نمود…ناراضی بودن نیروی انسانی یک تهدید بالقوه و خطرناک برای هر سازمانی است!!!
    هم اکنون کارکنان مخابرات انگیزه و توانی برای کارکردن ندارند چه رسد به کارایی و اثربخشی؟!؟!
    و این بلایی است که شما مدیران بر سر این شرکت آوردید
    هیچ چیز به عقب بر نمیگردد و دستتان برای پرسنل رو شده..
    فرصت جبران را نیز ازدست داده ایید
    ما برای کارکردن رنج دوران دیده ایم

  2. یک نا امید می گوید

    واقعا متاسفم برای شما مدیران
    فکر یک خانواده را نمی کنید که یک پدر شرمنده زن و بچه ی خود باشد
    آخر تا به کی ……

نظرات بسته شده است.