مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حق جذب کاهشی، دشت اول کارکنان مخابرات

مخابرات ما- محدودیت های مدیران مناطق به قصد کاهش هزینه، حق جذب را کاهش داد

مخابرات ما- شرایط تورم کسانی را که درآمد ثابت دارند بسیار تحت فشار قرار داده است.در این میان تک فضای تنفس برای این گروه، افزایش حقوق سالانه است.هر چند در کل، این افزایش هرگز به پای تورم نمی رسد اما له شدن در زیر پای این غول افسانه ای ایرانی -تورم- را شاید کمی به تاخیر بیاندازد.

اما شیوه رفتار مخابرات ایران و تصمیم گیرانش در طی سال های اخیر به نحوی بوده است که این افزایش حقوق را به سمت صفر سوق می دهد.

عدم اجرای آیین نامه حقوق و دستمزد برای تغییرات پرداختهای رفاهی و مناسبت ها، عدم پرداخت چند ساله بهره وری از روش های مستقیم کاهش هزینه است.اما روش های غیر مستقیمی هم وجود دارد که در مخابرات ثبت شده است. مثل کاهش نمرات کارکنان در ارزشیابی ها و محاسبه حق جذب!

امروز نمرات افراد برای دریافت حق جذب اعلام شد.دیگر زمان پرسش و پاسخ نیست بلکه نمرات هر استان باید متناسب با رقم های اعلامی مخابرات ایران باشد. در اکثر موارد نمرات بین ۷ تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.معنی آن کاهش ۷ تا ده درصدی آن افزایش حقوق سالانه است.از سویی این رفتار اصل ارزشیابی عملکردی را نیز زیر سوال می برد و آنان را در مقابل یک سوال بزرگ قرار داده است: به قدر دریافتی کار کند یا به قدر نیاز سیستم؟

یکی از همکاران می گفت: تا خود را به یک محدودیت و کاهش حقوق سازگار می کنیم، مخابرات ضربه دیگری می زند و در جای جدیدی عمل می کند.

البته مدیران ارشد حرفی برای گفتن دارند.

اگر کیفیت کار استانها و کارکنانشان، به قدر امتیاز صد کارایی دارد پس چرا درآمد استانها اینقدر کم است؟

به بیان دیگر ارتباط کسر درآمد مخابرات، به کارکنانربط داده می شود!

به نظر شما آیا این ارتباط کامل و درست است؟ آیا شما هم مثل من فکر می کنید که دلیل اصلی کسر درآمد مخابرات را باید در دعواهای بزرگان جستجو کرد؟

یک نکته دیگر هم لازم است تا بحث ما کامل شود.میزان افزایش حقوق کارکنان شرکتی در سال جاری با افزایش مالیات بر حقوق (که با این افزایش حقوق شاملش می شوند) جبران می شود.یعنی عملا افزایشی ندارند!

نقطه سر به سر!

 

الاکلنگی که مدیران مخابرات آماده کرده اند، در نهایت با کم شدن تلاش و کارآیی کارکنان، در نتیجه کاهش همین درآمد به تعادل خواهد رسید! متاسفانه!

نقطه سر به سر در این تعادل چیست؟

 

1487700cookie-checkحق جذب کاهشی، دشت اول کارکنان مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم،
    در استان مازندران حق جذب برای کارشناسان و کارشناس مسئولان کاهشی بوده ولی برای مدیران( از رییس اداره به بالا) افزایشی و یا هیچ تغییری نسبت به سال قبل نداشت.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برای همه کاهشی بود
      غیر این نمیشه

  2. بی غیرت می گوید

    سلام
    چطوریه که وقتی دو ریال سود سهام محقق میشه مدیران ارشد پاداش های آن چنانی برای خودشان رقم میزنن

    حالا که به خنثی خورده کارمندا کم کاری کردن¿¡

    درآمد استان‌ها و در کل مخابرات ناچیز هست به علت عدم درایت و مدیریت نما بودن مدیران

    کمی تفکر، سحر نزدیک است

  3. میثم می گوید

    مخابرات چرا باید پول حق ماشین را با حقوق یکجا پرداخت کند که مالیات بهش بخوره پول ماشین درآمد و جزو حقوق محسوب نمیشود بیشتر هزینه است تا دارمد ،، چرا مخابرات این ظلم را به نیروهای شرکتی میکند ؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هر پولی به حسابتون بیاد میشه درآمد متاسفانه
      از راننده ها بپرسین بهتون میگن
      پولی که به شما میدن باید مبلغ مالیات رو اضافه کنن

  4. گلستان می گوید

    سردبیر جان استان گلستان ۹۹درصد کارشناسان زیر ۴۰ درصدنمره حق جذب شده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یا خدا!

  5. ناشناس می گوید

    حق جذب برای کارکنان بالای سی سال ۱۴۰۱ به قبل محدویت گذاشته اند ولی برای سی سال به بالای ۱۴۰۲ محدودیتی نگذاشتند این عین بی عدالتی وتبعیض وحیرت آوراست وبا هیچ منطقی سازگار نیست مگر اینکه تعدادی از مدیران ووابستگان آنها هم درسال ۱۴۰۲ سی سال به بالاشده اند جناب سردبیر اگر واقعا دنبال عدالت هستی لطفا این مورد راهم منعکس کن

  6. علی نجفی می گوید

    سلام مدیریت محترم مخابرات برای پرداخت حقوق نمره تعیین میکنند لطف کنند برای خودشان هم اینکار را بکنند وکسری بیمه کارگزاران مخابرات روستایی را پرداخت کنند بریم دنبال زندگی خودمون بخدا قسم اگر کسری بیمه ما پرداخت بشه یک لحظه با این اوضاع در مخابرات نمیمونیم دوساله سنوات پرداخت نمیشه اینا را نمیبینند کجای دنیا سراغ دارین ۳۳ سال سابقه کار ولی سابقه بیمه ۲۲ سال این موقعها نیروی شرکتی هستیم و مخابرات نقشی نداره اما کسری بیمه قبل از خصوصی شدن مخابرات بود دیگه نمیدونم کجا باید مراجعه بکنیم یکی بداد ما برسه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      قبلا بارها و بارها در این مورد با هم صحبت کرده ایم
      سال گذشته در ردیف بودجه دولت و وزارت ارتباطات قرار گرفت تا بیمه های زمان دولتی بودن مخابرات پرداخت شود. اما هر چه تاکید کردیم همان تشکل های کارگری کارگزاران پیگیری نکردند وگرنه به نتیجه می رسید
      امسال هم دولت می تواند بر اساس همان مصوبه قبلی فکری برای این مشکل بکند
      در هر حال
      شما باید به دولت و وزارت ارتباطات مراجعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here