مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شنیده هایی خوشایند و ناخوشایند

مخابرات ما- خبرهایی که قرار بود هفته گذشته منتشر کنیم بر اساس شنیده ها در اینجا بخوانید

کسانی که زود عصبانی می شوند لطفا هرگز این مطلب را نخوانند.

مخابرات ما- با دریافت وام صکوک توسط مخابرات ایران و تخفیف درشت ۴ هزار میلیاردی وزارت ارتباطات به مخابرات، انتظار می رفت به سرعت مطالبات تمامی گروه های شغلی و بازنشستگی پرداخت شود اما تاخیر در این امر قدری شبهه ایجاد کرد.

شنیده ها حاکی است مخابرات ایران به دلیل فشارهای بی اندازه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارد کلیه مطالبات بازنشستگان را از خواربار و مناسبت ها و مواردی مثل کمک هزینه ازدواج و فوت و … تا پایان سال تسویه کند. در جلسات پیشین مجلس و با حضور وزیر ارتباطات، مدیر عامل مخابرات و رئیس هیئت مدیره مخابرات این تصمیمات اخذ شده است.

مخابرات ایران از استانها خواسته است تمام مطالبات بازنشستگان را در یک لیست تحویل دهند. برخی استانها محاسبات آماده داشته اند لذا جمع خواربار مطالبه بازنشستگان در این استانها پرداخت شده.برخی از استانها نیز هنوز لیست محاسباتی خود را تحویل نداده اند. در هر حال شنیده ها حاکی است کلیه مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران بزودی پرداخت می شود.

 

اما در مورد شاغلین وضعیت بسیار نا امید کننده است.پس از برگزاری چند جلسه با نمایندگان شاغلین در انجمن صنفی مخابرات ایران و خراسان رضوی، مطالبات شاغلین پیگیری شد.در این جلسات با حضور بخشی از مدیران و اعضای هیئت مدیره، ابتدا مقرر شد برخی مطالبات شاغلین پرداخت گردد.حتی موارد پرداختی مشخص شد.قرار بود در جلسه ۴شنبه گذشته این موارد  با حضور  مدیر عامل و مدیران مالی و اعضای هیئت مدیره به بحث گذاشته شود و مصوبه نهایی از جلسه اخذ گردد.

اما شد آنچه نباید می شد!

به دلیل مخالفت شدید مدیر عامل و برخی اعضای هیئت مدیره و عدم حمایت رئیس هیئت مدیره از شاغلین، به هیچ وجه هیچ مبلغی از مطالبات کارکنان و شاغلین مخابراتی پرداخت نمی شود.این تصمیم مایه تعجب بسیار آگاهان شد.در واقع باورکردنی نبود.همان خبری که قرار بود ۴شنبه اعلام کنیم همین بود.منتظر نظر موافق مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بودیم.اما باز هم در مخابرات، چیزی رخ داد که معکوس مذاکرات قبلی بود.

جدا از نتیجه، تلاش نمایندگان شاغلین در انجمن صنفی مخابرات ایران و خراسان رضوی  قابل تقدیر است.امیدوارم این دو  گروه از فعالیت هایشان در دو هفته گذشته گزارشی تهیه کنند و برای انتشار به مخابرات ما بسپارند.

اینک دیگر شاغلین تنها مانده اند.از مدیران انتظاری نیست  و تشکل های دیگر استانها نیز در این تصمیمات مهم عقب نشسته اند.

 

شرکتی ها هم در این میان مظلوم واقع شده اند.این گروه حتی سنوات ۱۴۰۱ خود را دریافت نکرده اند و هنوز تصمیمی هم برای پرداختش اعلام نشده است. مطالبات ریالی سالهای گذشته آنان پرداخت نشده و هیچکس هم به فکر پرداختش نیست.

کلا شاغلین مظلوم واقع شده اند.شاغلین از لیست پرداخت مطالبات خط خورده اند.بحث بر سر این نیست که چرا مطالبات بازنشستگان پرداخت می شود بلکه مقصر اصلی در انباشت این مطالبات خود مخابرات است و باید طبق قانون همه را به سرعت پرداخت کند اما ….

این دلیل نباید باعث شود شاغلین را از یاد ببرند.بدون تعارف از  جلسه روز ۴شنبه این نتیجه حاصل می شود که اصولا شاغلین، دیگر در این شرکت به حساب نمی آیند! مدیران گمان می کنند شاغلین حقوق زیادی می گیرند و دیگر شایسته دریافت هیچ پول دیگری نیستند.در حقیقت این مدیران گمان می کنند رسمی ها قراردادی ها و شرکتی ها هم مثل آنها حقوق می گیرند و مشکلی ندارند.این گروه باید به پاسخ یک سوال فکر کنند:

درآمدهای نجومی مخابرات در برنامه سال۱۴۰۳ باید توسط چه کسانی اجرائی شود؟ شاغلینی که هرگز دیده نشده اند؟

این خبر آنقدر در روحیه شاغلین تاثیر منفی خواهد داشت که ما چند روز انتشار آن را به تعویق انداختیم اما در نهایت چاره ای جز اعلام آن نداشتیم.

یکی از دلایل مظلوم واقع شدن شاغلین، برنامه بازنشستگی مخابرات است. مخابرات در عین حال که می خواهد رسمی ها و قراردادی ها و شرکتی ها به اصرار بازنشسته شوند و شرکت را ترک کنند ، اما هیچ طرحی برای پرداخت پاداش سنوات پایان خدمت آنان  اعلام نمی کند و بیمه هایشان را نیز پرداخت نمی کند. یعنی مخابرات نمی داند چه زمانی پول بازنشستگان جدید را خواهد داد… هیچ تعهدی هم در پرداخت ندارد … هر کسی می خواهد خودش برود ….

1478860cookie-checkشنیده هایی خوشایند و ناخوشایند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
139 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام خدمت همه همکاران عزیز. این روزها روزهای خوشیمون هست بدتر از این تو راهه. میدونید چرا؟ چون مدیران مخابرات مارو از خودمون بهتر میشناسن. میدونید که فقط حرف میزنیم. هیچ اراده ای نداریم. ما هم اگر جای مدیران مخابرات بودیم و یه همچین کارمندای سر بزیر داشتیم بدتر از اونا میشدیم.

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    بن خواربار شاغلین رسمی در سال ۱۴۰۱ بایستی ماهیانه ۲۲۹۶۰۰۰ تومان ودر سال ۱۴۰۲ ماهیانه ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد وسایر رفاهیات ومناسبتها هم بر اساس حداقل حقوق قانون کار همانسال محاسبه وپرداخت گردد.
    شاغلین رسمی ببینید در صورت بازنشسته شدن چقدر زیان میکنید حتما بایستی رفاهیات از فریز خارج گردد تا به حق وحقوق قانونی خود برسید.

نظرات بسته شده است.