مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کسر تفاوت مالیات ۱۴۰۲ از کارکنان خدمات اول مخابرات

مخابرات ما- شرکت خدمات اول مخابرات امروز ضمن خبری در سایت این شرکت، خبر از تغییراتی در مبنای محاسبه مالیات حقوق پرسنل داد. براساس بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۲/۵ سازمان امور مالیاتی کشور   تمامی پرسنل شاغل بر مبنای کلیه اجزای حقوق دریافتی (اعم از مستمر  و غیر مستمر) تا سقف مبلغ ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال در طی یکسال (ماهانه حداکثر ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال) از پرداخت مالیات معاف   و مابقی مبالغ دریافتی مشمول مالیات است.

 تا آذر ماه سال ۱۴۰۲ آیتمهای حقوقی بن کارگری، حق مسکن و حق اولاد در مبنای محاسبه مالیات کارکنان خدمات اول  قرار نگرفته بود.اما ضمن مشاوره با حسابرس مالیات مشخص گردید برابر بخشنامه بالا کلیه آیتم های حقوق و مزایا شامل کسور مالیات می باشد. باتوجه به محاسبه انجام شده، مالیات معوق ۹ ماهه به برخی از پرسنل تعلق گرفته است و دامنه آن از حداقل ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال تا حداکثر ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰  خواهد بود.

شرکت خدمات اول مخابرات، برای رعایت حال کارکنان، این مبلغ  را در ۳ قسط از دی ماه در قالب کسور معوقه مالیات از حقوق پرسنل مربوطه کسر می کند.ضمناً افزایش جزئی مبلغ مالیات ماهانه از دی ماه نسبت به ماههای گذشته نیز به دلیل رعایت بند ۲  -همان قانون- می باشد.براساس ماده ۲۵ قانون حمایت از معلولان مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ در مورد معافیت ۵۰ درصدی مالیات آن دسته از پرسنل که دارای فرزند معلول می باشند، درصورت تایید سازمان بهزیستی و در ادامه اخذ تاییدیه سازمان امور مالیاتی محل سکونت و ارسال آن به دفتر نمایندگی این شرکت، امکان برخورداری از معافیت مربوطه برای پرسنل ذینفع مهیا می باشد.

برابر بند ۹ بخشنامه  با موضوع ماده ۱۸ قانون حمایت از خانواده، درصورتی که پرسنل دارای فرزند سوم (که از آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد)، به معافیت سالیانه (بند یک) به ازای هر فرزند ۱۵ درصد در سال ۱۴۰۲ افزوده می شود. لذا لازم است مدارک مثبته در این خصوص با قید فوریت برای دفاتر نمایندگی ارسال گردد، تا اقدامات بعدی در این زمینه به عمل آید. 

 

*******************

پی نوشت – سردبیر به شرکت خدمات اول و احتمالا شرکت شسکام پیشنهاد می کند این مبلغ را از مطالبات سالهای گذشته کارکنان کسر کنند چرا که در انتهای سال کسر مبلغ ۳ میلیون تومان -هر چند در سه ماه باشد- واقعا منطقی نیست! اگر این مورد ممکن نبود این مبلغ را از سنوات و ذخیره مرخصی سال ۱۴۰۲ کسر کنند.

 

1471990cookie-checkکسر تفاوت مالیات ۱۴۰۲ از کارکنان خدمات اول مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
82 نظرات
  1. مجتبی می گوید

    سلام
    در کم کردن که بسیار عالی عمل می‌کنند
    بنده خدا سنوات سال قبل رو هنوز ندادید بعد مالیات رو کم میکنید ؟ چه خبره در مخابرات ؟ چرا تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر انجام نمیشه ؟

  2. رضا می گوید

    متاسفانه ظلم وستم بر علیه کارکنان شرکتی زیاد و یک نفر نیست به داد ما برسه

  3. رضا می گوید

    بر اساس رای دیوان عدالت طی دادنامه ۲۶۸۵ -۱۴۰۱/۱۱/۱۸ رای به معافیت اقلام رفاهی کارگران داده شده و سازمان امور مالیاتی حق ندارد و نمی تواند رای دیوان را نقض نماید.

  4. باوی می گوید

    با سلام خدمت همه همکاران عزیز و گرامی
    خدمات اول از ما ، مهر و آبان و آذرمالیات را کم کرده دیگر ۹ ماه چه دلیلی دارد کم بشه نه مدیریت درست دارد ….

  5. رضا می گوید

    مگه نمیگن زیر ۲۰ میلیون دریافتی زیر خط فقره! الان دریافتی من با اضافه کاری و حق اولاد و.. ۱۵ تومنه اومدن ۱۹۰۰ از این ماه کسر مالیات کردن خودش هم قسط اول!!این انصافه؟ با این تورم و گرانی کمرشکن و گرفتاری و شرمندگی اهل خانه چرا درد و مشکلات ما رو مضاعف میکنن؟ شدن داروغه ناتینگهام افتادن به جون قشر ضعیف و کارگر! دولت انقلابی آقای رئیسی بهتر نیست به جای این همه فشار مالیات بر مردم یه فکری هم به حال تورم بکنن که وعده داده بود اول نصف سپس تک رقمی کنن.

  6. خدمات اول از همدان می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    سردبیر عزیز اخذ مالیات از بن کارگری و … طبق رای شماره ۲۶۸۵ دیوان عدالت اداری ابطال شده و نباشید اخذ شود لطفا این موضوع رو پیگیری کنید. ممنون از لطف شما
    در ضمن هر چقدر تلاش کردم نامه ابطال رو براتون زیر همین متن ، پیوست و ارسال کنم نشد و سایت خطا گرفت
    خطا: ERROR: Failed to write file to disk.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      الان مشکل حل شده لطفا دوباره بفرستید

نظرات بسته شده است.