مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

طنز امروز- زبون دراز : آقای وزیر! مخابرات کاکتوس است!؟

مخابرات ما- این بار زبون دراز بحث جدیدی باز کرده است! به احتمال زیاد منجر به کشیده شدن گوشش توسط سردبیر خواهد شد! اگر زنده بماند! حالا ببینید!

مخابرات ما (زبون دراز ) – به جان عزیز فیبرهای نازنین وزیر ارتباطات، از دیروز داستان  باباهای ناتنی (شوهر مامان) بدجنس دوباره برایم تداعی شده است (ببخشید به دلایلی زن بابا تبدیل شد با پدر ناتنی! … اینجا همه مرد هستند! … ) .هر چند در فیلم های سینمایی جدید همه باباهای ناتنی  مهربان و خوش اخلاق هستند اما ظاهرا  این بار ما کاکتوس داده ایم دست  بابای ناتنی یا همان شوهر مامان!

داستان غریب ما از روزی شروع شد که بحث پروانه‌های یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی یا UNSP پیش آمد و مخابرات امضایش نکرد.هر چه گفتیم فردا سر پل صراط و برای تمدید پروانه گیر خواهید کرد ….

مخابراتی ها گفتند: مخابرات برای فعالیت هایش به پروانه نیاز ندارد! ….

بالاخره گوش شنوایی پیدا نشد! تاخیر در تاخیر … ! از سوی دیگر اپراتورهای دیگر که جنگل را از شیر خالی دیده بودند گر و گر (با ضمه روی گ و تشدید روی ر بخوانید- اصطلاحی محلی است.یعنی تند تند و گروه گروه) به وزارتخانه رفتند!

زبون دراز بارها دیده بود کار مصالحه مخابرات و وزارت ارتباطات به دمش رسیده اما دو طرف حاضر نشده اند روی یک میز گفتگو کنند! نشد دیگر …! ستاره برخی آدم ها با هم جور نمی شود هر چه تلاش کنید فایده ای ندارد! (درست مثل ممد علی و زن دومش! … الله اعلم!)

تا اینکه مخابرات رسید به سر پل صراط وزارتخانه! تمدید پروانه! … بله! پروانه و unsp  یکی بود! یکی امضا کن دو تا ببر! یعنی اپراتور مجبور است پیمانکار وزارتخانه باشد … آن هم در پروژه عروس چهل داماد!   سرتان را درد نمی آورم! بالاخره مخابرات به اصرار سهام دار عمده و زور پر زور طرف مقابل و ….. مجبور به امضا شد.اما قبل از آن توجه شما را جلب می نمایم به تصویر زیر که در زمان اعطای پروانه unsp  برای های وب برگزار شده است.

در این تصویر شرکت های وب، همان شرکتی که کبوتر شانس همیشه روی شانه هایش می نشیند!! پروانه را امضا می کند. اقای وزیر هم حضور دارد لذا امضا می کند! به نقطه ۳ در تصویر نگاه کنید! همه لبخند می زنند و شاد و خرم به خانه خود می روند، حتی وزیر که به لطف مخابرات لبخند زدن یادش رفته ! آنهایی هم که لبخندشان نمی آید لبی کج می کنند تا معلوم شود همه خوشحال هستند! عرف معمولش همین است و وصد البته خود وزیر و امضایش (هر دو) باید در مراسم حاضر باشند.به تصویر دیگری نگاه کنید تا بفهمید اعضای وزارتخانه خیلی هم اهل آداب هستند! باور کنید!

یک جغله شهرداری است ها! وزیر و امضایش، هر دو حضور دارند!

برگردیم به اصل موضوع! یعنی اسمشو نبر آقای وزیر (مخابرات) و اسمشو نبر مخابرات (وزیر ارتباطات)! این عکس در زمان امضای تفاهم نامه گرفته شده است!

همه هستند! اما خداییش حتی به زور هم نمی توانند لبخند بزنند …. یک چیزی در این عکس کم است …. یک چیز نه دو چیز! … آقای وزیر و امضایش! یعنی آقای معاون وزیر تفاهم نامه را امضا کرده است!

ما که خیلی زبل هستیم، تازه یک روز بعد از سردبیر و سه روز بعد از امضا فهمیدیم که ماجرا چیست! “تفاهم نامه … رفته … برای … امضای وزیر…! ” این جمله ای بود که اهل وزارت و مخابرات، در مقابل سوال ما می گفتند! … بله! رفتیم سر کار … آن هم به مدت ماه ها!

این رفتن تفاهم نامه، و امضای وزیر، جمعا ۵ ماه طول کشید! ۵ ماه….! در این پنج ماه، ما مناطق مخابراتی در استانها، گاهی شیر بودیم گاهی گربه! گاهی گلوله دم توپ بودیم گاهی نگهبان برجک … هیچ چی معلوم نبود الا یک فقره ! سرگردان بودیم ... والسلام!

“تفاهم نامه … رفته … برای … امضای وزیر…!” این رفته، انگار با الاغ هدهد میرزا بوده! انگار زمان دقیانوس بوده و با کشتی نوح سفر کرده اند ….. نمی رسید دیگر! نمی رسید!

دیروز مدیر عامل مخابرات ضمن اشاره به التفاتات جناب وزیر چنین فرمودند که ما بار دیگر تفاهم نامه را امضا کردیم امروز هم اقای وزیر هم امضا فرمودند …. اما هنوز به دست ما نرسیده ….! امیدوارم توسط الاغ قبلی ارسال نشده باشد وگرنه باید ۵ ماه دیگر هم صبر کنیم!

بله! …. حالا مخابرات ایران (و همراه اول) پروانه فعالیت دارد و می تواند کار کند! کاری که اگر متوقف شود …! (این جمله بدآموزی دارد لذا حذف شد!) حالا همه چی حل شده، الا یک چیز! مخابرات ایران و همراه اول در هیچ استان درست و حسابی یی اجازه کار ندارد چرا که کشور بین ۵ اپراتور قبلی تقسیم شده است! … اگر اپراتوری نتواند به تعهدش برسد کارش را به مخابرات می دهند …. ما که نمی گوییم این برخورد نوعی توهین است بلکه “سردبیر ما” از دیروز یک سره با عصبانیت راه می رود و می گوید : “این توهین است! … این توهین است!”

مهم نیست! شما تحویل نگیرید! تا باشد توهین بزرگان! … ما هم به توسری خوردن عادت کرده ایم به شرطی که درست و حسابی باشد!… شاید هم مخابرات کاکتوس است که آقای وزیر همه اپراتورها را می بیند و آنان را در آغوش می کشد ولی به مخابرات که می رسد … اصلا پیدایش نمی شود!… شاید مخابرات کاکتوس است!

***************** پایان نوشته ******************

 

 

 

1488850cookie-checkطنز امروز- زبون دراز : آقای وزیر! مخابرات کاکتوس است!؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    تفاوت افزایش بن خواربار وسایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران در ماههای فروردین الی اسفنده ماه سال ۱۴۰۱ و هم ۱۴۰۲ کی پرداخت میشود ؟؟
    بن خوار بار مهر و اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات چه زمانی پرداخت می شود؟

  2. بهنام می گوید

    زمین گرد است
    وقتی گرده بچه های شرکتی سواری میده یه دست بالای یه دست دیگه میاد و رو گرده مدیران و مخابرات هم سواری میگیره
    با این تفاوت که مدیر مستاجر است و ما صاحب خانه او می‌رود و ما میمانیم با جایی که نه مارا به رسمیت می‌شناسد و نه نمیشناسد

  3. منتظر مهدی می گوید

    باسلام به همکاران گرامی این شو دردی برای بازنشسته وشاغل مخابرات دوا می کند؟! مطالبات بیمه معلم ما از سال ۱۴۰۰ تا کنون میشود؟ ! سود سهام های به غارت رفته میشود…؟ !پول اعیادفریز شده ما میشود؟ ! وهزاران بی کفایتی های دست به جیب بازنشسته درمانده وشاغل سرافکنده در مقابل خانواده …واقعا” که …

  4. شرکتی (همسایه زبان دراز) می گوید

    احتمالأ مخابرات ربطی به پدر ناتنی ( شوهر مامان ) آقای وزیر دارد،
    آخه این حد از بی محلی فقط از یک پسر خوانده انتظار می‌ رود زبان دراز جان.
    و همه ی بدبختی کارکنان مخابرات، چه رسمی و شرکتی، چه پیمانکار و کارگزار و … از همین جا آب می‌ خورد که احتمالأ این ها را، کُلفَتِ خانه زاییده است و ایشان را مامان جان.

    😂😂😂🤣🤣🤣 مطلب فوق تنها جهت مزاح و خندیدن به جیب خالیمان اول برجی است .

  5. مانی می گوید

    مشتی نادان
    زندگی ماراهم تحت شعاع قرار داده اند !

  6. بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید

    حدود ۷ سال و ۲ ماه است که پس از ۳۳ سال و ۵ ماه و ۶ روز خدمت در شرکت مخابرات، بازنشسته شده‌ام، اما هنوز موفق به دریافت سکه پایان خدمت خود نشده‌ام. که تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی شود.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  7. کارشناس دیتا می گوید

    درود
    طنز تلخ و بجایی بود.

  8. ناشناس می گوید

    عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، هر دو تاکنون متاسفانه هیچ کاری برای حل مشکلات کارکنان رسمی مخابرات و هم بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور نکردند چرا؟

  9. ناشناس می گوید

    عملکرد مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران از ۱۸ آذر ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون به نفع کارکنان، بازنشستگان و شرکت مخابرات نبوده است.

  10. خوزستان می گوید

    ازحقوق چه خبر

  11. ناشناس می گوید

    مجید سلطانی باید برود او دیگر قابل اعتماد نیست و از آذر ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون هم نبوده است.

  12. بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران می گوید

    من بیش از ۷ سال در شرکت مخابرات منطقه تهران بازشسته شدم متاسفانه هیچ کسی هم تاکنون پاسخگو و جوابگو در مورد مشکل بنده نیستند چرا؟

  13. ناشناس می گوید

    با توجه به اینکه حداقل حقوق پایه قانون کار در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۷۲۰۰۰۰۰ تومان تعیین شده است پس بن خواربار ماهیانه کارکنان رسمی وبازنشستگان مخابرات ایران باید بر اساس آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹ ۵۵ درصد مبلغ ۷۲۰۰۰۰۰ تومان باشد
    بن خواربار ماهیانه ۷۲۰۰۰۰۰*۵۵درصد میشود ماهیانه ۳۹۶۰۰۰۰ تومان
    سایر رفاهیات هم بایستی بر اساس حداقل حقوق ۷۲۰۰۰۰۰ تومان محاسبه وپرداخت گردد ورفاهیات تاثیر بسزائی در مستمری بازنشستگان دارد
    پس شاغلین محترم شما هم همدوش بازنشستگان جهت احقاق حقوق خود در تجمعات دوشنبه ها حضور فعال وپررنگی داشته باشید تا به یاری خداوند متعال در سال ۱۴۰۳ بتوانیم به حق خود برسیم.انشالله

  14. ناشناس می گوید

    ۰۹:۵۰۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    بن خوار بار مهر و اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات منطقه تهران چه زمانی پرداخت می شود؟
    حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here