مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

زندگی در لبه خبر، وضعیت مالی مخابرات پس از اخذ وام

مخابرات ما- از ابتدای سال ۱۴۰۲، همه مطالبات به یک نقطه گره خورده بود، وام صکوک! وام صکوک هم تبدیل شده بود به یک گره کور که افراد زیادی برایش زحمت کشیدند تا این گره باز شد.هنوز نمی دانیم چه مبلغ از این وام در اختیار مخابرات قرار گرفته ولی مبلغ نهایی آن،به بیانی ۳۵۰۰ میلیارد تومان و به بیانی دیگر ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

این وام، ابتدا حق طبیعی بازنشستگان ۱۴۰۱ بود.وعده بازنشستگی آنان، پرداخت سنوات تا پایان ماه های ۲ و ۳ سال جاری بود.خوشبختانه مخابرات ایران این بار بدون تعلل مطالبات بازنشستگان ۱۴۰۱ را پرداخت کرده است. برای بقیه موارد -مطالبات شاغلین و بازنشستگان و نیروهای شرکتی- هنوز خبری قطعی به ما نرسیده است.

گفته می شود نمایندگان گروه های مختلف بازنشستگان با رئیس هیئت مدیره -رئیس کمیسیون پرداختها- دیدار کرده اند و در خواست اختصاص بخشی از وام به مطالبات بازنشستگان داشته اند.از سوی دیگر شاغلین انتظار دارند آنچه در طی این سالها از حقوق پرداختی کاهش یافته به آنان برگردد. هزار میلیارد تومان بدهی مخابرات به بازنشستگان (غیر از ۱۴۰۱) ، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به بیمه، حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان پرداختی سنوات به کارکنان شرکتی ، از میزان معوقات مالیات بی خبریم، پرداختی های پایان سال از عیدی تا سنوات کارکنان شرکتی، مطالبات شزکت های پیمانکار  و …..

یک شرکت و این همه بدهی!

برای حل مشکلات، باید درآمد داشت! درآمد را کارکنان تولید می کنند، کارکنان هم به شدت ناراضی هستند!

یکی از راه های افزایش درآمد افزایش تعرفه است، اما آنان که کمر به هدم مخابرات بسته اند راضی نمی شوند!

پس راه حلی نیست؟!

 

حالا چه کسی می تواند مدیر این سیستم باشد و بتواند شب راحت بخوابد! 

 

چه می شود؟

فقط می توانیم پیش بینی کنیم سنوات سال گذشته کارکنان شرکتی پرداخت شود، بخشی از بدهی به بیمه و دارائی هم داده شود، بخشی از مطالبات بازنشستگان هم احتمالا پرداخت می شود … رسمی ها سهمی ندارند …. متاسفانه!

پایان سال هم با پرداختی های سنگین در راه است … عیدی و مانده مرخصی شرکتی ها داده می شود.سنوات شاید بماند برای سال بعد، عیدی کارکنان رسمی هم در لبه پرداخت است.

حالا این شاغلین (رسمی، شرکتی ،کارگزار و …. ) می توانند برای مخابرات درآمد تولید کنند؟

 

1476820cookie-checkزندگی در لبه خبر، وضعیت مالی مخابرات پس از اخذ وام

Please rate this

0 1 2 3 4 5
98 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    وام پایگاه وام قرض الحسنه ۲۰ برابر صندوق حق ورزش سکه
    چیزی از قلم نیفتاده؟؟؟!!!
    چشم تنگ دنیا دوست را یا طمع پر می کند یا خاک گور

  2. یاسین ۱۰۵ می گوید

    باسلام،،،،این چیزیکه ما نیروهای به ظاهر مخابراتی،،،که ۲۵ سال در شرکت مخابرات کار می کنیم،،،ظلمی که در حق ما وخانواده ما می کنند، ،،،یک سال سنوات وپول مرخصی ندادند،،،،ولی از آن طرف مالیات می گیرند،،تا کی میخواین ظلم بکنید، ،شما میتونید باین حقوق زندگی کنید،،،

  3. ناشناس می گوید

    تازه فقط بخشیشو میخان بدن نظرتون اینه ؟ بخشیش به چه درد میخوره همش ما باید دنبال ادامش باشیم بدن تموم بشه دیگه

  4. ستاره می گوید

    مشکل پرداختی مساوی هست واقعا خیلی از عزیزان چه رسمی چه شرکتی خیلی درگیر هستند ولی حقوق با اونی که هیچ کار نمیکنه یکی هست

نظرات بسته شده است.