مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

معاون مالی مخابرات : تعهدات مالی را انجام می دهیم ولو به قیمت جابجایی بانک عامل

مخابرات ما- بخشی از گفتگوی ما با معاون مالی مخابرات ایران. وقتی انتشار این گفتگو به تاخیر خورد، ترجیح دادیم منتشر نشود اما با وقایع هفته پیش، به نظر می رسد انتشار آن مفید باشد.چرا که به نظر می رسد دوباره عوامل بر هم زدن نظم مالی، کار خود را می کنند.

مخابرات ما- در گفتگو با طاهری معاون مالی مخابرات سه نکته اساسی مطرح شد.یکی اینکه نظم مالی مرا به هم می زنند و دوم اینکه بانک عامل همکاری لازم را ندارد.ایشان با قدرت تاکید می کرد حتی با تغییر بانک عامل (تجارت) به تعهداتم عمل خواهم کرد.سوم اینکه به هر شکلی به تعهدات خودمان عمل می کنیم.

 

پرداختی ها و وام صکوک

می خواستیم بدانیم چرا پرداخت های آخر سال از محل وام صکوک پرداخت نشده؟ معاون مالی مخابرات گفت: این وام از همان ابتدا هم برای توسعه سیستم های مخابراتی بود.در حقیقت مصوبه ای داشت.اما به اجبار سنوات بازنشسته های ۱۴۰۱ و بخشی از رفاهیات بازنشسته ها از این پول پرداخت شد اما باید  تعهدات ارزی بابت خرید تجهیزات نیز عملی می شد. لذا موارد دیگر را از محل درآمد جاری پرداخت کردیم.

پرسیدم:” وضعیت در زمان حضور شما چگونه بود؟”

طاهری اشاره می کند که اولویت اول من نظم در پرداخت حقوق بود.حقوق یک ماه عقب بود.در حال حاضر دو ماه است آمده ام ولی سه ماه حقوق داده ایم.پس از آن بحث بیمه ها اولویت داشت.بیمه تکمیلی را حل کردیم تازه متوجه وخامت اوضاع در بیمه درمان پایه شدیم. بیمه جاری را (۱۴۰۲) پرداخت کردیم از این پس هم با نظم و انضباط خاصی این مبالغ را پرداخت می کنیم تا به تاخیر نیفتد.برای شرکتهای شسکام و خدمات اول، بیمه سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را نیز با ملک تهاتر کردیم.در بیمه تکمیلی هم تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ با بیمه دانا تسویه کرده ایم لذا اگر بیمه جاری پایه را پرداخت کنیم در بحث بیمه هیچ مشکلی نداریم.

ایشان با اشاره به تشکر مخابرات ما از ایشان برای پرداخت سهم بیمه کارکنان شرکتی می گوید: “وقتی فردی ببیند کارش دیده شده انگیزه بیشتری می گیرد تا با شتاب بیشتری کارش را دنبال کند. هر چند کار بزرگی نبوده برای پرسنلی که منابع اصلی شرکت هستند و این پرداختها را وظیفه خود می دانم.باور کنید وقتی حقوق به تاخیر می خورد شب ها خوابم نمی برد.سر ماه ها واقعا نمی توانم بخوابم.پرسنل برای من ارزش زیادی دارند لذا آرامش آنها برایم مهم است.”

 

لبخند پرسنل و لبخند مشتری

در این بخش از گفتگو امواج صوتی (تن) صدایش تغییر می کند و ادامه می دهد: “معتقدیم بزرگترین سرمایه شرکت نیروی انسانی است پس همانقدر که برای شبکه خرج می کنیم باید برای پرسنل هم هزینه کنیم.”

شعار بسیار جالبی می دهد :” لبخند پرسنل، لبخند مشتری را به دنبال دارد! پرسنل ما باید لبخند بزند!”

سپس ادامه می دهد:” تعامل با کارکنان جاده ای دو طرفه است.معتقدم نیروهای مخابرات از وفادارترین و پرتوان ترین پرسنل کشور هستند و رضایت آنها مایه نجات این کشتی است.”

معاون مالی شرکت گفت: “برای رفع مشکلات شاید منابع ما محدود باشد اما مسیر درستی را در پیش گرفته ایم غیر از این نمی توانم و نمی خواهم عمل کنم.اگر بگویند بیمه پرسنل پرداخت نشود، عمل به آن برایم بسیار سخت است.برای اینکه بدانید من از جزئیات مشکلات پرسنل خبر دارم به یک مورد اشاره می کنم.موضوعی مثل زایمان برای خانواده تابع یک برنامه ریزی دقیق است .انتخاب دکتر، انتخاب بیمارستان طرف قرارداد با بیمه دانا و … دهها برنامه ریزی دیگر صورت می گیرد.در نهایت، با وجود این برنامه ریزی ها، موردی داشتیم که  بیمار زمانی که وارد اتاق عمل می شود بیمه دارد اما وقتی می خواهد از بیمارستان خارج شود بیمه ندارد! حالا این خانواده چه کند؟من به هر دری زدم تا مشکلات این همکار حل شود ولی پرسنل آرامش می خواهد!”

“باور دارم که در این لحظه لطف خدا شامل حال ما شده تا بتوانیم خدمتی بکنیم.اتفاقات عجیبی برایم افتاده که فهمیدم هر قدر به پرسنل و بازنشسته ها خدمت کنم خدا برکت بیشتری به مخابرات خواهد آورد.”

می گوید: “در این میان همکاری دیگران هم بسیار خوب بوده.همه همراه هستند بخصوص مدیر عامل، معاونین و اعضای هیئت مدیره و….”

 

برنامه پایان سال

در مورد پرداختی های پایان سال می پرسیم. طاهری با اطمینان می گوید:”حقوق و عیدی همه پرسنل را هفته آینده می دهیم (هفته ای که گذشت) . سنوات کارکنان شرکتی را قرار بود بدهیم انشا الله تلاش می کنم حداقل یکی از سنوات را پرداخت کنم.راستش نظم کاری مرا از بین برده اند وگرنه اینطور نمی شد.”

 

یک داستان مستقل که کسی خبر ندارد

“نظم کاری مرا از بین برده اند!” معاون مالی این را می گوید.اما بدون اینکه لازم باشد ما سوالی بپرسیم دوباره تن صدایش قدرت می گیرد و می گوید :” حتی به قیمت جابجایی بانک عامل (تجارت) هم باشد، تعهدات مخابرات را انجام می دهیم.حقوق و عیدی کارکنان پرداخت می شود ولی به قیمت جابجایی بانک تجارت و خروج پرداخت حقوق از انحصار بانک تجارت.”

تاکید میکند :” تجارت بد عهدی کرد!”

کمی آرام تر می شود و می گوید :” من حداقل از سه ماه پیش می دانستم که امروز باید چه کنم.از سه ماه پیش برنامه داشتم اما نظم کاری ما توسط برخی از جمله بانک ها به هم می خورد و به تعهداتشان عمل نمی کنند. احتمالا در سال ۱۴۰۳ بابت پرداخت حقوق بانک جدیدی جایگزین بانک تجارت خواهد شد.”

 

بازنشسته ها چه شد

طاهری معاون مالی شرکت مخابرات ایران در مورد بازنشستگان مخابرات می گوید:” برای بازنشسته ها کار بزرگی کردیم.خواربار ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را پرداخت کردیم فقط (در زمان گفتگو) ۵ یا ۶ استان دیگر باقی مانده اند.

 

شوخی ندارد بر سر ….

حرف های بسیاری در این میان مطرح شد اما به گمانم مهمترینش آنجا بود که با تن صدای محکمی گفت:”طاهری بر سر منافع مخابرات با کسی شوخی ندارد، بخصوص بر سر معیشت کارکنان و بازنشستگان!”

*******

سردبیر- به نظر می رسد بدعهدی های بانک تجارت، پرداخت ها را به هفته آینده کشانده است اما آنچه در مخابرات کشور به آن نیاز داریم، یکی برنامه است و دیگری شجاعت اجرای آن! این شجاعت بسیار مهم است.اما شجاعت بدون برنامه صرفا یک اقتدار بی معناست!  ….. به گمانم او هر دوی اینها را دارد … خدا کمکش کند.

در پایان برای این مرد دعا می کنیم تا هیچکس نتواند تعادل برنامه های مالی اش را به بزند یا همان که گفته، نظم برنامه های مالیش را نتوانند به هم بزنند.

***************

1483730cookie-checkمعاون مالی مخابرات : تعهدات مالی را انجام می دهیم ولو به قیمت جابجایی بانک عامل

Please rate this

0 1 2 3 4 5
62 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    قرار بود شرکت مخابرات تا قبل از پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۲ خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات تسویه حساب کند ولی اما متأسفانه به تعهدش عمل نکرده است.
    شرکت مخابرات به تعهدش در قبال بازنشستگان عمل نکرده است چرا؟

  2. معترض می گوید

    ما لبخند نمیتونیم بزنیم چون تبعیض در مخابرات نمیزاره .یه عده کار میکنیم شب تا صبح عمرمون رو برای اداره گذاشتیم از خانواده مون زدیم
    یه عده سال ۹۲ با تبعیض قراردادی شدن الان یه عده با قانون ایثارگری قراردادی میشن
    اونوقت ماها که زمان دولتی بودن مخابرات قرارداد مستقیم با مخابرات بودیم هیچ حقی نداریم
    چه انتظاری دارین لبخند بزنیم و جانانه برای این شرکت خدمت کنیم
    والا فقط بخاطر ملت که گناه دارن کار مردم رو راه میندازیم

  3. بنده خدا می گوید

    تقدیر و تشکر و خدا قوت به همکاران محترم که زحمت میکشن. مخصوصا از سر دبیر گرامی .یه حرفی داشتم که عرض میکنم همه هم کارای مخابراتی مظلوم هستن واقعن تو این گرونی شرمنده زن و بچشون هستن .از مسوولین
    خواهشی که دارم به دادشان برسن. با تشکر از تمام مسوولین بخصوص سر دبیر عزیز و گرامی

  4. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر ، مطمئن هستید با معاون مالی مخابرات مصاحبه کردید، بیشتر مصاحبه با معاون شرکت نفت هست، کدام رضایت؟ کدام لبخند؟
    از فریز رفاهیات بگیم! یا از عدم پرداخت بهره وری ها! از عدم‌پرداخت بموقع حقوق؟
    تمام ادارات دم عید ، دم‌ماه رمضان‌ حداقل یه قوطی خرما به پرسنل دادند، مخابرات هیچی نداد، حتی به تقویم ساده هم نداد.
    خجالت بکشید

  5. عرب می گوید

    آقای طاهری هم مثل اونای دیگه مثل مدیر عامل عزیز بابا اگه هم بخواهی کاری بکنی نمیگذارن دیکه چرا اینقدر خود نمایی میکنی کدوم حق بازنشستگان را دادی همش دروغ و دروغ اینکه چندر غاز بر مبنای سال ۱۴۰۰ دادی کمر فیل و شکستی

  6. رضا@ می گوید

    لطفامسئول مالی محترم بابت پرداخت مطالبات بازنشستگان مناسبتهاواعیادنیزاقدام جدی معمول فرمایند.بگذارلب خندازته واقعی وازته دل ورضایت خاطرباشد

  7. ناشناس می گوید

    اطلاع رسانی در مورد خوار بار سالها ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و۱۴۰۲
    خوار بار دی، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
    خوار بار فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه سال ۱۴۰۱ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
    خوار بار مهر، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟

  8. ناشناس می گوید

    رفاهیات رو پرداخت کردن کار بزرگ اول این که کامل پرداخت نشده و بدهی دارین و دوم این که وضیفتون بود هرکس خوشش بیاد یا نه حقمون‌ بوده

  9. بهروز می گوید

    و خداوند نبخشاید، کس یا کسانی که معشیت وآبروی بزرگوارانی که خالصانه و با حداقل ها مخابرات را سرافراز نمودند و حالا باید اسیر دروغ .و بد عهدی انسانهائی باشند که سیرند و خبر از شرمندگی مردانی بسیار بزرگ منش در حضور خانواده خود هستند را ندارند.و بدانید بد کردید با بازنشسته ای که اقتدار ملی شما در گرو خلوص و اخلاص آنهاست و خواهد بود .

  10. منتظر مهدی می گوید

    باسلام ما برای کسانی که حق بیمه ورفاهیات ومطالبات بازنشستگان غصب نموده اند !!!!…. هرگز دعای خیر نمیکنیم ولی معطمن باشید اه ما گریبان گیره شما میباشد…!!! خداوند افراد غافل به درگاه خودرا به راه خیر هدایت فرماید ان شاالله…

  11. بازنشسته ۹۶ می گوید

    سلام .
    والا بیمه بازنشستگان هم پرداخت نشده. داستان چیه انوقت؟

  12. ناشناس می گوید

    سلام
    سنوات پارسال
    ذخیره مرخصی پارسال
    سنوات امسال
    ذخیره مرخصی امسال
    حقوق اسفند
    آیا همه موارد فوق الذکر رو توی ان دو سه روز میدن؟

    1. همسر شسکامی می گوید

      سلام آقای سردبیر اگرمیشه پاسخ بدین .ممنون

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        چی رو جواب بدم
        جوابی باشه میدم

  13. ناشناس می گوید

    گفتن بیمه ۴۰۰ و ۴۰۱ با ملک تهاتر شده ،این تهاتر واقعا اتفاق افتاده؟اگر جواب مثبته چرا تو سوابق همچنان مشکل هست و اگر تهاتر نشده این مشکل کی برطرف میشه

  14. ناشناس می گوید

    آخه چرا انقدر دروغ. کجا بیمه پرداخت شده بیمه شسکام اصلا پرداخت نشده بسه دیگه این همه دروغ تا کی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here