مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

معاون مالی شرکت مخابرات ایران:افزایش هزینه و کمبود درآمد، چالش امروز ما!

مخابرات ما – معاون مالی شرکت مخابرات ایران:افزایش هزینه و کمبود درآمد، مدیریت روزمره مالی مخابرات را با چالش روبه روکرده است

 

مخابرات ما (منبع- مخابرات ایران) -دکتر زارع خانقاه با بیان اینکه افزایش هزینه و کمبود درآمد، مدیریت روزمره مالی مخابرات را با  چالش روبه روکرده است اظهارداشت: علاوه بر کاهش درآمدی، به علت کسر بدهی های مربوط به گذشته که سررسید آن فرارسیده است، در پرداخت حقوق ماهیانه نیز یک ماه با تاخیر مواجه شدیم.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران؛ وی با بیان اینکه مخابرات باید ماهی ۲هزارمیلیاردتومان درآمد داشته باشد تا به تعادل برسد، گفت: درآمد ماهیانه شرکت هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان است که در نهایت موجب کاهش  ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان شده که عدم پرداخت کامل و به موقع حقوق نیز از این بابت است.

وی افزود: کسر بدهی های مربوط به چندسال گذشته و عدم امکان تهاتر به علت زیان و کمبود ماهانه ۴۰۰میلیاردتومان، موجب ایجاد نقصان های مالی شدیدی در مخابرات شده است.

دکتر زارع با تشریح اینکه به علت این بدهی ها و وضعیت بی ثبات مالی، مخابرات از نظر بودجه یک ماه عقب است گفت: در حال حاضر حتی حد اعتباری نمی توانیم برای مخابرات از بانک ها بگیریم ، چون ماهیانه ۴۰۰میلیارد و در ۶ ماه اخیر ۲۴۰۰ میلیاردتومان کمبود مالی داشته ایم.

وی با بیان اینکه اکنون شرکت مخابرات از نقطه سر به سر گذشته و در امورجاری با کمبود درآمد مواجه شده ، گفت:  برای پرداخت رفاهیات بازنشستگان تنها توانستیم چندماه از مطالبات را تسویه کنیم اما اگر این کسری ها و مشکلات نبود امکان تسویه کامل برای بازنشستگان محترم ایجاد می شد .

وی گفت: در حال حاضر افزایش هزینه های پرسنلی به ۸۲ درصد و ۱۶ درصد هزینه های جاری موجب شده تا مجموعا ۹۸ درصد از درآمد مخابرات، برای امور جاری و کارکنان  صرف شده و فقط برای دو درصد امکان پرداخت مستقل و تصمیم گیری داریم.

دکتر زارع با بیان اینکه از درآمد بدست آمده ، باقی مانده پرداختی بازنشستگان ۱۴۰۱ انجام شده در تشریح پرداختی های شرکت گفت: سازمان خصوصی سازی ۳۰۰میلیارد تومان در فروردین ماه  مبالغ مربوط به چندسال  گذشته را برداشت کرده است.

وی افزود: در شهریورماه، شرکت زیرساخت ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی مربوط به سال ۹۷ و ۹۸ را از حساب مخابرات برداشت کرد.

 

دکتر زارع افزود: در مهرماه سررسید وام دریافتی بانک ملت به میزان ۱۷۰۰ میلیاردتومان بود که بابت جرایم نیز ۲۵۰ میلیارد و مجموعا ۲هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

معاون مالی  شرکت مخابرات ایران گفت: سازمان تنظیم مقررات به خاطر ۹۵ میلیاردتومان بدهی مربوط به سال های گذشته در تمام حساب های مخابرات را مسدود کرد و امکان پرداخت حقوق از طریق هر یک از حساب ها را  در ماه جاری تا زمان برداشت مبلغ کاملا غیرممکن ساخت.

وی افزود: مجموع این پرداختی ها در نیم سال به ۲هزارمیلیارد تومان رسید که اگر این مبلغ به نحوی جبران می شد به نقطه سربه سر رسیده و تا حدی امکان مدیریت منابع مالی را به دست می آوردیم.

دکتر زارع گفت: اگر کسری ماهیانه ۴۰۰ میلیارد تومانی مخابرات جبران نشود ، امکان پرداخت به موقع حقوق وجود ندارد و نکته مهم این است که ابتدا باید  امکان مدیریت درآمد و هزینه مخابرات در اختیار خود مجموعه قرار گیرد تا امکان بهینه سازی منابع و پایدارسازی حساب های مالی به نحو احسن به وجود آید.

 

1452200cookie-checkمعاون مالی شرکت مخابرات ایران:افزایش هزینه و کمبود درآمد، چالش امروز ما!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
52 نظرات
  1. رضا روستا می گوید

    من و همکاران شرکت شسکام هستیم حق بیمه مارو از حقوقمون کم کردن. ولی ۱۱ ماه بیمه ما در سابقه عقب افتاده و در لیست بیمه یک ماه در میان واریز شده هیچ احدی هم به فکر ما نیست فقط هم شعار میدهید.

  2. مهدی راستگو می گوید

    فقط انتصاب جدید معاون مالی گره مخابرات ایران را باز خواهد کرد به جدیت عرض میکنم خدمتتون

  3. صداقت می گوید

    یک سوال برام پیش اومده سردبیر
    مگه مخابرات اولین شرکت دولتی و بزرگترین شرکتی نبود که مسئولین بدو بدو برای پیاده سازی اصل ۴۴ اقدام کردند.
    الان که بعد ا ز ۱۴ سال از خصوصی سازی به این روز افتاده چه کسی پاسخگو هست ؟
    آن آقایانی که دم از ولایت مداری میزنند و این شرکت پرسود را به این روز به بهانه اجرای دستورات رهبری کشاندند در کدام مرجع باید پاسخگو باشند؟
    اگر شما مرجع رسیدگی کننده ای سراغ دارید نشانمان بدهید!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نه سراغ ندارم

  4. مهدی می گوید

    سلام ابتداتشکرمیکنم از انتشار نظروانتقادتندی که داشتم خداییش فکرنمیکردم شمامطلب بگذارید.
    دوسه سال پیش باشکایت ازمخابرات توانستم بابت بیمه وواریزی حق بیمه سهم مخابرات رأی بگیرم و مخابرات محکوم شدمبلغ واریزکنه مبلغ حدود ۸۲میلیون بودسه سال ازمخابرات خراسان رضوی پیگیری کردم که پول واریزکنن هم مشکل من حل بشه هم مخابرات جریمه نده ولی آخرهم بابی توجهی مدیران مربوطه این مبلغ شدحدود۲۱۵میلیون که واریزکردن…بااین روش وتفکرهمچین مدیرانه که مخابرات به این روزافتاده….هم پیازخوردن وهم کتک…،

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نظر انتقادی باشه منتشر میکنیم برامون فرقی نداره

  5. همایونی می گوید

    وی گفت: در حال حاضر افزایش هزینه های پرسنلی به ۸۲ درصد و ۱۶ درصد هزینه های جاری موجب شده تا مجموعا ۹۸ درصد از درآمد مخابرات، برای امور جاری و کارکنان صرف شده و فقط برای دو درصد امکان پرداخت مستقل و تصمیم گیری داریم ؟؟؟؟؟/!!!!!!
    داداش داری اشتباه می کنی …..
    از یه طرف دو درصد اضافه داری از اون طرف ۴۰۰ برا حقوق کم داری !!!!!!!!

  6. بازنشسته ۹۳ می گوید

    سلام
    پیشنهاد میکنم مدیران فعلی کنار بروند و مدیریت تام بدهند به مدیران زمان دولتی که مخابرات با همین درآمدها هم توسعه داشت هم کمک مالی میکرد به دولت وهم همکاران و بازنشستگان رضایت داشتن ودرضمن این همه ادعا نداشتن !!

  7. کاظم می گوید

    واقعا ۲۵۰میلیارد بابت تاخیر در پرداخت قسط بانک ملت ضرر دادین ….عجببب قابل درک نیست یه جای کار میلنگه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یه جای کار می لنگه؟
      یه جای سالم پیدا کنید!!!!

  8. کارگزار می گوید

    ببخشید اقای سر دبیر واقعا کم سوادم وبسیاری امور رو نمیدونم
    اما شنیده ها حکایت میکنند که همراه اولی ها دفاتر انچنانی دارند والخ
    چرا مخابرات وهمراه اول رو با یک مدیریت اداره نمیکنند که هزینه‌ها سرشکن بشن وتوان پرداخت حقوق بموقع هم بدون بدهی انحام بشه
    وقتی دفاتر و مدیریتها یکی بشن بسیاری از هزینه ها کاهش پیدا میکنن
    چرا انجام نمیشه
    جناب سردبیر لطفاً حداقل اطلاعاتی بدید
    که بغهمم چرا یک اداره رو به دوبخش تقسیم کردن مثل پدری که درامد و هزینه‌ها دو فرزند رو جدا کرده باشه یک پسر در ناز ونعمت ودیگری پر حسرت نان جو

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست کارگزار من
      سهامدار برای تضمین سودش ثابت رو از سیار جدا کرد اما در پایان سال، صورت مالی هر دو شرکت نلفیق میشه. یعنی سود همراه زیان ثابت رو پوشش میده و مبلغی به عنوان سود اعلام میشه
      چندی قبل جلسه گذاشتن تا همراه کلا مستقل بشه و حتی تلفیق حساب هم با ثابت نداشته باشه
      سهامدار حاضر نیست این دو شرکت را در هم ادغام کند در حالیکه تمام کشورها ثابت و سیارشون با هم است

  9. بازنشسته 1401 می گوید

    ذات این مسولین دروغه .آقای سردبیر لطفا به این زارع بگویید اگر طبق قولی که داده تا آخر مهر عمل نکنه هفته بعد میاییم انجا چادر میزنیم یعنی سردار جنگل.بازنشسته ۱۴۰۱ . ما مشکل داریم گرفتاریم تا کی باید نظاره گر باشیم پول ما را دیگران ببرن.از تیر ماه میخواستم دخترم را شوهر بدم هی این ماه اون ماه کردیم . تمام بازنشسته های ۱۴۰۱ و خانواده هایشان را به جان هم انداختید.

  10. مسیح می گوید

    نظرشما الکی بنویسیم که شما ننویسید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ها؟!

  11. مسیح می گوید

    شما برای چه معاون مالی شدید؟
    همین مشکلات الان۱۲ساله گریبانگیر مخابرات هست جنابعالی ر‌ا آوردن برای تفریحات سالم . خدایا خودت بداد ما برس

  12. امین می گوید

    مطالبی بسیار تلخ رو اینجا مشاهده کردم و خواندم شما که آب سرتون رد شده خدابداد ما برسه که تازه تو این چرخه البته ۱۰ ساله وارد شدیم آمدیم خدااخر عاقبت مارو بخیر بگذرونه با تشکر نیروی شرکتی هستیم که هیچ جایگاهی در این اداره به این بزرگی نداریم

  13. بازنشته اصفهانی می گوید

    باسلام ،باقی مانده پرداختی بازنشستگان ۱۴۰۱ انجام شد باقی طلبی من بازنشسته۱۴۰۱درحسابم چیزی نیامده که خبر تسویه ان رااعلام نموده اند

    1. ناشناس می گوید

      همه اش دروغه به ما میگن پولا رو دادیم به بازنشسته ها بعد می بینیم بازنشسته ها هم میگن پول نگرفتن.

  14. ناشناس می گوید

    تنها چیزی که میگویید حرف مفت است
    مخابرات درخت تنومندی بود که شما بی کفایتان مثل موریانه به جانش افتادید و تنها ظاهری از آن باقی مانده
    هرچه داشت فروختید و نقد کردید و به جیب زدید

  15. بازنشسته ۱۴۰۱ می گوید

    اقایان نالایق چرا اینقدر دروغ می گویید.
    دکتر زارع با بیان اینکه از درآمد بدست آمده ، باقی مانده پرداختی بازنشستگان ۱۴۰۱ انجام شده در تشریح پرداختی های شرکت گفت: سازمان خصوصی سازی ۳۰۰میلیارد تومان در فروردین ماه مبالغ مربوط به چندسال گذشته را برداشت کرده است.

  16. fazl می گوید

    با سلام و عرض ادب و تشکر از زحمات سردبیر. چرا تفاهمی که سایت مخابرات ما می تواند در راستای منافع مخابرات ایجاد نماید هیئت مدیره مخابرات نمی تواند انجام دهد. اگر نمی توانید مخابرات را با این همه درآمد مدیریت نماید بروید کنار تا مدیران توانمندو جوان شرکت را مدیریت نمایند. شرکت های جانبی که فقط برای رانت خودتان ایجاد شده است را منحل نماید و منافع شرکت را از طریق توافق با وزارت ارتباطات جهت توسعه فیبر تامین نماید. چرا همراه اول و ایرانسل هزینه توسعه شبکه در روستاها را از وزارت در قالب طرح uso می گیرد ولی مخابرات ایران هزینه استخدام شش هزار کارگزار را نمی گیرد .حداقل چهار درصد درآمد همراه اول را که جهت توسعه روستایی اخذ می گردد دریافت و هزینه های روستایی را تامین نماید. هزینه کارکرد پوزها را در شبکه ثابت حداقل پنجاه درصد شبکه همراه محاسبه و دریافت نماید . درآمدی چند صد میلیاردی ایجاد می کند.وام دو هزار میلیاردی بانک ملت را کجا هزینه کردید. املاکی که به فروش می رسد کجا هزینه می شود. هزینه های هم کدی را در این سال‌ها محاسبه و از طلب وزارت کم نماید.حق پرسنل را در صندوق شش درصد محاسبه و بعد از سی سال با سود به همکاران برگردانید . حداقل پنج برابر موجودی. اگر پول همکاران را درصندوق ۶ درصد در بیمه عمر و سرمایه گذاری گذاشته بودید حالا حداقل ده برابر به همکاران می رسید. هیچ کار مثبتی در این ۱۴ سال در جهت منافع همکاران انجام نداده اید. سرمایه عمر و مال همکاران به فنا رفت و با حداقل حقوق بازنشست شدند. اگر می خواهند به توافق برسند باید ابتدا حقوق بر باد رفته همکاران برگردد. از قبیل رفاهیات. بهره وری و پاداش سالانه و صندوق ۶ درصد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حرفهای خوبی بود.ممنون

  17. محمد می گوید

    باید برایشان ضرب الاجل مشخص کرد،این تفاسیری که به عنوان توضیح اعلام کردن فقط بدرد خودشان میخورد وبس.بقول خودتان قرار است با جلسه پیش رو تمام خصومت ها بر طرف شود ودروران چکنم چکنم بسر برسد.باز چه خوابی دیده اید…سرتان را از زیر برف در بیاورید ،بقول خودتان کسری ماه گذشته بدلایل ذکر شده بود.این ماه دیگر چه بهانه‌ای دارید.کسری درآمد ؟خوب است در جلسات پیش رو عنوان وحلش بنمایید.منتظر دریافت حقوق وپرداخت معوقات تا قبل از ‌پایان ماه هستیم…تا پایان ماه جاری….افتاد….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      محمد؟!
      طرفت کیه در این نوشته؟
      یه جوری بنویسید ما هم بفهمیم

      1. محمد می گوید

        باسلام خدمت سردبیر گرامی ،منظور نظریه پردازان یاس و ناامیدی در این مجموعه مخابرات است که نام خودشان را مسؤل گذاشته اند.

  18. بازنشسته ی 1401 می گوید

    علاوه بر دروغ پرداخت سنوات ۱۴۰۱ ، ۵۰ میلیارد تومان هم گم شد :

    دکتر زارع افزود: در مهرماه سررسید وام دریافتی بانک ملت به میزان ۱۷۰۰ میلیاردتومان بود که بابت جرایم نیز ۲۵۰ میلیارد و مجموعا ۲هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

  19. بازنشسته ی 1401 می گوید

    شایعه دروغ => دکتر زارع با بیان اینکه از درآمد بدست آمده ، باقی مانده پرداختی بازنشستگان ۱۴۰۱ انجام شده

    این دروغ آقای زارع ، توی سراسر ایران پخش شده که سنوات بازنشستگان ۱۴۰۱ را پرداخته اند . فکر کنم دیگه روشون نمیشه حقیقت رو بگن .

    سردبیر محترم لطفا” این تکذیبیه را چاپ بفرمائید . تشکر

نظرات بسته شده است.