مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- مخابرات ایران، با وجود داشتن پروانه اجازه کار ندارد!

مخابرات ما- بر اساس تصمیم وزارت ارتباطات مخابرات ایران اجازه کار در بسیاری از شهرها و برخی استانها را ندارد

مخابرات ما (سردبیر)- مطابق قرارداد unsp، در همه استانها و شهرها، یک شرکت به عنوان اپراتور اول معرفی شده است.بطور مثال آذربایجان شرقی به مبین نت و خراسان رضوی به ایرانسل سپرده شده است.اپراتور اول، ۳۰ درصد از مسیر داکتها و ساب داکتهایش را باید برای استفاده اپراتورهای دوم و سوم حفظ کند. اپراتورهای بعدی اجازه کار در این مناطق را ندارند و باید صرفا از آن ۳۰ د رصد استفاده کنند.

مخابرات ایران به دلیل اختلافات منطقی، به دستور سهامداران دیرتر از بقیه تفاهم نامه را امضا کرد لذا بر اساس تقسیمات فعلی نه تنها اپراتور اول نیست بلکه اپراتور چهارم کشور است. fcp  هایی که تا دیروز همه امکانات زیربنایی را از مخابرات می گرفتند امروز باید -اگر شد- به مخابرات مسیر عبور فیبر اجاره بدهند!به عبارت ساده تر مخابرات ایران و استانها حق کار ندارند.

کنترل اپراتورها برای مجوز کار از طریق شهرداری ها و فرمانداری ها صورت می گیرد.بطور مثال توسط شهرداری ها، به مخابرات استانها مجوز حفاری یا شکافتن آسفالت برای عبور فیبر داده نمی شود!

حالا یک نفر به ما بگوید مخابرات به چه کاری بپردازد؟

منبع درآمد مخابرات برای پرداخت حقوق کارکنانش کجاست؟

آیا باید کاربری دیگری برای مخابرات و فیبر و سیم مسی اش پیدا کرد؟

همه می دانند سرمایه گذاری در ارتباطات کشور زیانده است و سرمایه هرگز برگشت نخواهد کرد. تا امروز هم مخابرات پیوسته با زیان و فروش املاک زندگی کرده است. این شیوه کار در تفاهم نامه unsp یک اقتدار نامناسب، برنامه ریزی کاملا غلط و آینده ای کاملا شکست خورده برای مخابرات و بقیه fcp  ها خواهد بود.

  • شرکت مخابرات باید بسیاری از نیروهایش را اخراج کند.
  • شرکتهای fcp  باید نیروی جدید برای نگهداری استخدام کنند.
  • وزارت ارتباطات باید بابت شکایات کارکنان پیوسته در مجلس حضور یابد و پاسخگو باشد.

 

البته از حق نگذریم، اگر ما هم بجای وزارتخانه بودیم شاید به دلیل عدم حضور مخابرات، طرحی می ریختیم که کارمان جلو برود، اما کلمات جدیدی که وارد فرهنگ ارتباطات شده -مانند پوشش- فقط موجب خالی شدن جیب دولت، بدون حصول نتیجه خواهد بود.بیکار کردن و ورشکستگی  بزرگترین شرکت ارتباطی کشور و خرد کردن فعالیت های کلان ارتباطی هنری است که فقط ما داریم!

بقیه کشورها چه کرده اند؟ دولت برای عبور از سیم مسی به فیبر نوری کمک های مهمی به اپراتورهای قدرتمند می کنند. اما ما قدرتمندترین مالک شبکه های ارتباطی کشور (مخابرات) را بیکار کرده ، ضمن اینکه وادارش می کنیم دو شبکه موازی را نگهداری کند تا fcp  ها بی دغدغه کار کنند!

fcp  ها، قابل احترام، اما فاقد توان کافی برای نگهداری شبکه بزرگ فیبر کشور هستند.دیر نیست که باز هم به اجبار شبکه فیبر نوری به وظایف مخابرات افزوده شده و بابتش هزینه ای هم نپردازند … اجبار اولین اهرم فشار مدیران فعلی ارتباطات کشور است!

تفاهم نامه unsp مشکلات بسیاری در اجرا دارد! قبلا به آن پرداخته ایم اما از امروز دوباره مشکلاتش را مقابل نگاه شما قرار خواهیم داد.
ای کاش برنامه ریزان، یک بار وارد حوضچه های مخابراتی می شدند تا ….!
1472510cookie-checkسردبیر سلام می کند- مخابرات ایران، با وجود داشتن پروانه اجازه کار ندارد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
15 نظرات
  1. زخم خورده می گوید

    با سلام با قلدر بازی و ندانم کاری مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره اپراتور چهارم شدیم البته این تازه اول کاره وقتی با نیروهای دلسوز و کارکنان شریف مخابرات اعم از رسمی و پیمانکار وجانباز و ایثارگر رفتار انچنانی داشته و بجای شنیدن نظرات کارشناسان و مدیران دلسوز با حذف و یا بازنشستگی اجباری انها یک مشت بله قربان گو و بیسواد را جایگزین کنند که فقط دروغ تحویل کارکنان و مردم بدهند بهتراز این نمیشود این تازه اول رسوایی است ….

  2. علی می گوید

    یکی از دلایل اصلی پیشرفت نکردن ارتباطات کشور مخابراته . بهترین کار خارج‌کردنش از دوره . عقب موندگی کل ارتباطات کشور همین‌مخابرات فشل و به درد نخور

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      درسته!
      این هوش زیادی داره برات دردسر درست میکنه ها! مراقب باش!
      (بخشی از گفته های یک فیلم سینمایی)(به قصد مزاحی مختصر.ببخشید)

  3. شهروند بومی می گوید

    همه این اتفاق ها برای مخابرات کم هم هست تا وقتی کامل از بین نره کافی نیست برای این شرکت
    ۳۰ ساله نتونسته حتی یک شهر کوچک رو به فیبر نوری مجهز کنه! سی سال! کم نیست هیچ پیشرفتی در حوزه ارتباطات ثابت در ۳۰ سال اخیر از طرف مخابرات نداشتیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ۳۰ سال؟!
      فیبر نکشیده؟
      ای خدا! شوخی کردین نه؟!
      از اون شاخی های زیر پا چیزی نمونده دیگه! (یکی بر شاخ نشسته بن می برید)

  4. ناشناس می گوید

    باورتون میشه آمار پوشش رو فقط حفاری در نظر گرفتن و بدون اینکه فیبردر داخل میکروداکت وجود داشته باشه ! حتی شهرداری کرمان هم از این قصه باخبر شد و سازمان تنظیم در جواب گفته بقیه مراحل یک مدت طول میکشه.

    مثلا شما فکر کن حفاری یک خیابون انجام شده وداکت رو گذاشتن زیر زمین اما نه فیبری شوت شده و نه کار دیگه ای . همه خونه های اون اطراف رو جز آمار در نظر میگیرن .

    بعد همون شرکت توی یک خیابون فیبر رو رد میکنه و آقایون میرن افتتاحیه و تست سرعت از یک مودم میگیرن و میگن استان X به اتمام رسید

  5. زینو می گوید

    این مملکت فقط ایران‌خودرو و سایپا تمام فقط اونا کارگر دارن که اگه ماشین وارد کنند برشکست میشن ولی مخابرات ….

  6. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم
    سهامداران مخابرات شیر گاو رو دوشیده اندوالان که دیگه شیر نداره به چه کنم چه کنم افتاده مخابرات اون موقع که درآمدش خوب بودباید سرمایه گذاری می کردوبعد بیست سال بعد روتصور می کردالان چند ماهیه که قرارداد روامضا کرده کدام استان رو شروع کرده دوماه مونده سال تموم بشه برنامه برای هر استان فرستاده الان شهرستان ما اصلا زیربنا کار نشده باید۵هزار دایری داشته باشیم اصلابگید ۵۰تانمی تونیم

  7. کارگر کوچولو می گوید

    همانطور که فکر میکردیم ایرانسل در ابتدای کار نمیتواندشبکه همراه خودش را اداره کند و بعد از چند سال میبینیم بهره وریش خیلی بیشتر از همراه اول است،اینبار هم در داستان فیبر دیگر شرکتها کار را پیش خواهند برد و میماند افسوس و تاسف برای مدیران دولتی و فشل مخابرات ،در این دنیا حرف اول را مدیریت و توجه به نیروی انسانی میزند،تکنولوژی برای همگان در دسترس است.

  8. ... می گوید

    جناب سردبیر شما نباید بی عرضگی مخابراتو با کلمه اخراج نیروهابیان کنی ..نیرویی که بالای بیست سال سابقه دارن.بله ی سری نیرو هست که چیزی نیست وارد مخابرات شدن اونارو بیرون کنه..یا اینکه ما هم میریم برا شرکتهای fcpکار میکنیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برخی چیزها مصرف بیرونی داره
      به دل نگیرید
      کسی نمی تونه به زور کسی رو بیرون کنه

      1. ... می گوید

        دمت گرم بامعرفت🌹

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          مخلصیم

  9. ناشناس می گوید

    آدم خنده ش میگیره
    برا این جنازه دیگه گریه هم نباید کرد…

    آقایون انقدررررر کاری انجام ندادن،
    حالا که شدن اپراتور چهارم بهشون برخورده

    خنده داره

  10. نوری می گوید

    سلام به سردبیر زحمتکش، در شهر ما شرکت صبا نت تنها در مدت یکماه فقط یکماه تمام خیابانهای اصلی را حفاری و فیبر انداخته است چیزی که مخابرات در مدت ۱۰ سال گذشته قادر به انجام آن نبوده است. این هم بدلیل اختلاف نماینده شهر در مجلس با مدیر منطقه اتفاق افتاد آخه در طول تاریخ، مخابرات منطقه ما مدیری با این شرایط حاد نداشته است. بدان که ما خودمان دانسته و ندانسته باعث ورشکستگی شرکت مخابرات شده و خواهیم شد. والسلام

نظرات بسته شده است.