مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بی خبری مالی در مخابرات ، دردی که با خود بی برنامه گی به همراه دارد

مخابرات ما- اگر همین امروز از کارکنان شاغل در مخابرات کشور سوال کنیم چه برنامه مالی برای خود چیده اند، فقط یک نگاه سخت و سرد نصیب شما می شود.وقتی در گرفتن حقوق برنامه ای ندارد چگونه می تواند برای زندگیش برنامه بریزد.

اصولا سکوت، اولین ویژگی مهم مدیران مخابراتی است.وقتی سکوت کنی هرگز اشتباه نمی کنی و وعده هایت هم اشتباه از آب در نمی آید. البته این اشکال تا حد زیادی به ما کارکنان هم مربوط است.وقتی مدیری گفتگو می کند و وعده ای می دهد، چنانچه وعده اش عملی نشود، توپحانه را به سمت او گرا می دهیم.در حالی که همه می دانیم هزاران مشکل، می تواند مانع تحقق وعده شود. اما در عین حال، این حرف ها سکوت را توجیه نمی کند.

امروز ۳ هزار میلیارد تومان وام صکوک به مخابرات آمده است. بخشی از آن که برایش برنامه داشته اند به سرعت پرداخت شده مانند مطالبات بازنشستگان ۱۴۰۱٫ اما برای بخش های دیگر در پیله سکوت فرو رفته اند.معنی این سکوت دو چیز می تواند باشد:

  • فعلا برنامه ای برای این نقدینگی ندارند، که ضعف بزرگی استو
  • برنامه دارند ولی نمی خواهند اعلام کنند. چرا؟
    •  برنامه مدیریت باب طبع شاغلین و بازنشستگان نیست و نمی خواهند به مطالبات اختصاص دهند
    • اصولا اهمیتی به افکار عمومی، رسانه نمی دهند. ضمن اینکه مشمول روزمره گی هستند.هر روز که از خواب بیدار می شوند به بدهی های همان روز می پردازند!

تمام این حرف ها یک نتیجه دارد! بی برنامه گی در وضعیت مالی شرکت، بی برنامه گی در زندگی شاغلین و وابستگان مخابراتی! عمدا اسم گروه خاصی را نمی برم که شبهه ایجاد نشود. ذکر وابستگان مخابراتی شامل همه کسانی است که به مخابرات متصل شده اند.

ساده بگوییم! شفافیت اگر نباشد یعنی کاری در حال انجام است که مورد علاقه عموم نیست. قصد نداریم جامعه مخابراتی را نگران کنیم ولی اگر مدیریت ارشد شرکت برای ۳ هزار میلیارد چاله ای کنده است، حتما همین حالا برنامه اش را اعلام کند تا ….!

ضمن اینکه به اجبار خبری به مدیران مخابرات می دهم تا اگر آینده اهمیتی برایشان دارد این را هم در نظر بگیرند.

کارکنان مخابرات(شرکتی و رسمی و ….. ) در مقایسه با بقیه گروه ها صبوری کرده اند.انجمن های صنفی در تماس با ما اعلام کرده اند که این صبوری به دلیل ناتوانی کارکنان و یا انجمن ها نیست. اما انتظار داریم وقتی گشایشی در وضعیت مالی شرکت ایجاد می شود شاغلین و مطالباتشان هم در نظر گرفته شود.

این انجمن ها صراحتا ذکر کرده اند اگر حداقل بخشی از مطالبات شاغلین پرداخت نشود سال آینده صف شاکیان شاغل مخابراتی در مقابل مراجع قضائی تشکیل خواهد شد و با مدارک موجود، هیچکس دست خالی بر نمی گردد. ضمن اینکه وقتی کار به شکایت بکشد همه منتظر رای می مانند و دست و دل کسی به کار نمی رود! زیان این امر یعنی بی توجهی به کارکنان، شاغلین را به ته خط خواهد رساند.

مثل همیشه رسانه، فقط خبر می دهد و پیام می رساند.اما خود قادر به اجرا نیست.لذا توجه همه را به خطر موجود جلب می کنیم بدون اینکه آن را زیاد یا کم کنیم. لازم است تمام پیش بینی های اواخر سال گذشته مخابرات ما را یادآوری کنیم. پیش بینی هایی که تحقق آن را در سال جاری شاهد بوده ایم.

 

1477320cookie-checkبی خبری مالی در مخابرات ، دردی که با خود بی برنامه گی به همراه دارد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
38 نظرات
  1. هممار می گوید

    سلام، بخش اول ان یعنی طلب بازنشیتگتن را هم پرداخت نکردند، فقط اعلام کردند.

  2. مسیح می گوید

    من میدونم دیگه شانسی برای زنده ماندن نداریم.

  3. ناشناس می گوید

    کار مخابرات تمومه

  4. ماهان می گوید

    سلام خدمت سردبیر سمنان
    جدیدا از کارگزینی سمنان با کارگزاران مخابراتی تماس داشته و گفتن بیاید خودتونو بازنشست کنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب شرایط یازنشستگی دارید؟

  5. همـراه اولـــی. می گوید

    باسلام وخسته نباشیدحضورسردبیرعزیزوزحمتکشامان، آقای سردبیرمحترم یعنی امسال هم شرمنده خانواده ام میشم یعنی امسال نمیتونم واسه بچه هام چیزی بخرم، زنهمن مریض است وهرچی پیدا میکنم خرج دارو و درمانش میشه. یعنی آقای سردبیر مسئولان مانمیخواهن واسه ماشرکتیها فکری بکنند. پس چه بهترمردن بهترازشرمندگی هست….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      انشا الله امسال اینطوری نمیشه
      وقتی توی خونه یه مریض دارین همه پول و دارائی و امکانات در مسیر سلامتی بیمار هزینه میشه
      سخته. واقعا سخته
      انشا الله امسال با پرداختی های مناسب مخابرات شرمنده نشین

  6. گلعلی می گوید

    آقای سردبیر با سلام- لطفا از معاونت نیروی انسانی مخابرات ایران پیگیری و اعلان بفرمایید که آیا شرکت مخابرات در پایان سال ۱۴۰۲ طرح و برنامه ای برای بازنشستگی کارکنان دارد یا نه؟ و اینکه آیا پاداش سنوات این همکاران نیز پرداخت خواهد شد یا نه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مخابرات هیچ برنامه ای ندارد
      هر کسی بازنشسته شود طبق معمول پاداش سنوات را خواهد گرفت.
      اتفاقا بازنشستگی فردی بهتره تا طرح و …
      در طرح تعداد زیادن و دادن پولشون سخت میشه ضمن اینکه وقتی پول اضافهنمیدن چه فرقی میکنه؟

  7. ناشناس می گوید

    رای بی رای.

نظرات بسته شده است.