مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی کارکنان دولت با سد هیات عالی نظارت برخورد کرد

مخابرات ما -بنابر اعلام سخنگوی شورای نگهبان، با توجه به نامه‌ای که از سوی هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به شورا واصل شده ایرادات هیات به (طرح ساماندهی) پابرجاست.

 

خبر اول- به گزارش عصراقتصاد، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۲ که روزگذشته (شنبه ۲۶ اسفند) برگزار شد،

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت دیگر مصوبه مورد بررسی در شورای نگهبان بود که نسبت به این طرح در مراحل قبل هم ما در شورای نگهبان از نظر شرعی و قانون اساسی و هم هیئت نظارت ایرادات متعددی داشتیم که البته ایرادات و ابهامات ما نسبت به این مصوبه رفع شده است اما با نامه‌ای که از هیئت عالی نظارت دریافت کردیم ایرادات این هیئت همچنان باقی است که ما این مسئله را به مجلس ابلاغ کردیم و امیدواریم ایرادات هیئت نظارت نیز در مراحل بعدی توسط مجلس اصلاح شود.

خبر دوم- به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا یزدان‌پناه با اشاره به رایزنی‌های مفصل با مجلس و نمایندگان درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، گفت: هیچ آمار دقیقی از نیروهای شرکتی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی ارائه نشده و برای هر اقدامی ابتدا باید این آمار مشخص شود. وی ادامه داد: نیاز واقعی دستگاه‌ها باید با توجه به حجم خدمات و نیروهای شرکتی مشغول و با کارسنجی، زمان‌سنجی و روش‌سنجی تعیین شود. طبق قانون باید آزمون به صورت علمی یا مهارتی برگزار شود. مقدمات اجرای طرح باید حاصل شود. زیرا اگر به‌ صورت عمومی و کلی جذب انجام شود نه‌ تنها بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را افزایش نمی‌دهد بلکه موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در دستگاه‌ها خواهد شد. این مسئول افزود: طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تدوین و چندین بار ویرایش شده، استخدام بدون برنامه افراد آن هم بدون افزایش بهره‌وری و رضایت مردم، هدف سازمان اداری و استخدامی نیست. در صورت تحقق سه هدف از جمله افزایش بهره‌وری، عدالت و رضایت مردم، استخدام مفید خواهد بود اما اگر فقط تعدادی کارمند به دستگاه‌ها اضافه شوند فقط باعث افزایش هزینه دولت می‌شود و نه تنها کار مردم به سامان نمی‌رسد بلکه باعث عدم رضایت آنها هم می‌شود.

 

 

1484200cookie-checkسخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی کارکنان دولت با سد هیات عالی نظارت برخورد کرد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
43 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    تا وقتی که خودشان پیمانکار باشند محال ممکن است این طرح اجرایی بشود بیچاره کارگران شرکتی که تمام امیدشان اول به خدا و بعد به مجلس بود که متاسفانه امیدشان نا امید شد و کماکان باید برای چندر غاز حقوق منت پیمانکار را بکشند فربه شدن دولت هم بهانه ای بیش نیست

  2. شرکتی می گوید

    ایرادات مرحله سوم شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان دولت

    ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳

    ایرادات مرحله سوم شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان دولت
     همان‌گونه که در آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ عنوان شد، ایرادات قبلی شورای نگهبان در آخرین اصلاحیه طرح ساماندهی کارکنان دولت مرتفع شده و تنها ایرادات هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام پابرجاست.
    در این مطلب متن کامل مکاتبات در این خصوص را می‌خوانید.
    نامه شماره ۴۱۱۶۲/۱۰۲ مورخ ۲۶/۱۲/۱۴۰۲ شورای نگهبان
    رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
    عطف به نامه شماره ۴۴۹۵۱/۲۰۰ مورخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۲ و پیرو نامه شماره ۴۰۹۹۷/۱۰۲ مورخ ۱۷/۱۲/۱۴۰۲؛
    طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که با اصلاحاتی در جلسه مورخ هشتم بهمن ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به شرح زیر اعلام نظر می‌گردد:
    – با عنایت به نظر هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص طرح فوق، مصوبه در موارد مذکور در نامه این هیأت، مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد. به پیوست نظر این هیأت به شماره ۶۸۲۶۷- ۹۹۰۰ مورخ ۰۲/۱۲/۱۴۰۲ در خصوص این طرح عیناً برای اقدام لازم ارسال می‌گردد.
    تذکر:
    – در تبصره ۱ ماده واحده، واژه «رستوران» اصلاح گردد.
    سیامک ره‌پیک- قائم مقام دبیر شورای نگهبان
    نامه شماره ۶۸۲۶۷- ۹۹۰۰ مورخ ۲/۱۲/۱۴۰۲ هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام
    حضرت آیت الله جنتی
    دبیر محترم شورای نگهبان
    پیرو نامه های شماره ۰۱۰۱/۱۰۲۵۷۱ مورخ ۱۰/۱۲/۱۴۰۱ و ۶۶۰۶۰- ۹۰۰۰ مورخ ۸/۶/۱۴۰۲ و در اجرای آیین نامه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و مطابق با ماده ۶ آیین‌نامه مذکور، مصوبات هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام (جلسه مورخ ۱/۱۲/۱۴۰۲) در مورد “طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران” مصوب مجلس شورای اسلامی، به شرح ذیل جهت اقدام مقتضی، طبق اصل یکصد و دهم قانون اساسی، ارسال می‌شود:
    مغایرت ماده واحده مصوبه مجلس شورای اسلامی با بندهای ۲ و ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری و نیز بند ۱۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کماکان به قوت خود باقی است.
    جدول تفصیلی مغایرت مصوبه مذکور با سیاست‌های کلی نظام به پیوست ارسال می‌گردد.
    صادق آملی لاریجانی- رئیس هیأت عالی نظارت

    موارد مغایرت مصوبه مجلس در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با سیاست‌های کلی نظام

    اولاً، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی، حجمی، پروژه‌ای و نظایر اینها به قرارداد کار معین و برقراری رابطه شغلی مستقیم میان آنها با دولت به شرح مذکور در تبصره ۲ به معنای افزایش تعداد کارکنان دولت است و در نتیجه در مغایرت با بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری قرار دارد.

    بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری:
    «چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم انداز.»

    ثانیاً، با توجه به اینکه نیروهای شرکتی بدون آزمون و بررسی صلاحیت حرفه‌ای در شرکت‌های پیمانکاری به‌کارگرفته شده‌اند، ترجیح آنها بر سایر افراد متقاضی اشتغال (به صرف دارا بودن دو سال سابقه کار) مغایر عدالت محوری در جذب نیروی انسانی است که در بند ۲ سیاست‌های کلی نظام اداری مورد تأکید قرار گرفته است.

    بند ۲ سیاست‌های کلی نظام اداری:
    عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی.

    ثالثاً، انعقاد قرارداد مستقیم کارکنان شرکتی و نظایر آنها با دولت، با توجه به بیشتر بودن حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان دولت و نیز با توجه به شمول این مصوبه بر شاغلان پاره وقت، نهایتاً منجر به افزایش هزینه‌های عمومی خواهد شد که این امر نیز مغایر بند ۱۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

    بند (۱۶) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی:
    صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید.

    اصلاحیه مجلس شورای اسلامی نیز نه تنها مغایرت‌های پیشین را برطرف نکرده، بلکه به دلایلی همچون حذف شرط «دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه‌پردازی» سبب تشدید مغایرت مصوبه با سیاست‌های کلی نظام شده است.
    در نتیجه: مغایرت باقی است و تشدید شده است

  3. عدالت کجایی؟ می گوید

    سلام به نظر من درست نمیشه از ما گذشت خدا به داد آیندگان برسد فقط اینو میگم آفرین به اونهایی که جعلی ایثار گری درست کردند و رسمی شدند عدالت اینجا یعنی کسی که زورش برسه با دو سال سابقه رسمی بشوند و زیر پاهایش رو اون ۲۰سال پاک کنه چون بلد بود چطوری رسمی بشه یا علی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      عدالت همونجاییه که من و شما ایستادیم.
      نسبت هایی مثل این، همه رو بدبین میکنه
      اگر لیستی از اسامی دارید برام بفرستین قول میدم پیگیری کنم

    2. شرکتی می گوید

      لطفا با سند سخن بگویید نه شنیده ها که اساساً کذب است

      1. ناشناس می گوید

        سلام دروغ نیست چون نامه از جایی اومده که کسی نمیتونه پیگیری کنه شرمنده

  4. ناشناس می گوید

    اخه چرا میگید دولت فربه میشه بابا همون حقوقی رو که می دید پیمانکار به کارگر بده همونو خودت به کارگر بده چرا پیمانکاری که اصلا ما نمی بینمش باید مقداری از حققوق را برداره پس حتما یه نفعی برای خیلی ها داره که نمی خوان درست بشه

  5. هیچ کس می گوید

    به نظرم خدا حق سکوت می‌گیره !!!!! که این همه سال تبعیض رو میبینه و باز هم سکوت کرده

  6. ناشناس می گوید

    صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: این افراد ، عزیزانی هستند که واقعاً شخصیت های بسیار شریف ، بزرگوار و نیازمند حمایت هستند، حمایت در عرصه های اشتغال، ازدواج، مسکن، حمایت از فعالیت های ورزشی، هنری، فرهنگی و آموزش و تربیت فرزندانشان . لازم است مسئولان محترم به این عزیزان توجه ویژه ای کنند و من تقاضا دارم از مسئولان چه در فضای ملی و چه در استان به قوانین حمایت از این عزیزان که یکی اشتغال است توجه کنند و متأسفانه این قوانین اجرا نمی شود و این عزیزان دچار مشکل شده اند و از تمامی خیرین تقاضا دارم در عرصه حمایت از این مجموعه شریف عنایت ویژه ای داشته باشند. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد. کارگران عزیز ما باید امنیت شغلی داشته باشند به ویژه مراکز صنعتی مانند صنعت نفت کارگرانی هستند که به خاطر قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد ها می باشد اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارد، هم حقوق پایین است و هم امنیت شغلی ندارند و به همین خاطر بسیار شرایط سختی برای آن ها است و همیشه اضطراب از بیکاری بعد از دوره اشتغال دارند، حقوق آن ها هم که کافی نیست و به همین خاطر نیاز است مسئولان محترم در رابطه با تبدیل وضعیت کارگران به ویژه صنعت نفت توجه ویژه شود و این عزیزان از این شرایط سخت بیرون بیاورند.
    💬 پاسخ

    1. مجید می گوید

      این عزیزان پارتی هایی دارند که بقیه عزیزان مملکت نداشتند بسه دیگه. هر استخدامی بایست آزمون و عدالت باشه وسلام

  7. ناامیدازعدالت می گوید

    هیچکدوم از حال کارکنان شرکتی خبر ندارن و نمی خوان اجازه بدن که پرسنل شرکتی از حق عادی برخوردار بشه. یه کارمندی که حداقل۱۵ سال سابقه داره و تنها چیزی که میخواد یه حقوق عادی و یه ثبات شغلیه . البته که برای بچه های خودشون و ایثارگران و بقیه وابستگان نیاز به مدرک حتی دیپلم هم نیست. واقعا”باچه انگیزه ای می توان ادامه داد…

  8. ناشناس می گوید

    واقعا تو اون دنیا شما چطور می خواید جواب بدید مردم مگه مسخره شما هستند چند ساله همه رو سر کار گذاشتید نزدیک انتخابات که میشه میگید طرح تمامه بعد از انتخابات مشکل داره طرح الان رفت تا انتخابات ریاست جمهوری اون وقت شاید یادشون بیفته چه قولی دادن به رای هم نیاز دارن بعد باز یک قولی میدن میرن بابا ما که میدونیم این شرکت‌ها رو بچه های خودتون اداره میکنن بگین نمیشه ما که به شما امیدی نداشتیم و نداریم

  9. ناشناس می گوید

    اینقدر کشش می‌دن که همه خسته بشن وبی خیالش نه اینطور نیست کارگر باید به حق خودش برسه با این تورم با
    این همه ظلمی که پیمانکار داره می‌کنه این چه قانونی این چه بی عدالتی این چه نظارت یه آیا واقعا شما نمی‌بینید یا اینکه می‌بینید و رفیق دزد و شریک قافله هستید حقوق کارگروه همه می‌دونن دولت داره پرداخت می کنه فقط اینجا یه وابسته به اسم پیمانکار داره یک سوم شو میده کارگر باقی شو می‌زاره تو جیب خودشو اونایی که هواشو دارن والسلام حالا شما هی الکی بگین دولت فربه میشه

  10. محسن می گوید

    واقعا مخالف عدالت هست این طرح ها. اینقدر جوان بیکار واسه همین ماهی ده تومان و دوازده توی صف هستند !!!!

    1. فریاد از بیعدالتی می گوید

      از همین بیکارها که میگید تو ۸ماهه اخیر بصورت حجمی اومدند سر کار ولی ۲ریال نمی‌خاند کار کنند فقط سر ماه که حقوق می‌گیرند میگند چرا اینقدر کم، حیف از وقت مون و…. میریم جایی دیگه و فعلا با سیستم آشنا بشیم کسیا پیدا میکنیم میریم بالاتر….

  11. ناشناس می گوید

    چرا اینقدر راحت میگی سنوات پرداخت نمیشه آقای مهندس ارشیان شما ۲ سال تو این سایت مارو سر کار گذاشتی هی گفتی این ماه نه ماه دیگه میدن سنوات بعدشم جریان وام صکوک وکردید تو بوق وکرنا الانم وام به نام ما بود به کام بازنشسته ها ورفاهیات رسمی ها شد خود شما هم رسمی هستی فقط حقوقتون اندازه کل عیدی وحقوق و سنوات ما هستش حداقل مثل پارسال نمی کردید نامردا الان ما چه جوری جواب زن وبچمونو بدیم خدایا اینا مارو شرمنده خانوادمون کردن خودت شرمندشون کن الهی امین

    1. خراسان می گوید

      چی میگی واسه خودت رفاهیات کجا بود ….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here