مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آخرین فرصت تشکل های کارگری مخابرات برای بقا (تعیین تکلیف مطالبات)

مخابرات ما – پایان سال ۱۴۰۲ آخرین فرصت تشکل های کارگری مخابرات برای بقا (تعیین تکلیف مطالبات) است

 

مخابرات ما- تمامی پیش بینی های گذشته مخابرات ما و نویسندگانش تاکنون متاسفانه درست بوده است.امروز باز کلامی با تشکل های صنفی و انجمن های کارگری مخابرات داریم که در طی سال ۱۴۰۲ به شدت ضعیف ظاهر شدند.

 

اگر دقت کرده باشید درخواست دریافت مطالبات مخابراتی ها از سمت تشکل های کارگری به سمت دادگاه ها پیش رفته است.حجم شکایت ها نسبتا زیاد بود.ضعف و سستی تشکل ها در پیگیری مشکلات عامل اصلی این تغییر شیوه بوده است.

 

اندک قدرت و احترامی که برای انجمن ها باقی مانده بخاطر پیگیری های این انجمن ها در چند استان بوده است.اما دیگر دیر شده است.

انجمن ها برای بازگرداندن جایگاه قدرتمند خود باید از اندک زمان باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۲  استفاده کنند و برای گرفتن مطالبات به سرعت وارد مذاکره و گفتگو شوند.همانطور که در مطالب گذشته بارها سردبیر مخابرات ما نوشته است صبر شاغلین هم اندازه ای دارد.

خط کشیدن روی مطالبات و ضعف انجمن های صنفی، یعنی پایان صبر شاغلین و حرکت سریع آنان به سمت مراکز قضائی. آنان دیده اند که تفاوت احکام دادگاه -حتی- با پرداختی های مخابرات فاصله زیادی دارد.

بنابراین دو گروه باید این صبوری را قدر بدانند و از اندک زمان مانده استفاده کنند ( گروه مدیران و گروه انجمن ها) تا مطالبات مخابراتی ها پرداخت گردد.

یکی از دوستان سردبیر می گفت: بالاخره باید یک جایی به نقطه صفر برسیم و از اول شروع کنیم، مطالبات پرداخت شود و همه به فکر افزایش درآمد باشند!

اگر از پول های رسیده برای موارد دیگر، حتی خرید تجهیزات استفاده شود، هرگز به نقطه صفر نخواهیم رسید.تجهیزات را باید چه کسی نصب کند و به کار بیندازد؟ یک عده کارمند ناراضی؟!

امیدوارم پیش بینی ما اشتباه از آب در بیاید و دو گروه مدیران و انجمن های کارگری به سرعت مطالبات را پرداخت کنند و نقشه های دیگری برای پولهای رسیده نداشته باشند.

 

1477590cookie-checkآخرین فرصت تشکل های کارگری مخابرات برای بقا (تعیین تکلیف مطالبات)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
23 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    آقای رئیس‌جمهور پاسخ بدهند
    کم‌عقلی آن بود که اجازه دهند که حق وحقوق نگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران پایمال کنند.
    کم‌عقل کسانی هستند که بی توجهی به نگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران کرده‌اند و با نگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان ‌گونه برخورد می‌کنند.

    از سالهای ۸۹ تا ۹۲ تاکنون در انتظار دریافت اضافه کار، شبکاری و…
    پرسنل نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ادارات کل مناطق هفت گانه مخابراتی زیر مجموعه شرکت مخابرات استان تهران مدت ۴ سال است که اضافهکار، شبکاری و… دریافت نکردند. خواهشمند است مسئولان مربوطه بررسی کنند.
    به شرکت مخابرات استان تهران واداره کارشهرتهران ارائه کردند، اما متأسفانه تاکنون هیچ ترتیب اثری داده نشده است.
    آیا این عدالت است؟
    از پرسنل نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت

  2. ناشناس می گوید

    ….. از شرکت مخابرات رشوه می گیرد به خاطر که شکایت و عتراض کارکنان رسمی و بازنشستگان شرکت مخابرات بررسی و رسیدگی قانونی نمی کند و به بهانه های مختلف رد می کند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اگر سندی دارید برام بفرستید تا کامنت بطور کامل منتشر شود
      وگرنه با اسم و مشخصات خودتون میتونم منتشر کنم که در صورت شکایت خودتون جواب بئین

  3. ناشناس می گوید

    شرکت مخابرات ایران ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز کارگر تعطیل است
    روز کارگر هر سال تعطیل است ولی ما کارگران رسمی سر کار هستیم و بابت آن هم اضافه حقوق و اضافه کاری ندادند و نمی دهند.
    از طریق اداره کار و رفاه اجتماعی جنوبغرب تهران هم شکایت کرده ایم ولی متاسفانه اداره مربوطه و مراکز تلفن ثابت مخابرات تایید ندادند وخودداری کردند و متاسفانه شکایت ما را در اداره کار رد کردند.
    قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
    قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.

  4. رضا می گوید

    مخابرات ارسال ۸۸که به بخش خصوصی واگذارشده تمام حقوق ورفاهیات و مزایا کارگزاران مخابرات قشرزحمت کش روستایی رابه پایمال برده شکایت کردیم به دیوان عدالت اداری اون هم حقوق وحقوق و مزایای مارا به ناحق ضایع کرد و رای به نفع مخابرات داده دیگه فقط خدا….

  5. شکایت می گوید

    مستندات مربوط به شکایت رو اگه شما یا آقای پایست و یا شورای عالی دارید لطفا ارائه کنید تا طبق مستندات یکسان براساس مطالبات این سالها ثبت شکایت کنیم .
    دیگه جناب سردبیر به نظر میرسه صبر و متانت جواب نمیده .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اونم فکرش شده
      فکر می کنید چرا من دارم همش تذکر میدم به مخابرات ایران؟ که اگر پرداخت نکنه شکایت ها سرازیر میشه؟

  6. شکایت می گوید

    سلام جناب سردبیر
    آیا انجمن صنفی میتونه به نمایندگی از کارکنان کار ثبت شکایت مطالبات رو بصورت متمرکز و گروهی ( اسامی تمام پرسنل رو به قوه قضاییه بعنوان شاکی بده ) شروع کنه و بعد هر فردی در هر شهری که هست با مراجعه به دادگاه ادامه روند رو پیگیری کنه ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شکایت ها با گرفتن وکیل میتونه جمعی ثبت بشه
      وگرنه باید تکی شکایت کنین
      اگر تشکل داشته باشین میتونه با وکیل طرف بشه
      میتونه تا رسیدن به مرحله شکایت هطاز جور فشار بیاره تا کار به دادگاه نرسه

    2. ناشناس می گوید

      به نظر می رسد طرح موضوع به این شیوه با هدف خاصی صورت می گیرد
      اولا تشکلهای صنفی چه کاری انجام می داد ه اند که امسال انجام ندادند
      ثانیا نقطه قوت فعالیتهای تشکلهای صنفی حرکت بر مدار قانون بوده و هست
      ثالثا آیا بانشانی غلط دادن در پیگیری مطالبات و تعویض جای کارکنان با تشکلها هدف به انفعال کشیدن همکاران دنبال نمی شود
      رابعا هیچ تشکلی نمی تواند به نمایندگی از اعضا در مراجع قانونی اداره کار اقدام کند کما اینکه هیچ تشکلی هم نمی تواند افراد را مجبور به شکایت برای پیگیری مطالبات کند .
      خامسا فراموش نکنیم که در همین سایت اخبار متعدد و فراوانی از اقدامات انفرادی وگروهی برخی در تعامل با نمایندگانی منتشر می شد که مرتبا وعده امروز وفردای حل مشکل می دادند والبته خبری هم نشد و صد البته تاکید بر این بود که افراد اثر گذار فقط در این زمینه ها فعالند.
      سادسا این مهلت تا پایان سال را از کجا آوردید ؟
      سابعا یادتان باشد مسیر مطالبه گری باید به سمت صحیح خود باشد .کج کردن راه همکاران به توقع و طلب از تنها ابزار قانونی خود برای حرکتی فراتر از قانون به بهانه برآوردن مطالباتشان توسط تشکلها (در حالیکه وظیفه کارفرماست ) مصداق چه چیزی است؟

      حرکت صنفی تشکلها بر مدار قانون مستمر است و باید چنین باشد . پایان پذیر نیست

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        خدا انشا الله بهتون یک جو انصاف بده
        هر چی خودتون فکر می کنید به دیگران نسبت میدین

      2. ناشناس می گوید

        دوست عزیز میشه دقیقاً نتایج این حرکات سنجیده قانونمند تشکلها رو تشریح بفرمایید؟
        اولاً) حذف بهره وری ها
        ثانیاً) فریز کامل رفاهیات از سال ۱۴۰۰
        ثالثاً) عدم محاسبه حق جذب ودر سنوات بازنشستگی و اضافه کار
        رابعاً) حذف حق جذب برای کارکنان بالای ی سال
        خامساً) عدم اجرای آئین نامه در مورد لزوم تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به منظور پیشگیری از روزی که همچون کارکنان رسمی امکان اعتراض بدون واهمه داشته باشند.
        سادساً) صدور نامه ها و اعلامیه های پی در پی جهت انذار و ارشاد مدیران ارشد مخابرات و سهامداران که دیگه مایه طنز شده
        سابعاً) تعلیق کلیه مطالبات شاغلین که مورد قبول خود کارفرماست! همانند بدهی حق جذب سال ۹۸ و بدهی رفاهیات سالیان ۹۲ تا ۹۷ با کاهش ارزش ۴۰ درصد سالیانه!
        اگر به حق جذب و گروه ها میبالید، بدونید که چون بی ارزش شده و با وجود اونها سطح حقوق مخابرات از اکثر ارگان ها پایینتره، کارفرما حذفش نکرده وگرنه کارفرمایی که تمام آئین نامه رو تعلیق و فریز کرده و به تشکلها وقعی ننهاده، مطمئناً این مورد رو هم مورد عنایت قرار میداد و دستاورد تشکلها نیست همکار گرامی.
        در پایان اگر اعتراضات خودجوش و میدانی بازنشستگان نبود، مطمئناً با مدیریت تشکلهای شاغلین، مدتها پیش کل آئین نامه ۸۹ به خاک سپرده شده بود.

        1. ناشناس می گوید

          اگر بقول خودتان کارفرما به تشکلها وقعی نمی گذارد که خوب چه توقعی می تواند وجود داشته باشد؟ همچنین لابد قابل کتمان نباید باشد که استوار کردن آیین نامه استخدامی و پرسنلی ۸۹ ( ونه فقط جذب و گروه) براساس چه مستند و عملکردی است .بد نیست به این مورد هم توجه داشته باشید که اگر امروز اقدامات خلاف آیین نامه کارفرما را مورد توجه قرار می دهیدبه این دلیل است که آیین نامه ای در کار است .ضمنا اگر فراموش نکرده باشید در همان توافق حقوق بازنشستگان ووظیفه بگیران بر اساس آیین نامه مورد تایید و تاکید قرار گرفت والا قبل از آن هیچ خواسته از سوی این عزیزان مطرح نشده بود فراموش که نکرده اید؟.
          سازوکار فعالیت صنفی تعریف شده است ممکن است از نظر شما نامه های بی خاصیت باشد ولی حداقل سابقه این چند ساله نشان داده که چنینی نبوده است . عدم تقید کارفرما به اجرای بخشهایی از آیین نامه دلیل موجه و قانونی حذف آنها نیست کما اینکه دستگاهها و ارگانهایی مثل سازمان حسابرسی هم بر اساس استقرار آیین نامه اشکالات اجرایی را در اسناد آورده اند .

      3. کارشناس می گوید

        وقتی بی قانونی حکومت میکند حرف از در مدار قانون بودن بیجاست.وظیفه اصلی تشکلها فشار آوردن برای حتی افزایش رفاه است اما تشکل‌های مخابرات برای مطالبات هم جز نوشتن چند نامه به در و دیوار فعالیت موثری نکرده اند. اینک وظیفه تشکلها ایجاد هماهنگی بین کارکنان و به اعتصاب کشیدن کارکنان است و این حرکت هم مدنی است هم صنفی و هم قانونی و نیز انتظار ما کارکنان از تشکل‌ها. در غیر اینصورت با کنار گذاشتن آنها نهادهای تازه ای ایجاد و این اکت مدنی را انجام میدهیم.

        1. ناشناس می گوید

          کارشناس محترم واقعا معتقدید اگر دیگران بی قانونی کردند دلیل موجهی بر خروج از مدار قانون است ؟ این اظهار نظر کارشناسی است؟ تعریف وظیفه به اعتصاب کشاندن کارکنان از سوی تشکلها را از کجا آوردید؟
          البته کنار زدن تشکلها وانجام بقول خودتان ” اکت مدنی ” و تاسیس نهاد تازه ممکن است انتخاب برخی کارکنان ( که شما به نمایندگی از آنها ابراز نظر کرده اید) باشد

    3. ناشناس می گوید

      اقدامهای تشکلهای مخابراتی در فراهم آوردن بن مایه های قانونی احقاق حقوق بر همکارنی که در این زمینه اقدام کرده اند پوشیده نیست

  7. فرشته می گوید

    از ماست که بر ماست

  8. مجید می گوید

    به نظر من هرگونه توصیه یا تلاش برای ممانعت از طرح شکایت در محاکم و حرکت کارکنان به سمت مراجع قضایی همراهی و شراکت با ظلم است هم مدیران باندازه کافی برای اثبات توانایی و حسن نیت خود فرصت داشتند و هم کارکنان باندازه کافی صبر کردند و این فرصت را به مدیران و سهامداران عمده دادند اکنون باید شیوه طرح دعوا را آزمود

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کی ممانعت کرده؟
      کی میتونه ممانعت کنه؟
      چرا این موضوع رو مطرح کردین؟
      خودتون شکایت کردین؟

  9. فانتوم می گوید

    درود بر شما
    ایکاش به روشهایی که همکاران محترم در برخی مناطق برای پیگیری از مراجع قضائی پیمودند هم اشاره کنید که اگر خدایی نکرده و طبق سنوات قبل، باز هم مطالبات شاغلین به آینده واگذار شد، با هماهنگی کلیه همکاران و بکارگیری وکیل یا گروه وکلا اقدام به شکایت و پیگیری نمود. والله که صبر شاغلین مدتهاست بسر رسیده است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلامت باشید
      این مورد توسط نمایندگان کارکنان آماده شده
      تمام مستندات لازم هم تهیه شده
      در زمانی که قرار بر شکایت باشه منتشر می کنن
      راهنمایی می کنن
      برای من هم فرستادن ولی قراره خودشون تشخیص بدن زمانش رو

  10. ناشناس می گوید

    مخابراتی که به وزیر و وکیل (نماینده مجلس) جواب پس نمی دهد و زیر بار هیچ تعهدی نمی رود را از انجمن و تشکل می ترسانید؟ 🤔
    نه گشایشی هست و نه امیدی. وضعیت امروز ما بعد از ۱.۵ سال اصلاح تعرفه با سال‌های قبل چه فرقی دارد؟
    با توجه به تغییر تکنولوژی ارتباطات غالب کشور از مس به فیبر و برتری شرکت‌های های رقیب چه در کیفیت و چه در قیمت، در آینده ای نه چندان دور وزارت ارتباطات هیچ نیازی به مخابرات نخواهد داشت.
    همه منتظر بازنشست شدن نیروها و تعیین تکلیف این ملک و املاک هستند.
    ما کارکنان هیچ جایی در برنامه ریزی و راهبرد مخابرات نداریم.

نظرات بسته شده است.