مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر و تفاهم نامه ابتدای سال ۱۴۰۳

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان.مجددا سال نو را تبریک میگم و براتون آرزوی سالی به مراتب بهتر از پارسال دارم. امید و آرزو برای ما قشر معمولی، تنها چیزی است که هزینه نداره! پس بذارین آرزو کنیم امسال همه بتونیم زندگی کنیم!

اما بعد…

از همین ابتدای سال جدید میخوام باهاتون یه تفاهم نامه امضا کنم. در سال گذشته بهتون گفتم فحاشی و هتاکی و حرف بدون سند و نفرین به اشخاص و خانواده جایی در زندگی ما نداره. یعنی عصبانیت، ظلم و هر چیز دیگری به ما اجازه نمی ده از حد و مرزهای ادب عبور کنیم. ضمن اینکه، هنری است که بتوانید با کلمات موجود و قابل انتشار حرفتون را بزنید.بارها دیده اید که با تغییر یا بهبود یک کلمه، کل پیام شما قابل انتشار شده.پس می تونیم با وجود این محدودیت ها حرفمون را بزنیم.

خوشبختانه در انتهای سال ۱۴۰۲ دیگر از این باب مشکلی نداشتیم.روزانه تعداد کامنت های خارج از عرف بیشتر از سه چهار تا نبود.اما در هر حال باعث شده بود وقت و انرژی بسیاری از سردبیر بگیره و همیشه این نگرانی بود که چیزی از دستم در بره و مشکلاتی ایجاد شود.

باور کنید این اصلا ربطی به آزادی بیان نداره.حداقل در مخابرات ما چنین چیزی ممکن نیست.

بنابراین تفاهم می کنیم شما به من اجازه میدین هر کامنتی که حاوی کلمات غیرمجاز باشه ندیده بگیرم. و این امر مهم را به سرور و نرم افزار بسپارم.

بنابراین بر اساس بند اول این تفاهم نامه،  از ابتدای سال ۱۴۰۳، کامنت هایی که حاوی کلمات نامناسب است ثبت نمیشه یا اگر هم ثبت بشه بلافاصله به بخش spam یا سطل زباله می ره و …. تمام.

بر اساس این تفاهم نامه از این به بعد خود شما مسئول اصلاح کامنت خود هستید.اگر کسی اصرار به این نوع از نوشتار داشته باشه سرور شخص را محدود می کنه و اجازه نوشتن کامنت بهش نمیده. این دیگه کاری ماشینی است فردا از ما گله نکنید.

البته به مرور زمان دیتابیس کلمات نامناسب کامل میشه و نرم افزار بر اساس این دیتابیس تصمیم میگیره.

به روح فتوت و جوانمردی قسم می خورم خودم بسیار ناراحتم از این موضوع اما واقعا روی اعصاب منه و آزارم میده.

بند دوم در این تفاهم نامه اینه که لطف میکنید از کلمه سردبیر بجای اسم و فامیل واقعی من استفاده کنید.

بند سوم هم در مورد پرهیز از برخوردهای شخصی است.اینکه افرادی با یکدیگر زاویه دارند و یا حتی با سردبیر زاویه دارند دلیل نمی شود امور شخصی را به سایت بکشیم.اگر سردبیر می خواست چنین کند امروز خودی و غیر خودی یک جا و زیر یک چتر جمع نمی شدند.

بند چهارم-  از انتقاد استقبال می کنیم به شرطی که شامل بند سوم نشه.ضمن اینکه باید بدانید مخابرات ما متولد ابتدای سال ۱۳۸۶ است.یعنی عمری ۱۶ ساله داره.پس اگر امروز شما به این مجموعه پیوسته اید هنر سردبیر بوده و تصمیمات او مخابرات ما را سرپا نگه داشته.لذا گمان نکنید کسی می تونه با توهین و تحقیر مسیر مخابرات ما را تغییر بده. لطفا سعی کنید از آنچه هست استفاده کنید.

بند پنجم- باید دقیقا بدانید مخابرات ما هیچ ارتباط مدیریتی و تصمیم سازی با مخابرات ایران و مدیرانش ندارد.یعنی آنها در خوب و بد سایت تقصیری ندارند.در یک موسسه خصوصی قطعا کسی بیش از مالک، دلسوز نیست.نه شما مجبورید به اینجا بیایید نه من مجبورم هر نوع رفتاری را تحمل کنم.کم کم پیر شده ام و خلقم تنگ شده! لطفا رعایت کنید و باب سلیقه خود سایت های خبری را انتخاب کنید نه اینکه مخابرات ما را باب سلیقه خود تغییر دهید.

بند ششم- از صمیم قلب عرض می کنم بدون اینکه من و شما همدیگر را بشناسیم رابطه عمیق و مهرآمیزی بین ما برقرار شده.من برای دوست داشتن شما دلایل زیادی دارم اما شما را نمی دانم …! هیچکس حق ندارد این رابطه مهرآمیز را خشن کند.

 

بند هفتم- تلاش کنید زنده بمانید! شاد باشید! و نشاط را به خانواده منتقل کنید!این تنها وظیفه شماست که سردبیر تعیین می کنه.

بند هشتم. همه می تونن نظر بدهند اما حرف آخر را سردبیر خواهد زد.این یعنی یک دیکتاتوری تمام عیار! مجوزش را هم از تمام نویسندگان و خبرنگاران و همکاران مخابرات ما گرفته ام.حالا نوبت شما مخاطبان عزیز است.

پایان تفاهم نامه زورکی سردبیر با مخاطبان مخابرات ما!

لطفا با گذاشتن کامنت تایید (همراه با همان نام کاربری) این تفاهم نامه را امضا کنید.در طی سال نسبت به کسانی که تفاهم نامه را امضا کرده اند تعهد اخلاقی خواهم داشت.بقیه هم صرفا خواننده خواهند بود.

1486040cookie-checkسردبیر و تفاهم نامه ابتدای سال ۱۴۰۳

Please rate this

0 1 2 3 4 5
132 نظرات
  1. آز می گوید

    حق با شماست سردبیرجان

  2. اصفهان می گوید

    سلام.سردبیر در مورد حکم های جدید پست بگذار.چند درصد اضاف میشه به شرکتی و رسمی….
    بپرسید از همین فروردین اعمال میشه یا که خیر؟
    در مورد فریز رفاهیات بپرسید؟

  3. غلوم علی می گوید

    په کجای

  4. مخابرات انتظامی می گوید

    سلام سردبیر جان
    سال نو شما مبارک
    انشالله همیشه تندرست و شاد باشید
    ما هم با خبرهای خوب شما خوشحال شویم

  5. مهرداد می گوید

    چشم اقای سردبیر گل.حالا بگو از سنوات و پول مرخصی چه خبر .خدمات اول به زبون خوش میده ،اونم نه اونطور که دلش میخواد ،بلکه اونطور که قانون میگه ،یا کارمون به شکایت و اداره کار میکشه.اکه شما باهاشون در ارتباطی بهشون بگید که سری که درد نمیکنه رو دستمال نبنده و بذاره خاطره خوشی ازش بجا بمونه.
    البته بعید میدونم به این چیزا ،نه اعتقاد داشته باشه نه فکر کنه

  6. فراغت می گوید

    تایید👌

  7. منتظر می گوید

    سلام

    از صدور و اعمال احکام ۱۴۰۳ خبری دارید؟؟

    همچنین خروج رفاهیات از فریز ؟؟؟؟

  8. علی نجفی می گوید

    سلام جناب سردبیر محترم ظاهرا بنده را با یه نفر دیگه اشتباه گرفتین تابحال کامنت خارج از منطق نذاشتم از هفتم فروردین سرور شماره مرا بلاک کرد تفاهم نامه شما را هم تائید کردم محبت بفرمائید راهنمایی کنید قبلا هم یکبار هم اسم من براتون اشتباه شده بود خودتون متوجه شدید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام سرور ما بر اساس اسم کسی رو بلاک نمی کنه
      محتوای پیامک رو چک میکنه
      ضمن اینکه وقتی دو سه بار پیام کسی تایید نشه متاسفانه میره توی spam ها و باید خودم نگاه کنم دربیارم
      چشم حواسم هست

  9. کرمی می گوید

    درود و روزگارتون نو و شیرین.
    چه تفاهم نامه ی جالبی.
    امیدوارم همیشه سرافراز و مانا باشید

  10. عرشیا می گوید

    موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here