مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فعلا انتظار نمی رود مخابرات ایران چیزی بپردازد

مخابرات ما- چند روز پیش همزمان با پرداخت حقوق، با همکاران مالی در مورد قدم بعدی صحبت کردم.

سوالم این بود که آیا شرکت می تواند سنوات ۱۴۰۱ کارکنان شرکتی و یا سنوات بازنشستگان ۱۴۰۱ و یا مطالبات بازنشستگان و شاغلین  را پرداخت کندیا خیر،

اسناد و خبرهای جاری نشان می دهد مخابرات  در تکاپوی پرداخت هزار میلیارد تومان به بورس برای قسط وام قبلی (فروش صکوک) و سودش است به همین دلیل کار دیگری نمی تواند انجام دهد ضمن اینکه پس از آن باز آخر ماه می شود و باید به فکر حقوق باشند.

با نگاهی به برنامه پرداختهای اولویت دار می توان گفت فعلا برنامه ای برای پرداختهای غیر حقوق تا پایان ماه ندارند.

البته چنانچه نقدینگی برسد اولویت را به بازنشستگان ۱۴۰۱ و سپس سنوات کارکنان شرکتی خواهد بود.در عین حال هر خبر جدیدی برسد بلافاصله با شما در میان می گذاریم.

این موارد ذکر شد تا پاسخ سوالات شما را داده باشیم.

 

1453120cookie-checkفعلا انتظار نمی رود مخابرات ایران چیزی بپردازد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
57 نظرات
  1. h.sd می گوید

    این ماه هم قسطی هست یا اصلا نمیدن اگر هم ندین مهم نیست…. زن و بچه ما سنگ بخورن اشکال نداره برای مسئولین مهم نیست

  2. ناشناس می گوید

    خدا کنه خواربار بدن خیلی اوضا سخت‌ شده خدا کنه نقدینگی بیاد

  3. بازنشسته ی 1401 می گوید

    خدا………..
    لطفا” چاپ کن سردبیر محترم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نمی تونم عزیزم

  4. ناشناس می گوید

    سردبیرجان لطفا این رو به عنوان پست مستقل منتشر کن.

    انقراض مخابرات، حتی با همراه اول!

    در بین کامنت‌ها و تو گروه‌ها و صفحات اینستاگرامی خیلی زیاد دیده میشه که از همراه اول انتقاد میشه و راه حل ادغام با همراه اول داده میشه. اولا در خصوص هزینه‌های همراه اول در زمینه اسپانسرینگ و مسئولیت اجتماعی باید این نکته رو در نظر داشت که اینها هزینه های بازاریابی و برندینگ هستند و برای کسب درآمد باید از این کارها کرد. همراه اول با این کارها سهم بازار حفظ میکنه و درآمد کسب میکنه. اگر این کارها رو نکنه درآمدش کم میشه. این خرج کردن ها از جنس سرمایه گذاری هستند. بازدهی دارند. به چشم هزینه اضافی نباید به این مساله نگاه کرد. رایتل و ایرانسل هم از این کارها میکنند. همراه اول هیچ چاره ای نداره جز اینکه اونم از اینکارها بکنه وگرنه از رقابت عقب میمونه.

    نکته دوم هم این است که در صورت ادغام همراه اول با مخابرات، بار مالی سنگینی بر همراه اول تحمیل می شود و هر دو شرکت با هم به مشکل میخورند. همراه اول ماهانه حدود ۳ هزار میلیارد تومن درآمد داره. ۱۳ درصد هم حاشیه سود داره. یعنی ۳۹۰ میلیارد تومن سود ماهانه. از اون طرف معاون مالی مخابرات هم گفت ماهی ۴۰۰ میلیارد کم دارند. در واقع این دو شرکت سر جمع به سوددهی صفر میرسند. اگر ادغام شوند هم هزینه هایشان بالاتر می‌رود چون کارکنان مخابرات چند برابر همراه اول است و اگر بخواهند مثل کارکنان همراه اول به کارکنان مخابرات هم حقوق و مزایا بدهند هزینه ناگهانی بالایی ایجاد می‌شود. خود سازمان هم متورم می‌شود و شوک وارد شده به سازمان باعث می‌شود حداقل تا دو سال شرکت در حالت گیج و معلق باشد. همراه اول در وضعیت فعلی هم چندان در توسعه شبکه مثل ایرانسل موفق نیست و به دلیل هزینه بالا، با تردید و آهسته در حال توسعه ۵G است. اگر همین سود اندک را هم از دست دهد قطعا در بازار ارتباطات هم شکست خواهد خورد.

    مخابرات ایران باید راه حل خودش را بدون همراه اول پیدا کند. حتی در صورت ادغام هم مشکل حل نخواهد شد و باز هم باید آن موقع به فکر راه حل جدید بود. واقعیت این است که تلفن ثابت و adsl در حال منقرض شدن هستند. تغییر تعرفه هم فقط مدت کوتاهی مشکل را حل می‌کند. مخابرات باید خود را بازتعریف کند. به طور قطع باید تغییر تکنولوژیک داد اما ماجرا فقط در فیبر نوری خلاصه نمی‌شود. رویکرد سازمانی شرکت باید تحول دیجیتال و چابکی باشد. رویکرد مالی شرکت باید افزایش بازده دارایی ها باشد. رویکرد بیرونی شرکت باید حداکثر همکاری هوشمندانه با دولت و سایر بازیگران باشد. مخابرات نباید انگیزه ایرانسل برای فیبر کشی مستقل را تقویت میکرد. باید پروژه های فیبر و شبکه دوربین های شهری شهرداری ها انحصارا در دست مخابرات میبود و …

    فرصت‌های زیادی از دست رفته است اما هنوز در نقطه غیرقابل بازگشت نیستیم. البته زمان زیادی تا آن نقطه باقی نمانده است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم
      بردم روی سایت.جالب بود

  5. ناشناس می گوید

    با آمدن این مدیران وارداتی به مخابرات هیچ وقت انتظاری برای توجه به نیازهای بحق نیروی انسانی نبوده و نیست
    قابل توجه سردبیر ارجمند و پر تلاش

  6. fazl می گوید

    با سلام و تشکر از زحمات سردبیر عزیز. یک شرکت حسابرس مستقل می بایست عملکرد مخابرات را حسابرسی و گزارش نماید . میزان درآمد ثابت و سیار و اوراق صکوک و وام های گرفته شده را دقیقا بررسی و گزارش نماید. شرکتی سود آور با این همه اوراق قرضه و وام های دو هزار میلیاردی چکار می کند.مطالبا ت همکاران که اصلا پرداخت نمی شود . !!!!

  7. دلنگرون می گوید

    سلام
    زجر کشیدن پرسنل واسه مسولین مخابرات لذت بخشه
    هدف فراری دادن نیروهاست

  8. حقیقت می گوید

    برادر گفتید اصلا وام صکوک که برداشت نشد !
    وگرنه پول همه رو می‌داند.
    حالا ما که اصلا نفهمیدیم چی شد .
    الان باید قسطش را بدهند؟
    پول وام چی شد؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قبلا توضیح دادم
      سالهای قبل گرفتن

  9. غزل می گوید

    پس حق ندارند از نیرو کار بخواهند تا زمانی که تعهدات خود را انجام بدهند

  10. ناشناس می گوید

    از عجایب اینکه… قرار بود صکوک گرفته بشه مشکلات حل بشه ولی ظاهرا کجا مصرف شده خدا میدونه چون مشکلات حل که نشده اقساط صکوک هم بهش اضافه شده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سالهای قبل گرفته شده
      مثلا برای بازنشسته ها

نظرات بسته شده است.