مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هدف «منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی»ارائه اینترنت ماهواره‌ای نیست

مخابرات ما -نوع «منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی» برای خدمات اینترنت اشیا و مخابرات فضاپایه است و اینترنت ماهواره‌ای توسط این نوع ماهواره ارائه نمی‌شود.

مخابرات ما (مالکی)-به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، روز گذشته در برخی خبرگزاری‌ها خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه با عملیاتی شدن پروژه «منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی»، ارائه اینترنت ماهواره‌ای در کشور عملیاتی می‌شود.

حالا سخنگوی سازمان فضایی با رد این ادعا عنوان کرده است، «‏از روز گذشته برخی رسانه‌ها و تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که منظومه شهید سلیمانی قرار است اینترنت ماهواره‌ای ارائه کند! این منظومه باریک باند است و چنین کاربردی ندارد بلکه قرار است در حوزه ارتباطات اعم از اینترنت اشیاء و مخابرات فضاپایه خدمات ارائه کند.»

گفتنی است، منظومه ماهواره شهید سلیمانی یکی از پروژه‌های سازمان فضایی است که از سال گذشته عملیات اجرایی شدن آن آغاز شده است. در توضیح عملکرد این منظومه، حسن سالاریه، رییس سازمان فضایی ایران مهر ماه امسال اعلام کرد: قرارداد منظومه ماهواره شهید سلیمانی با هدف جمع‌آوری داده از ایستگاه سطح زمین منعقد، امضا و ابلاغ شده است و در حال حاضر با تعیین مجری و همچنین انجام اقدامات مربوطه قرارداد طراحی، ساخت، پرتاب، آزمون و تحویل در مدار منظومه مخابراتی اینترنت اشیا (iot) میان سازمان فضایی ایران و کنسرسیوم داخلی منعقد و فرایند طراحی و ساخت توسط مجری پروژه آغاز شده است.

وی به زمان پرتاب این منظومه اشاره کرد و افزود: این منظومه به مرور تکمیل می‌شود و به دلیل وجود ماهواره‌های زیاد و پرتاب‌های متعدد، بازه زمانی پرتاب این پروژه حدود دو سال است به این منظور که اولین پروژه منظومه ماهواره‌ای مخابراتی تا دو سال آینده در مدار زمین قرار می‌گیرد.

1455420cookie-checkهدف «منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی»ارائه اینترنت ماهواره‌ای نیست

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.