مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

منطق حکم می کند سهام کارکنان را در شسکام بخرند

مخابرات ما – با انتقال سهام مخابرات در شسکام،باید تکلیف سهام کارکنان روشن شود.

 

مخابرات ما- زمان زیادی از ثبت شرکت شسکام –   شرکت سرمایه ارتباطات و مخابرات کارکنان شرکت مخاربرات ایران – نمی گذرد لذا همه به خوبی خبر دارند که هدف از ایجاد شرکت شسکام صرفا نفع مالی برای کارکنان نبوده است، بلکه یک هدف عمده داشت.

هدف اصلی از حضور کارکنان در این شرکت به کارگیری فرزندان سهامداران (کارکنان و بازنشستگان) در فعالیت ها و قراردادهای این شرکت بوده است.اصولا به همین دلیل بود که کارکنان وارد این فضا شدند. هدف بعدی سودآوری بوده کما اینکه دیده می شود سود خاصی از مبلغ سرمایه گذاری نصیب کسی نشده است.

برای اینکه اختیار این شرکت از مخابرات گرفته شود، ۵۱ درصد از سهام به کارکنان اختصاص یافت و ۴۹ درصد از آن مخابرات شد.مخابرات ایران هرگز نقدینگی وارد شرکت نکرد بلکه ملک در اختیار شسکام گذاشت که هنوز سهامداران نمی دانند آیا سند ایم املاک منتقل شده یا خیر.

شرکت مخابرات ایران دو قاعده اصلی را در شسکام شکست:

  • تمامی اعضای هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شسکام را مخابرات نصب می کند.باید از خود پرسید نقش سهامدار ۵۱ درصدی در این میان چیست؟
  • ضریب سود شسکام بصورت توافقی و بر اساس میل مخابرات بسته می شود چرا که شسکام وابسته به فعالیت های مخابراتی شده (از ابتدا هم قرار همین بوده است) یعنی سهامدار ۴۹ درصدی کارفرما و مجری اجرا می شود اما زیانش را سهامداران خرد تحمل می کنند.

حالا اتفاق دیگری افتاده.

بر اساس مصوبه هیئت مدیره مخابرات ایران، سهام مخابرات در شرکت شسکام و خدمات اول به شرکتی واسطه به نام پیشتازان … واگذار می شود.شرکت خدمات اول بجز مخابرات سهامدار دیگری هم دارد که می دانم زیر بار این حرفها نمی رود.اما در شسکام به دلیل حضور نمایندگان مخابرات در هیئت مدیره، این انتقال انجام شده است (یا بزودی می شود).

عمده اعتبار شسکام به حضور سهامداری مانند مخابرات بوده است.اینک که سهامدار ۴۹ درصدی کل سهامش را واگذار می کند، یعنی باب خرید و فروش سهام باز شده است.

بنابراین بهترین راه برای سهامداران خرد (کارکنان و بازنشستگان) واگذاری سهام و خروج از شسکام است.هیچ دلیلی وجود ندارد سهامداران خرد تبعات تصمیم به این مهمی را بپذیرند بدون اینکه در آن دخل و تصرفی داشته باشند.

 

 

1462510cookie-checkمنطق حکم می کند سهام کارکنان را در شسکام بخرند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. همدرد می گوید

    سلام و عرض ادب

    الان هر سهم شسکام چه مبلغی هست و برای فروش باید چه کار کرد؟

  2. شسکامی می گوید

    اینم تغییرات مفیدی که بعداز ورود و جابجایی متخصصین به مخابرات منتظرش بودیم حالا دیگه کیفشو ببریم

نظرات بسته شده است.